Viime kesänä sisäänajoöljyinä Pennzoil 20W50. Ens kesänä pitäis kokeilla jotain täyssynteettistä, osais vaan päättää mitä. RedLine kuulostais hyvältä muuten paitsi hinnaltaan...
Kendallin 20W50.
Kesän 2002 kokeilin yhtä notkeampaa laatua mut tämä pysyy paremmin sisällä kovemmaskin kyydis. Notkeempi tavara tuli huohottaen putsarista pisaroina pitkin kylkeä jos vähän reippaammin paukutti menemään.
Aikaisemmin sivuventtiileissä Penzoilin sae50. Edellyyttää, että pysyy myös sisällä on sen verran arvokkaampaa. Haitekkivehkeisiin siirryttyäni, eli kansiventtiilikoneessa Kendall 20/50W....
Sisäänajon jälkeen meinasin siirtyä jos jostain löytyy kohtuuhintaista 20W-50:stä. redline on turhan tyyristä sohveliin oli miten hyvää tahansa. mobilin 15W-50 vois harkita, mitähän muita vaihtoehtoja löytyy??
Oon käyttänu Mobil racing 15w-50 öljyjä kolme kesää. Ei oo mitään pahaa sanottavaa, hyvin pysyy koneessa (evo). Plussaa em. öljyssä on saatavuus, esim Essoilta. Ja ulkomailta löytyy huoltsikoilta myös! Vaikka eihän hyvin laitettu kone söljyä vaihtojen välillä kuluta. Pari vuotta sitten Suomeen tuotiin autoihin tarkoitettua 15w-50 rally formulaa, silloin käytin sitä. Tämä racing- tavara on ymmärtääkseni samaa + moottoripyörä- lisähinta!
Mä vedin viime kesän ekan kerran täyssynteettisillä.
Nimenomaan niillä mainitsimillas Redlineillä. Mulla ei ole siitä muuta kun
hyvää sanottavaa. Ehdottomasti en laita rystyyn enää muita kuin täyssynteettisiä öljyjä.
Onhan ne pirun kalliit, mutta kun jättää yhden lauantai illan baarissa väliin ja kurvailee motukalla senkin ajan, niin ne on maksettu.
Niitä hyviä puolia on mun mielestä niin paljon etten jaksa kirjoittaa, mutta suosittelen.
Nimenomaan Redline 15-50, ei mitään 0-60.