On nimittäin niin huono tuo liitin paketti tuossa että päästää kaiken paskan ja veden ja hiekän ja kaiken missävain liikutkin sisäänsä. En tajunnut kun on silleen mukajemmassa ennenkuin pimahti regulaattori. Öljyäkin oli lähes litrakaupalla, filtterinvaihdon yhteydessä varmaan päässyt. Tsekatkaa ihmeessä tuo liitin hässäkkä!
Petyin pahemman kerran moiseen kökköliitimeen. Ilkeä insinöörisetä iski jälleen...
Voltage Regulator 2000 Softtail !
Voltage Regulator 2000 Softtail !
"HASTA LA PISTA"!
Re: Voltage Regulator 2000 Softtail !
Tarkoitat ilmeisesti sitä lohkon etupuolella vasemmalla olevaa liitintä.
Jossa tulee staattorin piuhat lohkon läpi jännitteensäätäjälle.
Itsellä hajonnut kahdesta vehkeestä eli -73 Shovelista sekä -91 Evo Springeristä.
Siis tuo liitin.
Ekalla kerralla rikkoi myös jännitteensäätimen (niitä ekoja 4-pinnisiä) ja toisella kerralla vain liittimen.
Sai korjattua sen -91 Evo liitimen lyhentämällä liitintä ja tekemällä liitintä paikallaan pitävän sormen. Niitä taidetaan myydäkin? (siis niitä kiinnityksen varmistus jousia/sormia)
Jos tuo liitin pääsee löystymään, niin se aiheuttaa kontakteissa kipinöintiä eli poltaa ne nastat.
Ja kun on huonompi kontakti, syntyy enemmän kipinöintiä ja kuumuutta. (Staattori koitaa pukata jonnekkin sen vaihtovirran)
Ja kun on liikaa kuumuutta, niin kumikin sulaa ja ensiökopan öljyt pääsee myös sen liittimen kautta ulos.
Vaikka se itse liitin on sulanut, niin välttämättä jännitteensäädin ei ole kärähtänyt.
Yleensä jännitteensäädin hajoaaa silloin kun johto akulle menee oikariin taikka katkeaa/irtoaa akulta.
Jossa tulee staattorin piuhat lohkon läpi jännitteensäätäjälle.
Itsellä hajonnut kahdesta vehkeestä eli -73 Shovelista sekä -91 Evo Springeristä.
Siis tuo liitin.
Ekalla kerralla rikkoi myös jännitteensäätimen (niitä ekoja 4-pinnisiä) ja toisella kerralla vain liittimen.
Sai korjattua sen -91 Evo liitimen lyhentämällä liitintä ja tekemällä liitintä paikallaan pitävän sormen. Niitä taidetaan myydäkin? (siis niitä kiinnityksen varmistus jousia/sormia)
Jos tuo liitin pääsee löystymään, niin se aiheuttaa kontakteissa kipinöintiä eli poltaa ne nastat.
Ja kun on huonompi kontakti, syntyy enemmän kipinöintiä ja kuumuutta. (Staattori koitaa pukata jonnekkin sen vaihtovirran)
Ja kun on liikaa kuumuutta, niin kumikin sulaa ja ensiökopan öljyt pääsee myös sen liittimen kautta ulos.
Vaikka se itse liitin on sulanut, niin välttämättä jännitteensäädin ei ole kärähtänyt.
Yleensä jännitteensäädin hajoaaa silloin kun johto akulle menee oikariin taikka katkeaa/irtoaa akulta.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Voltage Regulator 2000 Softtail !
Kyllä, juuri tuota liitintä.
Uuden regulaatorin kun laitoin niin kiersin näin aluksi reilusti sähköteippiä liittimen ympäri.
Nyt etsin tarkoitukseen sopivaa liitintä alan kaupoista mutta ei o helppoo, yleensä tarjotaan tavallista suojaamatonta
lattaliitintä vaan. Ihmettelen miksi tuo liitin ainakin 2000 Softtailissa on nuin iso. Ihankuin siitä menis kauheet tehot läpi?
Eli oisko nyt löydettävä jotkut jyry liittimet?
Uuden regulaatorin kun laitoin niin kiersin näin aluksi reilusti sähköteippiä liittimen ympäri.
Nyt etsin tarkoitukseen sopivaa liitintä alan kaupoista mutta ei o helppoo, yleensä tarjotaan tavallista suojaamatonta
lattaliitintä vaan. Ihmettelen miksi tuo liitin ainakin 2000 Softtailissa on nuin iso. Ihankuin siitä menis kauheet tehot läpi?
Eli oisko nyt löydettävä jotkut jyry liittimet?
"HASTA LA PISTA"!