2009 V-rod nykii
2009 V-rod nykii
Haulla en suoraan löytänyt eli tuliterä Rodi nykii v-mäisesti.
Taajama-alueella tai kovemmilla nopeuksilla, kylmällä tai kuumalla koneella ajoittainen nypytys on olemassa.
Tuli oikein vaihtaminenkin harjoiteltua ohjekirjan opastamilla nopeuksilla ja ei auttanut.
"Wanhasta bensastakaan" ei ole kysymys, tankattu on jo pari kertaa tuoreella satsilla.
Vuokrattiin vastaava Rodi koeajoon ennen uuden ostopäätöstä ja siinä ei tätä ongelmaa ollut.
Toki viedään vekotin takuuhuoltoon mutta jos täällä on joku joka on paininut saman vian kanssa niin kokemukset/korjausvihjeet otetaan erittäin kiitollisina vastaan!
Taajama-alueella tai kovemmilla nopeuksilla, kylmällä tai kuumalla koneella ajoittainen nypytys on olemassa.
Tuli oikein vaihtaminenkin harjoiteltua ohjekirjan opastamilla nopeuksilla ja ei auttanut.
"Wanhasta bensastakaan" ei ole kysymys, tankattu on jo pari kertaa tuoreella satsilla.
Vuokrattiin vastaava Rodi koeajoon ennen uuden ostopäätöstä ja siinä ei tätä ongelmaa ollut.
Toki viedään vekotin takuuhuoltoon mutta jos täällä on joku joka on paininut saman vian kanssa niin kokemukset/korjausvihjeet otetaan erittäin kiitollisina vastaan!
FLSTFSE2
Re: 2009 V-rod nykii
Ei tietoa syystä, mutta itelläkin pientä "pätkintää" satunnaisesti.
Sama ongelma kun kone vielä kylmä, kunhan lämpenee ei juurikaan nyi.
Samaa mullakin satunnaisesti tekee, ei se tosin kovinkaan paljoa häiritse. Putkien vaihdon jälkeen alkoi esiintyä tätä. Jospa poistuis ku saa nuo ruiskun säädöt tuosta kohdilleen kohtapuoliin.
Edit: Kai oot muistanu antaa kenkää sille kunnolla(lämpimänä tietty), hissuttelulla sen saa vaan tukkoon
Edit: Kai oot muistanu antaa kenkää sille kunnolla(lämpimänä tietty), hissuttelulla sen saa vaan tukkoon
Viimeksi muokannut paalinaru, 09:44 14.05.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä testasin vastaavalla (vakiolla) vuokrapyörällä vuorokauden ja nykimistä ei esiintynyt lainkaan.
Ainoa ero pyörissä oli se että vuokrapyörä oli 8000km ajettu ja meikäläisen 150km ajettu.
Jotain tossa on pielessä.
Ainoa ero pyörissä oli se että vuokrapyörä oli 8000km ajettu ja meikäläisen 150km ajettu.
Jotain tossa on pielessä.
FLSTFSE2
^ No vuokrapyörä on taatusti saanu happea ja siten saattas toimia paremmin ku just pakasta vedetty.
-08 Night Rod orkkis putkilla ja säädöillä, ajettu noin 5,5 tkm. Eikä minkäänlaista nykimistä ei kylmänä eikä kuumana.
Testeriin kiinni, sitten selviää (toivon mukaan).
Testeriin kiinni, sitten selviää (toivon mukaan).
LIFEMEMBER
Mulla myös -08 ajettu 3300km ja aina se on nykinyt vähän varsinkin kylmänä kaupunkiajossa alle 40:ssä. Reklamoin tästä Loimaan kauppiaalle, mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä. Alussa varsinkin häiritsi kun olisi halunnun kruisailla kaupungissa ajamalla hitaasti, mutta ei voinut kun nytkytti. Aina piti ajaa neljääkymppiä tai kiihdytellä jatkuvasti. Hieman ehkä rauhoittunut kilometrien myötä.
Ei jumalauta tohon mä en tule suostumaan missään tapauksessa.special kirjoitti:Mulla myös -08 ajettu 3300km ja aina se on nykinyt vähän varsinkin kylmänä kaupunkiajossa alle 40:ssä. Reklamoin tästä Loimaan kauppiaalle, mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä. Alussa varsinkin häiritsi kun olisi halunnun kruisailla kaupungissa ajamalla hitaasti, mutta ei voinut kun nytkytti. Aina piti ajaa neljääkymppiä tai kiihdytellä jatkuvasti. Hieman ehkä rauhoittunut kilometrien myötä.
Seuraavaksi tämän koeajaa sitten maahantuojan edustaja.
Sehän on sama kuin ostaisi 25000e uuden auton ja myyjä sanoo että "älä aja sitten alle neljääkymppiä, rupeaa nykimään, mutta se on ihan normaalia!"
Ei HD poikkea tuotteena mistään muusta kauppatavarasta.
Jos ei toimi niin kuin pitää niin sitten laitetaan takuuaikana kuntoon.
Jos ei saada kuntoon niin sitten puretaan kauppa.
FLSTFSE2
special
Ja "Viaton" ei tartte suostua, vikaa on, vie huoltoon. Aika monta Rodia olen ajanut eikä mulla ole havaintoa tollasesta nykimisestä.
Ajeletkos liian suurella vaihteella. Rodihan on oikeastaan kierrospeli eli tollasissa nopeuksissa ei voi käyttää kuin ykköstä.Mulla myös -08 ajettu 3300km ja aina se on nykinyt vähän varsinkin kylmänä kaupunkiajossa alle 40:ssä. Reklamoin tästä Loimaan kauppiaalle, mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä. Alussa varsinkin häiritsi kun olisi halunnun kruisailla kaupungissa ajamalla hitaasti, mutta ei voinut kun nytkytti. Aina piti ajaa neljääkymppiä tai kiihdytellä jatkuvasti. Hieman ehkä rauhoittunut kilometrien myötä.
Ja "Viaton" ei tartte suostua, vikaa on, vie huoltoon. Aika monta Rodia olen ajanut eikä mulla ole havaintoa tollasesta nykimisestä.
LIFEMEMBER
Vallu, jos lukaistaan tehtaan näkemystä käyttöohjekirjasta kiihdytys menee vaihtamisen suhteen näin:
Vaihto
1-2 25 km/h
2-3 40 km/h
3-4 55 km/h
4-5 72 km/h
Huomaa
Taulukoissa esitetyt vaihteenvaihtonopeudet ovat suosituksia.
Valitse omaan ajotapaasi sopiva vaihteenvaihtotapa.
Vaihto
1-2 25 km/h
2-3 40 km/h
3-4 55 km/h
4-5 72 km/h
Huomaa
Taulukoissa esitetyt vaihteenvaihtonopeudet ovat suosituksia.
Valitse omaan ajotapaasi sopiva vaihteenvaihtotapa.
FLSTFSE2
Viaton
Jos joku tempasee koneeseen 9000 rpm ja paukahtaa päin seinää etupyörä ilmassa, niin sehän on tehtaan vika ja eiku vaatimaan korvauksia.
Piti ihan katsoa lukemia. Ykkösellä voi vedättää tasan sataan, silloin vasta varvari on punarajalla. Se on myös ekologista kun mahdollisimman nopeasti kiihdyttää ajonopeuteen, sanoo Luontoliitto.
Tuossa lauseessa totuus piilee! Ameriikan pojilla on tapana ilmoitella näitä juttujaan hiukan eri lähtökohdista. Laskeppas kuinka monta varoitusta manuaalista löytyy.Valitse omaan ajotapaasi sopiva vaihteenvaihtotapa.
Jos joku tempasee koneeseen 9000 rpm ja paukahtaa päin seinää etupyörä ilmassa, niin sehän on tehtaan vika ja eiku vaatimaan korvauksia.
Piti ihan katsoa lukemia. Ykkösellä voi vedättää tasan sataan, silloin vasta varvari on punarajalla. Se on myös ekologista kun mahdollisimman nopeasti kiihdyttää ajonopeuteen, sanoo Luontoliitto.
LIFEMEMBER
Omani ei ole nyt pariin päivään pahemmin nykinyt, tein parit rajut kiihdytykset ja muutenkin annoin aina vähä reilummin hanaa yhen työmatkan ajan, niin jotanki rauhottu toi peli. Oisko ollu jotain karstaa lambdoissa, ei voi tietää.
Kiihdyttäessä vaihteet voi kyllä latoa ylös tuon manuskan mukaan mutta tasakaasulla ajettaessa rodilla on syytä pitää kiekat yli 3 tonnin. Itsellä viisari seisoo yleensä siinä 3500-4000 tienoilla. Välillä tulee kuunneltua kujilla veekakkosen kaikuja 2500 mutta silloin ei liikuta revon kierrosalueella ja nykimistäkin saattaisi ilmetä. Onkohan muuten suom.kiel. manuskan vaihtamisväleissä huomioitu euro-rodin 30 hampainen etubelttipyörä, jenkkimalleissahan on 28 lovinen
Ride it like it's stolen
28 hampaisella hihnarataksella kiihtyykin mukavammin,huomattava ero 30 hampaiseen...