Akku
Akku
Tulipahan testattua taas nuo akut. Eli kone on Ultiman Mörkö 127 puolipuristimin ja starttina 2,4kw startti. Akkukaupassa luvattiin ummet ja lammet nimeltä mainitsemattoman AGM akun kylmäkäynnistystehosta 340 ja amppeerimäärästä 19ah. Starttasi muutaman kerran ja jus ja just käyntiin. Nippa nappayläkuolokohdan yli..... Hinta 90e Sitten kauppaan takas ja uusi patteri josko ois ollut vika siinä. Vaihdettiin merkkiä hinta 145e vielä kerran ja sama juttu. Patterit takas ja rahat pois.
Päätin mennä HD-kauppaan ja ostin saman kokoisen mitoiltaan olevan HD akun jossa oli vähemmän amppeeritunteja. Maksoi tietty 225e mutta mutta---> Perkules pyörittää ilman puolipuristimia kuin ei mitään ois. Täytyy sanoa että akuissa on eroja. Lähteepä kivasti Mörkö köyntiin eikä mene rikki startti ainakaan siksi että ei jaksa veivata puristustahtia rivakasti yli.
Päätin mennä HD-kauppaan ja ostin saman kokoisen mitoiltaan olevan HD akun jossa oli vähemmän amppeeritunteja. Maksoi tietty 225e mutta mutta---> Perkules pyörittää ilman puolipuristimia kuin ei mitään ois. Täytyy sanoa että akuissa on eroja. Lähteepä kivasti Mörkö köyntiin eikä mene rikki startti ainakaan siksi että ei jaksa veivata puristustahtia rivakasti yli.
Re: Akku
Niin se vaan on, että ne lukuarvot ei aina kerro kaikkea.
Siinä Harrikan akussa on jotakin kummallista. Potkua on ja kestää monta ajokautta.
Hyvä, kun tuli näin konkreettisesti testattua.
Mulla tulee akun osto ja laitan tietenkin H-D:n oman. Taidan viedä sen tuttuun akkuliikkeeseen testeriin, että saavat verrata vastaaviin toisen merkkisiin. Kun saan lukuja, laitan näkyviin.
Siinä Harrikan akussa on jotakin kummallista. Potkua on ja kestää monta ajokautta.
Hyvä, kun tuli näin konkreettisesti testattua.
Mulla tulee akun osto ja laitan tietenkin H-D:n oman. Taidan viedä sen tuttuun akkuliikkeeseen testeriin, että saavat verrata vastaaviin toisen merkkisiin. Kun saan lukuja, laitan näkyviin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: Akku
Kävin syksyllä testauttamassa HD:n akun akkuliikkeessä ikään kuin varmuuden vuoksi. Heppu sanoi testauksen jälkeen että se myy heikompitehoisia autoihin. Eli hyvin potki. Testitulos ei jäänyt mieleen kun tärkein tuli selväksi, eli akun kunto. Akku oli silloin reilut 2 vuotta vanha, amerikan joe oli raapustanut päivämäärän akun päälle.
Re: Akku
2004 heritage ja alkuperäinen akku,hyvin toimii vieläkin
Siitä on lähdettävä että tähän on tultu
Re: Akku
Viimekesänä pit vaihtaa akku, originaali h-d tuote joka leiman mukaan lähteny linjalta toukokuussa 2001
"Väkivalta ei ole ratkaisu ongelmiin, mutta alkoholi on"
Re: Akku
Ostin kans Buelliin syksyllä uuden akun, ei oo vielä raaskinu laittaa kiinni, luulin aina et Varta on hyvä merkki, mut simahtihan seki... Nykyää on se H-D, niissä on kuulema joku tehostartti juttu tai jotai
Re: Akku
Vuonna 2000 perinteinen akku vaihtui tehtaan AGM-akkuun,joka kesti kesän 2007 heinäkuun loppuun.Ostin sitten uuden samanlaisen,joka on ollut myös (korkeamman)hintansa väärti.Kait se kylmäkäynnistysamppeerien määrä on osattu mitoittaa sopivan suureksi,jotta jaksaa pyörittää härskimmänkin kuutioista mottia.Hyvä ostos.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: Akku
Toivottavasti tehdas ei ole ottanut opikseen 10 vuoden takaisista (liian?) laadukkaista akuista ja ruvennut panemaan tarraansa huonompiin. On ajan henki, että on huonoa bisnestä myydä 10 vuotta kestävä tuote, jos 5 vuotta kestäväkin menee kaupaksi.
Lasketaanpa että jos tehdas toimittaa vaikka hihasta vedetyn 300 000 akkua vuodessa ja saa kilpailevalta tehtaalta 10 USD halvemman tarjouksen, se säästää heti 3 miljoonaa taalaa ja osakekurssi nousee taas
Olisin varmaan jo ostanut tuohon shoveliin ison ulkonevilla korvilla olevan tehtaan AGM-akun näiden hyvien kokemustennne pohjalta, mutta sellaista kun ei ole myynnissä. Tulossa on Ultiman AGM tuohon isoon kokoon, saas nähdä, tekeekö sillä mitään. Ei se maltaita jenkeissä maksanut, jotain 70-80 USD
Lasketaanpa että jos tehdas toimittaa vaikka hihasta vedetyn 300 000 akkua vuodessa ja saa kilpailevalta tehtaalta 10 USD halvemman tarjouksen, se säästää heti 3 miljoonaa taalaa ja osakekurssi nousee taas
Olisin varmaan jo ostanut tuohon shoveliin ison ulkonevilla korvilla olevan tehtaan AGM-akun näiden hyvien kokemustennne pohjalta, mutta sellaista kun ei ole myynnissä. Tulossa on Ultiman AGM tuohon isoon kokoon, saas nähdä, tekeekö sillä mitään. Ei se maltaita jenkeissä maksanut, jotain 70-80 USD
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Akku
Joop akun teholla on mulle merkitystä että jaksaa veivata koneen käyntiin rivakasti ettei startti mene rikki. Kestoikä mulle riittää 4-vuotta ihan hyvin. Poljinta kun ei ole niin startin varassa joutuu elämään ja tahtoo että lähtee sen puoleen laakista tulille. Diesel-auton ja siinä olevan lämmittimen takia en käytä siinäkään neljää talvea vanhempaa akkua. Kerran vituttanut ja paleltunut ja se riittää.
Re: Akku
Olet aivan oikeassa, sinun esimerkkisi puhuikin nimenomaan käyttötehosta, ei iästä. Se ero on helppo nähdä noin konkreettisesti.Röpöttäjä kirjoitti:Joop akun teholla on mulle merkitystä että jaksaa veivata koneen käyntiin rivakasti ettei startti mene rikki.
Ikä selviää vasta vuosien myötä, mutta se oli useimmilla kommentoineilla tärkeä argumentti HD-akun laadusta. Siksi vaan epäluuloisuus iski, että onko tänä päivänä enää mitään niin laadukasta olemassa, joka kestää yhtä hyvin käyttöä, kuin 10-40 vuotta sitten valmistettu verme
Kunhan saan tuon Ultima-akun tänne (tulee kontissa toukokuussa), lupaan heittää kokemuksen ainakin pyöritystehosta verrattuna nykyiseen vakioakkuun.
Minulla pointti on hapon roiskumisen loppuminen, johon toivon apua AGM-akusta. Vakio-shoveli jaksaa pyöriä normiakullakin. Tässä aiempi keskustelu aiheesta:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... hunderbolt" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Akku
Se hyvä käynnistyvyys on se tärkein asia,mutta ei kai sen pitäisi olla kovin paska juttu senkään että akku toimii pyörässä monia ajokausia ilman huolia,vai kuinka?Joe Cool kirjoitti:Olet aivan oikeassa, sinun esimerkkisi puhuikin nimenomaan käyttötehosta, ei iästä. Se ero on helppo nähdä noin konkreettisesti.Röpöttäjä kirjoitti:Joop akun teholla on mulle merkitystä että jaksaa veivata koneen käyntiin rivakasti ettei startti mene rikki.
Ikä selviää vasta vuosien myötä, mutta se oli useimmilla kommentoineilla tärkeä argumentti HD-akun laadusta. Siksi vaan epäluuloisuus iski, että onko tänä päivänä enää mitään niin laadukasta olemassa, joka kestää yhtä hyvin käyttöä, kuin 10-40 vuotta sitten valmistettu verme
Kunhan saan tuon Ultima-akun tänne (tulee kontissa toukokuussa), lupaan heittää kokemuksen ainakin pyöritystehosta verrattuna nykyiseen vakioakkuun.
Minulla pointti on hapon roiskumisen loppuminen, johon toivon apua AGM-akusta. Vakio-shoveli jaksaa pyöriä normiakullakin. Tässä aiempi keskustelu aiheesta:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... hunderbolt" onclick="window.open(this.href);return false;
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: Akku
Akkukauppaan on mullakin aikomus mennä, enkä muuta kelpuuta kuin h-d:n oman. Edellinen pyörä seiso viis talvee kylmäs tallis, ja muistaakseni yhtenä talvena latasin akun, ja silti lähti joka kevät tulille kuin palmun alta, eikä muutenkaan ollu akun kanssa mitään ongelmia. Onhan se kallis tuo alkuperänen, mutta saahan sen rahalla .
-90 FXR Super Glide
Re: Akku
Vaan onkos kenelläkään tietoa siitä, kenen valmistama tämä HD-akku on? Itsekin olen kokemusten kautta päätynyt tähän hiukka kalliimpaan hankkia mutta pitempään kestävään akkuun. (Siis kustannus per vuosi on pienempi kuin halvoilla lyhytikäisillä).
LIFEMEMBER
Re: Akku
Olihan se itsekkin kokeiltava tuo akunvaihto kantapään kautta Edellinen omistaja oli pitänyt akkua normaalissa laturissa koko talven,lopputulos,muutama käynnistys ja akku sökö,ei ottanut enää virtaa vastaan. Ostin sitten "tarvike" akun jossa olisi speksien mukaan pitänyt olla tehoa&ruutia vaikka minkä padan pyörittämiseen,mutta,kaksi käynnistystä ja se oli siinä,pitkän ajon jälkeen käynnistyi aina kerran,ja sitten virta loppui Noh,lopulta marssin sit paikalliselle diilerille ja ostin orggis HD akun,hinta viisinkertainen mutta eipä ole ollut MINKÄÄNLAISIA ogelmia enää Kyllä se orggis on vaan orggis, ainakin tässä tapauksessa
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower