883------1200

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

patu1999
Viestit: 27
Liittynyt: 19:54 20.12.2006.

883------1200

Viesti Kirjoittaja patu1999 »

mites kun on 883 pytyt porattu ja "conversion mannat" on siihen, laitanko 1200 kannet kun olis sellaiset 883;n lisaksi ?

mites noi mannat ?
onko ne saman painoiset kun 883 mannat ?

mites puristukset........?

mannista on muuten sorvattu siivu pois....
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: 883------1200

Viesti Kirjoittaja s&s »

patu1999 kirjoitti:mites kun on 883 pytyt porattu ja "conversion mannat" on siihen, laitanko 1200 kannet kun olis sellaiset 883;n lisaksi ?

mites noi mannat ?
onko ne saman painoiset kun 883 mannat ?

mites puristukset........?

mannista on muuten sorvattu siivu pois....
Sun pitää varmaan kysyä siltä joka ton siivun sorvasi pois.

Lähtötilanne löytynee vaikka googlella, jos tiedät mäntien valmistajan.
Viva Knievel!
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos siinä on konversiomännät niin silloin käytetään 883 vakiokansia.

Jos taas tavalliset 1200 männät niin silloin pitää joko avartaa 883 palotilaa tai käyttää 1200 kansia.

Mutta sanoit että männistä on höylätty tavaraa pois 8O ? Se muuttaa koko asian eikä täällä kukaan pysty sanomaan mitä niitten kanssa pitäisi käyttää. Kysy tosiaan siltä joka työn on tehnyt että mitä sillä höyläyksellä on ajettu takaa.

Tarkoitatko kuitenkin että männän laessa on upotus vai onko niitä tosiaan sorvattu jälkikäteen? Jos upotus niin silloin ne ovat suurella todennäköisyydellä konversiomännät joita voi käyttää vakikansien kanssa. Jos laitat sellaisten kanssa 1200 isopalotilaiset kannet jää puristussuhde liian alhaiseksi.

Yllä mainitut konversiomännät ovat samanpainoiset kuin alkuperäiset 883 männät.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: 883------1200

Viesti Kirjoittaja smuige »

patu1999 kirjoitti:mites kun on 883 pytyt porattu ja "conversion mannat" on siihen, laitanko 1200 kannet kun olis sellaiset 883;n lisaksi ?

mites noi mannat ?
onko ne saman painoiset kun 883 mannat ?

mites puristukset........?

mannista on muuten sorvattu siivu pois....
Mistäpäin sorvattu?
Helmasta, yläpinnasta, sisältä (sieltä yleensä kyllä jyrsitään tavaraa pois).
Onko otettu painon vai venttiilien takia "siivu pois"?
Vai sovitettu jollekin kansille tai esim liian kovien puristusten alentamiseksi?

Ja mitä lukee mäntien laatikossa?

Saattais olla parasta näyttää ne männät kaverille joka on noita konversioita tehnyt.
Taikka laittaa valokuvaa männistä tänne esille.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
patu1999
Viestit: 27
Liittynyt: 19:54 20.12.2006.

Viesti Kirjoittaja patu1999 »

kylla ne mannat on 1200 std custom chromen tavaraa..9:1 .......
eli kummat kannet niihin sitten olis paremmat ?

millin siivu otettu tasaisesta mannasta pois ??!!

mites toi super E kaasari pelais sportissa ?
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja s&s »

patu1999 kirjoitti:kylla ne mannat on 1200 std custom chromen tavaraa..9:1 .......
eli kummat kannet niihin sitten olis paremmat ?
Hemuli tossa tais vastata jo... Eli kun sulla on vakio 1200:n männät, pitää käyttää 1200:n kansia ellet halua muotoilla 883:n palotiloja uusiksi. Eli nuohan eivät ymmärtääkseni ole ns. konversiomännät.
millin siivu otettu tasaisesta mannasta pois ??!!
Miksi? Halusitko laskea puristuksia tai tehdä tilaa venoille tms?
mites toi super E kaasari pelais sportissa ?
Luulisin et hyvin. Ite meinaan laittaa tollasen rautikseen ensi kesäksi.
Viva Knievel!
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

patu1999 kirjoitti:kylla ne mannat on 1200 std custom chromen tavaraa..9:1 ...
Eli onko ne niitä Custom Chrome Premium mäntiä? Toisin sanoen kiinalaisia valumäntiä - mitenhän mahtaa kestää kun männänlakea on ohennettu...

Voisi kuvitella että niistä on otettu milli tavaraa pois että niitä voitaisiin käyttää 883 vakiokansien kanssa. Kovin hyvä ratkaisu tämä ei ole koska näin toimiessa mäntä jää kovin alas ja polttoaineseosta jää 883 kansien palotilan reunoille kun männän ja palotilan reunan välys on liian suuri.

Äkkiseltään laskin että käytettäessä 883 vakiokantta ja .030 kansipahvia sekä millin dekkitason alle jäävää mäntää niin staattiseksi puristussuhteeksi tulee edelleen noin 11:1 mikä voi olla noille männille liikaa. Siis jos kyse on tosiaan niistä halpismännistä, Custom Chromen luettelo kun on täynnä eri valmistajien mäntiä.

1200 kansilla puristussuhde taas jää aika alhaiseksi, 8,6:1.
patu1999
Viestit: 27
Liittynyt: 19:54 20.12.2006.

Viesti Kirjoittaja patu1999 »

just nama asiat tassa mietityttaa...

laatikossa tosiaan on nro...16-941
1200cc 9:1 comp
std

ja taiwankamaa on...

oisko parasta sitten hommata parempi laatuiset std tasalakimannat?
Avatar
Blues Guitar
Viestit: 300
Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

patu1999 kirjoitti:
oisko parasta sitten hommata parempi laatuiset std tasalakimannat?
joo! Tasalakiset männät ja ne 1200 kannet tai sitten konversiomännät ja 883 kannet. Itse päätyisin ensin mainittuun vaihtoehtoon. Mikä vuosimalli on kyseessä?
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
Avatar
nicnac
Viestit: 518
Liittynyt: 11:51 20.02.2006.
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Minä kyllä hommaisin konversio männät,883 kansiin 883 :arrow: 1200 venttiilit ja kevyt porttaus kun kannet kerran irti pitää joka tapauksessa ottaa.Super E:n tilalle mikuni jos haluaa välttämättä CV:stä luopua(jos CV siis löytyy valmiiksi).
Sportster alla jälleen.
patu1999
Viestit: 27
Liittynyt: 19:54 20.12.2006.

Viesti Kirjoittaja patu1999 »

pyora on 85 siis eka evo....kone on levallaan viela, kaikki laakerit uusia niin ei viittis taas aukoa uudestaan jos sen vois valttaa....

tarttee varmaan kattoa laatumannat tolle poraukselle...
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

patu1999 kirjoitti:...ei viittis taas aukoa uudestaan jos sen vois valttaa....
Miksi se pitäisi avata? Laitat konversiomännät 883 kansilla niin männät on saman painoiset kuin alkuperäiset 883 männät.
irwing
Viestit: 115
Liittynyt: 13:39 29.03.2008.

Viesti Kirjoittaja irwing »

JOs alkaa muuttaa pikku sporsteria 883 (vm2008) 1200:ksi niin paras tapa tehdä se? Kuulin joltain huhuja että kuulema moottorin laakerointi ei kestäisi muutosta pitemmän päälle? Onko totta vaiko tarua? Joku tehnyt muutoksen 2008:siin, paljon kustansi??

Ja tuoko se potkua pyörään lisää, enenpi mulla henkisellä puolella... 1200 kuulostaa muhevammalta kuin 900... heh.. :oops:
Avatar
Sam01
Viestit: 235
Liittynyt: 13:02 23.01.2005.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

irwing kirjoitti: Kuulin joltain huhuja että kuulema moottorin laakerointi ei kestäisi muutosta pitemmän päälle? Onko totta vaiko tarua?
Ihan tarua on.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

irwing kirjoitti:...moottorin laakerointi ei kestäisi muutosta pitemmän päälle? Onko totta vaiko tarua?...
Paskapuhetta. Sama alakerta niissä on kaikissa, ihan yhtä hyvin se kestää konversioituna kuin alkuperäisenäkin.

Ja jos homma tehdään kunnolla niin kyllä tehoissa on eroa kuin yöllä ja päivällä kuutiotilavuuden kasvaessa 30%.

Hintahaarukkaa näkee vaikka täältä: www.riversidecycles.fi - kohdassa "tarjoukset" on konversion hinnaksi laitettu uusilla sylintereillä (vanhoja ei siis porata) alkaen tonni. Tiedä sitten miten noin uuden pyörän kanssa.
Vastaa Viestiin