Moikkailu tienpäällä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Leader Dog

Moikkailu tienpäällä

Viesti Kirjoittaja Leader Dog »

Mites muuten toi tienpäällä motoristeille moikkailu yleensä on,hyviin tapoihin kuuluisi kaiketi moikata kaikille motoristeille mutta jotkut eivät välitä pahemmin moikata H-D kuskille .
Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?

Vajaat 20 vuotta veneilleenä (v8 moottorilla ) olen huomannut että purjevene porukasta osa kääntää päänsä toiseen suuntaan mielummin kuin moikkaisi.Varsinkin jos veneessä on ääntä normi jamariinia enemmän.

Hieman hilpeyttä kyllä herätti kuin hinasin viime kesänä äänekkäällä muskeliveneellä purjeveneen Pulkkilanharjulta Vääksyn kanavalle (n 10 km) ja vielä mitä," harkimo" tarjos vaivanpalkaks kaljat!.
pekus
Viesti:

Re: Moikkailu tienpäällä

Viesti Kirjoittaja pekus »

Leader Dog kirjoitti: jotkut eivät välitä pahemmin moikata H-D kuskille .
Se ei ole sen häpeä, joka tervehtii, vaan sen, joka ei tervehdi!!
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Leader Dog kirjoitti:Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?!
Ei kun lapasta pystyyn vaan jokaiselle. Se on ainoa tapa säilyttää perinne. Mä luulen, että siellä moikkaamattomissa on vaan niitä "uusia", ja kun ne on kesän katsonut "vilkuttamista", niin johan nekin alkaa.

Mulla lukee jossakin kamppessa rinnan leveydeltä mopon merkki, ja siitä huolimatta tuntuvat useimmat moikkaavan kaiken merkkisten pyörien päältä.
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Leader Dog kirjoitti:Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?
Luulisin että se että muunmerkkisten moikkaamattomuus on lähtöisin ihan HD-puolelta. Kun itte ajelin ennen japsikyykyllä, niin eipä kauhean moni viitsinyt irroittaa karvaista kättään HD:n sarvesta. Välillä taas tuli maantiellä vastaan pitkä letka hoodeita, koko kerholla käsi pystyssä takamatkustajia myöden. Komee näky!

Itte morjestelen kaikille, jos oon just saanu pesää niin morjestelen moposkoottereillekin..
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Hartikkamies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartikkamies »

Kaikille moikataa paitsi vespa kuskeille mutta mopopojille aina.(tulevia prätkä hemmoja)
" Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt "
Hartikkamies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartikkamies »

Kaikille moikataan paitsi vespakuskeille. Mutta mopopojille aina.(tulevia prätkäjätkiä)
" Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt "
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Eihän Cadillac kuskitkaan moikkaa Lada kuskeja...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Moikataan.. moikataan kaikille, tänäänki Lahden reissulla tuli pärrää vastaan jos jonkinmoista, melkein kaikki moikkas, joku muoviluoti suhahti ohi ilman :lol:

Niin muuten missäs väki luuras, olis Mukkulaan mahtunu enempiki porukkaa... :cry:
-Päkä-

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Akonpohjan markkinoilla ohimennen kuultua pari vuotta sitten, kertojana keski-ikäinen Suzuki-kuski: "Mie ko ajoin kutostietä pitkin nii vastaa tul niit harrikoit letkassa. Mie nostin lapase pystyy ja tervehin kaikkii. Ykskää ei tervehtint takasii, mut se viiminen näytti miul keskisormii"! :D Mie kyllä tervehin kaikkii...välil autojaki.
A Member of Anti-Evolution Revolution!
kiptur

Viesti Kirjoittaja kiptur »

kaikille koitan kättä nostella.. puolivahingossa mopoillekin :D välistä kyl pistäny merkille et hoodee-hemmojen tumput on tiukemmin kiinni sarvis ku tupperikuskien.. johtuneeko miellyttävästä tärinästä :wink: no.. eipä mun riemuni siitä laannu.. ajamisen iloa!!!! 8)
kiptur
KimmoL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Ennen oli lapa pystyssä aina vastaantullessa. Riippumatta merkistä. Silloin olikin tosin motoristeja vain noin neljännes nykymäärästä.

Viime vuosina olenkin jakanut homman kahteen linjaan:

1) Itse nostan/avaan vaan nykyäään kämmenen/nostan etusormea tuppervarekuskeille tai muille vastantuleville motoristeille. Ne kun ei tahdo moikata oikein millään hoodee-mopoja.

2) Oman merkin kuskeille löytyy reilumpi käden heilautus, ihan perinteisellä handu irti stongasta-meiningillä.

Maaseudulla moikkailen ihan pikkumopojakin. Palkaksi saa leveen hymyn ja hemmot on varmaan onnessaan. BTW: eihän rekkakuskitkaan moikkaa bussikuskeja!
HD FLHRCI - 2002, 900 Z1 - 1974, CB 500 - 1974, RD 125 - 1974, Ögland - 1964
faikku66
Viesti:

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Meikäläinen morjestelee kaikki motskarit merkkiin katsomatta.Ei oo ollu vaikeeta.Tosiaan jotkut HD-harrastajat "ylimielisiä" tai mikä lie mättää kun ei voi kyykkymopoille yms. moikata!?Mutta jokaisen oma asiahan se on.
laattalentää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laattalentää »

:twisted: kyllä se tulee kaikkia moikattua kun tolla omalla ei niin kovaa pääse ettei ehdi ympärilleen katsoa ja jos oikea vanha vespa ettei näitä nykyisiä niin sitä suuremmalla syyllä koska se on omistautunu harrastukselleen. niin kuin mekin. :twisted:
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

Jep, moikkaan kaikkia kun joskus niillä saattaa olla niitä työkaluja mukana.
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Tiger Antero kirjoitti:Jep, moikkaan kaikkia kun joskus niillä saattaa olla niitä työkaluja mukana.
Naulan kantaan, bensaakin voi löytyä.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Vastaa Viestiin