Moi
Eka HD tulossa ensi keväälle, ja valinta on kohdistunut V-Rodiin (night rod special). Haku toimintaa rämpätty.
-muutamia kysymyksiä on tullut mieleen hankinnan johdosta:
1.Hinnoittelu?
- Hinnoittelu varmaan hieman heittelee jälleenmyynjien välillä, ja perimmäinen tarkoitus on tietysti ostaa pyörä sieltä mistä sen halvimmalla saa. Palvelu/apu mahdollisissa ongelmatilanteissa on tietysti myös tärkeää.
- Onko jälleenmyyjien palveluissa merkittävästi eroja? Onko joku liike ehdoton ykkönen?
2. Tekniset muutokset? vm.06/07/08
- Malleista on hieman köyhät tekniset tiedot tuolla HD:n verkkosivuilla. Jostain on kuulooni tullut hurja huhu että -08:ssa olisi Brembon jarrut.
Onko tämä ihan tuulesta temmattua?
-Pystyykö jousitusta säätämään, vai onko se säädetty jo tehtaalla kohdalleen?
3. Moottorin hengitys?
-onko vakiona ok, vai onko tarvetta hankkia putki,putsari ja fuelpäkki? Tästä on monenlaista tarinaa esillä,,
4. Lisävarusteet?
- Mitkä pehmeät ja siistit kangaslaukut sattuu tuohon malliin? Mitään touringpeliä ei ole tarkoitus alkaa rakentelemaan, mutta jotain olisi hyvä saada kulkemaan mukana, eikä reppuselässä viitsisi ajella. Mitkä laukut saa nopeasti kiinni/irti, eikä tarvitsisi asentaa laukkutelineitä.
Kapan 50litranen kovaperäboksi kiinteesti kiinni?
- Tietoa hyväksi havaituista varashälyttimistä ?
5. Jotain muuta huomioita?
- Aikaisempaa pyöräilykokemusta on n, 80tkm ja niistä HD:lla kokonaiset 100km (1200Spora -03) jarrut ja alusta eivät silloin vakuuttaneet sportyssa, olivat vakiot.
No silloin pyörämieltymykset oli siellä muoviluotipuolella, nyt vähän ajatus muuttunut ja voi ehkä edetä rauhallisemminkin.
Muitakin huomioita V-Rodeista lukisin mielelläni.
-08 V-Rodit?
-08 V-Rodit?
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
-08 rod.
Juu kaikista lisävarusteista ja tekniikkaan liittyvistä löydät just tuolta.
harleydavidson.com:ta
Mut sit hengitys tai muuten menoo/putki asiaa löytyy.
http://www.vrodracing.com
http://www.v-mod.com
Uusien hinnathan ei vissiin eroa diilereitten välillä.
Ja sit semmoisesta linkistä kuin: Please help your self.com eli google.
Niin ja jarrut oli brempo optiona ABS, slippery clutch ja 1250cc uus kone.
harleydavidson.com:ta
Mut sit hengitys tai muuten menoo/putki asiaa löytyy.
http://www.vrodracing.com
http://www.v-mod.com
Uusien hinnathan ei vissiin eroa diilereitten välillä.
Ja sit semmoisesta linkistä kuin: Please help your self.com eli google.
Niin ja jarrut oli brempo optiona ABS, slippery clutch ja 1250cc uus kone.
Re: -08 rod.
Ai kvg? lollotiloo.Tinot kirjoitti:
Ja sit semmoisesta linkistä kuin: Please help your self.com eli google.
Kiitti nopeista ja hyvistä vastauksista, ei tosiaan ole tuo HD tekniikka ja nettijutut hanskassa niin joutuu kyselemään yksinkertaisia(kin) asioita.
Ovh:t on jälleenmyyjillä samat, muuta myyntihinnat kiinnostavat enempi ja se millä hinnalla kauppaa oikeasti tehdään.
Minkälaisia määriä HD:ta tuodaan uutena vuosittain maahan?
Onko maahantuojalla/jälleenmyyjillä "keinotekoisesti" ns, varaaomasihetikamppanja päällä vm-08 malleista?
Tehdäänkö päätös tuontierän suurudesta ennakkotilausten/kauppojen perusteella, vai pidetäänkö määrät niin pieninä että kaikki uudet pyörät varmasti menee kaupaksi pikkuriskillä että jotkut jäävät ilman?
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Eiköhän ne myyntihinnat ole joka dealerilla aikalailla samat, siis suorassa ostossa. Johtuen kai siitä että joka pyörä menee kaupaksi. Sen millä kauppaa oikeasti tehdään, näet kun allekirjoitat sopimuksen. Maahantuoja ei kai viimeiseen kymmeneen vuoteen ole tuontierän suuruuteen päässyt hirveästi vaikuttamaan, ovat ottaneet joka pyörän joka on tänne saatu ja silti joku on aina jäänyt ilman. Jos tietyn 08 mallin tietyn värisenä haluaa, niin kovin pitkälle kevääseen ei kannata venyttää kaupantekoa. Näin on ainakin ollut menneinä vuosina, eikä toistaiseksi ole merkkejä että tilanne muuttuisi. Ellei sitten jenkeissä ensi vuonna myynti mene niin huonosti, että eurooppaan tulee enemmän pyöriä.
-08 roti.
Night rod specialin kohdalla kannattaa pitää kiirettä.
-07 mallit meni 2006 syksyllä loppuun.
-07 mallit meni 2006 syksyllä loppuun.
Re: -08 V-Rodit?
Eikös NightRodissa ollut Brembot vakiovarusteena jo vuonna 2006? Ensi vuodelle on sitten saatavana lisävarusteena lukkiutumattomat jarrut tonnin lisähintaan.Tintti13 kirjoitti:...Jostain on kuulooni tullut hurja huhu että -08:ssa olisi Brembon jarrut...
Ei säätömahdollisuuksia paitsi takaiskareiden esijännityksen säätö. Varsinkin keula on onnettoman löysä, vaatii vähintään progressiiviset jouset. Eikä takapääkään pane pahakseen jos sinne progeiskarit lykkää.Tintti13 kirjoitti:...Pystyykö jousitusta säätämään, vai onko se säädetty jo tehtaalla kohdalleen?
En tiedä mihin olet tottunut, mutta jos liikaa on tarpeeksi niin sitten perusmodaukset kehiin. Vapaavirtausputsari ja äänenvaimennin sekä Terry Componentsin Terminal Velocity II tuo sen verran lisää potkua että takapyörältä saadaan saman verran kuin tehdas lupaa moottoritehoa. Mulla on pöydällä tämän Hämeenlinnassa H-Sunrisella myytävänä olevan -06 NightRodin dynokäppyrä ja siitä on edellä mainituilla muutoksilla saatu 113,9 hp / 102,2 Nm takapyörältä.Tintti13 kirjoitti:...Moottorin hengitys?
-onko vakiona ok, vai onko tarvetta hankkia putki,putsari ja fuelpäkki?
Eikös siinä ole vakiona ihan toimiva häly ajonestoineen?Tintti13 kirjoitti:...Tietoa hyväksi havaituista varashälyttimistä ?
Re: -08 V-Rodit?
Kiitos paljon kaikille vastauksista. Ne tuli nopeasti ja niistä oli apua päätöstä tehtäessä.hemuli kirjoitti:Tintti13 kirjoitti: En tiedä mihin olet tottunut, mutta jos liikaa on tarpeeksi niin sitten perusmodaukset kehiin. Vapaavirtausputsari ja äänenvaimennin sekä Terry Componentsin Terminal Velocity II tuo sen verran lisää potkua että takapyörältä saadaan saman verran kuin tehdas lupaa moottoritehoa. Mulla on pöydällä tämän Hämeenlinnassa H-Sunrisella myytävänä olevan -06 NightRodin dynokäppyrä ja siitä on edellä mainituilla muutoksilla saatu 113,9 hp / 102,2 Nm takapyörältä.
Otin samantien myös tuon fuelpäkin, vapaavirtausputsarin ja supertrapp vaimentimet, tuntui vain että ne on välttämättömät.
Keulapolitiikasta vielä: Hemuli kertoili progressiivisistä jousista eteen. Onko tietoa mistä saisi ja mitä maksaa?
Nyt alkaa armoton kevään odotus.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Re: -08 V-Rodit?
Ihan mistä tahansa tarvikeliikkeestä. Vaikka sieltä mistä pyöränkin ostit. Näyttäisivät olevan siinä satasen paikkeilla per setti.Tintti13 kirjoitti:...progressiivisistä jousista eteen. Onko tietoa mistä saisi ja mitä maksaa?...