Sivu 1/4
Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 21:38 15.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Nokeaa evola tuota taka tulppaa reilun oloisesti ja tulppa meinaa kaupunkiajossa delata alvariinsa.
On orkkis kaasari, eli johtuuko seoksista ja saako mistä säädeltyä, kun ei ole tietoa itsellä?
Entäs suutinta pienempään vaihtamalla?
Ja pyörä siis -93 softaili.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 22:13 15.05.2010.
Kirjoittaja smuige
Ennenkuin alat säätelemään niin
- onko tehty jotain muutoksia?
- alkuperäinen CV kaasari siis? Putsarit ja muut alkuperäisiä?
- toimiko aikaisemmin eli viime kaudella hyvin?
- ryyppy päällä?
- pääilmasuutin tukossa/roskaa?
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 07:16 16.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Kaasari näyttäisi olevan orkkis, mutta putsari vaihdettu pestävään, joka näyttää kyllä puhtaalta.
Crane Camsin FireBall Hi-4E sytkän ohjaus laitettu ja en ole itse ajanut tuolla aikaisemmin, kun tuli talvella vaihdossa.
Ei kyllä savuta ja etutulppa nätin värinen, mutta taka muki nokeaa tyhjäkäynnillä tulpan samontein.
Käy ja kukkuu kyllä muuten todella nätisti, kunnes tullppa alkaa tehdä kuolemaa.
Oli ruuvattu tyhjäkäynti aikas isolle, eli lienee ollut ongelmana entiselläkin omistajalla.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 14:25 16.05.2010.
Kirjoittaja Jappis
Terve tulpanjohtoa epäilisin minä..oli näet sportsterissa vähän samaa vikaa joskus.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 16:18 16.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Uudet tulpanjohdot.
Täytyy kopasta tuota suuttimen vaihtoa melkein, kun se epäillyttäisi nyt itseä kovasti.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 17:46 16.05.2010.
Kirjoittaja suma
Kyllä se väärä suutin vaikuttais siihen etupyttyynkin.kyllä tossa vois olla kyse jostain muusta,mittaapa puristukset molemmista pytyistä onko samalla tasolla?
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 18:37 16.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Minkäs kokoinen suutin siellä yleensä on?
Roplasin kaasarin pöydälle ja suutin oli kokoa 80.
Mopetiin on vaihdettu super trapitkin, eli olisikkos se mahdollisesti suuttimen vaihdon syykin, sikälimikäli tuo ei ole orkkis kokoa.
Tosiaan pata käy tosi nätisti eikä kumpikaan muki savuta.Mutta kun kaupunkiin ajelee ja pysähtyy lämpimällä koneella valoihin, niin tulppa alkaa heittämään veiviään samontein.
Kai se on puristukset vielä mitattava varmuudenvuoksi.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 19:00 16.05.2010.
Kirjoittaja Grasschopper1
Siellähän on kaksi suutinta,pääsuutin ja välialue.Jälkimmäinen siellä harmia aiheuttaa,jos joku.Tuo 80 koko kuulostaa nyt tosi oudolta
Ettei kyse olisi pääsuuttimesta ja luku olisi 180?Tietääkseni välialueen suuttimia ei ole edes noin isoja ja jos on,sulla on sitten siellä kauheen kokonen "reikä"
Tavallisia kokoja ovat 46, 48 ja 50,jos pyörä suht orkkis.Tietysti jokainen vehje on yksilö,mutta näissä suuruusluokissa liikutaan.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 19:14 16.05.2010.
Kirjoittaja Artsi-67
Mulla alko samanlaiset oireet, ku keväällä otin mopon käyttöön!
Nokes taka tulppaa ja puksutteli just kaupunki ajos, maantiellä pelas paremmin!
Tulppia vaihtaen ja niitä toholla välillä kuumentaen, tilasin uudet johdot!
Ny on sit pelittäny(koputtaa puuta eli rillien pidikettä)!!!
Tää mun mopo vieroksuu alle kymmenen asteen lämpötiloja, kuten omistajansakin....
Jaaha, jos sitä osais lukea koko ketjun joskun
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 19:25 16.05.2010.
Kirjoittaja Grasschopper1
Sellainen on yksi juttu,että jos on tapana ajella pitkään ryyppy päällä,se tappaa tulpan/tulpat nopeasti.Ryyppy heti pois päältä,kun kone tärähtää käyntiin ja kaasulla pitää sen verran kierroksia,ettei sammu.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 20:28 16.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Perkule, ajattelin että se pääsuutin töröttää siinä heti hollilla kohokammiossa kun pohjan ruuvaa irti?Sellainen tulitikun mittainen?Ja toinen suutin oli siinä vieressä, mutta huomattavasti pienempi fyysiseltä kooltaan?
Noh, Ryyppyä en ole käyttänyt kuin sen sekunnin, kun pöräyttää käyntiin.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 20:40 16.05.2010.
Kirjoittaja Grasschopper1
Stomp kirjoitti:Perkule, ajattelin että se pääsuutin töröttää siinä heti hollilla kohokammiossa kun pohjan ruuvaa irti?Sellainen tulitikun mittainen?Ja toinen suutin oli siinä vieressä, mutta huomattavasti pienempi fyysiseltä kooltaan?
Noh, Ryyppyä en ole käyttänyt kuin sen sekunnin, kun pöräyttää käyntiin.
Joo,se on pääsuutin ja olet ruuvannut sen pois kera suutinputken
Pääsuutin tulee mukaan vasta yläkierroksilla,joten odotan mielenkiinnolla,mitä siinä pienemmässä(välialuesuutin) lukee?Se tässä kiusaa tekee,jos tekee.Olisi mielenkiintoista tietää,mitä edellinen omistaja on kaasarin kanssa touhunnut.Mahdollista on,että vaikka suuttimessa lukisi 48,voi se olla esim.50,jos on itse isonnettu.Näin tein juuri edellisessä vehkeessä,että isonsin puolen millin terällä 48 suuttimen viiskymppiseksi.Miltä neula näyttää,onko säädettävä,vai ainoastaan yhdellä uralla?
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 20:49 16.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Yhdellä uralla ja se toinenkin suutin kaivellaan kankaalle, kunhan löydän pienemmän meisselin.
Tämä kyllä on parasta, kun jaksatte jeesailla!
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 21:01 16.05.2010.
Kirjoittaja Stomp
Jees, pienempi suutin näyttäisi olevan kokoa 48 ja isompi ilmeisesti on se 180, kun oikein kuvittelee sen ykkösen siihen eteen.
Re: Takapytyn tulppa ongelma
Lähetetty: 21:49 16.05.2010.
Kirjoittaja Grasschopper1
Stomp kirjoitti:Jees, pienempi suutin näyttäisi olevan kokoa 48 ja isompi ilmeisesti on se 180, kun oikein kuvittelee sen ykkösen siihen eteen.
Ookoo,suuttimet kuulostaa ideaalisilta.Vikaa etsittävä jostain muualta.Neula todennäköisesti alkuperäinen,kun ei ole säädettävä.Onko neulan alla mitään prikkoja?Toivotaan,että kaasarissa on Dynojet sarja.Siinä tulee mukana mm.3,5mm poranterä,jolla suurennetaan luistin pohjalla oleva ilmareikä.Ongelmahan on tavallaan yksinkertainen.Ainetta menee liikaa,tai se ei syty
Oletko takapytyn kipinää tarkastanut?