Kopteri lehti on ...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Loimis

Kopteri lehti on ...

Viesti Kirjoittaja Loimis »

Ei jumalista voiko kyseisen lehden toimitus olla todellakin niin amatöörejä täynnä miltä nykyinen ulosanti antaa ymmärtää?
Uusimmassa lehdessä oli uuden big twin fat bobin testi. Pääasiassa testi oli ihan ammattitaidolla hoidettu, mutta lopussa alkoi aikamoinen amatööri mitään mistään moottoriajoneuvoista tietämätön tykitys. Lainaus:"Voima välittyy niin tasaisesti ja värinättömästi, että meno alkaa itse asiassa jossain vaiheessa tylsistyttää. Tuntuu kuin vehkeestä olisi kadoksissa koko homman juju, hauskuus." Jos kyseisen "ammatti lehden" toimituksen mukaan ajamisen juju ja hauskuus löytyy siitä, että pyörä tärisee, vatkaa sekä "merkkaa reviirinsä" säännöllisesti ollaan aika heikoilla jäillä arvosteltaessa moottoripyöriä. Kyseisessä julkaisussa viitataan useasti myös siihen, että kuinka "pelottavan" lähellä uudet Harley-Davidsonit on japani kustomeita ajo-ominaisuuksiltaan. Naurettavaa!

Itselläni tallista löytyy Suzuki Savage LS650 -98, Honda Super Magna -87, HD panhead -62, HD sportster 833-05 sekä HD night train -07.
20 vuoden "motoristi" urallani olen lisäksi ajanut useita kymmeniä pyöriä joten perspektiiviä löytyy.

Ymmärrän kyllä, että kyseinen lehti keskittyy pyöriin jotka on rakennettu enemmän näytille, kuin ajoon. Lehteä olen lukenut 90- luvun alusta lähtien ja sekä aijon sitä tulevaisuudessakin lukea! Mutta mielestäni toimituksen pitäisi rajata pois "uusien" pyörien arvostelut jos suhtautuminen kehitykseen on tuolla tasolla.

Joo joo tiedän, että samaisessa numerossa oli myös positiivinen artikkeli uudesta cross bones softailista, mutta se ei juurikaan, vakuuta kun kyseinen pyörä on ajo-ominaisuuksiltaan juuri noiden ennen70 -lukua rakenneltujen pyörien tasolla. (Tuotakin on tullut ajettua muutama sata kilometriä)

UGH! Olen puhunut!
Viimeksi muokannut Loimis, 10:53 23.06.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smuige
Viesti:

Re: Kopteri lehti on asiaa!

Viesti Kirjoittaja smuige »

Loimis kirjoitti: Suzuki Savage LS650 -98, Honda Super Magna -87
Et viittis olla kiroilematta.
Tätä sattaa lukea lapsetkin... :twisted:

Kopteri taitaa olla Suomen vanhin moottoripyörälehti.
Ja jutut pääasiassa OK.
Häiritsee tosin kun joskus on juttuja tai kuvia jostain japiananpäristimistä, hyh :evil: Onneksi harvemmin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
anselmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anselmi »

Voi voi.... ja minä onneton kun menin sen viime viikolla tilaamaan :)
Tuo edelläoleva lainaus lehdestä on toimittajan täysin subjektiivinen arvio pyörästä. Onko siitä nyt niin tarpeen riehaantua?
Minä olen pyörään ja pyörä minuun sangen tyytyväinen
57pannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

No helpottiko, kun pääsit avautumaan. Toivottavasti tämä Juhannuspäivä näyttää valoisemmalta, myös Sinulle Hyvä Veli

Lähden autotalliin.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100
wla4245

persiistä

Viesti Kirjoittaja wla4245 »

Loimis kirjoitti: Mutta mielestäni toimituksen pitäisi rajata pois "uusien" pyörien arvostelut jos suhtautuminen kehitykseen on tuolla tasolla.
Olen samaa mieltä,ei kiinnosta uusien koeajot yhtää.
Fakta taitaa olla kuitenkin että koska lehdessä maahantuojat
mainostaa tuotteitaan täytyy myöskin koeajoja olla lehdessä.
Mitä näitä olen lukenut niin ovat sisältäneet myös kritiikkiä eli
ei ole mitään mainosjuttuja pelkästään.
Uskalletaan purra ruokkivaa kättä,tätä ei moni muu pikkulehti uskalla tehdä.

t.vellu
Loimis

Viesti Kirjoittaja Loimis »

57pannu kirjoitti:No helpottiko, kun pääsit avautumaan. Toivottavasti tämä Juhannuspäivä näyttää valoisemmalta, myös Sinulle Hyvä Veli

Lähden autotalliin.
Juuh helpotti kummasti. Lähinnä nuo vertaukset jaappanilaisiin sai veret kuohahtamaan. Lähinnä tuo Cross Bones testissä mainittu fat bobbin olevan japanilaiskustom imitaatio toimi laukaisijana :roll:
Sen verran täytyy tuota "hieman" provosoivaa otsikkoa vetää takaisin, että lehtenähän Kopteri on mitä mainioin.

Ei muuta kun kovaa ajoa...
Kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiiminki »

Jos mä oisin sä, Loimis, niin mä editoisin tota otsikkoa. Ettei jää kellekään sellasta negatiivillista käsitystä susta.
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

HeY!

Eikös noissa ole aika paljon Kiina/Japani/Taiwan-osaa nykyisin. Miks niitä ei vois verrata japaninpyöriin?
A Member of Anti-Evolution Revolution!
Jani80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

ei ole persiistä :D kaikille löytyy jotain :D ehkä :?: :D
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Fiiliksellähän noita pyöriä ajetaan joten mielestä fiilispohjalta kirjoitetut koeajotkin on aivan jees.

Jos lähdettäis jollekin TM - Tuulilasi - tyyliseen mittanauha kädessä koeajoraporttia kirjoittelemaan harrikasta niin ei hesus sentään.

T: Mauri
KimmoV.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KimmoV. »

--------------------------------------------------------------------------------
Niin, siis tännehän tää alun perin olis kuulunutkin.
Anteeksi sotku.

Miksi pitää ruotia asioista väärillä sivuilla??? Ja provo otsikolla??
Kopterilla on omat sivut, ja sinne voi pistää kritiikkiä heidän toimistaan.Ihmetyttää yleensäkkin , että pitää ruotia eri asioita vierailla sivuilla

Kopteri on erittäin hyvä prätkä lehti Suomen oloissa. Olen seurannut lehden kehitystä numerost 1. lähtien, ja se on ollut aivan mahtavaa. Kopterilla ja H-DCF:llä on ollut (ja toivottavasti tulee olemaan) monta yhteistä hyvää juttua.

Aikoinaan minulle tuli TM, mutta lopetin tilauksen , koska minua ei kiinnostanut turhien kodinkoneiden melumittaukset yms. pilkun nussinta. Fiiliksestä ei kukaan koskaan puhunut mitään.
Elämä on täynnä valintoja.
poromarko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poromarko »

Joskus lehdessä on juttuja jotka eivät ittellä kiinnosta joskus jopa koko numero on täynnä vessoja jotka ei ittellä kiinnosta.

Tarttee kuitenkin muistaa että mitä lehtihyllystä suomenkielellä löytyy moottoripyörä lehtiä.Kyllä tämä suomessa on no.1 toki tarjolla on mikäli kielet taittuu melko paljon ulkomaan julkaisuja,joista harvemmin on luettavissa kotimaan näyttelyistä,ralleista taikka naapurin hipin uusimman sopperin esittely.

Helpoin tapa lähestyä tätä aihetta on että ostat vain sellaisia lehtiä jotka kiinnostaa . Irtonumeron ostajahan helposti läträä sivut kiskalla läpi ennen ostoa ,ettei vaan satu 7eskon morkkis kun ei siinä ollutkaan mitään kiinnostavaa.

suosittelen lehtihyllystä Kopterin lisäksi luettavaksi gasoline magazine,MCM, sekä hyvä kotimainen MP1 huippu reissujuttuja.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
jakke
Viesti:

"kompaten"

Viesti Kirjoittaja jakke »

poromarko kirjoitti:Joskus lehdessä on juttuja jotka eivät ittellä kiinnosta joskus jopa koko numero on täynnä vessoja jotka ei ittellä kiinnosta.

Tarttee kuitenkin muistaa että mitä lehtihyllystä suomenkielellä löytyy moottoripyörä lehtiä.Kyllä tämä suomessa on no.1 toki tarjolla on mikäli kielet taittuu melko paljon ulkomaan julkaisuja,joista harvemmin on luettavissa kotimaan näyttelyistä,ralleista taikka naapurin hipin uusimman sopperin esittely.

Helpoin tapa lähestyä tätä aihetta on että ostat vain sellaisia lehtiä jotka kiinnostaa . Irtonumeron ostajahan helposti läträä sivut kiskalla läpi ennen ostoa ,ettei vaan satu 7eskon morkkis kun ei siinä ollutkaan mitään kiinnostavaa.

suosittelen lehtihyllystä Kopterin lisäksi luettavaksi gasoline magazine,MCM, sekä hyvä kotimainen MP1 huippu reissujuttuja.
Tosiaankin Markoa "kompaten", eli ei mitään provoja ittellä ainakaan oo Malaa (eikä muutakaan toimitusta) vastaan.
Vaikka ei ihan kaikki jutut itteekkään jaksa aina kiinnostaa, niin silti toimitus tekee hienoa työtä täälä SUOMESSA mootoripyörien rakentamisen ja sen edistämiksen hyväksi...

Varmasti aina löytyy joku parempi lehti, ulkomailta.... mutta suomesta ei vastaavaa löydy.

Sensijaan uusi tuttavuus ainakin mulle ja vielä omasta mielestä mielenkiintoinen olis: http://www.tatuointilehti.fi/ sen enempää kantaa ottamatta onko lehti jotenkin "puolueellinen" vai ei, mutta ainakin meikäläisestä tuli uus tilaaja... (Kopterin lisäksi)...

-- JakkeNN --
-- JakkeBS --
-- Jakke --
mirka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mirka »

Kopteri on todella hyvä lehti ja sitä voi verrata myös muun maailman lehtitarjontaankin. . .
Hyvä Mala kumppanit
Ilkimys

Täydellinen lehti

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Kertokaas mulle mikä on sellanen lehti josta KAIKKI tykkäävät ja josta KAIKKI lukevat KAIKKI jutut? 8O
Vastaa Viestiin