Dyna Wide Glide
- erik.liljeblad
- Viestit: 15
- Liittynyt: 11:59 18.08.2004.
- Paikkakunta: Espoo
Dyna Wide Glide
No niin,tähän on tultu,Kawan ja Suzukin jälkeen.HD:ssä kaikki erilaista...edes öljynsuodatin ei ole normaalipaikalla.Mikä öljy moottoriin.Onko venttiilit hydrauliset vai vaatiiko säätöä ? Jos kone kilisee mistä kannatta hakea vikaa...nokkaketju,venttiilit vai mikä.Pyörä on -94 ja mittarilukema alle 20000km,todellinen määrä ei tiedossa.
Jestas sentään!
Sun kannattaa ihan ekaksi ottaa yhteyttä johonkin H-D harrastajaan ja pyytää pikakurssia. Selviää noi perimmäiset asiat kuin että se on työntötankokone (nokkaketju???) etc.
Jos et muualta löydä niin joka keskiviikko on Bembölessä experttejä paikalla. (kts. Chapter 1:n tapahtumat).
Myös alan kirjallisuutta on runsaasti saatavilla (Alfamer, Diilerit jne.) Jos pyörän mukana ei tullut niin pyydä maahantuojalta sen manuaali niin siitä selviää jo runsaasti asioita.
Kaikkihan me on joskus aloitettu
Ai niin se öljynsuodatin, sehän nimenomaan on normaalilla paikalla .
Jos et muualta löydä niin joka keskiviikko on Bembölessä experttejä paikalla. (kts. Chapter 1:n tapahtumat).
Myös alan kirjallisuutta on runsaasti saatavilla (Alfamer, Diilerit jne.) Jos pyörän mukana ei tullut niin pyydä maahantuojalta sen manuaali niin siitä selviää jo runsaasti asioita.
Kaikkihan me on joskus aloitettu
Ai niin se öljynsuodatin, sehän nimenomaan on normaalilla paikalla .
Ilkimykseltä tuli hyvät perusneuvot. Kyllä se huoltokirja tosiaan on ensimmäinen ostos. Sitten vaan porukkaan mukaan niin kyllä se siitä.
Noihin kysymyksiin kuitenkin muutama vastaus.
- Öljy 20/50, suosittelen H-D merkillä varustettua, mutta kendal ym H-D kauppiaden tarjonta käy (ja älkää sitte alottako sitä loputonta öljykeskustelua, tiedän että muitakin vaihtoehtoja on, mutta listasin nyt sellaset millä pääsee eteenpäin).
- Venttilit on hydrauliset, ellei edellinen omistaja ole vaihtanut niitä jäykiksi. Jos kone on suurinpiirtein orggiskuosissa niin tuskin niitä on vaihdettu. Eli niihin tuskin tarvii koskea eikä siinä nokkaketjua ole.
- Kilinä on suhteellinen käsite H-D:ssä. Nimittäin mekaanisia ääniä siinä on ihan luonnostaan ja se voi tulla mistä vaan. Jos nyt vallan kauheeta meteliä pitää niin käy jostain dealerilta kysymässä kysäsemässä. Tai sitte käy jossain tapaamisessa kuuntelemassa muiden kilinöitä.
Tervetuloa porukkaan, ekana vuotena sitä kuuntelee kaikkia ääniä korvat höröllään ja pelkää jokaista kilahdusta. Seuraavat vuodet sitten ajaakin suu virneessä, kun tietää että jos kilinät loppuu niin loppuu kulkeminenkin.
Noihin kysymyksiin kuitenkin muutama vastaus.
- Öljy 20/50, suosittelen H-D merkillä varustettua, mutta kendal ym H-D kauppiaden tarjonta käy (ja älkää sitte alottako sitä loputonta öljykeskustelua, tiedän että muitakin vaihtoehtoja on, mutta listasin nyt sellaset millä pääsee eteenpäin).
- Venttilit on hydrauliset, ellei edellinen omistaja ole vaihtanut niitä jäykiksi. Jos kone on suurinpiirtein orggiskuosissa niin tuskin niitä on vaihdettu. Eli niihin tuskin tarvii koskea eikä siinä nokkaketjua ole.
- Kilinä on suhteellinen käsite H-D:ssä. Nimittäin mekaanisia ääniä siinä on ihan luonnostaan ja se voi tulla mistä vaan. Jos nyt vallan kauheeta meteliä pitää niin käy jostain dealerilta kysymässä kysäsemässä. Tai sitte käy jossain tapaamisessa kuuntelemassa muiden kilinöitä.
Tervetuloa porukkaan, ekana vuotena sitä kuuntelee kaikkia ääniä korvat höröllään ja pelkää jokaista kilahdusta. Seuraavat vuodet sitten ajaakin suu virneessä, kun tietää että jos kilinät loppuu niin loppuu kulkeminenkin.
Ei pidä paikkaansa. Ekana vuotena ajattelin, että kaikki se kilinä, rutina, rahiseminen, vinkuminen, rusahteleminen, sirinä ja vollotus kuuluu asiaan, mutta nyt olen tarkemmin kuunneltuani tullut siihen tulokseen, että viimeistään talvella pitää leväyttää vaihdelaatikko pöydällejep kirjoitti:Tervetuloa porukkaan, ekana vuotena sitä kuuntelee kaikkia ääniä korvat höröllään ja pelkää jokaista kilahdusta. Seuraavat vuodet sitten ajaakin suu virneessä, kun tietää että jos kilinät loppuu niin loppuu kulkeminenkin.
Kuulemma vaihteiston vinkuminen kuuluu pidemmälle mitä aukaistujen vakioputkien äänet. Pyörän ollessa Evo-Sportti Manun sanoin tarttis vähän fundeerata...
...eiku tilaamaan
Niinkuin sanottu, Clymerin korjausopas on must. Tästä sitten vain tilailemaan tai hae itse Alfamerin liikkeestä Hämeentie 68:sta.
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=CM424
- AKr
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=CM424
- AKr
omaan mopooni (-69 Electra Glide) ostin Mannelta HD:n oman "service manuaalin" - on ihan eri luokkaa kuin Haynesin tai Clymerin vastaava........ ei toki huonoja nekään....... HD:n omassa kirjassa ei ole kertaakaan englanniksi lausetta "käänny merkkikorjaamon puoleen" - vaan kaiki mahdollinen on neuvottu, ja tarvittavat erikoistyökalut mainittu........
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei muuta kun tilamaan service manuaali niin kaikki on todella
simppeliä mikäli " habla inglise" no joku kavereista osaa kuitenkin
jos taskussa esim. visa tilaaminen on helppoa
kato chigaco-harleyn sivuilta. tarvittavan osa numeon löydät
hd virallisilta sivuilta. chigaco -harleyn osastolla kirja on jonkin verran
edullisempi
simppeliä mikäli " habla inglise" no joku kavereista osaa kuitenkin
jos taskussa esim. visa tilaaminen on helppoa
kato chigaco-harleyn sivuilta. tarvittavan osa numeon löydät
hd virallisilta sivuilta. chigaco -harleyn osastolla kirja on jonkin verran
edullisempi