Hihnan vaihto Dynaan
Hihnan vaihto Dynaan
Katselin Clymerin kirjasta, että toisiohihnan vaihdossa joutuisi ottamaan enskakopan irti. Luinkohan/ymmärsin väärin, vai onko hihnanvaihto-operaatio noin hankala?
FXDWG -99
Re: Hihnan vaihto Dynaan
Kyllä sä taisit ihan oikein lukea... Onhan siinä vähän hommaa, mut jos remmi pitää vaihtaa, niin mieluummin vähän etukäteen mukavasti sisätiloissa kun sitten tienpäällä kun se on jo poikki. Ei tossa ole mitään ihmeellistä, kunhan mietit etukäteen millä lukitset enskaketjun ja varaat riittävän pitkän jatkovarren että saat mutterit auki rattaasta ja kytkimestä.Eagle57 kirjoitti:Katselin Clymerin kirjasta, että toisiohihnan vaihdossa joutuisi ottamaan enskakopan irti. Luinkohan/ymmärsin väärin, vai onko hihnanvaihto-operaatio noin hankala?
Viva Knievel!
"Oho, oikein enskakoppa pitää irrottaa.. " No kun en ole vielä ehtinyt perehtyä paremmin tuohon pyörään, niin en ajatellut, että tuo olisi noin suunniteltu, että hihnanvaihdon yhteydessä joutuu purkamaan enskakopan ja kytkimen.
Eihän tuo ole mikään ihmeellinen homma varsinkaan kun ei ole peukalo keskellä kämmentä. Mutta aikamoinen homma kuitenkin. No onneksi sitä ei joudu kovin usein tekemään.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Eihän tuo ole mikään ihmeellinen homma varsinkaan kun ei ole peukalo keskellä kämmentä. Mutta aikamoinen homma kuitenkin. No onneksi sitä ei joudu kovin usein tekemään.
Kiitos asiallisista vastauksista.
FXDWG -99
Helpoin tapa päästä sinuiksi kilkkeiden kanssa on kysyä, ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan huonoja ja hyviä vastauksiaEagle57 kirjoitti:"Oho, oikein enskakoppa pitää irrottaa.. " No kun en ole vielä ehtinyt perehtyä paremmin tuohon pyörään, niin en ajatellut, että tuo olisi noin suunniteltu, että hihnanvaihdon yhteydessä joutuu purkamaan enskakopan ja kytkimen.
Tuon remmin vaihto on BT koneessa aika "ison" työn takana, se johtunee siitä, kun HD ei turhaan pullistele teknisillä muutoksilla, hienouksilla tai huoltomukavuudella, aikoinaan enskan takana on ollut ketjuveto, jonka saattoi helpommin pujottaa eturattaalle, mutta kun joku keksi ottaa Milwaukeessa remmin käyttöön, ei siinä ajateltu sen vaihtamista...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Hihnan vaihto Dynaan
Ja itse kyllä varaisin puuhaan mutteripyssyn ennen kuin jatkovarrens&s kirjoitti:Kyllä sä taisit ihan oikein lukea... Onhan siinä vähän hommaa, mut jos remmi pitää vaihtaa, niin mieluummin vähän etukäteen mukavasti sisätiloissa kun sitten tienpäällä kun se on jo poikki. Ei tossa ole mitään ihmeellistä, kunhan mietit etukäteen millä lukitset enskaketjun ja varaat riittävän pitkän jatkovarren että saat mutterit auki rattaasta ja kytkimestä.Eagle57 kirjoitti:Katselin Clymerin kirjasta, että toisiohihnan vaihdossa joutuisi ottamaan enskakopan irti. Luinkohan/ymmärsin väärin, vai onko hihnanvaihto-operaatio noin hankala?
Kingistä, mutta
Tässä kuvasarjaa Road Kingin remmin (ym.) vaihdosta. Onhan niissä hiukan eroa, mutta periaate on varsin pitkälle aivan sama.
Muista sitten enskan pulttien kätisyys. Ja pyssy taikka parin metrin (!) vääntövarsi saattaa olla tarpeen.
http://www.harleyhog.co.uk/belt%20install%201.htm
Muista sitten enskan pulttien kätisyys. Ja pyssy taikka parin metrin (!) vääntövarsi saattaa olla tarpeen.
http://www.harleyhog.co.uk/belt%20install%201.htm
Vallu, loistava linkki, tuollaisia kun jaksaisi muutkin väsäillä
ehdotankin tuollaisten teknistenohjeiden linkkisivun perustamista HDCF foorumiin, sinne saisi kirjoittaa ainoastaan uuden topicin, käsittääkseni tällainen on tässä board sovelluksessa mahdollista, tämän jälkeen vain kirjoittaja voisi korjata asiavirheitä, näin tietoa löytyisi helpommin, eikä syntyisi pitkiä ketjuja ! Otsikko pitäisi olla selvä, esim. kuten tämä:
- Road Kingin ensiö- / toisiovetohihnan vaihto kuvin -
tai jotain selkeämpää... tosin kyllähän tuo tietokin löytyy hakuohjelmalla tältä sivulta, mutta monesti kiperämmät ja jutut mitkä voidaan tehdä monella tapaa tuppaa venymään vaan niin pitkäksi... siis kysellä saisi edelleenkin
- j o n i -
ehdotankin tuollaisten teknistenohjeiden linkkisivun perustamista HDCF foorumiin, sinne saisi kirjoittaa ainoastaan uuden topicin, käsittääkseni tällainen on tässä board sovelluksessa mahdollista, tämän jälkeen vain kirjoittaja voisi korjata asiavirheitä, näin tietoa löytyisi helpommin, eikä syntyisi pitkiä ketjuja ! Otsikko pitäisi olla selvä, esim. kuten tämä:
- Road Kingin ensiö- / toisiovetohihnan vaihto kuvin -
tai jotain selkeämpää... tosin kyllähän tuo tietokin löytyy hakuohjelmalla tältä sivulta, mutta monesti kiperämmät ja jutut mitkä voidaan tehdä monella tapaa tuppaa venymään vaan niin pitkäksi... siis kysellä saisi edelleenkin
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Jotain sinne päin: www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=7580joka kirjoitti:...ehdotankin tuollaisten teknistenohjeiden linkkisivun perustamista HDCF foorumiin...
Tämänkin päivittäminen on aktiivisten fooruminkäyttäjien varassa.
Täällä suomeksi.joka kirjoitti:Vallu, loistava linkki, tuollaisia kun jaksaisi muutkin väsäillä
- j o n i -
http://www.hdjokke.com/Vetohihna_1.htm
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI