Plexin lakkaus?
Plexin lakkaus?
Moi,
HD orkkis plexistä näyttäisi olevan pintalakkaus lähtenyt osittain? En tiennyt että siinä on lakka pinnassa mutta siltä se vaan näyttää???
Lakan osittaiseen poislähtöön löytyy syy hyvin todennäköisesti painepesurista. Plexissä on selkeitä "ruiskutus" jälkiä näkyvissä. Melko v...mäinen kattella läpi, kun osa pinnasta on kirkas ja osa himmeä!
Onko kenelläkään tiedossa hyvää keino asian korjaamiseen?
Lähinnä tulee mieleen loppujenkin lakkojen poisto jollain keinolla?
Ja sitten ehkä uudelleen lakkaus spray lakalla?
Hyvät vinkit olis tarpeen??
Pärjäähän sitä ilman plexiäkin, mutta kun se on vakiona Heritagessa ja on se vaan muutenkin kiva joskus vesisateella!
HD orkkis plexistä näyttäisi olevan pintalakkaus lähtenyt osittain? En tiennyt että siinä on lakka pinnassa mutta siltä se vaan näyttää???
Lakan osittaiseen poislähtöön löytyy syy hyvin todennäköisesti painepesurista. Plexissä on selkeitä "ruiskutus" jälkiä näkyvissä. Melko v...mäinen kattella läpi, kun osa pinnasta on kirkas ja osa himmeä!
Onko kenelläkään tiedossa hyvää keino asian korjaamiseen?
Lähinnä tulee mieleen loppujenkin lakkojen poisto jollain keinolla?
Ja sitten ehkä uudelleen lakkaus spray lakalla?
Hyvät vinkit olis tarpeen??
Pärjäähän sitä ilman plexiäkin, mutta kun se on vakiona Heritagessa ja on se vaan muutenkin kiva joskus vesisateella!
Kas juuri tänään ihmettelin samaa asiaa, kun tutkiskelin shovelin mukana tulleita aikalailla kärsineitä King Of The Higway -lisävarusteita. Ja toden totta pleksistä lähti kuin lakkaus pois ja olin aivan ihmeissäni tästä lakatusta pleksistä. Tuo pleksini oli uusittu jo joskus, koska siinä oli vuosiluku 1994. Päädyin tulokseen, että leikkaan 3 mm akryylistä uuden pleksin testattuani ensin paria mukana tullutta eri korkuista pleksiä...sepesusi kirjoitti:Kyllä siitä lähtee ihan selkeesti jonkinlainen pintakalvo "lakkaus" raaputtamalla pois!
Samalla läpinäkyvyys heikkenee huomattavasti!
Tosta lakkamaisesta kalvosta en tiiä... mutta puhtaat muovit saa kirkkaaksi Novus-merkkisillä muovihiontatuotteilla.
Oon kokeillu mm mootorikelkan pleksissä ja toimi loistavasti, mutta toi pleksi on toki eri ainetta kun HD:n vastaava.
Novusta on saanu ainakin RAY:n huollosta ja on sitä ollu myynnissä joskus jossain maalikaupoissakin. Jenkkituote.
Oon kokeillu mm mootorikelkan pleksissä ja toimi loistavasti, mutta toi pleksi on toki eri ainetta kun HD:n vastaava.
Novusta on saanu ainakin RAY:n huollosta ja on sitä ollu myynnissä joskus jossain maalikaupoissakin. Jenkkituote.
Laitoin eilen plexin paloiksi, tai siis irrotin siitä kiinnitysrauta hässäkät. Kun sitä katselee oikein kunnon valossa sisällä, niin näkee selkeästi kuinka painepesurin "ruiskaus" jäljet on näkyvissä. Pinta jossa on vielä lakkaa on kirkas ja läpinäkyvä, mutta lakattamat alueet tosi himmeitä! Lakkaa tai siis ainakin jotain pinnoitetta näyttää olevan molemmin puolin plexiä. En tiedä pitäisikö se koittaa vetää loppuun asti painepesurilla. Eli kaikki lakka pois, ja yrittää hiontaa sen jälkeen. Täytyy koittaa katsella Novusta paikallisista maalikaupoista. Toivottavasti tärppää???
-
Joo, niin siitä lähtee ajan saatossa joku pinnoite hilseilemään. Itse en oikein tiedä, että miksi? Aurinko, pesu; jokatapauksessa irti lähtee. Jostain syystä minua nyppii ilmiö niin, että nyt on pari viime kesää ollut koko WS-kellarissa.
Jos ostat sepesusi noita tököttejä, niin kerro oliko apua. Minä olen kokeillut montaa kikkaa, tuloksetta tai lisää naarmuja. Toisaalta hokasin just tätä kirjoittaessa, että onhan toi munkin pyörä -93, eli kulutustavaraa pleksi.
Pirun kalliita ovat noi pleksit muuten ostaa. (Jos jollain myydä halvalla uusi Heritagen pleksi, niin pm.)
Jos ostat sepesusi noita tököttejä, niin kerro oliko apua. Minä olen kokeillut montaa kikkaa, tuloksetta tai lisää naarmuja. Toisaalta hokasin just tätä kirjoittaessa, että onhan toi munkin pyörä -93, eli kulutustavaraa pleksi.
Pirun kalliita ovat noi pleksit muuten ostaa. (Jos jollain myydä halvalla uusi Heritagen pleksi, niin pm.)
polykarbonaattilevyä
Ei muuta kuin esim Etolaan, kaikkea kumista ja muovista, ostamaan POLYKARBONAATTILEVYÄ. (taipuu ja kestää hyvin iskuja)
Vanha plexi irti ja siitä mallia muotoon ja reikiin. Sitten vaan leikkelemään vaikkapa pistosahalla.
Reunat kun jää mataksi niin lämmittämällä esim kuumailmapuhaltimella saa kiiltäviksi.
Akryyli taitaa haljeta iskusta teräväksi ja helpommin kuin tuo polykarbonaatti.
Vanha plexi irti ja siitä mallia muotoon ja reikiin. Sitten vaan leikkelemään vaikkapa pistosahalla.
Reunat kun jää mataksi niin lämmittämällä esim kuumailmapuhaltimella saa kiiltäviksi.
Akryyli taitaa haljeta iskusta teräväksi ja helpommin kuin tuo polykarbonaatti.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Työn puolesta joskus törmäsin todella halpoihin kypäriin, tais olla hintaluokkaa 25 eur. Niissä visiireissä oli sama ongelma eli pinta kesi irti jo lyhyen käytön jälkeen. Ilmeisesti kiinalaiset on vetänyt jonkinlaisen lakan tai vastaavan pleksin pintaan et näyttää paremmalta kuin pelkkä pleksi, oisko jotain tekemistä pleksin kirkkauden kanssa..? Mut tosiaan se ei ole kalvo vaan selvästi jotain lakan tapaista.