Rekisteritunnuksen ostaminen
Rekisteritunnuksen ostaminen
Olikos kellään tietoa mitä rekisteritunnuksen vaihtaminen tänäpäivänä maksaa, jos vaihtaa mieleisen mukaisen.
Ennen muinoinhan se oli helvetin kallista!?
Kauankohan prosessi mahtaa kestää??
onko kellään tietoa
Thanks
Ennen muinoinhan se oli helvetin kallista!?
Kauankohan prosessi mahtaa kestää??
onko kellään tietoa
Thanks
rekisyeritunnuksen ostaminen
No mulla kävi silleen,että näin sportyn myynnissä missä oli mun nimikirjaimet kohdallaan ja pyörän rekkarinumero -myös sama kuin valmistevuosi.siis rekisterikilvessä!!.Pakko oli ostaa pois se silloin,enkä oo katunut,mutta jos vaihdan pyörää,niin mun sopiva (ja tässä tapauksessa ilmainen rekkari menee kierrätykseen Ja mä luulisin vaikka löytyis iki-ihana pyörä,niin mä en saa tuota samaa rekkarinumeroa käyttööni,(tai jos ed.pyörä on poistettu suomen rekkarista!)
JiiTeen tapauksessa homma on niin yksinkertainen, että myyntitilanteessa pyörä poistetaan rekisteristä ja katsastetaan uudelle numerolle - samalla jätät hakemuksen tuosta vanhasta rekisterinumerosta niin saat sen uuteen pyörääsi. Tietysti vaatimatonta tuhannen euron korvausta vastaan...
Itse asiassa lisätietoa aiheesta löytyy niinkin odottamattomasta osoitteesta kuin www.ake.fi/erityiskilpi
Itse asiassa lisätietoa aiheesta löytyy niinkin odottamattomasta osoitteesta kuin www.ake.fi/erityiskilpi
Entäs tämä?
Tällainen tapaus: ostin -59 mallin prätkän tossa pari vuotta sitten ja siihen oli kaksi kilpeä samalla numerolla. Alkuperäinen -59 mallinen ja "uusi" musta kilpi. Kaveri kertoi, että vehje oli ollut poistettuna rekisteristä ja uudelleen katsastettaessa ja rekisteröitäessä hän oli tiedustellut sitä alkuperäistä tunnusta. Täti oli katsonut koneelta ja todennut, että vapaa on ja tilannut kilvet. Maksoi sen muutaman euron kilpimaksun.
Re: Entäs tämä?
Nuo aikaisemmat numerot ovat poikkeus toivenumeroissa. Autoihinkin saa pyytämällä minkä tahansa vanhan numeron (joita vanhoissa autoissa riitttää, ennen kilvet piti olla läänin mukaan). Ja noista menee ainoastaan se kilpimaksu. Idea vanhojen kilpien saamisesta liittyy jotenkin laseihin kaiverrettuihin varkaudenostonumeroihin...Vallu kirjoitti:Tällainen tapaus: ostin -59 mallin prätkän tossa pari vuotta sitten ja siihen oli kaksi kilpeä samalla numerolla. Alkuperäinen -59 mallinen ja "uusi" musta kilpi. Kaveri kertoi, että vehje oli ollut poistettuna rekisteristä ja uudelleen katsastettaessa ja rekisteröitäessä hän oli tiedustellut sitä alkuperäistä tunnusta. Täti oli katsonut koneelta ja todennut, että vapaa on ja tilannut kilvet. Maksoi sen muutaman euron kilpimaksun.
Lainaus AKEn sivulta:
"Ajoneuvoon voi tietyin edellytyksin saada minkä tahansa sillä aiemmin olleen tunnuksen ilman erityiskilpipäätöstä. Kyseisen tunnuksen tulee olla vapaa ja tieto ajoneuvolla aiemmin olleesta tunnuksesta tulee löytyä AKEn tietojärjestelmästä. Mikäli tämä tunnus on aiemmin ollut mustapohjaisilla kilvillä, saa uudetkin kilvet mustapohjaisina. Poikkeuksena edelliseen ovat kuitenkin M-alkuiset mustapohjaiset kilvet, joita ei anneta muille kuin museoajoneuvoiksi rekisteröidyille ajoneuvoille."
"Ajoneuvoon voi tietyin edellytyksin saada minkä tahansa sillä aiemmin olleen tunnuksen ilman erityiskilpipäätöstä. Kyseisen tunnuksen tulee olla vapaa ja tieto ajoneuvolla aiemmin olleesta tunnuksesta tulee löytyä AKEn tietojärjestelmästä. Mikäli tämä tunnus on aiemmin ollut mustapohjaisilla kilvillä, saa uudetkin kilvet mustapohjaisina. Poikkeuksena edelliseen ovat kuitenkin M-alkuiset mustapohjaiset kilvet, joita ei anneta muille kuin museoajoneuvoiksi rekisteröidyille ajoneuvoille."
Hyvä!
No kyllä Te olette sitten viisasta porukkaa!
Vähän ohi aiheen, mutta mikäli pyöräsi on otettu liikenteeseen missä tahansa päin maailmaa ennen 1972 (muistaakseni em. vuosi) niin saat pyörääsi 8:lla eurolla mustan kilven. Tämä hinta tietenkin edellyttää että otat saman tunnuksen kuin sen hetkisessä rekisteriotteessa. Muuten joudut myös maksamaan otemaksun.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
hmmmm
Muistaakseni kaveri tilasi pannuun sellaiset numerot kirjaimet allekkain olevan mustan kilven!!
juujuu tiedätiedän että ei ole ainakaan aken sivuilla sellaista kuvaa mutta näin se vaan oli.
Tsekkaan viellä tän asian ja sit väitän tätä faktaksi.
juujuu tiedätiedän että ei ole ainakaan aken sivuilla sellaista kuvaa mutta näin se vaan oli.
Tsekkaan viellä tän asian ja sit väitän tätä faktaksi.
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 22:27 09.12.2004.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: hmmmm
Itsekkin olen nähnyt moiset aikanaan, mutta kaveri oli ne itse naputellut alumiiniin. Ainoa poliisi joka oli niitä ihmetellyt oli joko ruotsalainen tai tanskalainen.......DynaGlide kirjoitti:Muistaakseni kaveri tilasi pannuun sellaiset numerot kirjaimet allekkain olevan mustan kilven!!
juujuu tiedätiedän että ei ole ainakaan aken sivuilla sellaista kuvaa mutta näin se vaan oli.
Tsekkaan viellä tän asian ja sit väitän tätä faktaksi.
hemuli kirjoitti:Ennen kuin lähdette innolla mustia kilpiä hakemaan niin pitää muistaa että ne on sitten sellaisia "automalleja" eli kirjaimet ja numerot on rinnakkain, ei päällekkäin. Saattaa aiheuttaa harmeja sijoituspaikan suhteen.
Täytyy laittaa leveä gummi ja sen mukana leveä lokari niin ei tule sijoitusongelmia.... - ei tule kilpi yli kun lokarin leveys on ~280 mm....Razzle-Dazzle kirjoitti:"Automallin" Kilven mitat korkeus 11,5cm leveys 28,0cm
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä on olemassa kahta kokoa. Oikea mustakilpi moottoripyörään on 26,5 cm leveä. Tulee ilman reikiä. Välillä oli posessa juuri tuo kilpikone rikki ja moottoripyöriinkin toimitettiin noita pidempiä autokilpiä väliaikaisesti. Ne tunnistaa siitä että niissä oli valmiiksi reiät. Ohessa se kapeamman mallin mustakilpi -tälläkertaa museopyörässä johon saatu oma alkuperäinen numero.Razzle-Dazzle kirjoitti:"Automallin" Kilven mitat korkeus 11,5cm leveys 28,0cm
Olisin lyömätön, jos vain lähtisin käyntiin.