XL 883R -07 + PowerCommanderIII
XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Tervehdys,
Ostin äskettäin ensimmäisen harrikkani ja PowerCommanderin asennus on aikeena.
Onko kellään kokemusta PC:n käyttämisestä XL 883R -07 mallin kanssa?
Ulkomaan foorumeilla on aiheesta paljon tietoa mutta muutama asia on jäänyt epäselväksi.
* Mahtuuko PC:n asentamaan XL:ään yhdessä HD:n Smart Sirenin kanssa? Foorumeilla on legendaa, että sen komponentit veisivät PC:lle tarkoitettua tilaa satulan alta mikä voi vaikeuttaa asennusta joissain malleissa.
* Euroopassa myytäville XL:lle pitää kuulemma hankkia PowerCommanderin lisäkomponentit "Dynojet Active Airbox Bypass" ja "Dynojet Active Exhaust Bypass". Mitähän nämä tekevät ja mihin niitä tarvitaan?
Erityisesti tämä jälkimmäinen mietityttää koska PowerCommanderin sivuilla olevissa valmiissa kartoissa ei puhuta näistä komponenteista mitään.
Ostin äskettäin ensimmäisen harrikkani ja PowerCommanderin asennus on aikeena.
Onko kellään kokemusta PC:n käyttämisestä XL 883R -07 mallin kanssa?
Ulkomaan foorumeilla on aiheesta paljon tietoa mutta muutama asia on jäänyt epäselväksi.
* Mahtuuko PC:n asentamaan XL:ään yhdessä HD:n Smart Sirenin kanssa? Foorumeilla on legendaa, että sen komponentit veisivät PC:lle tarkoitettua tilaa satulan alta mikä voi vaikeuttaa asennusta joissain malleissa.
* Euroopassa myytäville XL:lle pitää kuulemma hankkia PowerCommanderin lisäkomponentit "Dynojet Active Airbox Bypass" ja "Dynojet Active Exhaust Bypass". Mitähän nämä tekevät ja mihin niitä tarvitaan?
Erityisesti tämä jälkimmäinen mietityttää koska PowerCommanderin sivuilla olevissa valmiissa kartoissa ei puhuta näistä komponenteista mitään.
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Ensimmäinen komponentti tulee ilmanputsarin taakse ja toinen siihen pakoputken läppään, ehkäisevät vikakoodi ilmoituksen mittaristoon = sen moottorivalon. Muuten asentamisesta en tiedä Sportster mutta Dynassa sireeniä joutuu siirtämään.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Nyt taitaa tulla tyhmä kysymys mutta..
Kävin äsken pyörän pakoputkiston läpi enkä löytänyt niistä mitään muuta "ylimääräistä" kuin lambda-anturit, nämähän ovat sellaiset mutterimötikät jonkun 10cm putken alusta?
Nyt olen joko puusilmä tai tässä vehkeessä ei tuota mainittua läppää ole, mistä sen tunnistaa?
Kävin äsken pyörän pakoputkiston läpi enkä löytänyt niistä mitään muuta "ylimääräistä" kuin lambda-anturit, nämähän ovat sellaiset mutterimötikät jonkun 10cm putken alusta?
Nyt olen joko puusilmä tai tässä vehkeessä ei tuota mainittua läppää ole, mistä sen tunnistaa?
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Dynan 96 TC kone on ihan eri kuin Sportster mylly. Tuskin siinä mitään läppiä on.Mulleteer kirjoitti:
Nyt olen joko puusilmä tai tässä vehkeessä ei tuota mainittua läppää ole, mistä sen tunnistaa?
Tuolla
http://www.powercommander.com/powercomm ... 54&yr=2007" onclick="window.open(this.href);return false; on asennusohjeet. Kytket PC III keskusyksikön ECM:n liittimeen ohjeen mukaan. Sitten irrotat lamdojen liittimet ja asennat mukana olevat plugit niihin. (otat siis lamdat pois käytöstä)
Dyna FXDF Fat Bob
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Näyttää tosiaan siltä että tähän pyörään ei tarvita Active exhaust/intake bypass mokkuloita kun ei ole mihin niitä kytkeä. Jotkin verkkokaupat listaavat nuo pakollisiksi mutta taitaa olla virhe, se nähdään varmasti sitten kun saan PC:n tulille.
Testasin asennusohjeita niin pitkälle kuin pääsin ilman PC:tä itseään ja sireeni ei asennusta haittaa. Se on takarenkaan edessä haarukan juuressa. Tulihan sekin sitten paikannettua.
Testasin asennusohjeita niin pitkälle kuin pääsin ilman PC:tä itseään ja sireeni ei asennusta haittaa. Se on takarenkaan edessä haarukan juuressa. Tulihan sekin sitten paikannettua.
-07 XL883R
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Laitetaan vielä tämä virallinen vastaus PowerCommanderin supportista ettei jää vain mutuiluksi.
Ja tämähän ei edes koske XL-Sportstereita kun niissä ei mainittuja kilkkeitä ole. XR1200:ssa ymmärtääkseni on active airbox."Thank you for your inquiry. We appreciate your interest and support of our products. The Active exhaust and intake bypass are listed as optional as they are only required if you replace the factory exhaust with a full aftermarket exhaust or the intake system. If you have replaced either of those factory systems with aftermarket and do not use the bypass units, the bike with have error codes displayed. If you have any other questions please let us know."
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Rakas päiväkirja.
PCIII tuli postista ja ähelsin sen kanssa pari tuntia. Ei onnistunut asennus.
Laite itse mahtuu hyvin mukana tulleeseen koteloon (joka korvaa alkuperäisen ECU:n laatikon) mutta en saa liittimiä mitenkään järjellisesti mahtumaan satulan alle, enkä aio yrittää väkisin. Ei auta vaikka lukisin asennusohjeita ylösalaisin, tilaa kun ei ole.
Täytyy jatkaa tutkimuksia. Ehkä johtoja voisi reitittää uudestaan, ettei tarvitse leikata satulaan koloa. Onneksi kesälomalaisella on aikaa.
PCIII tuli postista ja ähelsin sen kanssa pari tuntia. Ei onnistunut asennus.
Laite itse mahtuu hyvin mukana tulleeseen koteloon (joka korvaa alkuperäisen ECU:n laatikon) mutta en saa liittimiä mitenkään järjellisesti mahtumaan satulan alle, enkä aio yrittää väkisin. Ei auta vaikka lukisin asennusohjeita ylösalaisin, tilaa kun ei ole.
Täytyy jatkaa tutkimuksia. Ehkä johtoja voisi reitittää uudestaan, ettei tarvitse leikata satulaan koloa. Onneksi kesälomalaisella on aikaa.
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Maltilla vaan sovittelee, tilaa noissa hommissa ei koskaa liiaksi asti.
Voi olla että jotain joudut siirtämään ja jotain ehkä leikkaamaan että menee sopivasti kohdilleen, aika normaalia, itsellä sipaisivat boxin kotelosta palan että mahtui uusi yksikkö paikoilleen...menin helpoimpaa tietä ja sovin kaupan asennuksineen.
Voi olla että jotain joudut siirtämään ja jotain ehkä leikkaamaan että menee sopivasti kohdilleen, aika normaalia, itsellä sipaisivat boxin kotelosta palan että mahtui uusi yksikkö paikoilleen...menin helpoimpaa tietä ja sovin kaupan asennuksineen.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Kyllähän se lopulta meni kun tarpeeksi kauan johtoja pyöritteli, kyllä vaan osaa olla ahdas sovitus. Vähän joutui satulaa laittaessa puristamaan mutta näyttäisi ettei jäänyt pahemmin ahdistamaan, kun se nyt on lopulta paikallaan.
Koeajelulle heti ja kummastelin ettei tunnu olevan juuri mitään vaikutusta koko PC:llä. Takaisin pajalle jossa huomasin Lambda-killerit vielä laatikossa. Olin innoissani unohtanut asentaa ne
Nyt on myös lambda-killerit kiinni ja täytyy sanoa että pyörän käytös on selvästi pirteämpää erityisesti alakierroksilla ja kaasun avauksessa. Tämä oletuskartalla, en tiedä kuinka paljon vaikutusta dynotuksella ja pyöräkohtaisilla säädöillä olisi.
Koeajelulle heti ja kummastelin ettei tunnu olevan juuri mitään vaikutusta koko PC:llä. Takaisin pajalle jossa huomasin Lambda-killerit vielä laatikossa. Olin innoissani unohtanut asentaa ne
Nyt on myös lambda-killerit kiinni ja täytyy sanoa että pyörän käytös on selvästi pirteämpää erityisesti alakierroksilla ja kaasun avauksessa. Tämä oletuskartalla, en tiedä kuinka paljon vaikutusta dynotuksella ja pyöräkohtaisilla säädöillä olisi.
-07 XL883R
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
Omaan pyörääni Dyna Street Bob vm.07 asennettiin PCIII (plus sliparit ja hengittävämpi ilmaputsari hässäkkä by SE) ja ilman mitään PC:n säätöjä ongelmaksi (tiedostettu asia) tuli se että rupesi käymään laihalla jossain 3000rpm tienoilla eli en suosittele pyörällä ajoa jos sitä ei dynoteta. Samaa sanoi eräs asiantuntija Loimaalta että ei kannata leikkiä ettei tule isompaa vahinkoa koneelle eli dynotukseen kannattaa viedä suoraan asennuksen jälkeen.
Re: XL 883R -07 + PowerCommanderIII
En yhtään epäile. Dynojetin sivuilta voi ladata valmiita karttoja eri konfiguraatioille joista näkyy miten tuota aluetta on rikastettu (jopa 20%) avarammilla putkilla ja putsarilla.PÄRRÄRI kirjoitti:Omaan pyörääni Dyna Street Bob vm.07 asennettiin PCIII (plus sliparit ja hengittävämpi ilmaputsari hässäkkä by SE) ja ilman mitään PC:n säätöjä ongelmaksi (tiedostettu asia) tuli se että rupesi käymään laihalla jossain 3000rpm tienoilla eli en suosittele pyörällä ajoa jos sitä ei dynoteta.
Aikaisempaa kokemusta on vain Honda CB:n dynotyksesta ja siinä valmiskartta ja dynossa säädetty kartta ovat melko lähellä toisiaan. Uskoisin että sama pätee HD:nkin tapauksessa. Oma pyörä ei ole vielä käynyt dynossa vaan käytössä on valmiskartta.
Täytyy tarkkailla tulppia mutta toistaiseksi mitään ongelmia ei ole ollut. Vien pyörän varmaan jossain vaiheessa dynotykseen, mielenrauha on tärkeä asia ja asiantunteva dynopaja osaa tehdä asiakkaan toivomuksesta säätöjä. Esim. cruising kierrosalue voidaan laittaa hieman laihemmalle bensankulutuksen vähentämiseksi.
-07 XL883R