WLA:n kunnostus etenee hiljakseen, kone käy jo.. Jos tässä keväällä saisi kilpiin.. tullattu on jo.
LINKKI kuvaan lähtötilanteesta: http://www.kolumbus.fi/turtle/harley42w ... juuso1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt on etupyörä irti ja purettu palasiksi kun oli kovasti klappia... Uudet pinnat pitää hakea, aattelin kuitenkin pitää noi venäläiset 19 tuumaiset vanteet kun ovat tärkeä osa pyörän historiaa ja niin kivan ruman värisetkin..
Sisäskoolit on kuluneet ja pitäisi keksiä jokin ratkaisu.. ollaan suunniteltu, jotta jos vähän napaa sorvauttaisi ja sinne laittaisi modernit laakerit, mutta ei meinaa löytyä akselille sopivan kokoisia mistään.. laakerin sisämitalla 11/16" ei oo paljoo tarjontaa... Vois kai akseliakin paksuntaa/täyttää, jotta sopisi 3/4 kokoinen lakeeri.
Koko etunavan+laakerit+akselin sais tietty uutena.. 150e + postikulut hintaan..
Kysymys kuuluu miten noita etupäitä olette korjanneet, vai pitääkö suosiolla tilata toi uusi napa?
dänks.
Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
WLA type VII - http://juus.wordpress.com
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Teetä uusien laakereiden mitalla akseli. Sama sorvari tekee, joka laakeritkin sovittaa.
Helekkarin hieno kokonaisuus, ei mitään uusia kiiltäviä osia, jos vaan suinkin vanha on kunnostettavissa tuohon ulkoasuun toimivaksi.
Patinaa ja historiaa ei voi ostaa kaupan tiskiltä.
Helekkarin hieno kokonaisuus, ei mitään uusia kiiltäviä osia, jos vaan suinkin vanha on kunnostettavissa tuohon ulkoasuun toimivaksi.
Patinaa ja historiaa ei voi ostaa kaupan tiskiltä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Kuten Pertti viisaasti totesi, akselin teettäminen on ehkä helpoin konsti.
Hieno pyörä !!! tuo patinoitunut ulkonäkö sopii !
Hieno pyörä !!! tuo patinoitunut ulkonäkö sopii !
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
kesällä sitten viettämään Lättäpää viikonloppua
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
mulla on joku rakentelija laittan ihan tavalliset kuulalaakerit, muistaakseni 6204 tai jotain sinne päin.
akselihan wla keulassa on vain 3/8" eli 10 mm. mulla ainakin siihen päälle on tehty holkki jossa siis 10 mm reikä ja keskeltä paksumpi ja päissä sisäkooleille muistaakseni 17 mm olkapäät. ulkokooli on navassa, sitä en tiedä että pitääkö sorvata, luultavasti kyllä. taitaa olla jotain 42 mm tai sinne päin. kerran olen vaihtan ihan varmuuden vuoksi vaikkei vikaa ollutkaan, mut ovat halpoja. Takanapaan sit sorvasin paikat kartiolaakereille kun niiden kantavuus on ihan eri luokkaa kuitenkin.
akselihan wla keulassa on vain 3/8" eli 10 mm. mulla ainakin siihen päälle on tehty holkki jossa siis 10 mm reikä ja keskeltä paksumpi ja päissä sisäkooleille muistaakseni 17 mm olkapäät. ulkokooli on navassa, sitä en tiedä että pitääkö sorvata, luultavasti kyllä. taitaa olla jotain 42 mm tai sinne päin. kerran olen vaihtan ihan varmuuden vuoksi vaikkei vikaa ollutkaan, mut ovat halpoja. Takanapaan sit sorvasin paikat kartiolaakereille kun niiden kantavuus on ihan eri luokkaa kuitenkin.
- että vois kai olla huonomminkin....
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Ja sitten kun kiireellä asennetaan niitä kuulalaakereita, ei unohdeta teettää sitä väliputkea, jota vasten paketti kiristyy akselia kiristettäessä.wlamies kirjoitti:mulla on joku rakentelija laittan ihan tavalliset kuulalaakerit, muistaakseni 6204 tai jotain sinne päin.
akselihan wla keulassa on vain 3/8" eli 10 mm. mulla ainakin siihen päälle on tehty holkki jossa siis 10 mm reikä ja keskeltä paksumpi ja päissä sisäkooleille muistaakseni 17 mm olkapäät. ulkokooli on navassa, sitä en tiedä että pitääkö sorvata, luultavasti kyllä. taitaa olla jotain 42 mm tai sinne päin. kerran olen vaihtan ihan varmuuden vuoksi vaikkei vikaa ollutkaan, mut ovat halpoja. Takanapaan sit sorvasin paikat kartiolaakereille kun niiden kantavuus on ihan eri luokkaa kuitenkin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Ja sitten kun kiireellä asennetaan niitä kuulalaakereita, ei unohdeta teettää sitä väliputkea, jota vasten paketti kiristyy akselia kiristettäessä.
Yritin tossa selittää oman systeemin rakennetta, tosin varmaan aika epäselvästi. Eli lakrut on sisäkoolista sellaisessa holkissa mihin on niille sorvattu päihin 17 mm paikat. eli se holkki toimii sinä väliputkena. holkin sisäreikä on 10 mm josta menee läpi erillinen aksila. tää ny oli vaan esimerkki, voi varmaan tehdä toisinkin
Yritin tossa selittää oman systeemin rakennetta, tosin varmaan aika epäselvästi. Eli lakrut on sisäkoolista sellaisessa holkissa mihin on niille sorvattu päihin 17 mm paikat. eli se holkki toimii sinä väliputkena. holkin sisäreikä on 10 mm josta menee läpi erillinen aksila. tää ny oli vaan esimerkki, voi varmaan tehdä toisinkin
- että vois kai olla huonomminkin....
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Tuo taitaa olla orkkis akselisysteemi irtokuulilla.wlamies kirjoitti:Ja sitten kun kiireellä asennetaan niitä kuulalaakereita, ei unohdeta teettää sitä väliputkea, jota vasten paketti kiristyy akselia kiristettäessä.
Yritin tossa selittää oman systeemin rakennetta, tosin varmaan aika epäselvästi. Eli lakrut on sisäkoolista sellaisessa holkissa mihin on niille sorvattu päihin 17 mm paikat. eli se holkki toimii sinä väliputkena. holkin sisäreikä on 10 mm josta menee läpi erillinen aksila. tää ny oli vaan esimerkki, voi varmaan tehdä toisinkin
Ajattelin, että lähdet esim. 14mm japsiakselin ympärille kasaamaan kuulalaakereita ja sovitat ne sorvin kanssa napaan. Napa tietysti pitää purkaa pinnoista irralleen ja ulkokooli voi olla hiukan kovaa sorvata, ellei ole irroitettava. Jos irtoaa, en muista, silloin säästyy pinnojen purkamiselta ja voi lyödä irrallisen sovitteen napaan laakeria varten.
Pinnauksen saatat joutua jokatapauksessa purkamaan, jos on paljon ajettu. Ryssät ajavat löysillä pinnoilla niin kauan, kun pyörä mahtuu haarukassa pyörimään ja pinnan reiät muljuvat pilalle. Yleensä pinnat tulevat lopuksi vanteesta läpi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Pikkulätän 42wla etupyörän kunnostus??
Tää tulee nyt kuus vuotta myöhässä, mutta jos jotain kiinnostaa kunnostus niin tässä. Mulla oli kanssa napa aivan selvä, hyvä että kuulat pysy sisällä, jouduin sorvaamaan laakereille paikat ja asentaan uudet laakeripesät sorvauksiin, teetin myäs holkkiakselin jonka sisään tuli alkuperäinen aksila. Molemmille puolille teetin sopivat holkit asennusta varten että sain systeemin oikeille mitoille. Jos joku haluaa voin lähettää mittakuvat aiheesta, tänne ei kai voi laittaa pdf kuvaa osista ? Laakeri on urakuulalaakeri 6203, hyvin on pelittänyt jo kohta 10 vuotta
ride it don`t hide it