FXDWG:n takalokarista

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Jukke

FXDWG:n takalokarista

Viesti Kirjoittaja Jukke »

Perän levennys remontti alkamassa hetikohta kunhan osat tulevat...
Mutta takalokarista tullut pienoinen ongelma tai ainakin alkaa vaikuttaa ettei uutta leveämpää ole saatavana ainakaan ankanpyrstö mallina, mutta juuri sellainen vain kelpaa. Löysin vain yhden mutta sen hinta oli pilvissä (750$ , jonkun pelimiehen tekemä). Tietysti yksi vaihtoehto olisi leventää vanhaa, sen joutuisin teettämään, kun en osaa itse tehdä tarpeeksi siistiä. Mutta onko kukaan laittanut softailin loksua, niitä löytyy mielinmäärin ja "järkevän" hintaisiakin. Yhtä 9 tuumaista jo katselin hintaa kokonaiset 74$ 8O ...ja jos ostaa vielä reiättömänä niin pitäisi ainakin sen puolesta käydä, mutta onkohan profiili suurinpiirtein sama? ..että satula käy..
Strutsien kromi-suojat toinen ongelma, vanhat eivät tietenkään enää käy ja uusia ei ainakaan tarvikkeena edes saa :evil: , mutta siinäkin voisi ehkä soveltaa 06-mallin suojia? onkohan reiät samassa kohtaa kuin -95 mallissa?
ZeiZei

Strutsien kromit

Viesti Kirjoittaja ZeiZei »

Minkä ikäistä Dynaa levität? Itse sovitin juuri 2003 Dynaan 8,5" lokarin ja alkuperäiset kromit strutseihin. Suurennat vain sen iskarin kannakkeen reiän 24mm ja kromi tulee kiinni vain itse strutseihin, ei enää iskareiden yläkiinnikkeihin.

ZeiZei
Stuntman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stuntman »

Minulla olisi lasikuitumuotti orkkisloksusta tehtynä. Siitä on helpompi lähteä leventämään ja muokkaamaan kuin peltisestä.
Jos vain kuttaperkka kelpaa...
Bau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Levensin kanssa Dynan perää vähän aikaa sitten.
Ei muuta ku rälläkällä lokarin keskilinjalta poikki,haet peltisepältä
sopivan leveän palan,migillä pistehitsausta(kylmä rätti hitsauspisteiden päälle
niin pelti ei väänny)lopuks hitsaat vähän pitempiä saumoja.
Rälläkällä taas hiot saumat,pakkelia päälle ja lopuks maalaus.

Ei oo mitään sen ihmeempiä.
Jukke

Re: Strutsien kromit

[quote="ZeiZei"]Minkä ikäistä Dynaa levität? Itse sovitin juuri 2003 Dynaan 8,5" lokarin ja alkuperäiset kromit strutseihin. Suurennat vain sen iskarin kannakkeen reiän 24mm ja kromi tulee kiinni vain itse strutseihin, ei enää iskareiden yläkiinnikkeihin.

http://i169.photobucket.com/albums/u206 ... IM0466.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u206 ... IM0465.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u206 ... IM0464.jpg

Pyörä on -95
Pelkkä reiän suurentaminen ei paljon tee tilaa, ehkä n.puol senttiä puolelleen. Paitsi jos leikkaisi niin paljon että osat olisivat vähän nk.sisäkkäin. Onko 2003 strutsi erilainen?

[/url]
eitulemieleenmitäänhyvää

Viesti Kirjoittaja eitulemieleenmitäänhyvää »

Kuinka suuresta levityksestä on kyse? Strutsit ovat muuttuneet vuodesta -96 eteenpäin ja taas sitten näissä uusissa 160mm kumisissa on erilaiset. Alkuperäisen lokasuojan levitys ei ole suuri projekti, tuli tehtyä talvella. Sitäpaitsi wide gliden oma on parhaimman näköinen ankanpyrstö. -96 wide glidessä mahtuu pyörimään metzlerin 160-70-17 kumi 5 tuumaisella vanteella ilman että tarvii leikata lokarin kannattimia poikki ( metzlerin kumi 157mm leveä, dunloppi on jo sitten leveämpi n.165mm) ja lokari kiinnitetään kannattimien sisäpuolelle. Silloin kromisuojukset pysyvät alkuperäisillä paikoillaan.
Jukke

eitulemieleenmitäänhyvää kirjoitti:Kuinka suuresta levityksestä on kyse? Strutsit ovat muuttuneet vuodesta -96 eteenpäin ja taas sitten näissä uusissa 160mm kumisissa on erilaiset. Alkuperäisen lokasuojan levitys ei ole suuri projekti, tuli tehtyä talvella. Sitäpaitsi wide gliden oma on parhaimman näköinen ankanpyrstö. -96 wide glidessä mahtuu pyörimään metzlerin 160-70-17 kumi 5 tuumaisella vanteella ilman että tarvii leikata lokarin kannattimia poikki ( metzlerin kumi 157mm leveä, dunloppi on jo sitten leveämpi n.165mm) ja lokari kiinnitetään kannattimien sisäpuolelle. Silloin kromisuojukset pysyvät alkuperäisillä paikoillaan.
180/55-18 tulossa, Avonin venom r (187mm) 5,5 vanteella, tuumaisella hihnalla ja vakio swingillä. Ei sen enempää, mutta näyttää taatusti paremmalta kuin tuo 130:nen :D. Olen samaa mieltä sen ulkonäöstä. Olisi tietysti helpointa käyttää omaa loksua, sen etuosan kiinnikkeet saisivat jäädä paikalleen, niitä ei varmaankaan tarvitse muuttaa (rengas jää niiden takapuolelle) myös iskarin kiinnikkeet jäävät omalle paikalleen, ei leviä niin paljoa että tarvitsisi muuttaa eli levitetään loksun rautoja iskareiden takaa. strutsin suojat tuskin mahtuvat olemaan paikallaan, koska niissä tuo "pahka" iskarin kohdalla. Sitä vain meinasin että ovatko uudemmissa malleissa eri malliset(suoremmat) tuosta iskarin kohdalta, muussa tapauksessa omia joutuu lähes armotta leikkelemään. Niinkuin tuossa aiemmin sanoin pakko teettää tuo loksun levitys koska ei ole taitoa eikä välineitä siihen. Eihän se varmaan mikään vaativa homma ole mutta kun edellisista hitsaus-hommista aikaa 20vuotta niin voitte itse kuvitella työn jäljen :D ja lasikuidun päälle ymmärrän vielä vähemmän :D
Vastaa Viestiin