"Kovat" äänet ja naapurit...
"Kovat" äänet ja naapurit...
Aluksi siis näin paljon,että pyörän valinta oli oikea,olen tosi tyytyväinen!HD Sportster XL 883 2008 on lyhyesti sanotuna tosi hyvä valinta teho-paino-hinta-laatu suhtelta!
Mutta nyt see alkoi.Olen jo tänän täältä foorumista löytänyt aika paljon samanlaisia tapauksia,mutta silti "vähän v.....a" Ongelman nimi:NAAPURIT
Ensimäiset 8000 km. ajoin vakioputkilla ja alusta lähtien tuntui,että jotain on väärin.Katsoin tankilta välillä,sieltä luki kyllä HD,mutta...Ajoominaisuuksin TOSI TYYTYVÄINEN,niin että olin vähän sekaisin,että mistä kysymys. Kun vaihtetin ystävän kanssa kerran pyöria,niin asia selvisi heti.Yksi osa HD-stä oli jäänyt jonnekin...Ja see osa oli ÄÄNET Kyllä ma aavistin ja sisimässä tiesin,että siitä on kysymys,mutta toivoin,että see ei oo tärkeä ja että olenkin erikoinen sillä tavalla,että en vaihta mitän prätkässa. Ystävällä sama pyörä,kun minulla,mutta heti oston jälkeen SE putket laitetu.Ja sen jälken oli minullakin vaan kaupassa käynti ja sai vakio putket vaihtetu myös Screamin Eagle putkeihin.Ja nyt ei tarvitse enää tankilta tarkista,että onko HD,tai ei.Valinnan teki helpoksi see,että SE slipareihin vaihton ei tarvitse ilmanputsariakan vaihta(jos ei ole nee 5-10% tehot tärkeät),ruiskua säätä jne.Viralisessa HD kaupassa sanotin,että lambda hoida homman,takuu säily,ei tarvitse mitään Fuel Pakejä jne,niin että valinta oli helpo.Olin kyllä jo tilamassa V/H Shortshotsejä,mutta sain myös noita kokeilla(Quiet Bufflesseillä) ja päädyin silti lopuksi SE-n.Ja olen itse jällen tosi tyytyväinen,kun pelkäsin enitäin,että nee äänet häiritsevät ennemän juuri minua,kun toisia.Mutta kuten varmasti suurin osa tietä,SE-n äänet ovat kohtulisen kovat ja matalat.Jossakin u.s.a.-ssa myös lailiset.Toivotavasti myös lähiaikoina Suomessa.Ja kaiken lisäksi myös vie Sportster nyt vähemän bensakin,mutta tehoissa en huomaa kyllä mitän eroja.Jos onkin jotain,niin parempan suuntan.Uskotavasti ajan nyt itsekin vähän rauhalisemin,kun noita ääniä on vaan kiva kuunella matalilla kieroksillä
Mutta tänän tuli vaimo kotin ja sanoi,että hänelle oli tullut yksi tuttu taloyhtiöstä sanomaan,että minusta ja HD-n "kovista äänist" on valitettu.Että päivisin ihan OK,mutta kun käyn välillä myös öisin pienellä "iltalenkillä",niin silloin...See ihminen taloyhtiöstä,jolle valitetin minusta ja mun yöajoista nauroi itse koko asialle ja sanoi,että valitajat on noita samoja ihmisiä,jotka valittavat koko aika jostakin ja että hän ei käsitä ollenkaan,mistä on kysymys.Ja ei käsitä sen vuoksi,että mopokellari,minne öisin ajan pyörän,on suurin-piirtein hänen ikkunan alla ja hän ei ole kertakaan kuulut,että olen tullut,tai mennyt öisin jonnekin.Ilmiselvä,että en kaasuta liika öisin talojen välissä,lähden liikelle matalilla kieroksillä,takaisintullesaan sama asia,kun en halua ITSE mitän lisä huomiota.Tein näin myös silloin,kun olivat vielä vakioputket kinni ja jo silloin yksi noista valitajoistä kävi minulle sanomassa,että hänen mielestä liian kovat äänet.Silloin nauroin koko asialle,mutta nyt jäin mietimän,että voiko siitä tulla jotain ongelmia?Onhan nyt tällä Suomessa noin 1,5 vuotta asuttu,mutta tämmoisiä "ongelmia" ei ole vielä ollut,enkä tiedä,miten suhtautua tähän asian.Ja onko kenelläkän juuri viime ajoilta samanlaisia kokemuksia?Tai yleisesti ongelmia "kovista äänistä" tms?
PS.Nyt sai jalatkin laitetu "oikean paikan",kun tämä vakio asento vähän ahdisti,vaika en ole mikän iso mies.Siirtosarja ja seekin asia kunnossa
Mutta nyt see alkoi.Olen jo tänän täältä foorumista löytänyt aika paljon samanlaisia tapauksia,mutta silti "vähän v.....a" Ongelman nimi:NAAPURIT
Ensimäiset 8000 km. ajoin vakioputkilla ja alusta lähtien tuntui,että jotain on väärin.Katsoin tankilta välillä,sieltä luki kyllä HD,mutta...Ajoominaisuuksin TOSI TYYTYVÄINEN,niin että olin vähän sekaisin,että mistä kysymys. Kun vaihtetin ystävän kanssa kerran pyöria,niin asia selvisi heti.Yksi osa HD-stä oli jäänyt jonnekin...Ja see osa oli ÄÄNET Kyllä ma aavistin ja sisimässä tiesin,että siitä on kysymys,mutta toivoin,että see ei oo tärkeä ja että olenkin erikoinen sillä tavalla,että en vaihta mitän prätkässa. Ystävällä sama pyörä,kun minulla,mutta heti oston jälkeen SE putket laitetu.Ja sen jälken oli minullakin vaan kaupassa käynti ja sai vakio putket vaihtetu myös Screamin Eagle putkeihin.Ja nyt ei tarvitse enää tankilta tarkista,että onko HD,tai ei.Valinnan teki helpoksi see,että SE slipareihin vaihton ei tarvitse ilmanputsariakan vaihta(jos ei ole nee 5-10% tehot tärkeät),ruiskua säätä jne.Viralisessa HD kaupassa sanotin,että lambda hoida homman,takuu säily,ei tarvitse mitään Fuel Pakejä jne,niin että valinta oli helpo.Olin kyllä jo tilamassa V/H Shortshotsejä,mutta sain myös noita kokeilla(Quiet Bufflesseillä) ja päädyin silti lopuksi SE-n.Ja olen itse jällen tosi tyytyväinen,kun pelkäsin enitäin,että nee äänet häiritsevät ennemän juuri minua,kun toisia.Mutta kuten varmasti suurin osa tietä,SE-n äänet ovat kohtulisen kovat ja matalat.Jossakin u.s.a.-ssa myös lailiset.Toivotavasti myös lähiaikoina Suomessa.Ja kaiken lisäksi myös vie Sportster nyt vähemän bensakin,mutta tehoissa en huomaa kyllä mitän eroja.Jos onkin jotain,niin parempan suuntan.Uskotavasti ajan nyt itsekin vähän rauhalisemin,kun noita ääniä on vaan kiva kuunella matalilla kieroksillä
Mutta tänän tuli vaimo kotin ja sanoi,että hänelle oli tullut yksi tuttu taloyhtiöstä sanomaan,että minusta ja HD-n "kovista äänist" on valitettu.Että päivisin ihan OK,mutta kun käyn välillä myös öisin pienellä "iltalenkillä",niin silloin...See ihminen taloyhtiöstä,jolle valitetin minusta ja mun yöajoista nauroi itse koko asialle ja sanoi,että valitajat on noita samoja ihmisiä,jotka valittavat koko aika jostakin ja että hän ei käsitä ollenkaan,mistä on kysymys.Ja ei käsitä sen vuoksi,että mopokellari,minne öisin ajan pyörän,on suurin-piirtein hänen ikkunan alla ja hän ei ole kertakaan kuulut,että olen tullut,tai mennyt öisin jonnekin.Ilmiselvä,että en kaasuta liika öisin talojen välissä,lähden liikelle matalilla kieroksillä,takaisintullesaan sama asia,kun en halua ITSE mitän lisä huomiota.Tein näin myös silloin,kun olivat vielä vakioputket kinni ja jo silloin yksi noista valitajoistä kävi minulle sanomassa,että hänen mielestä liian kovat äänet.Silloin nauroin koko asialle,mutta nyt jäin mietimän,että voiko siitä tulla jotain ongelmia?Onhan nyt tällä Suomessa noin 1,5 vuotta asuttu,mutta tämmoisiä "ongelmia" ei ole vielä ollut,enkä tiedä,miten suhtautua tähän asian.Ja onko kenelläkän juuri viime ajoilta samanlaisia kokemuksia?Tai yleisesti ongelmia "kovista äänistä" tms?
PS.Nyt sai jalatkin laitetu "oikean paikan",kun tämä vakio asento vähän ahdisti,vaika en ole mikän iso mies.Siirtosarja ja seekin asia kunnossa
Re: "Kovat" äänet ja naapurit...
Ei ole, SE:n tuotteet myydään sielläkin vain "closed course competition" -käyttöön.atsco kirjoitti:...SE-n äänet ovat kohtulisen kovat ja matalat.Jossakin u.s.a.-ssa myös lailiset...
Pahinta mitä tuossa nyt voi käydä on, että se v-mäinen naapuri soittaa tarpeeksi monta kertaa poliisille jolloin nekin kiinnnostuvat asiasta ja päättävät ratsata pyöräsi joku kaunis päivä. Ja koska siinä on muutoskatsastamaton pakoputkisto niin räpsäisevät sakon ja saattavat huonona päivänä ottaa kilvenkin parempaan talteen.
-
Et ole yksin "ongelman" kanssa, näitä kyyliä riittää... kyllä se siitä rauhottuu
Aiheesta on muutama keskustelu jo aikaisemminkin:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... apurisopua
Aiheesta on muutama keskustelu jo aikaisemminkin:
Re: "Kovat" äänet ja naapurit...
Joo... Vance&Hinesissä on ihan kohtuulliset metelit ( orggis putkilla en tiennyt mikä vaihde on päällä )Nyt ajaessa tasakaasulla ei "paukuta" liikkaa kypärään ( mallia "neukkuhävittäjä" ) ja toistaiseksi naapurit ovat nostaneet kättä tervehdykseen reilusti. Tosin asun pienen paikkakunnan taajamasa, mutta täällä suvaitsevuus tuntuu olevavan hieman paremmalla tasolla, kuin kehä kolmosen sisäpuolella.....
BOB 88
BOB 88
Meikäläinen laittoi trappiin teräsvillaa, kun vaimentimesta ei voinu puhua vaimentimna vaan megafoonina. Villat palanu niin pöristi niin perkeleesti. Palaahan ne sieltä pois joo, mutta kestääs ny edes siihen asti että saan oikein vaimennin villaa. Umpipotalla ajellu kun vähä kylmät kelit ollu niin piti niin kovaa metakkaa omaan korvaan...vielä kun saan umpipäädyn ja laippoja vaimentimeen. Kivempi yllättää. vroooooooooooooooooommm...mikä v*ttu se oli...ei voi olla HD
Sportster alla jälleen.
- Psycholasse
- Viesti:
W&H Short Shotit Sporsterisopperissa paikoillaan. Sisällä oli W&H äänenvaimentimet eli semmoinen sihti vain ilman villaa. Mukavat äänet. Ei nuo naapurit hirveesti ole puineet nyrkkiä. Hiljaa pihaan ja iisisti pihasta. Tilasin Bike linestä toiset äänenvaimentimet mutta plivat Shorttin eli toinen on muutaman sentin pitkä, tukkii putken. Pitäis jaksaa katkaista sihtiä toisesta 5cm ja pistehitsata holkki takas...... Alle puolen tunnin juttu mutta laiskuus iski..........
Mulla on noi suorat Vance & Hinesit ja naapurit on vaan käyny morjestamassa, yksi oli sen verran epäluuloisen näköinen että kysyin että onko kovat äänet, en kai vaan oo häirinny? siihen naapurin isäntä vaan totesi että onhan siinä ääntä mutta kuulostaa hyvältä ja eikai siinä mitään sanomista oo jos ne kerran lailliset on, totesin vaan juu niin on
Mutta kun tuun himaan varsinkin öiseen aikaan niin kyllä ihan tyhjäkäynnillä annan pihaan tulla, turha sitä on tahalleen naapureita ärsyttää..
Mutta kun tuun himaan varsinkin öiseen aikaan niin kyllä ihan tyhjäkäynnillä annan pihaan tulla, turha sitä on tahalleen naapureita ärsyttää..
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-
"syö, juo ja leiki - kuolemanjälkeen ei ole nautintoja"
"syö, juo ja leiki - kuolemanjälkeen ei ole nautintoja"
- Choppers_forever
Eipä meteli ole naapureita haitannut, vaikka kohtuullista meteliä laitteet pitävät. Toisaalta, mullahan on alanaapureina mikroautoharrastajia ja toisella puolella asustelee motoharrastaja. Ja ennen asui Rodi / jenkkiharrastaja.... eli ei niin paska tsäkä...
edit: Vittumaisin äänistä valitus oli toissa vuonna matkalla Kasnäsistä kotiin, kun Shoveli päätti lopettaa yhteistyön. Oli darra ja vesisade ja mulkku fillarimatkalilija ajoi ilkkuen ohi ja sanoi että korjaa samalla ne pakoputket. "Hieman" keitti....
edit: Vittumaisin äänistä valitus oli toissa vuonna matkalla Kasnäsistä kotiin, kun Shoveli päätti lopettaa yhteistyön. Oli darra ja vesisade ja mulkku fillarimatkalilija ajoi ilkkuen ohi ja sanoi että korjaa samalla ne pakoputket. "Hieman" keitti....
Viimeksi muokannut Choppers_forever, 10:47 09.07.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shovel Kopteri ja Buell S1
Asuinpaikka
Kannattaa valita sellanen asuinpaikka, ettei naapureista ole haittaa. Mulla on lähin naapuri noin 400 m päässä ( rva, 92, melkein kuuro ) ja seuraavaan onkin jo kilsan verran.
Tosin hirviä, kauriita, ilveksiä, kettuja, pupuja, supikoiria, mäyriä, joutsenia ja muitakin ankkoja, etc. on niin paljon ettei sekaan meinaa sopia, mutta eivät ole valittaneet metelistä!
Tosin hirviä, kauriita, ilveksiä, kettuja, pupuja, supikoiria, mäyriä, joutsenia ja muitakin ankkoja, etc. on niin paljon ettei sekaan meinaa sopia, mutta eivät ole valittaneet metelistä!
Molemmissa naapuritaloissa asuu n. 80-vuotiaat pariskunnat, he eivät ole metelistä valittaneet. Toisen pariskunnan n 50v tytär oli käymässä ja kun täräytin mopon tulille, meni ehkä 10 sekuntia, tytär tuli ulos talosta, katsoi minua ja laittoi sormet korviinsa
Sinne se jäi sormet korvissa seisomaan kun lähdin.
Toinen tapaus huoltamon pihalla, potkasin mopon käyntiin, ohi kävelee reilusti keski-ikäinen kolmikko, yksi laittoi sormen korvaan, toinen peitti suunsa, meinasin sanoa sille kolmannelle että eikös sinun kuuluisi peittää silmät.
Sinne se jäi sormet korvissa seisomaan kun lähdin.
Toinen tapaus huoltamon pihalla, potkasin mopon käyntiin, ohi kävelee reilusti keski-ikäinen kolmikko, yksi laittoi sormen korvaan, toinen peitti suunsa, meinasin sanoa sille kolmannelle että eikös sinun kuuluisi peittää silmät.
- Peacemaker76
- Viesti:
Mulla on fätärissä V&H Big Shotit huiluilla. Pitäähän se kohtuullistä pöhinää, mutta luulen että naapurit on vaan tyytyväisiä nykydesibeleihin, pyörässä kun oli ostettaessa Santeen drag pipesit, ja niistä lähti sitten melkoinen pommikonemekkala. Niistäkään ei kukaan valitellut, vaikka aihetta olisi kyllä ollut.
Tosin taloyhtiö on pieni ja osakkaat asiallisia. Koitan lipua äänettä pihaan jos myöhään tulen kotio.
Tosin taloyhtiö on pieni ja osakkaat asiallisia. Koitan lipua äänettä pihaan jos myöhään tulen kotio.