Ekaa harrikka-kesää ajellessa
-
- Viesti:
Ekaa harrikka-kesää ajellessa
Sain ekan harrikkani ja yleensäkin ekan pyöräni juuri juhannukseksi. On toi nätti, 883 sportster custom, ihan sopiva naisen eka pyöräksi. Välillä vaan on tuntunut aika painavalta, näin 55 kiloisen käsiteltäväks. Varsinki tos pihapolulla kääntäessä. Mut eiköhän tässä syssyyn mennessä jo oo lihaksetki alkanu löytyy, jos ovat löytyäkseen.
Kauhian paljon mää siitä tykkään, ja tuntuu et satulakin on tehty mun perseen mittojen mukaan, niin hyvin istuu. 4000 kilsaa olen saanut sillä ajeltua tähän mennessä.
Viime sunnuntaina sain sitten jo kokemuksen tästä ajamisen, ei niin hauskasta puolesta kun ajoin Mäntyharjulta kotiin Tampereelle. Matkaa oli jotain 300 kilsaa ja ajoon meni aikaa 5 tuntia. Satoi nimittäin koko ajan vettä ku esterin perseestä. Vääksystä hain s-marketista uudet sukat ja muovipusseja joita sitte näppärästi virittelin jalkaani, kuhan olin ensi kaatanut veden pois buutseista. Ja joutu siinä yhden puoli tuntia muutenki lämmittelemään. Nahkavermeetkin paino varmaan 200 kiloa päällä. Sen verran hyvin vettä imivät. Eikä ne kyllä varmaan pariin viikkoon edes kuivu. Juu, ja eksyinkin kyllä vähäsen matkalla, ku suunnistustaito on perseestä ja kartta muuttui paperimassaksi ku yritin sitä matkalla tutkia.
Nooh, ehkäpä tästä oppii sen, että varustautuu vähän paremmin seuraavalla kerralla matkaan lähtiessä. Ottaa vaikka sadevehkeet mukaan. Vaikkakin reissun alussa aurinko paistaa ja on 30 astetta lämmintä, niinku sillo perjantaina oli...
Koko kesän oon ajellut sillai lonely riderina. Pääasia on ollu vaan ajaa ja opetella pyörää. Määränpäällä ei oo ollu väliä, kuhan vaan oon lähtenyt ja tullu takaisin. Mut vähän mä oon kyllä miettiny, et jos Yyteriin lähtis sit syssyllä katsoon, ihan päiväks vaan vaikka, et mitä niis ralleis oikein tapahtuu. Näkis ainaski hienoja pyöriä. Ja ens kesänä vois varmaan muutenki jo vähän muidenki kans ajella Se vaan on tua noi nii, aikas moinen kynnys lähtee tuollaiseen ralliinki eka kertaa, ja yksin. Ku ei sillai tiedä mistään mitään. Mut ei kai siinä muuta loppuviimeks tarvi, ku ajaa pyörä portista sisään ja yrittää sulautua joukkoon...? Ja sen mä kyllä osaan, aika agentti oon.
Nyt täällä Tampereella paistaa aurinko, viimeinen lomaviikko menos ja vielä on aikaa hörtsäkällä ajella..
Kauhian paljon mää siitä tykkään, ja tuntuu et satulakin on tehty mun perseen mittojen mukaan, niin hyvin istuu. 4000 kilsaa olen saanut sillä ajeltua tähän mennessä.
Viime sunnuntaina sain sitten jo kokemuksen tästä ajamisen, ei niin hauskasta puolesta kun ajoin Mäntyharjulta kotiin Tampereelle. Matkaa oli jotain 300 kilsaa ja ajoon meni aikaa 5 tuntia. Satoi nimittäin koko ajan vettä ku esterin perseestä. Vääksystä hain s-marketista uudet sukat ja muovipusseja joita sitte näppärästi virittelin jalkaani, kuhan olin ensi kaatanut veden pois buutseista. Ja joutu siinä yhden puoli tuntia muutenki lämmittelemään. Nahkavermeetkin paino varmaan 200 kiloa päällä. Sen verran hyvin vettä imivät. Eikä ne kyllä varmaan pariin viikkoon edes kuivu. Juu, ja eksyinkin kyllä vähäsen matkalla, ku suunnistustaito on perseestä ja kartta muuttui paperimassaksi ku yritin sitä matkalla tutkia.
Nooh, ehkäpä tästä oppii sen, että varustautuu vähän paremmin seuraavalla kerralla matkaan lähtiessä. Ottaa vaikka sadevehkeet mukaan. Vaikkakin reissun alussa aurinko paistaa ja on 30 astetta lämmintä, niinku sillo perjantaina oli...
Koko kesän oon ajellut sillai lonely riderina. Pääasia on ollu vaan ajaa ja opetella pyörää. Määränpäällä ei oo ollu väliä, kuhan vaan oon lähtenyt ja tullu takaisin. Mut vähän mä oon kyllä miettiny, et jos Yyteriin lähtis sit syssyllä katsoon, ihan päiväks vaan vaikka, et mitä niis ralleis oikein tapahtuu. Näkis ainaski hienoja pyöriä. Ja ens kesänä vois varmaan muutenki jo vähän muidenki kans ajella Se vaan on tua noi nii, aikas moinen kynnys lähtee tuollaiseen ralliinki eka kertaa, ja yksin. Ku ei sillai tiedä mistään mitään. Mut ei kai siinä muuta loppuviimeks tarvi, ku ajaa pyörä portista sisään ja yrittää sulautua joukkoon...? Ja sen mä kyllä osaan, aika agentti oon.
Nyt täällä Tampereella paistaa aurinko, viimeinen lomaviikko menos ja vielä on aikaa hörtsäkällä ajella..
siittä se lähtee
jupinaattori
jupinaattori
Päiväkäynti maksaa saman verran kuin koko viikonloppu eli teltta matkaan ja tutustumaan tosissaan porukoihin. Sittä se lähtee.
Joo! Erinomainen ajatus. Vähentää kummasti kastumista. Sadekamat pitää olla AINA mukana jos haluaa pysyä kuivana. Satoi tai paistoi!Ottaalähtee tuollaiseen ralliinki eka kertaa vaikka sadevehkeet mukaan.
jupinaattori
Eipä siellä yksin tartte olla. Veikkaan, että noin 1500 muutakin ukkoa ja akkaa tulee.tuollaiseen ralliinki eka kertaa, ja yksin.
Päiväkäynti maksaa saman verran kuin koko viikonloppu eli teltta matkaan ja tutustumaan tosissaan porukoihin. Sittä se lähtee.
Re: siittä se lähtee
Jos sadekamppeet jättää kotiin niin takuuvarmasti sataaIlkimys kirjoitti: Joo! Erinomainen ajatus. Vähentää kummasti kastumista. Sadekamat pitää olla AINA mukana jos haluaa pysyä kuivana. Satoi tai paistoi!
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
No nyt kyllä aletaan jo poistua alkup. aiheesta, mutta Tallipoika ei imeydy yhtähyvin nahka-asuihin kuin oikeat nahkaöljyt. Eli voi kyllä käyttää, mutta öljyllä saa paremman ja mukavamman lopputuloksen. Ei jää "niljakkaaksi"...hdjokke kirjoitti:Kun rasvaa nahka-asunsa esim. Tallipoika valjasrasvalla, niin kestää ainakin pienet kuurot. Ei sitä aina kuitenkaan tule otettua sadeasua mukaan.
Re: siittä se lähtee
Ilkimyksen kanssa täsmälleen samaa mieltäIlkimys kirjoitti:jupinaattorijupinaattoriOttaalähtee tuollaiseen ralliinki eka kertaa vaikka sadevehkeet mukaan.
Eipä siellä yksin tartte olla. Veikkaan, että noin 1500 muutakin ukkoa ja akkaa tulee.tuollaiseen ralliinki eka kertaa, ja yksin.
Jos olet suunnittelemassa ensi talvelle joitakin menoja, niin ehkä ripsiristeily olisi hyvä katsastaa, koska luulen, että et ole ongelmasi kanssa yksin
Kannattaa myös kysellä sisämajoitusta tästä linkistä löytyvästä osoitteesta!
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Re: Ekaa harrikka-kesää ajellessa
Tuore, omakohtainen kokemus viime viikonlopun rallista. Ensimmäistä kertaa mukana, tosin en yksin, olihan tuo mieskin siellä.jupinaattori kirjoitti: Se vaan on tua noi nii, aikas moinen kynnys lähtee tuollaiseen ralliinki eka kertaa, ja yksin. Ku ei sillai tiedä mistään mitään. Mut ei kai siinä muuta loppuviimeks tarvi, ku ajaa pyörä portista sisään ja yrittää sulautua joukkoon...? Ja sen mä kyllä osaan, aika agentti oon.
Aluksi oli melkoisen orpo olo kun porukat pyöri omissa porukoissaan ja varsinkin kun itse en ole mikään agentti tuollaisissa hommissa
Mutta illan edetessä juttuseuraakin löytyi ja kaikki meni ihan kivasti. Eli ralli oli ensimmäinen mutta ei varmastikaan viimeinen.
-m-
Hyvä tapa
Hyvä tapa tutustua jengiin on ilmoittautua duunariksi vaikkapa portille, klubikauppaan etc. Siinä sitä väkeä tapaa ja pääsee turisemaan.
(Siis miten niin taka-ajatuksia? Rallikapuhan duunarit värvää. )
(Siis miten niin taka-ajatuksia? Rallikapuhan duunarit värvää. )
Re: Ekaa harrikka-kesää ajellessa
Minäkin hommasin ekan Harrikkani kesäkuussa, mutten ole rohjennut vielä lähteä ralleihin mukaan, kun ei tunne ketään...jupinaattori kirjoitti: Mut vähän mä oon kyllä miettiny, et jos Yyteriin lähtis sit syssyllä katsoon, ihan päiväks vaan vaikka, et mitä niis ralleis oikein tapahtuu. Näkis ainaski hienoja pyöriä. Ja ens kesänä vois varmaan muutenki jo vähän muidenki kans ajella Se vaan on tua noi nii, aikas moinen kynnys lähtee tuollaiseen ralliinki eka kertaa, ja yksin. Ku ei sillai tiedä mistään mitään. Mut ei kai siinä muuta loppuviimeks tarvi, ku ajaa pyörä portista sisään ja yrittää sulautua joukkoon...? ..
Äh, turhaa hienostelua ... Ajoita saapumisesi vielä sinne yhdeksän jälkeen illalla niin saat rautaisannoksen jännitystä rallitaipaleesi alkuun. Nimittäin kyllä ne kokeneemmatkin osaa - itse itseäni lainaten tuolta aikaisemmasta topicista:kata kirjoitti:...ehkä pitäisi teltan kokoamista vielä harjoitella... ettei rookie anna liikaa naurun aihetta...
hemuli kirjoitti:...Siinä oli naapuritelttojen väellä hauskaa kun 2004 BTTR:hen saavuttiin kymmenen aikaan illalla kun oli jo säkkipimeää. Uusi teltta kaupan paketista esiin, hetki tuumailua (edellisen kerran olin telttaa kasannut joskus teininä) ja kolmen epäonnistuneen yrityksen jälkeen alkoi jo kavereiden fikkareista patterit loppumaan. No, saatiinhan se lopulta pystytettyä ja aamun valjettua löydettiin ne kasausohjeetkin mitkä oli ommeltu säilytyspussin sisäpintaan ...
Nykyään pystytys sujuukin sitten vaikka silmät kiinni...
Bembölessäkin kaikki istuvat omissa pöydissään...Arska1 kirjoitti:Jos ei ralleihin ole vielä"uskaltautunut" menemään,niin hyvä tapa aloittaa tutustuminen on oman alueen chapterin kokoontumiset. Espoo ja loppi menee kummatkin ykkösen alueelle,eli keskiviikkona Bembölen kahvitulle vaikka kimpassa niin on "turvallista"
Tässä nyt samaa mieltä Arskan ja MsMC:n kanssa, vaikka tuo Arskan muotoilu Bembölestä vähän oudoksuttaakinMsMC kirjoitti:Bembölessäkin kaikki istuvat omissa pöydissään...Arska1 kirjoitti: hyvä tapa aloittaa tutustuminen on oman alueen chapterin kokoontumiset. ... keskiviikkona Bembölen kahvitulle
Mutta kun itse sinne menin ekaa kertaa viime kesänä, vaihdoin hiljaisena miehenä ainoat sanat kahvilan myyjän kanssa tyyliin "tällaisilla eväillä ajattelin pärjätä, kiitos" Muuten tyydyin tarkkailemaan tilannetta täysin sivustakatsojana kylläkin ihan omasta tahdostani.
Mutta seuraavalla kerralla oli yksi tuttu kaveri siellä ja kampesin samaan pöytään ja siitä sitä pikkuhiljaa alkoi juttu luistaa muidenkin kanssa, vaikken siellä ole montaa kertaa ehtinytkään käydä. Eli kyllä suosittelen aluetapahtumia lämpimästi minäkin
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus