Lipat vedetty

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jutaharri
Viesti:

Lipat vedetty

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Tuli vedettyä lipat jyrkässä hiekkatiemutkassa, onneksi mopedillla, ei omalla ajopyörällä.
Selvinpäin tietysti.
Jyrkkä mutka
Nopeutta n. 20 km/t ja särkee niin perkeleesti oikeaa olkapäätä.
Kaikki kävi kuin humaus, yhtäkkiä siellä maassa kyljellään. Jarruttelin hiekkatiellä etujarrulla, aika kovaakin.
Ei olisi ikinä omalle kohdalle uskonut, mutta täytyy myöntää.
Ja tästäkin nopeudesta ( 20-30 km/t) törmäys kaivonrengasta vasten tekee perskaleen kipeää.
Mieti kun nopeutta on esim. vain 80 km/t.
Itse aloin ajatella vasta nyt.
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Näinhän se menee, on tasan kahden tyyppisiä motoristeja, niitä jotka on jo vetänyt lipat ja niitä jotka eivät ihan vielä ole vetänyt lippoja.

Itse kuulun ensimmäiseen ryhmään, pari vuotta sitten nurin Soffalla. Vauhtia oli se 20 km/h ja lopputuloksena murtunut kylkiluu ja nilkka. Kyllä se vaan pistää miettimään..........noin kymmeneksi minuutiksi.

t. kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Kahdet on tullu vedettyä. Joskus 91 Töölön kisahallin ratikkakiskoihin sellaset pahemmat, kun oli satanut yllättäen lunta. Aika liukkaat ne kiskot sillon. Taju palasi hissukseen kiskoilla, onneksi ei juuri sillon tullu ratikkaa.

Toiset syysliukkailla : märkää ja puun lehtiä mutkassa, vauhtia vain 30 km/h. Silti perse ruvella.

muuten ( kop kop ) selvitty vammoitta. Paranemisia sinne.

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
HJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HJ »

Joo itse tuli kaatuiltua pari viikkoa sitten takajarrusta oli paineet hävinnyt vähän painoin etujarrua ja seuraava muistikuva on kun pyörä oli kaatunu oikean jalan päällä, povesta irtosi nivelside eli tuli pakollista "ajolomaa" ainakin kuukausi. Eikä tässäkään ollut vauhtia kuin 20 km/h
Katariina

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Auts :o Mä oon vaan meinannu kaatua mopollani. Pitkästä aikaa lähdin ajamaan (tosin sekin ilo on evätty, koska sain joltain kurpalta valitukset, kun ajoin siinä hiekkatiellä ilman korttia) ja ihan innoissani olin. Painoin pikkusen kaasua ja hups - löysällä hiekalla se mopo ei tykännykkää siitä. Onneks sain jaloilla vastaan. Toisen kerran innostuin vähän mönkijän kanssa. Ajoin varmaan kaasu pohjassa (se on multa hyvin yleistä, kunnes sekin kiellettiin) sellatteeseen mutaseen kohta. Vähän säikähdin, kun mun ajokki lähti sellatteeseen sivuttaiseen luisuun. Jotain mä säädin siinä ja säästyin kaatumiselta. Kerran tuli ajettua niin kovaa mutkaan mönkijällä, että toinen takapyörä ilmassa ja siinäkin sai sitten äkkiä laittaa koko menopelin tasapainoon, tai olis tullu ruumiita. Mulla on - onneks - ollu vaan näitä läheltä piti-tilanteita.
- Kata
Vastaa Viestiin