Rockeriin "virityksiä"

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Rockeriin "virityksiä"

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Moro,

Ajatus oli saada äänet rockeriin seuraavalla setillä:

- Vance&Hines Big Radius 2 to 1
- Dynojet PCIII
- Screaming Eagle Breather kit -filtteri

Ootteko 96cid koneisiin ton tyyppisiä settejä laittaneet ja muuttuuko muuta kuin äänet? Onkos ne dynojetin sivuilla ladattavissa olevat ruisku-kartat ihan käyttökelpoisia kokemustenne mukaan?
Avatar
jyristys
Viestit: 787
Liittynyt: 13:18 29.06.2004.

Viesti Kirjoittaja jyristys »

TC:n äänistä en tiedä mitään (tai sitten en vaan halua pilata kenenkään vappua), mutta se jäi ihmetyttämään, että joko se sun ihka uusi rokkerisi on ruosteessa?
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Tuli tuota omaa kysymystäni selviteltyä ja näyttää siltä, että ruiskukoneen säätöön paras on SE:n Race Tuner. Sillä voi tehdä säätöjä monipuolisemmin kuin PCIII:lla. Edut tulee esiin kyllä paremmin sitten kun muutoksia on enemmän. No aina ennenkin on kyllä nälkä kasvanu syödessä. Toinen hyvä puoli on, että Race Tuner säätää pyörän omia aivoja eikä jää mitään lisämötikkään pyörään.

Rokkeriin ei ole vielä saatavana suoraan sopivaa V&H big radius 2 to 1 putkea. Sellanen on V&H:lta luvassa "kesällä".

Samalla totesin, että kylläpä on Suomessa HD-osien hinnat "kohdallaan". Vielä räikeemmin kuin muiden pyörien osissa. Tuo yllä miettimäni äänivirityspaketti maksaa täälä saman kuin 103cid BB kitti jenkeissä kansien ja nokkien kanssa. Ei oo hinnat missään suhteessa kun dollarihinnan jenkeissä saa kertoa kahdella että saa eurohinnan täälä..
formula350
Viestit: 86
Liittynyt: 08:13 31.03.2007.

Viesti Kirjoittaja formula350 »

[quote="ruostekasa"]Tuli tuota omaa kysymystäni selviteltyä ja näyttää siltä, että ruiskukoneen säätöön paras on SE:n Race Tuner. Sillä voi tehdä säätöjä monipuolisemmin kuin PCIII:lla. Edut tulee esiin kyllä paremmin sitten kun muutoksia on enemmän. No aina ennenkin on kyllä nälkä kasvanu syödessä. Toinen hyvä puoli on, että Race Tuner säätää pyörän omia aivoja eikä jää mitään lisämötikkään pyörään.

quote]

Niin, tuo paras on aina suhteellinen käsite...Mutta jos kysyt viralliselta diileriltä niin aivan varmasti suosittelevat juuri Race Tuneria...Tuosta aiheesta saa tietysti melkoisen kiivastelun aikaan, jokaisella eri boksilla on omat hyvät ja huonot puolensa(ja samoin jokaiselle löytyy kannattajansa). Googletuksella löytyy ainakin amerikan foorumeilta melkoinen tulva kinastelua ja mielipiteitä eri bokseista.

Kuitenkin noissa mainitsemissasi laitteissa taitaa olla se ero että Race Tuneria ei tietääkseni juurikaan itse pysty säätelemään vaan vietävä aina diilerin piuhoihin kiinni jos esim. vaihdat putkia jne, PCIII:n voit kytkeä läppäriin ja latailla itse omat kartat sisään tai tehdä muutoksia. Toki ainahan lienisi hyvä tehdä dynotus että tietää arvojen olevan kohdillaan.(tuosta tuli hyvä tarjous eräältä PCIII "gurulta": juu tuot tänne niin katotaan dynossa kaikki viimosen päälle, kyllä siinä tietysti menee hetki aikaa joten tulee semmonen 8-900e maksamaan...Totesin että hinta on niin kohillaan ettei tarvi aikaa varata, hommaan ennemmin vaikka samaan hintaan ns.itesäätyvän boksin jenkeistä.Tarkoitus oli kartoittaa säädön hintoja mikäli pataan vaihtuu BB kit jne.)

Niin ja kuinkas paljon tuota Race Tuneria pystyy säätelemään? Jotenkin jäänyt semmoinen mielikuva että kun se on kolvattu boksiin kiinni niin kovin radikaaleja muutoksia ei pystyisi tekemään? No, voin olla väärässäkin.

En ole aiheeseen vielä paljon perehtynyt, omassa laitteessa on tuo PCIII, toimii ihan ok.Mutta jos tuo joskus kärähtää(se hyvä puoli että tuon voi tien päällä kytkeä irti ja nilkuttaa laitteen orgisboksilla kotiin)niin seuraavaksi todnäk tulee Tmax autotunella ja laajakaistalambdat, tai itseasiassa vielä todennäköisemmin lentää anturit ja kilometri piuhaa mäkeen ja paikalle vanhanliiton kaasari...
Avatar
kihveli
Viestit: 109
Liittynyt: 21:51 12.06.2003.
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Täältä kans ääni TMaxille Autotunella. Mulla ollu nyt se kiinni muuutaman tuhannen kilsan ja so far so good, kaasuun vastaa huomattavasti joutusammmin, pelkästään perstuntumalta en uskalla tehoista sanoo mitään, ei ainakaan huomattavasti laskeneet.... Alkuun koin outona sen että TMax katkaisee gason syötön moottorijarrutuksessa kokonaan, tuntuu kuin kone sammuisi, no eipä ainakaan paukuta putkiin.

Asennukseen ei menny paljoa puoltatuntia enempää. Vaikka mun kombinaatioille löytyi karttakin kohilleen, niin käynti parani huomattavasti vielä seuraavien noin 10 ajokerran aikana kun TMax korjaili karttaa lamba-arvojen perusteella.
Ohittaminen kannattaa aina
Avatar
b12
Viestit: 98
Liittynyt: 18:53 04.10.2007.
Paikkakunta: No:9
Viesti:

Viesti Kirjoittaja b12 »

Mistä kihveli hommasit max:in..?
Hintaluokka...? Jos saapi udella.
FLHT-09 . KTM 690 E-08
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

formula350 kirjoitti: Niin ja kuinkas paljon tuota Race Tuneria pystyy säätelemään? Jotenkin jäänyt semmoinen mielikuva että kun se on kolvattu boksiin kiinni niin kovin radikaaleja muutoksia ei pystyisi tekemään? No, voin olla väärässäkin.
Kun ostin oman Race Tunerini vuosia sitten, niin se oli tuolloin n.800 säätökohdallaan markkinoiden monipuolisin tuote. Eli säätämisen monipuolisuus ei ole ongelma. Ongelma on siinä, että mukana tulevat valmisohjelmat tukevat vain H-D:n omia palikoita ja Elvis tossa jo haukkui H-D:n valmismäpit pystyyn jokin aika sitten. Omat kokemukset viittaisivat siihen, että kone käy aika laihalla. Ei tosin ole vielä hirveästi kilometrejä takana viimeisimmällä säädöllä.

Jos haluaa säätää optimiin ja muille kuin H-D:n osille, niin Dynoaikaa tulee kulumaan. Mukana tulee ohjeet myös "persdynon" käyttöön suljetulla radalla. :roll: Onko kukaan yrittänyt moista ja millä menestyksellä?

Itse olen ladannut koneeseen vain perusprofiilit kotiläppäriltä. Se on helppo toimenpide, jos tajuaa jotain tietsikoista.

Automaattisesti arvot säätävät systeemit kuullostavat jotenkin paremmilta.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Mun käsittääkseni SERT:n käyttömahdollisuudet on 10^n eli jotakuinkin rajattomat. Rajoja siirtää entisestään kauemmaksi se, että jos pyörään vaihtaa nälän kasvettua isomman läppärungon ja/tai suuttimet niin sama SERT on edelleen käyttökelpoinen kunhan säätää. Haittapuolena on tuo, mitä Jokke mainitsi, että dynoaikaa kuluu r u n s a a s t i. Toinen haittapuoli on se, että kun sen kerran pyöräänsä naittaa, niin se on siinä.

Nämä Harleyn uudemmat systeemit, joihin liittyy lambda-anturi ja tuo oppimisominaisuus, ovat jo kohtuullisen fiksuja systeemejä - mutta valitettavasti vieläkin kaaaaaaukana japanilaisten ja eurooppalaisten systeemeistä.

On tää CV sitte kiva kapistus. :mrgreen:
FXSTS 1992
ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Race Tunerillahan voi tehdä näköjään vaikka mitä HD:lle. Vähän saman tyyppinen kuin Yoshimuran EMS Suzukille. Race Tuneriin saa myös niitä "vakiokarttoja", joista voi lähteä matkaan. Karttoja vaan ei ole saatavilla niin paljon kuin PCIII:een. PCIII "huijaa" ruiskulle anturitietoja ja Race Tuner taas muuttaa HD:n ruiskun muistikarttoja suoraan.

Netistä sain ladattua Race Tunerin (jolla ei tee tietenkään mitään todellista ilman sitä rautapalikkaa, mutta voi kyllä katella muuten softaa ja valmiiden karttojen arvoja) ja myös ohjeet löyty ko. softaan. Ohjeista kun kattoo niin ei se ihan järkyttävän monimutkanen oo. Ainut "ongelma" on, että sillä voi säätää niin monipuolisesti, että "sokkona" ilman dynoa ei homma onnistu kovin nopeesti. Samoten Race Tuner ei sovellu ahdetun moottorin säätämiseen kun siinä ei ole karttoja/rikastusta ahtopainetita varten. Hyvä feature siinä on data logging mode jolla saa dynoaikaa vähän lyhemmäksi kun voi logittaa vetojen seokset, nakutukset, tms. ja sen datan avulla voi sitten säätää ruuttaa. Melkoista iterointia varmasti sekin.

Oma ajatus oli opetalla tuota Race Tuneria nyt tuon vakio koneen kans ja sitten ens talvena hommata 120-130 CID kone ja kattoa miten sen saa säätöihin.

Onko tuosta automaagisesta ruiskun ohjauksesta jossain jotain tarkempaa tarinaa? Sinänsähän olis hienoa, jos ruisku automaattisesti säätyis aina seoksiltaan optimiin reagoiden moottorin hengityskyvyn muutoksiin. Tähänhän on täydet mahdollisuudet kun HD:ssakin ruisku saa anturitietona kaiken mitä tuon oikean seossuhteen pähkäilyyn tarvitaan. Joskus tietty tulee vastaan fysiikan lait suuttimien tms osalta ja sillon pitää vaihtaa rautaa, että pysytään muutosten perässä. Tälläsiä ruiskuja varmaan olisikin jos ei olisi päästöjä ja kulutusta tehtailla ajateltavana.
Avatar
kihveli
Viestit: 109
Liittynyt: 21:51 12.06.2003.
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja kihveli »

b12 kirjoitti:Mistä kihveli hommasit max:in..?
Hintaluokka...? Jos saapi udella.
Ameriikan ihmemaasta tilasin, karvan alle 700 USD hintana siella päässä toimitettuna jenkkiosoitteeseen. Myyjän löysin täältä http://www.hdforums.com/ ... Bart jotain, pikaisella kaivamisella en löytänyt meilinvaihtoa, jos oot oikeesti ostamassa ilmottele ni kaivan sen jostain.

Tässä linkki valmistajan sivuille: http://www.thunder-max.com/
Ohittaminen kannattaa aina
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Harley-Davidson kirjoitti:This set-up will leave your competition in the dust.
Jaaha. :roll: Paketin hintaa en tiedä mutta ei ole CVO-kannet ja SE-264 nokat vielä tulleet vastaan missään performance-yhteyksissä.
FXSTS 1992
ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Elvis kirjoitti:
Harley-Davidson kirjoitti:This set-up will leave your competition in the dust.
Jaaha. :roll: Paketin hintaa en tiedä mutta ei ole CVO-kannet ja SE-264 nokat vielä tulleet vastaan missään performance-yhteyksissä.
Kitti kustantaa 2450 taaleria isoon veten takana. 120hv/150nm renkaalle lupailevat. Markkinapuhetta aika vahvasti tekstissä. Mietinnässä on, että "sortuisko" sitä tollaseen vai ettiskö alkup. plänin mukaan 120-130cid kokonaisen koneen niin ei tarttisi "pilata" tuota vakiokonetta. Taitaa vaan nuo koneet maksaa sen 6000 taalaa alkaen?
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Ei se hinta nyt niin kova ollut kun mitä pelkäsin. Faktoja kannattaa silti etsiä, että mitä lukuja niistä todellisuudessa on saatu ulos. Decisions, decisions... :wink:

Jos toi Rocker oliskin Dyna tai FL niin multa olisi saanut valmiin toimivan paketin sopivasti. Tiedä silti, että sopiiko tää mylly tuon ikäisiin.
FXSTS 1992
ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Jenkkisiteilla oli käyriä luokassa115 /115ftlb WRHP noista kiteistä. Teho noin 6K ja Vääntö 4.5K jengoilla. Ite ehkä enempi vääntökonetta haen ja se tuossa 113 kitissä arvelluttaa, että onko ihan kuollu alahalta kun ei kumminkaan hirviän isoo moottori oo. Hyvä vaihtoehto olis turbo, mutta on melko vaikee kun sitä ei saa mihkään piiloon ja siksi olis oltava otteessa merkintä aiheesta= vaikee ja maksaa. Ahtaminen tulis muuten varmaan halvemmaksikin. Kyykyssä mulla on turbo, mutta sen saa niin hyvin naamioitua että ei herätä "kanssaihmisten" huomiota :wink:

Saakos udella, että mistä oot noilla spekseillä koneesi hommannu vai ootko ite rakennellu? Missä haarukoissa suunnilleen menee tollasen rojektin kulut?
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

ruostekasa kirjoitti:...Ite ehkä enempi vääntökonetta haen ja se tuossa 113 kitissä arvelluttaa, että onko ihan kuollu alahalta kun ei kumminkaan hirviän isoo moottori oo...
Niin, eihän se ole kuin 1850 kuutiosenttiä... Muistan vielä ajan kun tonnikolmesatanen möhkökawa oli JÄRJETTÖMÄN kokoinen moottoripyörä 8O ...

Kaveri aikoinaan laittoi jäykkään raamiin 113cid sössön evopadan ja sen perään suorat dragpipet. Siinä sitten mainitsin mahdollisesta alaväännön katoamisesta johon kaveri tokaisi ensimmäisen koeajon jälkeen että jos tuosta on alavääntö kadonnut niin hän kuinkahan paljon sitä on mahdollisuus saada - kone kun oli sellainen että ihan sama mikä vaihde oli päällä niin saman tien kun kytkimen nosti niin mentiin sitä vauhtia kuin kierrosluku määräsi.

Toki evokone on pitkäiskuisempi kuin TC mutta kannattaa pitää mielessä että näissä härveleissä on sitä vääntöä vaikka vähän hukattavaksikin.
Vastaa Viestiin