LED ajovalo
Re: LED ajovalo
https://www.adita.fi/ajoneuvovalaisimet ... 1605-5010/
LED-ajovalo muiden tarjokkien joukkoon. Töpseli H4 kantaan ja parkkipolttimon johdot tämän parkkijohtoon.
Parkit palavat lampun kehällä ja sammuvat, kun varsinainen ajovalo sytytetään. Lähivalojen kuviossa on kaivattua epäsymmetriaa, eli oikea reuna kantaa pidemmälle. Valokuviota ja/tai tehoa tärkeämpi valintakriteeri oli olematon (1,3A) virrankulutus. Ei ole kovin pimeitä öitä, joten en vielä tiedä, mikä on lampun kaarrekäyttäytymiskyky. Kiinan Sunpiessähän tienlaidat jäävät katveeseen kaarrettaessa, kun valokuvio menee ulkokurvissa puihin ja sisäkurvisssa maihin johtuen kuvion "mataluudesta". Tässä on paremman muotoinen kuvio.
Miksi nyt ja miksi tämä? 883/1200/turbo -pyörän laturi on kovilla ruiskun pumpun takia. Ruuhkamatelu sai aikaan käyntihäröjä, jotka toivottavasti selätän tällä lampulla (+3 ampeeria vs H4).
Lyhkäinen valo näyttää edessä olijan silmissä tällä lampulla vain yhdeltä pyöreältä projektorilinssiltä - ei siis semmoiselta Daymakerilta, jossa palaa lamppujen kirjo.
Ja on E hyväksytty ihan oikeasti. On kunnon merkinnät, ei vain rengastettua E kirjainta.
LED-ajovalo muiden tarjokkien joukkoon. Töpseli H4 kantaan ja parkkipolttimon johdot tämän parkkijohtoon.
Parkit palavat lampun kehällä ja sammuvat, kun varsinainen ajovalo sytytetään. Lähivalojen kuviossa on kaivattua epäsymmetriaa, eli oikea reuna kantaa pidemmälle. Valokuviota ja/tai tehoa tärkeämpi valintakriteeri oli olematon (1,3A) virrankulutus. Ei ole kovin pimeitä öitä, joten en vielä tiedä, mikä on lampun kaarrekäyttäytymiskyky. Kiinan Sunpiessähän tienlaidat jäävät katveeseen kaarrettaessa, kun valokuvio menee ulkokurvissa puihin ja sisäkurvisssa maihin johtuen kuvion "mataluudesta". Tässä on paremman muotoinen kuvio.
Miksi nyt ja miksi tämä? 883/1200/turbo -pyörän laturi on kovilla ruiskun pumpun takia. Ruuhkamatelu sai aikaan käyntihäröjä, jotka toivottavasti selätän tällä lampulla (+3 ampeeria vs H4).
Lyhkäinen valo näyttää edessä olijan silmissä tällä lampulla vain yhdeltä pyöreältä projektorilinssiltä - ei siis semmoiselta Daymakerilta, jossa palaa lamppujen kirjo.
Ja on E hyväksytty ihan oikeasti. On kunnon merkinnät, ei vain rengastettua E kirjainta.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Näitä keskusteluja jonkin aikaa seuranneena ja omiakin (autossa) tehtyjä tutkimuksia tehneenä, päädyin ostamaan autoon H4 LED polttimot. Polttimon valmistaja on phillips (ultinon pro 3022) ja valokuvio on samanlainen kuin halogeenissakin, ainoastaan tuplasti valotehoa ja valonlämpötila eri. Sama testi pyörässä ja nuo oli oikeasti hyvät. Nuo ei mahdu varmaankaan 5 3/4" kuuppaan, 7" meni. Noita "halpoja kiinanpolttimoita" kokeilin moniakin, kaikissa valokuvio täysin luokaton.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Sportsterin kuupan toimiessa myös sähkökeskuksena ei ollut ihan plug'n'play saada LED umpiota paikalleen. Viilasin valusta kulmia, vestelin ripustuskumista sisäpuolta ja siellä on.
Olen nähnyt Motonetin poistohyllyssa niitä puistoajoihin tarkoitettuja Philipsin LED H4 polttimoita. Suuri oli polttimon jäähdytyssiili, ei mahtuisi joo.
Olen nähnyt Motonetin poistohyllyssa niitä puistoajoihin tarkoitettuja Philipsin LED H4 polttimoita. Suuri oli polttimon jäähdytyssiili, ei mahtuisi joo.
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- Veijo Esso
- Viesti:
Minulla oli kokeilussa joku Philipsin polttimo, jolla kuulemma oli saatu hyvä valoteho pyörään. Tulos sama kuin kiinanpolttimossa kuvion suhteen ja teho lisäksi aivan aneeminen. En muista mikä malli oli, kun ei ole enää minulla.Sepixlh kirjoitti: 12:32 14.06.2023. Polttimon valmistaja on phillips (ultinon pro 3022) ja valokuvio on samanlainen kuin halogeenissakin, ainoastaan tuplasti valotehoa ja valonlämpötila eri. Sama testi pyörässä ja nuo oli oikeasti hyvät. Nuo ei mahdu varmaankaan 5 3/4" kuuppaan, 7" meni. Noita "halpoja kiinanpolttimoita" kokeilin moniakin, kaikissa valokuvio täysin luokaton.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Just kun syyspimeät ehtivät ja olin aikeissa testailla, miten tämä aidosti E-hyväksytty ajovalo toimii pimeässä, niin eiköpä pitkät valot olleet mustuneet kokonaan pois. Lähi ja parkkivalo oli tallella. Vimmattu, mitä tuhlausta...JKKo kirjoitti: 07:41 05.06.2023. https://www.adita.fi/ajoneuvovalaisimet ... 1605-5010/
Eipäs ollutkaan. Soittelin Aditaan muina henkilöinä kyselläkseni, minkäs mittaiset takuut heillä on missäkin lampussa. Tässä oli 12kk, joka oli miten vaan mennyt umpeen. "No voi harmi, kun se oli niin hyvä lamppu". Myyjän päässä ääni sanoi, odotappa, hän kyselee maahantuojalta. Otti välipuhelun ja soitti takaisin. "Huomenna ennen puoltapäivää liikkeessä on sulle uusi lamppu". Ja oli. Matka jatkuu LEDin valossa.
"Älysin" tähdätä tallissa seinään merkin lähivaloilla ennen poispurkua. Niinpä oli ketterä säätää uudella lampulla vajuma samaan merkkiin. Nyt se on hyvä taas.
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Monologi jatkuu. Sain Aditasta uuden umpion takuuseen. Kyse oli siis 5 3/4” kokoisesta ihan aidoilla E merkinnöillä olevasta LED ajovalosta, jonka pitkät valot, jota harvoin käytän, ovat hajonneet - nyt toistamiseen. Umpio maksoi tarjouksessa kolminumeroisen eurosumman ja silloin kun sain takuuosan, hinta oli seuraavalla sataluvulla. Ei tällä uudellakaan ole ajettu paljoa, eikä pitkillä valoilla kuin kokeeksi. Näissä on todennäköisesti vika suunnittelussa.
Vrt mun vuosia sitten ostamani kiinanrimpula toimii edelleen moitteetta. Maksoi kuusikymmentä euroa.
Haeskelin kauppiailta samanoloisia. Street legal aidoilla hyväksynnillä oli 314€ ja sentit päälle.
Siispä menin aamusella Alin kauppaan. Löysin hyvännäköisiä, samanoloisia kuin tuo 314€ lamppu, plus dokumentaation mukaan takapuolelta solakoita (nää on joskus vaikeita mahduttaa alkuperäiskuuppaan) lamppuja hintaan 21€ sis verot ja postit. Otin kaksi. Lasissa on pirattivalon SAE DOT E merkinnät, eli ihan laiton. Tämmösiä on vara jopa rikkoa, mut voihan se olla, ettei edes tee sitä merkkituotteen nopeudella.
Ai niin. Menin hakemaan Alitililtäni kuvan lampusta kehuakseni ostosta kavereille lärvikirjassa. Koska kauppiaalla oli enää kolme mun ostosten jälkeen, hinta oli laskenut tasolle 18€ sis postit ja verot.
Taas tuli LEDistä asiaa.
Bytheway kauden 2025 kilsat mulla jo >4000.
Vrt mun vuosia sitten ostamani kiinanrimpula toimii edelleen moitteetta. Maksoi kuusikymmentä euroa.
Haeskelin kauppiailta samanoloisia. Street legal aidoilla hyväksynnillä oli 314€ ja sentit päälle.
Siispä menin aamusella Alin kauppaan. Löysin hyvännäköisiä, samanoloisia kuin tuo 314€ lamppu, plus dokumentaation mukaan takapuolelta solakoita (nää on joskus vaikeita mahduttaa alkuperäiskuuppaan) lamppuja hintaan 21€ sis verot ja postit. Otin kaksi. Lasissa on pirattivalon SAE DOT E merkinnät, eli ihan laiton. Tämmösiä on vara jopa rikkoa, mut voihan se olla, ettei edes tee sitä merkkituotteen nopeudella.
Ai niin. Menin hakemaan Alitililtäni kuvan lampusta kehuakseni ostosta kavereille lärvikirjassa. Koska kauppiaalla oli enää kolme mun ostosten jälkeen, hinta oli laskenut tasolle 18€ sis postit ja verot.
Taas tuli LEDistä asiaa.
Bytheway kauden 2025 kilsat mulla jo >4000.
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Minä en ainakaan olisi kovin huolissani laillisuusmerkinnöistä.
Jos on dot, se kelpaa ainakin tuontilaitteessa nykysääntöjen mukaan.
Ei ole koskaan minulta kirjaimia katsottu, kun vaan valo on palanut.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Alin tai vastaavien lampuissa kirjaimilla ei välttämättä ole mitään yhteyttä hyväksyntöihin. Tosi on sekin, ettei noita juuri vahdita. Mä oon suorittanut ajoa näillä vuodesta 2000 alkaen ja ehkä suunnilleen 250'000 kilometriä, eikä kukaan koskaan ole tienpäällä tai muutenkaan tullut tarkastelmaan laitteen tai kuskin kuntoa. Poikkeama tosin on! Mun eka 883 vuonna 2000 Kalifornian sinisellä kilvellä ja hirveillä äänillä. Valoissa tms sinivuokko ajoi pyörällään viereen ja kehui ääniä (jotka olivat kuuluvat) - ihan oikeasti. Mä sanoin hälle että päästelen nyt nuo kovat äänet pois 30 päivän aikana ennen kuin on hankittava suomenkilpi. Hymyili kuin sliippareiden biisissä "putkabileet".Pertti kirjoitti: 09:46 09.05.2025. Minä en ainakaan olisi kovin huolissani laillisuusmerkinnöistä.
Otan sen riskin että joku joskus moittii tuota mun lamppua. Ja valehtelen päin näköä ostaneeni sen suomalaisesta liikkeestä. "Että kehtaavatkin vanhaa miestä kusettaa!".
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- Veijo Esso
- Viesti:
Euroopassa voi tulla enemmän sanomista jos osuu ratsiaan. Siis semmoiseen isompaan missä syynäävät kaiken. Saksassa noita kaiketi enimmäkseen on ja siellä nyljetään kirputkin
XL 883C -07 | FLSTF -98
Silloin tulee ensikokemus. Mä en ole koskaan joutunut omilla ajoneuvoillani tienvarsitarkastukseen. Ajokortti on ollut vuodesta 1978 ja omia ajopelejä alkaen 1981. Siis en ainuttakaan kertaa ikinä. En Suomessa, enkä muuallakaan. Autoja on tutkittu raja-asemilla. ”Kaiken romun, minkä nostat kontista ulos, pistät myös takaisin tai ne jää siihen hallin lattialle” - Valiantin mukana kulkeneet käytetyt osat kiinnostivat siihen asti, kun lupasin jättää ne tulliin.
Jotenkin olen päätynyt siihen, että vuokot poimii virrasta kuskit ja sit sivussa syynää ajolaitteet. Tähän epäilyyni on yksi aihetodistekin. Ajelin mun ekalla ”oikealla autolla” 80-luvun stadissa. Poliisit olivat katselleet mua ja soittaneet asemalle, josta pyysivät tiedot. Koska ei ollut mitään poikkeamia, eivät pysäyttäneet.
Työpaikan tuttu harrasti poliisien kuuntelua ja kertoi mun olleen tähtäimessä. Silloinhan niiden radiot olivat analogisia FM radioita taajuudeltaan jossakin radion ja tv:n asemien välissä.
Saksassa oli kieltämättä hiljaisia pyöriä ja se on hyvä. Ja Sveitsin tuttu sanoi Saksassa menon käyneen tiukaksi.
Jotenkin olen päätynyt siihen, että vuokot poimii virrasta kuskit ja sit sivussa syynää ajolaitteet. Tähän epäilyyni on yksi aihetodistekin. Ajelin mun ekalla ”oikealla autolla” 80-luvun stadissa. Poliisit olivat katselleet mua ja soittaneet asemalle, josta pyysivät tiedot. Koska ei ollut mitään poikkeamia, eivät pysäyttäneet.
Työpaikan tuttu harrasti poliisien kuuntelua ja kertoi mun olleen tähtäimessä. Silloinhan niiden radiot olivat analogisia FM radioita taajuudeltaan jossakin radion ja tv:n asemien välissä.
Saksassa oli kieltämättä hiljaisia pyöriä ja se on hyvä. Ja Sveitsin tuttu sanoi Saksassa menon käyneen tiukaksi.
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>