Missä mättää kun en saa Wide Glideä sopimaan itselle, ei sitten millään...jalkatapit keskellä, edessä ja nyt vielä 2" jatkolla, tapeissa vielä heel stirrups. Penkkejä 6 erilaista, orkkis, le pera, corbin, selkänojalla ja ilman. Orkkis (12" ape) tangolla ja dragbarilla. Jostain syystä väsyn tosi äkkiä etenkin matka-ajossa, selkä hieman mutta etenkin jalat tuntuvat ikäänkuin "vääntyvän" sivulle. Viimeistään tunnin ajon jälkeen monot taka(matkustajan) tapeille ja jo helpottaa. Omat mitat "normaalit" 180/82.
Muutamalla perus-nakupyörällä ajaneena tuntuu oitis mukavammalta. Uus XR 1200 oli myös ok, mutta liian paljon oli muoviosia vehkeessä mun makuun. Joko pitää vaatekaappi pistää uusiksi ja siirtyä tupperpuolelle vai mitähän vielä vois kokeilla? Onko kukaan kuullut tai nähnyt taka(ei keski)tappeja BT:ssä orkkisrungossa?
Ajoasento hakusessa
Ajoasento hakusessa
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
Itse mietin pitkään takatappien asentamista FXR:ään, siihen ne olisi ollut kohtuuhelppo toteuttaa kumiripustuksen takakiinnikkeisiin. Kyllä ne vieläkin kummittelee mielessä, nyt vaan uusi putkisto tulee pahasti tielle. Sama juttu siinäkin kuin Dynassa, tapit on pakko saada runkoon kiinni ettei tärinät käy jaloille. Isoin ongelma lienee vaihdepolkimen uudelleen sijoitus, sitä kun ei oikein fiksusti pysty millään lisävivuistoilla toteuttamaan.
Emännän sportissa on rearsetit - ne tulee muutaman sentin edemmäs kuin alkuperäiset matkustajan tapit - ja niiden kanssa pystyy ajamaan väsymättä pidempiäkin matkoja.
Sanoi kuka mitä sanoi niin ainakin itselle luonnollisin ajoasento olisi jalat takaviistoon koukussa, sieltä pystyy sitten tarvittaessa nostamaan vähän painoa pois perspuolelta ettei istumalihas väsy.
Emännän sportissa on rearsetit - ne tulee muutaman sentin edemmäs kuin alkuperäiset matkustajan tapit - ja niiden kanssa pystyy ajamaan väsymättä pidempiäkin matkoja.
Sanoi kuka mitä sanoi niin ainakin itselle luonnollisin ajoasento olisi jalat takaviistoon koukussa, sieltä pystyy sitten tarvittaessa nostamaan vähän painoa pois perspuolelta ettei istumalihas väsy.
Jalat kun laittaa jalka tappien päälle suoraksi niin ittellä ainakin on niin hyvä. Jos jalkoja pitää normaalisti tapeilla niin ei se kyllä matkantekoon hyvä oo. Mutkateille sopii kyllä mainiosti, mutta etutapit raahaa meleko vähillä kallistuksilla maata...itte oon ajatellu että tekis kans takatapit lepuutus tapeiksi. Sais voimistella...nyt tällä hetkellä kyllä istumas lihas väsähtää ennemmin kun jalat. Eli jumppataukoja pitää ottaa jokatapaukses...uus penkki tuloo. Kunhan sen joku tekis. Oma vika kun ei katalooki tavara enää passaa
Sportster alla jälleen.
Itelläni sama ongelma. Koitin kaikkea, ja kun ei mikään auttanut, niin päätin tehdä itte satulan. Puusuutarina en raudasta kauheesti tiedä, mutta sain sen verran väännettyä, että pohja tuli. Siihen liimasin 3 kerrosta ohutta telttapatjaa ja sen päälle 2,5 milliä lehmän selkänahkaa. Ekaks ajattelin, että tuli ihan liian kova, varsinkin tällaselle ohuemmalla traanilla varustetulle, mut vielä mitä! Nyt taittuu pisempikin retki ilman puutumisia, joten mulla ainakin parani persnahan ja rungon välisen alueen retusoinnilla! Eikä se satulanteko mitään amerikan hommaa ole!!
...senkin voi tehdä puusta...
Re: ajoasento
Mulla on noi Kuryakynin ISO-Strirrupit joissa on kantapäälle tuki, ei varmaan ihan lautoja kuitenkaan vastaa. Persehän jalat edessä -asennolla tietty väsyy mutta suurin ongelma mulla tosiaan on se että jalat pyrkii "kaatumaan" sivulle, joutuu puristamaan yhteen. Johtuisko ilman virtauksista vai mistä, kaupunkipyörittelyssä ei vaivaa.diiseli kirjoitti:Oletko kokeillut astinlautoja, mallia säädettävät löytyy esim. CC kataloogista. Voin kokemuksesta sanoa että on paljon mukavammat ajaa kuin tapit, ja ei jalat väsy, tosin ulkonäöllisesti ei niin kauniit.
Kiukuttaa vaan koko homma kun pyörä on muuten just makee ajaa.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
Re: ajoasento
Sama ongelma Springerissä, mutta minä olen ratkaissut ongelman halvalla:atco kirjoitti:diiseli kirjoitti: ...suurin ongelma mulla tosiaan on se että jalat pyrkii "kaatumaan" sivulle, joutuu puristamaan yhteen. Johtuisko ilman virtauksista vai mistä, kaupunkipyörittelyssä ei vaivaa.
Kiukuttaa vaan koko homma kun pyörä on muuten just makee ajaa.
Käännän jalkojani jalkatapilla ulospäin siten, että buutsien korko kiilautuu jalkatappia vasten. Tämä toimii tavallaan rajoittimena ja tuuli painaa jalkoja auki sen verran, kuin tuo "rajoitin" sallii. Pidemmillä matkoilla lepuuttelen sitten kantapäitä jalkatapeilla kuten kaukki muutkin.
Kevään ensimmäisillä reissuilla on reisien lähentäjät kipeänä muutaman reissun jäljiltä, mutta sitten lihakset tottuvat ja loppukesä onkin sitten vaivaton
Minulle oma ratkaisu on kelvannut enkä aio sitä muuttaa
Ps. jalkatapit ovat alkuperäiset ja alkuperäisillä paikoillaan.
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03