Sportser -86 kuutiotilavuuden kasvatus

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Littlethunder
Viestit: 6
Liittynyt: 20:08 20.04.2010.

Sportser -86 kuutiotilavuuden kasvatus

Viesti Kirjoittaja Littlethunder »

Ostelin tossa 883 kokoisen 86 vuosimallin Sportserin ja alkoi heti mieliteot lisävoiman saantiin...Olikos se niin että tähän ei saa 1200 kokoisia sylintereitä?Rinnakkaismallina tuona vuonna on ollut se 1100 kuutioinen eli menisköhän sellaiset sylinterit omaani alkuperäisten kansien alle?Toisena vaihtoehtona olis varmaan se poraus mutta taitaa olla aika tyyristä hommaa vai mitä mieltä tuosta ollaan.Onko näissä 86 - 87 vuosimallin koneissa minkälaisia eroja 88 vuonna tulleeseen koneeseen muutakun se sylinterin kasvu 1200 kuutioiseksi?

T Aloitteleva motoristi
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Sportser -86 kuutiotilavuuden kasvatus

Viesti Kirjoittaja smuige »

Littlethunder kirjoitti:Ostelin tossa 883 kokoisen 86 vuosimallin Sportserin ja alkoi heti mieliteot lisävoiman saantiin...Olikos se niin että tähän ei saa 1200 kokoisia sylintereitä?Rinnakkaismallina tuona vuonna on ollut se 1100 kuutioinen eli menisköhän sellaiset sylinterit omaani alkuperäisten kansien alle?Toisena vaihtoehtona olis varmaan se poraus mutta taitaa olla aika tyyristä hommaa vai mitä mieltä tuosta ollaan.Onko näissä 86 - 87 vuosimallin koneissa minkälaisia eroja 88 vuonna tulleeseen koneeseen muutakun se sylinterin kasvu 1200 kuutioiseksi?

T Aloitteleva motoristi
883 sylinterit voi porata 1200 kokoon. Konversioporaus stressilevyjen välissä, jonkinverran hinnakkaampi kuin tavallinen ylikokoon poraus.

1100 kannet on virtaavammat kuin 883 taikka 1200. Niitä käytetään virittämiseen silloin kuin muutoksia ei saa tehdä vakio osiin.

Jos käyttää alkuperäisiä 883 kansia sellaisenaan, niin tarvitsee konversiomännät.

Jos aikoo laittaa 1200 männät, niin silloin palotilaa pitää kairata männille sopivaksi.

Lisäksi joutuu vaihtamaan sytkämoduulin 883 -> 1200 taikka jonkun aftermarket sytkän.

Samalla sitten CV kaasarin preppaus (oliko jo -86?) ja toiset nokat.
Seuraavaksi sitten siirrytäänkin loppuunajetun alakerran remppaan...

http://www.sportster.org" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy faktatietoa "history" osiosta erilaisista muutoksista,
samaa tietoa löytyy suomeksi Motopediasta.
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Tekniikka" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisää tietoa 883 -> 1200 muutoksesta löytyy allaolevan linkin aiheesta.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=22871" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Stiffneck
Viestit: 19
Liittynyt: 21:57 20.08.2009.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Sportser -86 kuutiotilavuuden kasvatus

Viesti Kirjoittaja Stiffneck »

Isket nämä kiinni: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... =950971&PN" onclick="window.open(this.href);return false;
Littlethunder
Viestit: 6
Liittynyt: 20:08 20.04.2010.

Re: Sportser -86 kuutiotilavuuden kasvatus

Viesti Kirjoittaja Littlethunder »

Isoot kiitokset informaatiosta ,tästä on nyt hyvä aloittaa projektin suunnittelu ja näköjään heti olisi osiakin saatavilla :)
Vastaa Viestiin