cv:n räplyytä
cv:n räplyytä
Olin muistelevinani että hiukan aikaa sitten käytiin täällä keskustelua, kun cv ei reagoi seosruuviin. Nyt ei löydy tuota viestiketjua...
Eli ropleemana on, että pyörä ei reagoi seosruuvin kääntämiseen tyhjäkäynnillä mitenkään. Ruuvin kartio on siisti /ehjä, vai kuuluuko sen olla loppuun asti terävä/kartio? Vaikka ruuvin kiertää täysin kiinni, mitään ei tapahdu...
Eli ropleemana on, että pyörä ei reagoi seosruuvin kääntämiseen tyhjäkäynnillä mitenkään. Ruuvin kartio on siisti /ehjä, vai kuuluuko sen olla loppuun asti terävä/kartio? Vaikka ruuvin kiertää täysin kiinni, mitään ei tapahdu...
- Santerisalama
- Viestit: 171
- Liittynyt: 21:00 01.08.2008.
- Paikkakunta: Pöytyä
- Viesti:
Re: cv:n räplyytä
sulla on todennäköisesti imuvuoto,tarkistapa että ottaako ilmaa jostain tiivisteiden välistä.
Re: cv:n räplyytä
Siis käsittääkseni seosruuvi säätää bensan määrää, eli pilot jet olisi liian suuri ko. tapauksessa. Tai bensanpinta liian korkealla.Ei mullakaan kone aina sammu, jos seosruuvin kiertää kiinni, käynti muuttuu vaan huonoksi.Ruuvin kuuluu olla loppuun saakka terävä; oisko sulla ruuvi poikki? Tarkasta vielä, että ruuvin juuressa on ehjä O-rengas jousen alla (älä revi pois, kurkkaa vaikka fikkarilla)
-Markku-
-Markku-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Re: cv:n räplyytä
Minusta tuntuu että heikko kohta on noissa kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste siitä on varoiteltu mua ja on itsekin todennut sen olevan aika herkkä rikkoutumaan tärinästä jos ei ole kunnolla kaasutin tuettu. Edellisessa pyörässä -98 1200 Sportster se tiiviste oli jo vanhuuttaan kökkö kun painin samanmoisen ongelman kanssa, tiiviste oli jo kovettunut ja halkeillut joka paikasta. Toki syitä voi olla muitakin.
Re: cv:n räplyytä
Otappa kaasari puhtaaseen kätöseen. Tarkista imusarjan/kaasarin tiiviste, vaihda suosiolla. Avaa kaasari, putsaa se ja tarkista et kaikki suuttimet on puhtaat ja kanaviin liittyvät ilmareijät on auki. Jarrulevyn putsausspray ja ponneilmaspray on hyviä puhdistuksessa jokkisluokassa. Seosruuvin pää on terävä. Kokeile että tyhjäkäyntiä ei ole viritetty vaijerilla että luisti pääsee alas asti. Tietty ois mukava tietää missä häksättimessä on kiinni niin vois arvioida suuttimien koot... Millainen putsari?
Re: cv:n räplyytä
Pyörä siis 88" tc -00. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kun kaikki tiivisteet vaihdettu ja starttipilotilla testattukin. Kaasari oli talvella auki ja putsattu & neulaventtiili testattu, pitää...Spöke kirjoitti:Siis käsittääkseni seosruuvi säätää bensan määrää, eli pilot jet olisi liian suuri ko. tapauksessa. Tai bensanpinta liian korkealla.Ei mullakaan kone aina sammu, jos seosruuvin kiertää kiinni, käynti muuttuu vaan huonoksi.Ruuvin kuuluu olla loppuun saakka terävä; oisko sulla ruuvi poikki? Tarkasta vielä, että ruuvin juuressa on ehjä O-rengas jousen alla (älä revi pois, kurkkaa vaikka fikkarilla)
-Markku-
Siis onko ruuvi aivan loppuun asti piikki terävä, vai onko siinä lopussa "tasalaki"? Mitenkä se seosruuvin säätö menikään tyhjäkäynnillä ja minkäkokoisia pikkusuuttimia olette noissa käyttäneet perus muutoksilla?
Käytin pyrän dynossa ja otettiin vain pikaisesti "seosveto". Toimii hienosti muutoin, mutta rykäsee tosi rikkaalle alussa, aivan kuin luisti "lopsahtaisi" kattoon ja alkaa sieltä sitten kun palaa, jolloin seoskäyrään ja tehokäyrään kauhee monttu...
Re: cv:n räplyytä
Onko kaasaria muuten "käsitelty" eli onko luistissa olevaa "alipainereikää" suurennettu ? onko kalvo varmasti ehjä ? ja paikoillaan ? jousi vaihdettu ?. Seosruuvin kuuluu olla terävä, eli onhan se kärki jossain määrin kuitenkin "katkaistu" mutta kartiossa ei saa olla uria.matant kirjoitti: Käytin pyrän dynossa ja otettiin vain pikaisesti "seosveto". Toimii hienosti muutoin, mutta rykäsee tosi rikkaalle alussa, aivan kuin luisti "lopsahtaisi" kattoon ja alkaa sieltä sitten kun palaa, jolloin seoskäyrään ja tehokäyrään kauhee monttu...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: cv:n räplyytä
Sama juttu mullakin,ei vaikutusta vaikka kuinka ruuvasi. Syy oli siinä että läppä liikaa auki,sai sieltä kautta
ruokaa niin ei seosruuvi reakoinut kiertelyyn.
Toisessa mopossa oli syy kannen ja imusarjan tiivisteet, 2kpl, kumpikin oli vuotanut. Selvä vuotojälki oli.
Talvella laitoin uudet mutta ei pitänyt. Nyt sitten vastoin kaikkia ohjeita laitoin tiivistemassan kera,
ny PITÄÄ. Jos tyhjäkäynti on läpän-säädön varassa niin aivastetelee putsariin, ehkä, viisaat oikaiskoon
väitteeni.
simmotti,vaan Immu.
ruokaa niin ei seosruuvi reakoinut kiertelyyn.
Toisessa mopossa oli syy kannen ja imusarjan tiivisteet, 2kpl, kumpikin oli vuotanut. Selvä vuotojälki oli.
Talvella laitoin uudet mutta ei pitänyt. Nyt sitten vastoin kaikkia ohjeita laitoin tiivistemassan kera,
ny PITÄÄ. Jos tyhjäkäynti on läpän-säädön varassa niin aivastetelee putsariin, ehkä, viisaat oikaiskoon
väitteeni.
simmotti,vaan Immu.
북한 대통령
Re: cv:n räplyytä
Pitäiskö ton kaasarin läpän olla oikealla tyhjäkäynnin seoksella ja sopivalla tyhjäkäyntisuuttimella kiinni? Siis oma Sportti ei kyllä pysy käynnissä jos tyhjäkäynnin säätöruuvin vääntää kokonaan auki.
Konversio sportti 45/180 suuttimilla.
Konversio sportti 45/180 suuttimilla.
Re: cv:n räplyytä
Läppähän ei voi täydellisesti olla kiinni, muutenhan moottorin ei pitäisi saada ilmaa "ollenkaan", toisaalta ei se kovinkaan paljoa ole raollaan. Tuosta tyhjäkäynti seosruuvista kuten monessa ohjeessa on mainittu tyhjäkäynti (=välialueen) suutin on oikeankokoinen silloin kun tuo SEOSRUUVI on noin 1½ -2½ kierrosta auki.Juuso kirjoitti:Pitäiskö ton kaasarin läpän olla oikealla tyhjäkäynnin seoksella ja sopivalla tyhjäkäyntisuuttimella kiinni? Siis oma Sportti ei kyllä pysy käynnissä jos tyhjäkäynnin säätöruuvin vääntää kokonaan auki.
Konversio sportti 45/180 suuttimilla.
Eli ei tarvitse pysyä käynnissä jos ruuvin ruuvaa kokonaan auki.
Ihan eri asia on läppä-akselilla oleva tyhjäkäynnin säätöruuvi.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: cv:n räplyytä
Joo, seosruuvi on nyt 3 kierrosta auki ja tyhjäkäynnin säätöruuvia on kiristetty sen verran että kaasuläppä on raollaan. Nyt jos avaan tyhjäkäynnin säätöruuvin kokonaan siten että ei pidä kaasuläppää enää auki, niin kone sammuu. Tarkoittaako siis että välialueen suutin pitää vaihtaa isommaksi?
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: cv:n räplyytä
Eikös CV:ssäkin se säätö mene niin, että kun kone on lämmin, niin säädetään tyhjäkäynti jollein järkevälle tasolle. Tämän jälkeen seosruuvista etsitään auki ja kiinnekiertämällä se alue jossa kone käy parhaiten. Säätö tuohon puoliväliin ja sen jälkeen tyhjäkäynti sportissa noin tonnin pintaan. Ja jos koeajossa ei putputtelua, tsupsuttelua ja räkimistä tapahdu ja kulutus pysyy siedettävänä, niin se on siinä. Säätö tapahtuu korvilla, ei silmillä - eli läpän asentoa ei kannata tuijottaa.Juuso kirjoitti:Joo, seosruuvi on nyt 3 kierrosta auki ja tyhjäkäynnin säätöruuvia on kiristetty sen verran että kaasuläppä on raollaan. Nyt jos avaan tyhjäkäynnin säätöruuvin kokonaan siten että ei pidä kaasuläppää enää auki, niin kone sammuu. Tarkoittaako siis että välialueen suutin pitää vaihtaa isommaksi?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
- helppoheikki
- Viestit: 50
- Liittynyt: 20:37 02.11.2003.
Re: cv:n räplyytä
Ei jumalauta... Siis vedät tyhjäkäynnin kierrosnopeuden säätöruuvin täysin auki ja sitten ihmettelet kun mopo ei pysy käynnissä ? Ei siihen mikään suutin vaikuta - käytä nyt vähän aivojasi.Juuso kirjoitti:...Nyt jos avaan tyhjäkäynnin säätöruuvin kokonaan siten että ei pidä kaasuläppää enää auki, niin kone sammuu. Tarkoittaako siis että välialueen suutin pitää vaihtaa isommaksi?
- Elvis never left the building -
Re: cv:n räplyytä
Joo, yritin käyttää aivojani ja jostain ihmeen syystä olin tullut siihen tulokseen että kaasuläpässä on minimiavauma joka on riippumaton tyhjäkäynnin säätöruuvista. Tästä kun muistaakseni on muutamassa keskustelussa ollut puhetta, että seosruuvi ei vaikuta jos kaasuläppä kovin paljon auki.
Mutta Helppoheikille kiitoksia ystävällisistä sanoista, yritän jatkossa välttää tyhmää kyselyä.
Mutta Helppoheikille kiitoksia ystävällisistä sanoista, yritän jatkossa välttää tyhmää kyselyä.
Re: cv:n räplyytä
Eipäs pojat kiukutella juuso olet oikeassa siinä että seossäätö ei toimi jos läppä on riittävästi auki, mutta käytännössä jos kone käy 1000-1500rpm kokemuksen mukaan säätö toimii. Kurkkaa tuolta vähän vinkkiä
http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro