Ekaa Harrikkaa ostamassa! +ABS vai EI ABS sivu 6-

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Lotkotes
Viesti:

Ekaa Harrikkaa ostamassa! +ABS vai EI ABS sivu 6-

Viesti Kirjoittaja Lotkotes »

Elikkäs nyt tuli vihdoin mentyä mopo kouluun ja kortti pitäis olla kesään mennessä taskussa.
oon täs kattellut pyörää ittelle hintaa sais olla noin 6000? Sporsteri taitaa olla ainut joka tuohon hinta luokkaan mahtuu,kuitenkin olen 100+ kg ja 192cm nii onkohan tua 883 liian pieni vai pitäiskö kattella 1200:sta? Amerikastakin olen ajatellut jos tuottais jonkun vehkeen.
vepi
Viesti:

Re: Ekaa Harrikkaa ostamassa!

Viesti Kirjoittaja vepi »

En tiedä,mutta nämäkin on makuasioita. Olen kyllä itse sitä mieltä,että Sporsteri jää kyllä noin pitkälle kaverille aika pieneksi,mutta painon suhteen ei ole ongelmia 883 jaksaa viedä kaksi päälläkin ihan kivasti.
Tietenkin,jos sais rakennettuu siirtosarjat tarpeeksi eteen ettei tarviis polvet suussa ajaa,niin ajo mukavuus voisi toimiakkin. Oletko vielä käynnyt koe ajamassa minkään näköistä mopoa?
FLHR -99
Lotkotes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lotkotes »

En oo vielä käynyt että sittenhän on vähä viisampi ku käy kokeilemas.
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

yhessä harley-davidson kirjassa on hyvä kuva amerikkalaispoliisista biitsillä sportsterin seljässä,äijä vamaan 160kg/2metriä jos joku osaa ni vois skannata sen tänne,,
legendaarinen kuva,,
keskustelusa on hyvä osio HD-kuumetta, ollu samasta aiheesta jo pitempään,
erittäin hyvää tietoutta,
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Lotkotes kirjoitti:...Amerikastakin olen ajatellut jos tuottais jonkun vehkeen.
Suomessa on myynnissä satoja Ameriikasta tuotettuja Sportstereita, miksi nähdä lisää vaivaa ?.
Tukku taskuun ja tinkimään, suomeksi... saattaa tulla edulliseksi...
golem

Viesti Kirjoittaja golem »

mulla oli ekana pyöränä 883 Sportster. se oli mielestäni oikein hyvä ensimmäinen mopo. ja ajaa asiansa varmasti vaikka kuinka pitkään. suurin syy sen vaihtamiseen oli juuri sen koko. näytin mielestäni hassun isolta pyörän päällä ja mamman kanssa oli ahdasta vaikka hän ei iso ole. teho riittää mainiosti vetää, mutta aina sitäkin haluaa lisää. Sportster pitää aika hyvin hintansa, että yhden vuoden sillä ajeltuaan siitä saa melkein saman takaisin minkä sijoitti, että vaihto toiseen sujuu hyvin kun on saanut säästettyä lisää.
Karvanaama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Itelle on Sportster riittänyt ekana pyöränä oikein hyvin. Ja on sillä menty 2 päälläkin reissuja ynnä kamatkin on kuskattu. Iskareiden kanssa ei kannata tinkiä, omassa on vielä toistaiseksi halvat takaiskarit, ja vaihtuvat kyllä kesäksi. Töyssyissä menee kyllä pohjaan ja muija kertoi kohdun pudonneen johonkin routakuopan pohjalle. Artsi-67:lla taitaa olla jotain samanmoista kerrottavaa etupäästä. Artsin muijan kohdusta en tiedä mitään.. (eikä sitä kysyttykään)
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Cromfel

Viesti Kirjoittaja Cromfel »

Eiköhän se kuitenki aikaselle miehelle nyrkkisääntö ole ettei alle 1000cc vehkeisiin kannata kajota. Se on kuitenki ekan kesän jälkee sitten menossa vaihtoon. Säästä iteltäs se vaiva ja osta suosiolla se isompi sportsteri ja ajele varovasti.
Hauskanpito ilman harlikkaa on teeskentelyä!
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:41 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
T for Texas

Viesti Kirjoittaja T for Texas »

Sporsteri tai Big Twin, ihan sama kunhan ostat epämääräisen läjän osia papereilla mahdollisimman kaukaa, aloitat hinaamalla osakasan tullista johonkin luolaan, purat koneen ja kiroat paskoja osia ja huonoja työkaluja, katkot rungon ja alat opiskella lehdistä ja klubeilta mallia mihin suuntaa fillaria aletaan nakertaa :D :D :D

-T-
- Back to the roots of Vintage American mc-racing -
JPI666

Viesti Kirjoittaja JPI666 »

Kannattaa miettiä että onko sillä jotain väliä miltä näyttää kun ajaa, vai että ajaa pyörällä millä haluaa ajaa? Ajatko itsesi takia vai sen takia että näytät jonkun muun mielestä hyvältä ajaessasi? Mä kun en ymmärrä noita "miltä näyttää kun ajaa" kommentteja ollenkaan. Iso mies näyttää isolta auton sisällä, kadulla vastaan kävellessä tai prätkän päällä... Itse olen 183, 100kg ja Sportti on ainut HD millä ajan/ajaisin, jos joku muu niin sitten toisen merkkinen pyörä kokonaan.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

JPI666 kirjoitti:Kannattaa miettiä että onko sillä jotain väliä miltä näyttää kun ajaa, vai että ajaa pyörällä millä haluaa ajaa? Ajatko itsesi takia vai sen takia että näytät jonkun muun mielestä hyvältä ajaessasi? Mä kun en ymmärrä noita "miltä näyttää kun ajaa" kommentteja ollenkaan. Iso mies näyttää isolta auton sisällä, kadulla vastaan kävellessä tai prätkän päällä... Itse olen 183, 100kg ja Sportti on ainut HD millä ajan/ajaisin, jos joku muu niin sitten toisen merkkinen pyörä kokonaan.

Aivan oikein! Mitä pepun väliä sillä on miltä näyttää tai mitä toiset ajattelee. Pääasia, että itte tykkää! Vähän itsetuntoa peliin.
Kuva LIFEMEMBER
Sulkava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Vallu kirjoitti:Aivan oikein! Mitä pepun väliä sillä on miltä näyttää tai mitä toiset ajattelee. Pääasia, että itte tykkää! Vähän itsetuntoa peliin.
Justiinsa !!!!
juu ja voihan sitä laittaa alle H-D kalsarit !!!! et tulee sellasta tarvittavaa rispektiii
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
sportster boy

Viesti Kirjoittaja sportster boy »

Lotkotes kirjoitti:Elikkäs nyt tuli vihdoin mentyä mopo kouluun ja kortti pitäis olla kesään mennessä taskussa.
oon täs kattellut pyörää ittelle hintaa sais olla noin 6000? Sporsteri taitaa olla ainut joka tuohon hinta luokkaan mahtuu,kuitenkin olen 100+ kg ja 192cm nii onkohan tua 883 liian pieni vai pitäiskö kattella 1200:sta? Amerikastakin olen ajatellut jos tuottais jonkun vehkeen.
Jos ajokokemus on noin vähäinen lienee parasta edetä maltilla. Usein myös budjetti rajoittaa hankintaa ja joutunee tekemään kopromissejä hankinnan suhteen. Mutta kyllä se on sun itte tiedettävä mitä haluat kunhan nyt saat sen kortin ensiksi. :D
golem

Viesti Kirjoittaja golem »

pitää lisätä sen verran että kyllä se pyörän koko häiritsi minua ja vaimoani. ei ketään muuta. ihan vaan tarkennukseksi näille vapauden filosofeille. :)
Vastaa Viestiin