Hartiat kipeytyy

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
1194

Hartiat kipeytyy

Viesti Kirjoittaja 1194 »

moro.
osaisiko joku antaa vinkin, mitä pitäisi tehdä kun hartiat tulee lapaluiden välistä kipeeksi, kun pyörällä ajelee. pyörässä suht suora 80cm levee stonga ja 6" pullback riserit. pitäisikö riserit olla pitemmät vai mitä tehdä?
Hynä
Vallu
Viesti:

Re: Hartiat kipeytyy

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Oire on tyypillinen tilanteessa missä kuski joutuu venyttämään käsiään. Ts. tangon ja jakkaran väliä pitää lyhentää pitemmillä raiserseilla tai erilaisella penkillä missä istutaan edenpänä.
Ite (tumppi) olen joutunut tekemään ko. muutoksen kaikkiin pyöriini.
Kuva LIFEMEMBER
makkepuu

Viesti Kirjoittaja makkepuu »

mulla kipeyty myös, vaikka pituutta löytyy selkärangasta ja käsivarsista. 80cm leveä dragbar, ensin oli 5" korkeat ja 1,5" vai oliko 2" pullback raiserit, kokoajan sai vääntää hartioita taaksepäin. kokeilin ensin 4" suorilla raisereilla ja parani huomattavasti mutta nyt sai nojata vähän liiaksi eteenpäin. nyt on, en muista ovatko 5" vai 6" suorat raiserit ja selkävaivat ovat poissa. nyt puutuu persaus :lol:
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Ajoasennoissa on todella eroa vaikiomallienkin välillä.
Optimaalinen ajoasento pitkille matkoille löytyy Electra-malleista, tämä on kokemusta. :wink:
Puhun nyt ajamistani ja omistamistani eri vakiomalleista.
Tänäänkin sivuvaunu-Electralla rallista kotiin yhdellä tankkauksella ilman puutumista.
Enemmän niitä lukkoja hartioihin syntyy tämän tietokoneen näppäimistöä painellessa, kuin Electraa ohjatessa.:wink:

Chopperin toki pystyy rakentamaan itselleen sopivaan "lepotuoliasentoon", mutta se vaatii kokeiluja omien henkilökohtaisten mittasuhteiden löytämiseksi. Siitäkin on kokemusta. 8)
Rento nojaava asento on sopinut minulle, mutta onpa täällä kuultu muutakin. :wink:
LIFEMEMBER
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Ei puudu perse eikä hartiat kipeydy.
Norsunkorva takap..(perseen alla) ja leveät taaksepäin taittuvat sarvet. Leveys varmaan 90cm, noista sarvimallistoista voisi olla se beach-malli. Raiserit näyttää mustaksi maalatuilta alkuperäisiltä.
Kun menee kyykkyyn ajoasentoon, saa välitömästi 10km/t lisänopeutta. Se kertokoon sarvien leveydestä.
Kaikki on just kohdallaan, parhaimillaan yhdellä vedolla 291km. Ilman tuskia tai jalat alkas hiukan puutua, mutta kun heitti ne hetkeksi kaatumarautojen päälle, niin helpotti.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jutaharri kirjoitti:leveät taaksepäin taittuvat sarvet.
Suora tanko ei sovi ainakaan minulle, joten olen jutaharrin kanssa täysin samaa mieltä tuosta. Itsellä myös '75 FLH:ssa vakiotanko, leveä ja taaksepäin taittuva jonkin v errankiin nouseva matalalla vakioraiserilla. Hartiat ja käsivarret saa luontevaan asentoon ja kyynärpäät kyllin alas. Ei kramppaa hartioissa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin