Sivu 1/3

-01 Dyna sammuilee

Lähetetty: 14:53 14.04.2007.
Kirjoittaja colombia
Eli viisaammat auttakaa, please! -01 Dyna sammuilee itsekseen ajettaessa. Lähtee uudestaan normaalisti käyntiin kun käännän virtalukosta virrat pois ja takaisin. Luulin, että vika olisi virtalukossa, mutta vaihdon jälkeen meno jatkuu samanlaisena. Välillä sammuilee kilometrin välein, välillä ei sammu moneen päivään? :roll:

Lähetetty: 19:04 14.04.2007.
Kirjoittaja pekus
Kaverin Dynassa aikoinaan saman tyyppiset oireet. Vika paikallistui akkuun.

Lähetetty: 21:28 14.04.2007.
Kirjoittaja hemuli
Katso nyt ensin akusta lähtevien kaapeleiden kunto, erityisesti maakaapelin. Saattavat näyttää päälle päin täysin ehjiltä mutta ovatkin yllättäen murtuneet irtipoikki eristeen sisällä. Erityisesti liittimien juuresta.

Ja tätä ennen olet tietysti tarkistanut maakaapelin kiinnitykset ja kontaktin puhtauden?

Lähetetty: 21:55 14.04.2007.
Kirjoittaja colombia
hemuli kirjoitti:Katso nyt ensin akusta lähtevien kaapeleiden kunto, erityisesti maakaapelin. Saattavat näyttää päälle päin täysin ehjiltä mutta ovatkin yllättäen murtuneet irtipoikki eristeen sisällä. Erityisesti liittimien juuresta.

Ja tätä ennen olet tietysti tarkistanut maakaapelin kiinnitykset ja kontaktin puhtauden?


Kiitos tiedoista! Kokeillaan...

Lähetetty: 23:24 15.04.2007.
Kirjoittaja Pertti
Eikös noin uudessa ole joku "kaatumistunnistin"? Voisiko sellainen osa täristä irti ja antaa väärää informaatiota?
Tämä tuumailu ei perustu tositapahtumiin!

Lähetetty: 20:07 18.04.2007.
Kirjoittaja colombia
Hioin maadoituksen kiinnikkeen puhtaaksi, varmistin kiinnityksen akkuun. Crctä joka paikkaan. Sammuilee edelleen...

Lähetetty: 20:34 18.04.2007.
Kirjoittaja Turre
- tappokatkaisijan liitokset?
- onko uusissa (japsityyppisesti) sivuseisontatuen anturia, siellä häiriö?
- onko akku alkuperäinen, josko sille on tullut tunnit täyteen?

Lähetetty: 21:12 18.04.2007.
Kirjoittaja Bau
Ootko tsekannu toi alipaineletku joka menee imusarjasta hanaan,jos ei
tuu alipainetta ei tuu myöskään pensaa.

Tankin ilmansaanti,eli ajaa tankkikorkki hieman auki ja kato sammuuko edelleen

Lähetetty: 22:45 18.04.2007.
Kirjoittaja Simo
Minun '00 Dynani sammuili ja pätki noin kymmenen kilometrin ajon jälkeen, kun ulkolämpötila on reilusti alle +10 asteen. Syy löytyi koneen huohottimesta kaasariin tulleesta runsaasta kondenssivedestä.

Lähetetty: 16:09 19.04.2007.
Kirjoittaja pekus
Turre kirjoitti:- onko akku alkuperäinen, josko sille on tullut tunnit täyteen?
Tuossa voi olla syy.
Kokeile vaikka kaverin akulla, josko pelittäis, ennenkuin uutta menet ostamaan.

Lähetetty: 23:20 19.04.2007.
Kirjoittaja Pertti
Jos akku on niin kypsä että kone sammuu, ei mitenkään voi samalla patterilla startata taas käyntiin. Kyllä siellä on joku liitos huonolla kosketuksella tai sitten joku poksi, joka haluaa kuittauksen tai resetoinnin vähän väliä. Tai molemmat yhdessä.

Lähetetty: 04:18 20.04.2007.
Kirjoittaja Iron
Oletko tarkistanut CPS anturin ja sen johdotuksen öljyfiltterin vieressä?

Lähetetty: 09:37 20.04.2007.
Kirjoittaja Bau
Iron kirjoitti:Oletko tarkistanut CPS anturin ja sen johdotuksen öljyfiltterin vieressä?
Ihan mielenkiinnosta What the fuck is CPS anturi :roll: :roll: :roll:

CPS = Crankshaft Position Sensor

Lähetetty: 10:17 20.04.2007.
Kirjoittaja smuige
Bau kirjoitti:
Iron kirjoitti:Oletko tarkistanut CPS anturin ja sen johdotuksen öljyfiltterin vieressä?
Ihan mielenkiinnosta What the fuck is CPS anturi :roll: :roll: :roll:
CPS = Crankshaft Position Sensor
Kampiakselin Asento Tunnistin,
liittyy nyky-harrikoiden sytytysjärjestelmään. Sytytysvärkit (kärjet tai kärjettömät) ei ole enää kiinnitetty suoraan nokka-akselin päässä kuten Shovelhead 1970 alkaen ja Sportsterit vm? alkaen. Ja aiemmin jakaja ihan erikseen.

Lähetetty: 10:35 20.04.2007.
Kirjoittaja flstn
Olisi kiinnostava tietää miten se sammuu. Eli siis meneekö yhtäkkiä kokonaan pimeeksi kesken ajon kun koneessa on kierroksia vai häviääkö veto pikkuhiljaa. Vai stumppaako tyhjäkäynnillä kun pyörä on paikoillaan.

Ja tapahtuuko jotain muuta samaan aikaa, eli meneekö sähköt pois kokonaan jne. Helpottaisi hiukan analysointia kun tietäisi miten sammuu. Äkillinen stumppaaminen saattaisi viitata sähköihin, hidas hiipuminen bensansaantiin, ehkä vain tukkoiseen hanan suodattimeen.

CPS oireilee yleensä niin että alkaa röpöttämään, ei ota kierroksia eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä. CPS:n ja muiden sytyskomponenttien kunto käsittääkseni selviäisi jos veisi dealerilla ja laittaisi kiinni tietokoneeseen. Dealerin osaamisesta sitten riippuu montako osaa vaihtaa turhaan ennen kuin toimii.