Uusi pyörä Buell ?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
AKIM 70
Viestit: 83
Liittynyt: 16:49 27.12.2006.
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Uusi pyörä Buell ?

Viesti Kirjoittaja AKIM 70 »

Elikkä oltais hommaamassa paremmalle puoliskolle tommosta BUELL XB 12 SCG LIGHTNING LOW mallia.
Ittellä ei mitään kokemuksia kyseisestä pyörästä.....laittakaa tulemaan kommentteja pyörästä sekä + että -.
Niin ei tuu ostettua sikaa säkissä.... 8O
ja eiku menox
Avatar
SenioRR
Viestit: 513
Liittynyt: 16:00 22.09.2005.
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Kokemuksia Bulusta kannattaa kysellä myös moottoripyora.org:in foorumilta. :)
H-D Softail Custom 1998
Avatar
AKIM 70
Viestit: 83
Liittynyt: 16:49 27.12.2006.
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AKIM 70 »

OK........ 8O
ja eiku menox
Avatar
affe
Viestit: 1683
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

SenioRR kirjoitti:Kokemuksia Bulusta kannattaa kysellä myös moottoripyora.org:in foorumilta. :)
Tai ennemminkin tehdä hakua siellä. Löytyy mielipidettä... :wink:
Vaimon ensimmäinen pyörä oli/on XB12S jonka kanssa pärjäsi hienosti. Bulu (vakio) ei ole ihan niin räyhä kun mitä luulisi, keula kyllä kevenee kivasti mutta hytti pysyy kyllä maassa normaalissa ja vähän reippaammassakin ajossa. Hiljaisessa ajossa saattaa tangon kääntyminen, tai sen puute, yllättää jos on tottunut siihen että renkaan saa vaikka poikittain :wink: Mutta tosiaan, mielipiteitä löytyy ORG sivuilta. Löytyy niitä toki täältäkin mutta siellä on vissiin vähän hölömpää väkeä :twisted:

Affe
Avatar
Pera
Viestit: 561
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Mulla on ihan tavallinen XB12S.
On ihan käsittämättömän hauska ajettava, kun siihen vähän tottuu pidempien ja matalampien pyörien jälkeen. On kyllä niin ketterä, että meinaa aluksi ajaa kurvista sisäpuolelta ulos. Affen mainitsema stongan vähäinen kääntyminen kannattaa painaa mieleen, oli kerran lipat alussa sen takia aika lähellä. Jarrut myös pysäyttävät täysin eri tavalla kuin useimmiten Harrikoissa. Ranteet väsyvät, vaikkei tuo mikään kyykkypyörä olekaan. Kovempi vauhti tietysti auttaa tähän :lol: . Race Kitillä varustettu Buell lähtee liikkeelle ja vääntää melkoisen napakasti.

Ajamisen ilo aivan tapissa, mutta toki Harrikan 'juhlallisuuden' tms. tuntu puuttuu.
Avatar
AKIM 70
Viestit: 83
Liittynyt: 16:49 27.12.2006.
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AKIM 70 »

Mitenkä maantiellä ajo-ominaisuudet.......vai onko ihan kaupunki vehje 8O
ja eiku menox
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Buell on aktiivisen kuskin pyörä. Sillä on mukava hakea ne pienemmät ja mutkaisemmat pätkät mutta kyllä sillä siirtyy konetietäkin pitkin vaikka hauskuusmomentti kyllä katoaa. Itse koin XB12S:n hiukan epävakaaksi moottoritiellä.

Mutta kun tien numero on tarpeeksi suuri niin helposti etenee satoja kilometrejä putkeen.

Onko emännälläsi ollut aikaisemmin pyörä? Tottumattomalle Buell voi olla ehkä hiukan äkkiväärä mutta nopeasti siihenkin tottuu kun rauhallisesti aloittaa.
Avatar
AKIM 70
Viestit: 83
Liittynyt: 16:49 27.12.2006.
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AKIM 70 »

Ei vastaavanlaista sitä varten tässä yritellään kartotella tilannetta..
Eli pankaa vaan kommenttia tulemaan... 8O
ja eiku menox
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tässä kun muistelee toissakesäistä 400 km pikapyrähdystä kaverin vaimon XB:llä niin alkaa taas pyöräkuume nousemaan, sen verta hauskaa oli painaa noita edellä mainittuja mutkateitä kun pyörä tuntui olevan "hanskassa" - laite on yksinkertaisesti niin hyvin muotoiltu että kuski tuntuu olevan yhtä pyörän kanssa. Aikaisemmin omistamani X1 oli myös oikein hyvä ajaa, oikeastaan parempi mitä tuli pidempiin siirtymiin mutta siinä ei ollut ihan samaa "sarvet päässä"-meininkiä kuin XB:ssä.

Ei perkele... pitääkö tästä lähteä pyöräkaupoille... :twisted:
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

AKIM 70 kirjoitti:Ei vastaavanlaista sitä varten tässä yritellään kartotella tilannetta...
Kuinka pitkä mammasi on? Olen myös yrittänyt tyrkyttää Buellia meidän emännälle joka on metri kuuskyt sulka päässä. Yhtä S1:ää käytiin koeistumassakin mutta sen se hylkäsi heti kun yletti ainoastaan päkiöillä maahan. Kyllähän sillä olisi ajamaan pystynyt mutta yritäpä peruuttaa vaikka parkkiruudusta pois. Antaa kummasti turvallisuuden tunnetta kun saa molemmat töppöset kunnolla maahan, Buell on kuitenkin painava pyörä jos sitä katsoo 60 kiloa painavan neitokaisen silmin.

Toki S1 on 792 mm istuinkorkeuksineen 66 mm uutta low-mallia korkeampi joten tilanne muuttuu oleellisesti näiden kahden pyörän välillä.

Vai eikö se sittenkään halunnut Buellia sen takia että se tiesi kumpi sillä saisi loppupelissä ajaa :twisted: :twisted: :twisted: ...
Avatar
AKIM 70
Viestit: 83
Liittynyt: 16:49 27.12.2006.
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AKIM 70 »

Saman mittanen noin suurin piirtein. Juuri sen takia katteltu tota LOW mallia.
Pitäähän sitä nyt ittekki vähän päästä kokeilemaan....? :roll:
ja eiku menox
Sanne
Viestit: 38
Liittynyt: 15:10 14.03.2007.
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Ajokkina Buelli

Viesti Kirjoittaja Sanne »

Tervehdys!
Minulla toka Buelli meneillään. Aloitin Fireboltilla jossa "kyykympi" ajoasento. Jonkinverran kädet väsyivät aluksi kun ajonopeus alle 120 km/h. Aikaisemat mp kustom mallisia ( Sportster, dyna, XV 750). Pieni kate ohjas kuitenkin tuulen mukavasti kuskin ylitse +++. Tässä mallissa ei tosiaankaan tarvinnut stongaa väntää mutkaan, riitti kun hieman painoi vastaan ja pyöra totteli :lol: . Nyt alla XB Ss Long. Pyöra tosiaan hieman korkeahko, saan varpistella katuristeyksiin pysähtyessäni :oops: . Tähän kuitenkin tottuu melko nopeasti... Tuuli tuntuu kovassa ajossa houmattavasti enemmän kuin Fireboltissa ja mutkissa saa tehdä jonkinverran enempi työtä, tämähän ei välttämättömästi negatiivistä, vaati vaan aktiivisempaa ajoa. Buelli kaikenkaikkiaan aktiivisen kuskin pyörä. Tehoputki lisää mukavasti tehoja ja ääntä (jos sitä kaipaa) mut orkiksellakaan ei jää jalkoihin. Kahdella sanalla voisin kuvailla ajokkiani; PIRU/ENKELI :twisted: :roll:
Ainiin minun strategiset mittani ovat 161/60 :wink:
Don't ride harder than your angel flies
tyyp360
Viestit: 24
Liittynyt: 12:14 23.10.2007.

Viesti Kirjoittaja tyyp360 »

Hommasin käytetyn xb12r bulun loppusyksystä, joten ajokokemusta 1km sekä vanhan takarenkaan loppuun poltto... Edellinen mopo meni kaupaksi heti mp-messujen jälkeen joten nyt odotellaan kevättä että pääsee katsastamaan sekä maksamaan tulliin veron. Polttelee aika lailla päästä oikeasti kokeilemaan uusinta hankintaa. Bulusta löytyy rece-kit sarja jo valmiiksi , mutta konttorille joutuu varmaan orkkis vaimentimen laittamaan virtaavamman tilalle.
ths
Viestit: 47
Liittynyt: 01:42 16.07.2005.

Viesti Kirjoittaja ths »

Ittellä on xb12Ss bulu, edellinen peli oli sportster sport. Ekaks ku hyppäs bulu sarviin nii aattelin heti et miksen aikasemmin ostanu, on uskomattoman hauska vekotin. Long mallihan on 2 tuumaa pidempi ja siin on muistaakseni pari astetta loivempi keula kun 12S mallissa, eli se on pikatiellä vakaampi ja ei ihan niin herkkä mutkalla. Mun kikotin on täysin vakio eikä ainakaan viä oo tullut tarvetta muutaman lisä hepan kaivamiseen. Mutka teillä tosiaan laite on kotonaa ja jaksaa yllättää on hymy herkässä. Semmon laite seon et jos harrikalla ajettaessa pyörästä loppuu ominaisuudet ennen kuin kuskista, niin bululla se on todellakin toisin päin, näin ainakin mulla :lol:. Ehdottomasti hyvä ostos.
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Kyllä Buell on todella hauska laite ajaa. Itsellä on tuo XB12Ss Long -malli ja istuu mulle kuin hanska käteen. Toimii myös pitemmällä reissulla, eipä juuri paikat puudu. Mutkateillä ainoat rajoitteet on puutteet omassa ajotaidossa ja uskalluksessa, pyörä kyllä taipuu mihin vaan. Vääntö riittää leppoisaan kruisailuun ja tarvittaessa varsin rivakkaan paikalta poistumiseen 8) Hyvä vääntö korostuu mutkateillä ajellessa, ei tarvitse vinguttaa korkeilla kierroksilla mutkasta lähdettäessä.

Plussaa tulee katu-uskottavasta ja persoonallisesta ulkonäöstä ja rouheista äänistä, tosin vakionahan se on varsin hiljainen laite.
Buluja ei myöskään tule vastaan kovin usein (vielä).
Täällä missä asun, riittää mutkaisia pikkuteitä kilometrikaupalla, ja niillä kurvailuun en ole parempaa laitetta keksinyt. Hyvä ostos, suosittelen!

Ja vielä kuva ryydittämään ostopäätöstä :wink:

Kuva
Vastaa Viestiin