elävän elämän harrikka-ihminen.katoava luonnonvara???
elävän elämän harrikka-ihminen.katoava luonnonvara???
Haluaisin herättää mieli-pide ryöpyn asiasta joka on valitettavan yleinen.
Eli uudet tyypit "meirän porukas"ja heidän egonsa.
Olen törmänny kaikkeist kovimpiin H-D-tyyppeihin,jotka omistavat maailman jo enneku on edes pyörää...
Omasta puolesta tervetuloa lämpimästi sakkiin,tää on hieno juttu,mutta:
mielestäni;haistelkaa ilma-piiriä,tutustukaa ihmisiin(kerta-näkemän perusteella ette tunne ja tiedä tapoja)
rallit ei ole yleinen rymyämis-leikki-kenttä,siellä kunnioitetaan myös toisia.
mainehan siinä menee,ja sit myydään pyörä ja haukutaan meirän sakki,ku jonkun kans tulee kahteen-törmäys.
ainahan niitä tulee mut pää-valtaisesti me ollaan yhtä pitävää sorttia.
jokaisella tallilla on omat sääntönsä,vierailijat:kunnioittakaa sitä!!
pistin tän yleiselle siks että sais tasapuolisesti myös uusien kasvojen mieli-piteitä ja kokemuksia/näkemyksiä asiasta.
tässä vähän mietittävää kun uusia tulee porukkaan mukaan.
Eli uudet tyypit "meirän porukas"ja heidän egonsa.
Olen törmänny kaikkeist kovimpiin H-D-tyyppeihin,jotka omistavat maailman jo enneku on edes pyörää...
Omasta puolesta tervetuloa lämpimästi sakkiin,tää on hieno juttu,mutta:
mielestäni;haistelkaa ilma-piiriä,tutustukaa ihmisiin(kerta-näkemän perusteella ette tunne ja tiedä tapoja)
rallit ei ole yleinen rymyämis-leikki-kenttä,siellä kunnioitetaan myös toisia.
mainehan siinä menee,ja sit myydään pyörä ja haukutaan meirän sakki,ku jonkun kans tulee kahteen-törmäys.
ainahan niitä tulee mut pää-valtaisesti me ollaan yhtä pitävää sorttia.
jokaisella tallilla on omat sääntönsä,vierailijat:kunnioittakaa sitä!!
pistin tän yleiselle siks että sais tasapuolisesti myös uusien kasvojen mieli-piteitä ja kokemuksia/näkemyksiä asiasta.
tässä vähän mietittävää kun uusia tulee porukkaan mukaan.
-Kunnioitus ja Luottamus-
-
- Viesti:
hyvä aihe, niinhän sen pitää mennä joka asiassa ja harrastuksen piirissä ei missään kukkoilemalla pärjää, mutta jos opit ensin tuntemaan ihmisiä ja luottamaan heihin sitten joku alkaa puhumaan asioita jotka ovat tapahtuneet yli 10v taakse päin ja kaikki me virheitä teemme toiset isompia toiset pienempiä ja ko. ihminen joka puhui näistä asioista on itse tehnyt omat virheensä omalla tahollaan.
mutta oli hyvä seurata ketkä tämän jälkeen olivat edelleen ystäviä. osasta luuli mutta sitten huomasi ettei luulo ole tiedon väärti,
mutta tikulla silmään joka vanhoja muistelee.
mutta oli hyvä seurata ketkä tämän jälkeen olivat edelleen ystäviä. osasta luuli mutta sitten huomasi ettei luulo ole tiedon väärti,
mutta tikulla silmään joka vanhoja muistelee.
Kukkoja on jokaisella tunkiolla, olipa se "tunkio" sitten hd-talli tai perinnerakentamisyhdistys. Turpiinlyömisen vimman synty lähtee henkilön sen verran varhaisesta kehitysvaiheesta , ettei hän ole tiennyt hd:sta tai kerhoista vielä yhtään mitään. Vetääkö merkki sitten harrastajajoukkoonsa enempi "hankalia" typpejä? En todellakaan tiedä enkä ota kantaa. Mutta tosiasia varmaan on se, että myös tämän harrastuksen piiriin tulee ja on tullut kaikenlaisia persoonallisuuksia. Myös niitä kukkoja.
-
Jaa-a, kai uutena tulokkaana voin itseäni pitää, vaikka pyörä ollut jo muutaman vuoden. En tiedä mistä alkaen määritellään vanhaksi piireissä, mutta jos se on käytyjen rallien määrä, niin siinä tapauksessa pysyn tulokkaana loppuun asti.
Tuo toisten kunnioittaminen ja muu rispekti-osasto on mielestäni kadonnu joka elämän alalla, ei varmasti ole HD-porukoitten oma ongelma. Tähän ikään jo huomannu, että monen kans voi tulla toimeen ns.hyvänpäivän tuttuna. Sopiva etäisyyden pito tekee usein eetvarttia.
Tuli muinoin liikuttua rock n roll porukoissa toistakymmentä vuotta, kyllä sielläkin mulkkuja tyyppejä oli niin vanhassa kuin uudessa kaartissa. Ei se sitä katso vaikka kuin ollaan yhtä "perhettä".
Eikä siinä vielä kaikki.. Tuntuu hullulta, jos täytyy korostaa eri tallien säännöistä. itse olen kyllä pärjännyt joka paikassa ihan kansalaisen sivistyksen peruskivellä, hyvillä käytöstavoilla. Ei ainakaan vielä ole turpaan tullu. Tietenkin voi olla olemassa jotain kynnysmaton suutelu-riittejä, mutta kai niistä opastetaan tarvittaessa.
Ymmärrän, että suuri maailma kasvattaa kaikenlaisia öykkäreitä ja kokovartalo mulkeroita. Asia taitaa vaan olla niin, että ei siinä paljoa opastamiset ja kehottamiset auta, ajaa sitten HD:llä tai Anglialla. Eiköhän se ole geeneissä. Itse pidän parempana pitää sen pienen piirin joka on muodostunut kaiken vanhan raudan kans rymyttessä. Makuasiahan tämäkin tietty on, kukin toimii tyylillään.
Nykyaika on siitä hyvä, että sosiaalisia kontakteja ei ole pakko lähteä luomaan kaiken örvellyksen ja egojen ennalta "tunnustelujen" keskelle. Teknistä tukea löytyy helposti tarvittaessa oman piirin lisäksi esim. näistä foorumeista. Ja saahan täältäkin sitä vittuilua jos haluaa, ei ainakaan läski tummu.
Tuo toisten kunnioittaminen ja muu rispekti-osasto on mielestäni kadonnu joka elämän alalla, ei varmasti ole HD-porukoitten oma ongelma. Tähän ikään jo huomannu, että monen kans voi tulla toimeen ns.hyvänpäivän tuttuna. Sopiva etäisyyden pito tekee usein eetvarttia.
Tuli muinoin liikuttua rock n roll porukoissa toistakymmentä vuotta, kyllä sielläkin mulkkuja tyyppejä oli niin vanhassa kuin uudessa kaartissa. Ei se sitä katso vaikka kuin ollaan yhtä "perhettä".
Eikä siinä vielä kaikki.. Tuntuu hullulta, jos täytyy korostaa eri tallien säännöistä. itse olen kyllä pärjännyt joka paikassa ihan kansalaisen sivistyksen peruskivellä, hyvillä käytöstavoilla. Ei ainakaan vielä ole turpaan tullu. Tietenkin voi olla olemassa jotain kynnysmaton suutelu-riittejä, mutta kai niistä opastetaan tarvittaessa.
Ymmärrän, että suuri maailma kasvattaa kaikenlaisia öykkäreitä ja kokovartalo mulkeroita. Asia taitaa vaan olla niin, että ei siinä paljoa opastamiset ja kehottamiset auta, ajaa sitten HD:llä tai Anglialla. Eiköhän se ole geeneissä. Itse pidän parempana pitää sen pienen piirin joka on muodostunut kaiken vanhan raudan kans rymyttessä. Makuasiahan tämäkin tietty on, kukin toimii tyylillään.
Nykyaika on siitä hyvä, että sosiaalisia kontakteja ei ole pakko lähteä luomaan kaiken örvellyksen ja egojen ennalta "tunnustelujen" keskelle. Teknistä tukea löytyy helposti tarvittaessa oman piirin lisäksi esim. näistä foorumeista. Ja saahan täältäkin sitä vittuilua jos haluaa, ei ainakaan läski tummu.
meikäkään tota osaa suomentaa, mitähän tähän sanos. Ois parempi etten sanos mitää, mutku mäki elän nii tulkoon. Ja silti ei meinaa millää, tässä porukassa on ollu aina viimoset 20v ja tulee olee seuraavat 20v porukkaa jotka miellyttää tai sit ei. Ihka niinku norm elämässäkin, me sen kummempia olla, joskus tulee mielee et räkänokat vois hiukka miettii juttuja ja sit taas räkänokissa on tosi jees tytteleitä ja poikii ettei tartte miettii yhtikäs mitää. Vaikee aihe, henk koht oon jotenki kyllästynny mut se ei todellakaan oo teitin vika vaan mun, se mitä oli ralleissa 10v sitte nii sitä ei enää oo,, toinen juttu on se et tartteeko ees olla, ehkä ei. Must on varmaan tullu vanha, paha juttu, mitähän yritän sanoo, ehkä sitä et ku ennen näki uuden mopoilian nii se oli joteski nii et hieno juttu, nykyään ku näet uuden ni hyvä ettei päälle käy, (räkänokissa, ei liity ikään) ihmisissä on eroja, oisko ennen ollu niinkus toisin(arvostettiinko enempi toisiamme) , mä osaa sanoo, joka tapauksessa joku mättää ja pirusti, oisko se kadonnu johkin et ennen ku sammuit lampun alle nii ei sua siihen kukaan hylänny ny on toisin tai sit ei, iso porukka siitä se varmaan johtuu, voi olla et vika on itessä mut ei "hyvinä aikoina tarttennu ht porukoitten kanssa ottaa yhteen mut nykyään se on enempi sääntö, enkä kiellä omaaa osuuttani siihen, mut jokin on eri ku ennen ja sen sanon et oon saanu tästä porukasta .itun paljon hyviä ystäviä mutta jotenki moni heistäkin on muuttunut, joku pielessä ja pahasti............................sorry.
Nuorempaa kaartia 49v
Kävin syksyllä -07 ihan muuten vaan koeajamassa hienoja moottoripyöriä, ei ollut tarvetta vaihtaa Yamahaani, olin siihen aivan tyytyväinen. Kuinkas kävikään? Vaihdoin Yamahani Harley Davidsoniin siksi, että koeajo toi mahtavan fiiliksen, en siksi, että pyörän merkki on Harley Davidson. Nyt olen huomannut, että merkistä Harley Davidson on "kaikilla" ihmisillä mielikuva, jokaisella omansa, pyörään tuntuu liittyvän paljon tunteita.
Toisille se on rakkaus, toisille moottoripyörä. Taitaa kuitenkin olla niin, että H-D:n omistajat ovat yhtä ns. kirjavaa porukkaa kuin ketkä tahansa minkä tahansa asian harrastajat. (tosin tunnen teistä vain muutaman) HDCF:ssa on lähes 5000 jäsentä, joten siihen kyllä mahtuu monen laista persoonaa.
Olisiko kuitenkin niin, että kaikki ihmiset eivät ole minun kavereita, mutta kaikkien kanssa voin kyllä tulla toimeen.
Päivä pitenee ajokelit lähestyy
Toisille se on rakkaus, toisille moottoripyörä. Taitaa kuitenkin olla niin, että H-D:n omistajat ovat yhtä ns. kirjavaa porukkaa kuin ketkä tahansa minkä tahansa asian harrastajat. (tosin tunnen teistä vain muutaman) HDCF:ssa on lähes 5000 jäsentä, joten siihen kyllä mahtuu monen laista persoonaa.
Olisiko kuitenkin niin, että kaikki ihmiset eivät ole minun kavereita, mutta kaikkien kanssa voin kyllä tulla toimeen.
Päivä pitenee ajokelit lähestyy
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan.
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan.
- JuicyFruit
Aiheen aloittajan sanottava ja sittemmin rustailtu on melko tukevasti maasta irti. Siksi muutama prez Kokkosen sana:
"Joku todellakin saattaa ostaa Harrikan vain siksi, että sellainen kuuluu omistaa, tietämättä mitä sillä tehdä. /.../ Ei ihmisestä tule Harrikka-harrastajaa yksin sillä, että ostaa H-D:n. Harrastukseen voi kasvaa, voit olla valmis siihen ennen ensimmäisen Harrikkasi ostoa, voit omaksua sen hankinnan jälkeen, mutta siihen tarvitaan vuorovaikutusta, sinä, H-D, kaverit. Lopulta, parhaimmillaan harrastuksesta tulee elämäntapa."
Harrika 1/2000
"Joku todellakin saattaa ostaa Harrikan vain siksi, että sellainen kuuluu omistaa, tietämättä mitä sillä tehdä. /.../ Ei ihmisestä tule Harrikka-harrastajaa yksin sillä, että ostaa H-D:n. Harrastukseen voi kasvaa, voit olla valmis siihen ennen ensimmäisen Harrikkasi ostoa, voit omaksua sen hankinnan jälkeen, mutta siihen tarvitaan vuorovaikutusta, sinä, H-D, kaverit. Lopulta, parhaimmillaan harrastuksesta tulee elämäntapa."
Harrika 1/2000
The bigger, the better.
Kokkosella on aivo-nystyrät kohillaan mutta sitä ei monikaan ole sisäistänyt tai tiennyt.
Suomalainen peri-mentaliteettiin kuuluu kateus ja oman arvon yli-pönkitys.
Mä kuulun niihin jotka ovat ylpeitä itsestään.miks en olis?kuka muu sen tekis mun puolesta?tää elämähän on jatkuvaa taistelua materialistisen maailman jaloissa.jos siihen riittää pyörä ja hyvät tyypit ni se riittää mulle.kuten monille muillekkin.
ei siihen tarvita rahaa niin paljoa että itsensä konkurssiin ajaa.vaiko?
Suuri kunnioitus niille jotka ajavat vehkeillä,joiden kanssa on aina arvoitus pääseekö paikasta a paikkaan b.joka tapauksessa paikan päälle on päästy.
Itellä ei ole jalat irti maasta ku jalkatapeilla..
jokainen taplaa tyylillään.
Hasta luego!
Suomalainen peri-mentaliteettiin kuuluu kateus ja oman arvon yli-pönkitys.
Mä kuulun niihin jotka ovat ylpeitä itsestään.miks en olis?kuka muu sen tekis mun puolesta?tää elämähän on jatkuvaa taistelua materialistisen maailman jaloissa.jos siihen riittää pyörä ja hyvät tyypit ni se riittää mulle.kuten monille muillekkin.
ei siihen tarvita rahaa niin paljoa että itsensä konkurssiin ajaa.vaiko?
Suuri kunnioitus niille jotka ajavat vehkeillä,joiden kanssa on aina arvoitus pääseekö paikasta a paikkaan b.joka tapauksessa paikan päälle on päästy.
Itellä ei ole jalat irti maasta ku jalkatapeilla..
jokainen taplaa tyylillään.
Hasta luego!
-Kunnioitus ja Luottamus-
Minähän pari kolme vuotta sitten, lähestyin asiaa humoristisella asenteella Harrika-lehdessä.
Niin vain kävi, että heti ensimmäisen kirjoutuksen ilmestyttyä jotkut lukijat löysivät itsensä textistä.
Seurasi älämölö ja jopa kerhosta eroamisia.
Lisää textiä olisi ollut tulossa. Ne on jopa postattu toimitukseen, mutta koska aihe oli kipeä,
humoristisesta kerronnastaan huolimatta, päätettiin se silloisen Pressan ja toimituksen päätöksellä jättää julkaisematta.
Korostan, ettei kertomus henkilöitynyt yhteenkään olemassa olevaan persoonaan,
vaan kaikki vaikutteet juttuu tuli kerättyä oman kokemuksen ja uudemman ryhmän silmämääräisen seuraamisen kautta.
Ja tuohon huttuun sitten lisättiin sisäpiirin huumoria.
Silti viesti oli niin selvä, että toimitus sai haukkuja ja katkeria vuodatuksia siitä,
että julkaisi tuollaista fiktioon perustuvaa, mutta silti tätä päivää kuvaavaa kerrontaa.
Aihe on arka, sitä en itse tällaisena vuosikymmenten patimoimana bikerinä ymmärtänyt. Ajat ovat muuttuneet.
Niin vain kävi, että heti ensimmäisen kirjoutuksen ilmestyttyä jotkut lukijat löysivät itsensä textistä.
Seurasi älämölö ja jopa kerhosta eroamisia.
Lisää textiä olisi ollut tulossa. Ne on jopa postattu toimitukseen, mutta koska aihe oli kipeä,
humoristisesta kerronnastaan huolimatta, päätettiin se silloisen Pressan ja toimituksen päätöksellä jättää julkaisematta.
Korostan, ettei kertomus henkilöitynyt yhteenkään olemassa olevaan persoonaan,
vaan kaikki vaikutteet juttuu tuli kerättyä oman kokemuksen ja uudemman ryhmän silmämääräisen seuraamisen kautta.
Ja tuohon huttuun sitten lisättiin sisäpiirin huumoria.
Silti viesti oli niin selvä, että toimitus sai haukkuja ja katkeria vuodatuksia siitä,
että julkaisi tuollaista fiktioon perustuvaa, mutta silti tätä päivää kuvaavaa kerrontaa.
Aihe on arka, sitä en itse tällaisena vuosikymmenten patimoimana bikerinä ymmärtänyt. Ajat ovat muuttuneet.
Niinpä...
Se on tämä itselleen nauraminen taiteen lajeista vaativinta.
Tara
Sori! Oli ihan pakko!
Tara
Puhut asiaa! Niiiin hyvin Juha on ne piilottanut etten minäkään kahdenkymmenen vuoden aikana ole niitä huomannut!Kokkosella on aivo-nystyrät kohillaan mutta sitä ei monikaan ole sisäistänyt tai tiennyt.
Sori! Oli ihan pakko!
- JuicyFruit
Tää on hyvä aihealue meikäläiselle, jolla on uusi pyörä (uusi mulle) ja tarve lähteä etsimään vaihtelua tähän normaaliin elämänrytmiin. Ikää alkaa jo olla, eli en ole mikään nuori kloppi joka hakee räyhähenkistä porukkaa ja elviksentuuraajia, vaan samanhenkistä jengiä joiden kanssa vois ajella ja pitää ehkä vähän rauhallisemmin hauskaa (onko se edes mahdollista).
Ennakkoluuloja tietysti on olemassa kun en ole koskaan minkään kerhon tai vastaavan jäsen ollut, ja varovasti yritän haistella ilmapiiriä nyt aluksi tämän foorumin kautta. Täältähän se kuitenkin löytyy se koko harrastuksen kirjo. Lisäksi kun julkinen sana on antanut aika pelottavan kuvan suomenkin moottoripyöräkerhotoiminnasta, niin miten sinne sitten sopii tällainen viiskymppinen teini.
HDCF:n jäseneksi olen jo liittynyt, mutta on tietysti olemassa kaiken maailman muita kerhoja ja talleja joista ei ole mitään havaintoa, ja näistä yritän päästä tässä kevään aikana jotenkin perille.
Ladatkaa vaan tulemaan oikeaa asiaa, eli totuuksia, että me uudetkin saamme aidon kuvan HD-miehen/naisen sielunelämästä.
Ennakkoluuloja tietysti on olemassa kun en ole koskaan minkään kerhon tai vastaavan jäsen ollut, ja varovasti yritän haistella ilmapiiriä nyt aluksi tämän foorumin kautta. Täältähän se kuitenkin löytyy se koko harrastuksen kirjo. Lisäksi kun julkinen sana on antanut aika pelottavan kuvan suomenkin moottoripyöräkerhotoiminnasta, niin miten sinne sitten sopii tällainen viiskymppinen teini.
HDCF:n jäseneksi olen jo liittynyt, mutta on tietysti olemassa kaiken maailman muita kerhoja ja talleja joista ei ole mitään havaintoa, ja näistä yritän päästä tässä kevään aikana jotenkin perille.
Ladatkaa vaan tulemaan oikeaa asiaa, eli totuuksia, että me uudetkin saamme aidon kuvan HD-miehen/naisen sielunelämästä.
Kun miehen on mentävä niin miehen on mentävä...