Soittelinpa tuossa eräällekin katsastusasemalle ja hinta
tarkastukselle on kuulemma 470 euroa. Tuntuu vähän
turhan paljolta tällä budjetilla. Onko tietoa missäpäin
Suomea homma hoituisi asiallisesti ja järkevään hintaan?
Koko tarkastushan on kyllä ihan pelleilyä, miten ne siinä
mitään toteaa mitä ei jälkikäteenkin vois todeta.. Onko
joku AKE:n virallinen ohje että pitää meistää numeroita
joka osaan mitä moposta löytyy vai vaihteleeko käytäntö?
Näin kuulemma on kuitenkin ainakin joissain paikoissa toimittu..
Ei oikein kiinnostaisi saada antiikkimopetiin ylimääräisiä
meistoja pyörää koristamaan.
kanta-ajoneuvon tarkastus
kysymykseni saattaa olla tyhmä. mutta miksi olet viemässä pyörää konttorille?
Muistakaa hyvät ihmiset et nää prossahomman on vapaaehtosia, ei pakollisia. Ajakaa niilla vessoillanne älkääkä välittäkö siitä mitä lakikirja sanoo.
KAPINAA.
Joka perkeleen pikku kilkkeen vaihdon yhteydessä on turha konttorilla juosta. Tiedättekö muuten paljonko saa sakkoa rekisteröimättömällä ajoneuvolla ajosta?? Ottakaapa selvää, sekin on vaihtoehto.
Muistakaa hyvät ihmiset et nää prossahomman on vapaaehtosia, ei pakollisia. Ajakaa niilla vessoillanne älkääkä välittäkö siitä mitä lakikirja sanoo.
KAPINAA.
Joka perkeleen pikku kilkkeen vaihdon yhteydessä on turha konttorilla juosta. Tiedättekö muuten paljonko saa sakkoa rekisteröimättömällä ajoneuvolla ajosta?? Ottakaapa selvää, sekin on vaihtoehto.
Juu, konttorit ja insinöörit tekevät nämäkin asiat miten milloinkin ja jälleen kerran OIKEIN tehtyä pitää vaatia ITSE mikäli vain tietää mitä vaatia. Hinnat eivät paljoa tuosta poikkea, ainakaan alaspäin.
Ei kait mitä ilmeisimpiin alkuperäisosiin mitään merkintöjä ole pakko tehdä? Osavaihdokset voidaan kirjata rek.otteeseen uusien osien tyyppimerkinnöillä (tyyliin: pakoputki se ja se). Voihan olla että touhukas katsastaja haluaa naputella naputtelun ilosta mutta kannattaa kyseenalaistaa moinen touhu. Sovi hommasta ennakkoon. Jos merkintöjä on pakko naputella, voi niiden paikkaa myös toivoa/vaatia, pois paraatipuolelta.
Alkuperäisosiin pysyvästi naputettavat merkinnät ovat hyödyllisiä silloin, jos alkuperäisosia aletaan hitsaamaan ja rälläköimään uuteen muotoon. Tällöin ne voidaan todistaa muutosten jälkeenkin kyseisen mopon originaaliosiksi, eli niistä ei mene prosentteja (paitsi runkomuutoksista) eikä sinipukuisella pientareasiantuntijalla ole motkottamista.
Museoajoneuvojen osalta huhutaan että AKE haluaisi tarkastukset itselleen, etteivät nykyiset harrastajapohjaiset tarkastajat enää voisi todeta museoajoneuvokelpoisuutta.
Ei kait mitä ilmeisimpiin alkuperäisosiin mitään merkintöjä ole pakko tehdä? Osavaihdokset voidaan kirjata rek.otteeseen uusien osien tyyppimerkinnöillä (tyyliin: pakoputki se ja se). Voihan olla että touhukas katsastaja haluaa naputella naputtelun ilosta mutta kannattaa kyseenalaistaa moinen touhu. Sovi hommasta ennakkoon. Jos merkintöjä on pakko naputella, voi niiden paikkaa myös toivoa/vaatia, pois paraatipuolelta.
Alkuperäisosiin pysyvästi naputettavat merkinnät ovat hyödyllisiä silloin, jos alkuperäisosia aletaan hitsaamaan ja rälläköimään uuteen muotoon. Tällöin ne voidaan todistaa muutosten jälkeenkin kyseisen mopon originaaliosiksi, eli niistä ei mene prosentteja (paitsi runkomuutoksista) eikä sinipukuisella pientareasiantuntijalla ole motkottamista.
Museoajoneuvojen osalta huhutaan että AKE haluaisi tarkastukset itselleen, etteivät nykyiset harrastajapohjaiset tarkastajat enää voisi todeta museoajoneuvokelpoisuutta.