Lisämodet foorumille?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lisää modeja?

Tarvitaan kyllä, mutta oma aika ei siihen riitä.
22
31%
Tarvitaan kyllä, voin ottaa pestin vastaankin.
10
14%
Ei tarvita, taso on varsin asiallista tälläkin miehityksellä.
33
46%
Ei prkl tarvita, ihan kakka ketju, haistakaa h**ot pa.....
7
10%

Ääniä yhteensä: 72

Oz
Viesti:

Lisämodet foorumille?

Viesti Kirjoittaja Oz »

Mitäpäs te muut kahdella pyörällä kulkijat olette mieltä, olisiko aiheellista turvata tämä vanhemman koulukunnan tietotaito ja apu tämän merkin pyörien ongelmissa? Pitääkö meidän aloittelevien hajottaa jokaisen raksutuksen yhteydessä vehkeemme, että tiedämme mikä oli vikana vai "käyttää vittu googlea" ja yrittää selvitä englanninkielisestä sepustuksesta mikä liippaa vähän oman asian vierestä?

Sillä se tietotaito ja neuvot tuskin säilyy ainakaan tämän foorumin kautta, jos täällä jutut alkaa olla tuota suomi24-tasoa. Alkaa jo itseäkin vituttaa moni noista päättömistä-, offtopic- ja vittuilevista vastauksista, vaikka asia ei toistaiseksi ole minua koskenutkaan. Mitä tehdään, kun tallilla alkaa olla paljo paskaa? Silloin siivotaan! Täällä virtuaalisessa maailmassa se on moderaattoreiden homma, joita tällä foorumilla on nähtävästi liian vähän.

Minähän en voi heidän lukumäärään millään tapaa vaikuttaa enkä osoita halua sitä omalla panoksellani nostattaa, mutta josko tällä viestillä herätettäisiin asiallista keskustelua aiheesta, ja mahdollisesti otettaisiin vastaan joitain itsensä järkeväksi (joita olen huomannut täällä kyllä olevan) tunnistavien vapaaehtoisuus ilmoituksia tuohon pestiin. Jospa asiasta päättävätkin sitten havahtuisivat tähän yhteiseen ongelmaan, mitä jo melkein jokaisessa viestiketjussa yksittäisin viestein puidaan.
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Modejen määrään en ota kantaa, mutta tämä "ongelma" ei koske pelkästään tätä foorumia - se on maailmanlaajuinen. Harrastajakunta on kasvanut niin paljon että jenkkifoorumeillakin alkaa touhu näivettymään kun kaikenkarvaiset newbiet heittää mitä levottominta juttua.

Jopa tekniikka-aiheisiin kysymyksiin tulee niin levottomia vastauksia että heikompaa hirvittää. Hyvänä esimerkkinä täälläkin kun kysyttiin levitetyn sportsterin eturattaan irrottamisesta - joku väitti kiven kovaan että ei siellä mitään mutteria ole tukilaakerin alla, vedä vaan ulosvetäjällä koko paketti pois 8O ...
Vallu
Viesti:

Tuskin se määrä

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Tuskinpa se modejen määrä asiaa parantaa. Kysymys on enemmän politiikasta. Techboardin puoli on mielestäni pysynyt/pidetty asiallisesa. (Hemuli: eihän sellasta moderaattoria olekaan joka osaisi puuttua "vääriin ohjeisiin" Kuka tietää kaikki mahdolliset pultit, tms???)

Myös privapuoli on mielestäni pysynyt ihan mukavasti kuosissa. Tämä yleinen sättimispalsta on tarkoitettukin melko vaapaaseen jutusteluun. Siitä olen täysin samaa mieltä, että erilaiset KVQ-vastukset yms. ovat täysin tarpeettomia ja ne voisi poistaa saman tien.
Ongelma on rajanveto. Jos jotain, jonkun mielestä älykästä, lähtee poistamaan niin välittömästi tulee näitä "sensuuri", "stasi", etc. kommentteja.

Mutta kuten sanottu ei kyseessä ole niinkään resurssiongelmat vaan polittiinen linjanveto. Siihen siis kannanottoja.

Kuva

ent.moderaattori
hemuli
Viesti:

Re: Tuskin se määrä

Vallu kirjoitti:...Kuka tietää kaikki mahdolliset pultit, tms...
Totta, eikä tämän pidä muodostua kenellekään kynnykseksi vastata kysymykseen johon ei välttämättä tiedä täydellistä vastausta. Otin tämän vaan esimerkkinä koska moni ottaa kaiken netistä lukemansa täytenä totena ja menee vielä ja rikkoo jotain. Olen itsekin viime vuosina alkanut varovaisemmaksi sen suhteen mitä nettiin kirjoitan, jos tuntuu että en ole ihan varma asiasta niin ainakin mainitsen siitä vastauksen yhteydessä.
annek
Viesti:

Re: Tuskin se määrä

Viesti Kirjoittaja annek »

Vallu kirjoitti:Ongelma on rajanveto. Jos jotain, jonkun mielestä älykästä, lähtee poistamaan niin välittömästi tulee näitä "sensuuri", "stasi", etc. kommentteja.
Tämä on aivan totta. Modetan parilla forumilla ja aina on joku tyytymätön. Joko moderointi on liian suvaitsevaista tai sitten ollaan natseja. Se täytyy vaan sietää että kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Damned if you do, damned if you don't :roll: .

Minusta täällä on homma toiminut ihan ok, ei valittamista. Jos jotain toimenpiteitä pitää tehdä, sitten ehkä mielummin asiattomuuksiin menijöille privaa perään ja kehoitus siistiä suunsa/viestinsä itse. Jos ei mene perille, voidaan siirtyä konkreettisimpiin toimenpiteisiin.

Jotain vastuuta yksilöillekin eikä olla heti mankumassa isoveljeä valvomaan. Lisäksi luultavasti tämä keskustelu jo tällaisenaan voi laittaa "kvg-viestien" kirjoittajat miettimään hetken ennen sendin painamista?
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ei se moderaattorien lisäämisellä parane. Asialliset foorumit (luotan siihen, että tämäkin kuuluu niihin) siivoavat itse itseään, kunhan vaan kirjoittajilla riittää kansalaisrohkeutta kommentoida asiattomuuksien esittäjille. Siitä pisteet esim. Ticulle, kun nosti asian esille tuossa eräässä ketjussa. Ja asialliset, ehkä kärkevätkin kommentit tosiaan panevat itse kunkin miettimään hieman, mitä lähettä tänne ja mitä ei.

Moderaattorien ja valvonnan lisääminen ruokkii myös sitä, että kaikki mitä mode ei ehdi poistaa on sallittua ja oma harkinta jää taka-alalle. Tästä pienenä osoituksena kun kerran kommentoin jotain "älykästä" viestiä, niin kirjoittaja heti perään kirjoitti jotain, että onko Joe Cool muka moderaattori, kun puuttuu hänen hengentuotoksiinsa :mrgreen: Ei siihen tosiaan tarvita mitään mode-statusta, kommentoikaamme vain keskenämme ja se kyllä siistii palstoja ihan hyvin. Nykyiset modet sitten lukitsevat/poistavat pahimmat. Hyvin tämä näin toimii.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Palatable
Viesti:

Minä olen ainakin ollut tyytyväinen!

Viesti Kirjoittaja Palatable »

Ei se moderaattorien lisäämisellä parane. Asialliset foorumit (luotan siihen, että tämäkin kuuluu niihin) siivoavat itse itseään, kunhan vaan kirjoittajilla riittää kansalaisrohkeutta kommentoida asiattomuuksien esittäjille. Siitä pisteet esim. Ticulle, kun nosti asian esille tuossa eräässä ketjussa. Ja asialliset, ehkä kärkevätkin kommentit tosiaan panevat itse kunkin miettimään hieman, mitä lähettä tänne ja mitä ei.

Tuossahan se oli!
Ei todellakaan lastenkaitsijoita tarvita tänne erikseen :mrgreen:
Itseasiassa näin on toiminut Erittäin hyvin!!
Minä olen ainakin ollut tyytyväinen!
On se sit nii inanaa!
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Olen sitä mieltä, että välillä näitä ylilyöntejä ja suoraa v*****lua heittäviä nimimerkkejä voisi reilusti pistää esim 1kk jäähylle. Esimerkkinä tämä "delkron15" ja hänen hengentuotoksensa.

Modet myös voisivat siirtää näitä täysin irrallisia viestejä niihin kuuluviin ketjuihin.
Kumma, että jotkut kirjoittajat eivät huomaa eroa "uusi aihe" ja vastaa viestiin"...

Pääpiirteittäin moderointi on ollut OK.
Eivät he kaikkea huomaa.
Mutta tuolla tekniikkapuolella oleviin selviin virheisiin pitäisi saada moderaattorin lisäämä huomautus vaikka punaisella tekstillä tiedon paikkansapitämättömyydestä.
Asiasta tietävä voisi ilmoittaa moderaattorille perusteluineen privana.
Onneksi nyt ei ole hirveästi annettu hengenvaarallisia neuvoja.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hemuli
Viesti:

smuige kirjoitti:Olen sitä mieltä, että välillä näitä ylilyöntejä ja suoraa v*****lua heittäviä nimimerkkejä voisi reilusti pistää esim 1kk jäähylle...
Ihan mielenkiinnosta - onko H-DCF:n foorumin historian aikana kenellekään annettu bannia? Siis muille kuin joillekin yhden viestin provonimimerkeille. En ainakaan muista kuulleeni :twisted: ...
Vallu
Viesti:

On

Minä ainakin pari kertaa takavuosina.
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

smuige kirjoitti: Modet myös voisivat siirtää näitä täysin irrallisia viestejä niihin kuuluviin ketjuihin.
Muistaakseni tässä forumpohjassa on aika onnettomat modetyökalut, viestiketjuja ei pystynyt yhdistelemään, eli pitäisi copypastettaa tjsp. Eli ei se välttämättä ole kiinni siitä ettei huomaa/tajua, vaan että ei ole mahdollista.

Tuo ketjujen yhdistämismahdollisuus olisi kyllä erittäin tarpeellinen, mut nou kän duu.
Joe Cool
Viesti:

Re: On

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti:Minä ainakin pari kertaa takavuosina.
Vai menivät sinut panemaan jäähylle, vaikka olit itsekin mode :mrgreen: :mrgreen: Taisit sitten kirjoittaa tosi tuhmasti :mrgreen: :mrgreen: Vai käsitinköhän jotenkin väärin... :P
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Niinpä

Tollasta se on nykyisessä hektisessä ilmapiirissä. Vanhan viisaan kokemusta ei arvosteta pätkääkään vaan uusi sukupolvi haluaa ehdottomasti tehdä samat virheet kun edellinenkin.

Enpä olisi silloin yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä, kun ekat sivut teetin, uskonut millaisiin mittoihin nämä netti ja sähköpostihommat kasvavat.

"Vanha Valluvaari vakaa aina hyvät neuvot jakaa"

Kuva

ps. ja jos nyt halutaan tämän topicin alkuperä ja taso säilyttää niin tää juttu pitäisi poistaa asiaan kuulumattomana! :wink:
delkron 15

Onneksi osaan kieliä!?

Viesti Kirjoittaja delkron 15 »

Niin ei biker kloonien kanssa tarvi keskustella! En tarvi tätä foorumia joten pankaa vaikka vuodeksi jäähylle ja siitä paskat välitän 8) !!!
Voin aina heittää läppää vaikka alkuperäisten Ameriikan baikkereitten kanssa!! :D
Mäksä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Vai mahtoiko Vallu laittaa itse itsensä jäähylle? :wink: Siinä olisi selkärankaa ja miehellä rima todella korkealla. Kohtelu varmasti tasapuolista kaikille. :lol: (noh tämä tästä, ei liity mihinkään ja hukkaat vain aikaasi lukemalla tämän)

P.S. Tän piti olla nopea komentti tuohon Joe Coolin heittoon, mut näköjään ehti pari viestiä jo väliin. On tuo kymmensormijärjestelmä vielä vähän jäissä...
Vastaa Viestiin