Takapään lasku
-
Vieras
Perän lasku
..kuin softailin perää helpoiten saa laskettuu...? Renkaan tyhjennys ei oikein näyttäny hyvältä !!!!
Tervehdys
Minä taas tuon julki madallus-sarjan vaarat, itselläni 2,5" matalempi Softail. Ratkaisu on juuri se takaiskareiden madallus-sarja. Helppo asentaa eikä järjettömän kallis.
Pitää vaan muistaa että kun kanttaa mutkassa niin jos sattuu olemaan monttu tiessä niin lipat tulee. Runko osuu maahan ja kuljettajasta tulee matkustaja. Tämä on omakohtaisesti koettu, sattuu niin helvetisti.....ja monta kuukautta jälkeenkin.
Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Minä taas tuon julki madallus-sarjan vaarat, itselläni 2,5" matalempi Softail. Ratkaisu on juuri se takaiskareiden madallus-sarja. Helppo asentaa eikä järjettömän kallis.
Pitää vaan muistaa että kun kanttaa mutkassa niin jos sattuu olemaan monttu tiessä niin lipat tulee. Runko osuu maahan ja kuljettajasta tulee matkustaja. Tämä on omakohtaisesti koettu, sattuu niin helvetisti.....ja monta kuukautta jälkeenkin.
Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Pieni pudotus
Vähän saa putoamaan siirtämällä prikoilla etupään kiinnitystä taaksepäin. Mulle riitti näin saatava pudotus, kun jätin muuten vakioksi. Ja hei, vieras, luepa takapyörä-ilmoni tuolta myytävistä.
Re: Pieni pudotus
Tämä siis vain twincam-malleissa... Evoluutiokuskit joutuu hankkimaan madallussarjan.Karppa kirjoitti:Vähän saa putoamaan siirtämällä prikoilla etupään kiinnitystä taaksepäin...
Kun laittaa madallussarjan, niin kannattaisi sorvauttaa (tai voi niitä saada valmiinakin?) Shimmilevyt jouselle että siitä tulee jäykempi, niin ei pohjaa niin helposti. Teettää hommaa kun hakee oikeaa jäykkyyttä, mutta esim. 10mm shimmistä vois aloittaa.
Sitten jos pitää vielä saada sellainen että olis hyvä ajaa yksi ja myös kaks päällä...
Jari
Sitten jos pitää vielä saada sellainen että olis hyvä ajaa yksi ja myös kaks päällä...
Jari
-
Pepe
Eikös twincamin iskari ole etupäästään kiinni kierteellä perinteisen lenkkikiinnityksen sijaan. Olettaisin Karpan ottaneen iskarin irti ja laittaneen tarpeellisen määrän prikkoja iskarin etupään kierteen päälle ja ruuvanneen iskarin takaisin paikoilleen. Näin iskarin takapää siirtyy taaksepäin = perä madaltuu.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Just
Eiku joo, just noin. Takapää irti ensin, sitten etupää, prikkoja väliin ja kiinni päinvastaisessa järjestyksessä. Ei saa ahnehtia, varren jenka täytyy riittää kiinnitysmutterin mitalle. En osaa sanoa mittaa, paljonko putos, mutta jos lokari ja rengas ei muutu, eipä tässäkään tarvi (kai) hirveesti ahnehtia. Siellähän on kumipusla prikkojen välissä, se jäi ennalleen. Lisäprikat tulee iskarinvarren olakkeen ja tuon kumipuslan "litistysprikan" väliin. Reiän koko on tärkeä, ettei laajene olakkeen yli.
Laskin omasta yäjunasta 1,5 tuumaa ja jäykistin noilla em. kymppi-
millin prikoilla. Krossipyörästä tuli ulkonäökselliseti oikea custom, helevetin magee mun mielestä.
No entäs se ajaminen. Ajoin vain muutaman kilsan lenkin, kiitos
kauniin elokuisen kesäpäivän. Matalilla nopeuksilla pienen katukivetyksen
ylitys kuin jäykkiksellä ajelisi. "Normaali" nopeuksilla maantiellä aika
mukavan vakaan tuntuinen, massaa vissiin sen verran enemmän eli joustoa löytyy, vysiikkaa...
Sen verran selvittelin mitä tuo madallus vaikuttaisi etujättöön, about
sentti alas ~ puoli astetta lisää jättöä. Yliohjautuvuudesta ei vielä tietoakaan näillä kilsoilla muutoksen jälkeen...
millin prikoilla. Krossipyörästä tuli ulkonäökselliseti oikea custom, helevetin magee mun mielestä.
No entäs se ajaminen. Ajoin vain muutaman kilsan lenkin, kiitos
kauniin elokuisen kesäpäivän. Matalilla nopeuksilla pienen katukivetyksen
ylitys kuin jäykkiksellä ajelisi. "Normaali" nopeuksilla maantiellä aika
mukavan vakaan tuntuinen, massaa vissiin sen verran enemmän eli joustoa löytyy, vysiikkaa...
Sen verran selvittelin mitä tuo madallus vaikuttaisi etujättöön, about
sentti alas ~ puoli astetta lisää jättöä. Yliohjautuvuudesta ei vielä tietoakaan näillä kilsoilla muutoksen jälkeen...
** Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni **