Shovel savuttaa, öljyä takakannessa liikaa???

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
issakka
Viestit: 158
Liittynyt: 00:48 20.06.2006.
Paikkakunta: Konginkangas

Shovel savuttaa, öljyä takakannessa liikaa???

Viesti Kirjoittaja issakka »

Morjensta.

Tuli heitettyä Norrtäljen keikka ja pyörä savuttaa hiukkasen.

Tarkempi kuvaus savuttamisesta.

* Kylmänä ei savuta lainkaan. Ei kierroksilla eikä tyhjäkäynnillä.
* kun ajaa kuumaksi, takapytty savuttaa tyhjäkäynnillä
* takapytyn ja alkukäyrä vuotaa hiukan ja vuotoilman mukana tulee kirkasta öljyä. (joka sotkee aika reippaasti)

Koneen tekninen kuvaus:
* Kone on strokattu 4,5", 1977 1200 cc shovel
* uudet männät, renkaat ja poraus. 0.070 ylikoko
* uudet venttiilit ja kannen koneistus.
* s&s öljypumppu. (aikaisempi usa-omistaja asentanut)
* Paughon suodattimella varustettu öljytankki
* Kannen tiiviste Jameksen liekkirenkaallinen tiiviste.


Aion kokeilla siten että siirrän öljyn jakelun pyttyjen väliin ja tarkastan huohotuksen. Kone ei huohota paljoa öljytankkiin.

Onko kellään kokemusta samanlaisesta "viasta" tai onkohan tämä ihan ominaisuus... ;-)
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Laitettiinko venttiilitöiden yhteydessä ohjureihin tiivisteet?
Ne auttaa savuttamisen vähentämiseen.

Pakoputkesta ei pitäisi tulla öljyä, varsinkaan kirkasta. 8O

Mistä se öljy sinne tulee?
Kansi halki tms?
Vai kulkeutuuko siitä kansiin menevän öljyputken juuresta?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei savua, vaikka ohjareissa ei kumeja olisikaan jos ohjarit ovat edes jotenkin tiiviit. Venttiilikopasta pakokanavaan täytyy olla yhteys, kun kerran öljy on kirkasta. Käryää sitten kuumassa pakoputkessa. Kuten Smuige jo ehdottikin, väljä pako-ohjari tai kansi halki.
Vastaa Viestiin