2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

DirtySanchez
Viestit: 6
Liittynyt: 20:18 21.11.2010.
Viesti:

2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja DirtySanchez »

Hiukan vaisut on nykyiset Screamin' soundit eikä oikein näytäkään miltään. Nuo V&H shortsit mattamustana sen sijaan sopisi kuin mela käteen. Lähinnä tuli mieleen, että pitäisikö samalla laittaa fuel pak tai joku PC - meneekö säädöissä hermot vai saisiko oikeasti jopa lisää vääntöä ja kiertoa koneelle muhkeiden soundien lisäksi?
Avatar
Leka
Viestit: 48
Liittynyt: 22:52 07.08.2009.
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja Leka »

Parhaan hyödyn saadaksesi, suosittelen että laitat samalla vapaavirtaussuodatin + fuelpak. Säädöt fuelpakiin on tehty äärimmäisen helpoksi:

http://www.fuelpakfi.com/vtwin/lcdportal.html" onclick="window.open(this.href);return false;

valitset vaan kumpi fuelpak sulle tulee,sen jälkeen vaan alavetovalikosta valitset oman pyöräsi kokoonpanot ja a vot! , senkun naputtelet säädöt fuelpakiin. Itse en le päässyt vielä omaa settiäni kokeilemaan käytännössä mutta useiden kuultujen kokemusten perusteella toimii hienosti.

Shortshotit on noiden vaimennin huilujenkin jälkeen suht äänekkäät joten varo ettei naapurin mummot paskanna housuun :) mutta itse putket on oikeasti näyttävät ja livenä vielä paremman näköiset, sopii juuri synkähköön nighsteriin ja street bobiin kuin nenä päähän.
-Mitä isoompee vika, sen suuree leka-
Avatar
LeClerc
Viestit: 738
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Komppaan Lekaa jokaisessa argumentissa.
Ainoa avoin on minkä putsarin laitat, valinnan varaa on ihan liikaa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
DirtySanchez
Viestit: 6
Liittynyt: 20:18 21.11.2010.
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja DirtySanchez »

Suuret kiitokset vinkeistä,

Tuo säätäminen näyttää olevan tosiaan pässin lihaa. Noista vaimennin huiluista sen verran, että ulkomaan palstoillakin varotellaan että soundit on edelleen myrskyisät. Youtubesta löytyy muutamia hyviä referenssejä ja ainakin toistaiseksi V&H shortsit vaimennin huiluilla tarjoaa parasta look & feelistä :P
karibo
Viestit: 153
Liittynyt: 17:41 12.06.2010.
Paikkakunta: Rio de Janeiro

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja karibo »

Juh.

V&H ei oo huono putki ei.

Mutta sitten kun lahdet oikeasti hakemaan vaantoa yms. niin tutustupa:

http://www.danddexhaust.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.nightrider.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Noista loytyy. Ensimmaisen takaa D&D Exhaust Teksasista. Varmaan parhaat 2:1 putket mita markkinoilla on. Ja toisen takaa kuulu Nightrider, joka kertoo yhta jos toista ruiskuvehkeista. Kuten etta 100 pollea on ehdoton maksimi mita voi repia koneesta ilman avaamista, yms.

Onnittelen valitsemanne tien suuntaa ja erilaiset palikkavalmistajat varmasti kiittavat saadessaan sinun(kin) palkkasi taskuihinsa.

nim. Rahat meni jo.
Avatar
LeClerc
Viestit: 738
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

DirtySanchez kirjoitti: soundit on edelleen myrskyisät.
Jep, näin on. Tulpat on tarpeen pidemmässä ajossa umpikypärälläkin. Mutta murean mukavat ne on... Jospa pääsis jo nyt viikonloppuna polkaseen pyörän tulille.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
AnttiM
Viestit: 141
Liittynyt: 12:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Mulle on tulossa Wide Glide, jossa V&H + vapaavirtasuodatin.
Fuelpac:n tilalla on lambda anturit.
Dealerin mukaan lopputulos on sama
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Avatar
LeClerc
Viestit: 738
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Hitto tässä tippuu koko ajan kelkasta. Heittäkää joku linkki johonkin keskusteluun, josta saa selvää mitkä ihmeen lambdad ja mitä niillä tehdään...

Eikös ne mittaa jotain palamispuhtautta ja sitten säätää polttoaineen määrää. Mutta eihän ne mitenkään muuta ohjauskäyrää, eli lisää tehoa... VAI HÄH :oops:
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja smuige »

Menee nyt hieman alkuperäisen kysymyksen ohi, mutta...
AnttiM kirjoitti:Mulle on tulossa Wide Glide, jossa V&H + vapaavirtasuodatin.
Fuelpac:n tilalla on lambda anturit.
Dealerin mukaan lopputulos on sama
Niin, eikös ne lambdat ole siellä vakiona?
Fuelpac ja lambda-anturi eivät ole samanlaisia kapistuksia.
Fuelpac "pakkosyöttää" lisää polttoainetta, lambda puolestaan mittaa minkälainen seos on kyseessä.
LeClerc kirjoitti:Hitto tässä tippuu koko ajan kelkasta. Heittäkää joku linkki johonkin keskusteluun, josta saa selvää mitkä ihmeen lambdad ja mitä niillä tehdään...

Eikös ne mittaa jotain palamispuhtautta ja sitten säätää polttoaineen määrää. Mutta eihän ne mitenkään muuta ohjauskäyrää, eli lisää tehoa... VAI HÄH :oops:
Näinhän se on.
Lambda on anturi, joka mittaa ja ilmoittaa "palamispuhtautta" eli karkeasti millä seoksella mennään.
Itse lambda ei säädä yhtään mitään, se siis ainoastaan mittaa ja antaa jonkun arvon, jollain alueella, jossain muodossa.
Sitten on sen perässä, ennen sytytystä ja bensansyöttöä näitä erilaisia poissulkevia, vain yhtä tietoa antavia/ohjelmoidulla kartalla säätäviä, itsestään säätyviä jne sytytyksen ohjausbokseja sekä "lisärikastimia".

Ilman lambdaa/lambdoja ajetaan ennakkoon säädetyllä käyrällä (sytytys ja polttoaineen syöttö).
Lambdan/lambdojen kanssa on mahdollista, että sytytysmoduli säätää itsensä ajotilanteen mukaan. Optimiksi joko bensankulutuksen taikka tehon mukaan (tai jotain noiden väliltä).

Joskus aikoinaan (silloin kun motskarit oli vielä motskareita eikä tietokonepelejä) oli käytössä sytytyksen mekaaninen säätäjä, joko manuaalisesti taikka automaattisesti. Ja kärjet. Ja ne toimii huollettuna hyvinkin pitkään, mutta ei ehkä anna just sitä viimeistä 1/4 heppaa käyttöön just heti tässä nyt.

Silti näihinkin historiallisiin aikoihin päti sanonta: "Loud Pipes Makes Tinnitus".
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
LeClerc
Viestit: 738
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

AnttiM kirjoitti:Mulle on tulossa Wide Glide, jossa V&H + vapaavirtasuodatin.
Fuelpac:n tilalla on lambda anturit.
Dealerin mukaan lopputulos on sama
Eli näin on kun dealerisi ohjelmoi ruiskun vastaamaan uusia palikoita. Osta se tunti dyno aikaa, niin saat mittaustulokset samalla.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
karibo
Viestit: 153
Liittynyt: 17:41 12.06.2010.
Paikkakunta: Rio de Janeiro

Re: 2007 Street Bobiin V&H shortshotit (+quiet baffles)

Viesti Kirjoittaja karibo »

smuige kirjoitti:Menee nyt hieman alkuperäisen kysymyksen ohi, mutta...
AnttiM kirjoitti:Mulle on tulossa Wide Glide, jossa V&H + vapaavirtasuodatin.
Fuelpac:n tilalla on lambda anturit.
Dealerin mukaan lopputulos on sama
Niin, eikös ne lambdat ole siellä vakiona?
Fuelpac ja lambda-anturi eivät ole samanlaisia kapistuksia.
Fuelpac "pakkosyöttää" lisää polttoainetta, lambda puolestaan mittaa minkälainen seos on kyseessä.
LeClerc kirjoitti:Hitto tässä tippuu koko ajan kelkasta. Heittäkää joku linkki johonkin keskusteluun, josta saa selvää mitkä ihmeen lambdad ja mitä niillä tehdään...

Eikös ne mittaa jotain palamispuhtautta ja sitten säätää polttoaineen määrää. Mutta eihän ne mitenkään muuta ohjauskäyrää, eli lisää tehoa... VAI HÄH :oops:
Näinhän se on.
Lambda on anturi, joka mittaa ja ilmoittaa "palamispuhtautta" eli karkeasti millä seoksella mennään.
Itse lambda ei säädä yhtään mitään, se siis ainoastaan mittaa ja antaa jonkun arvon, jollain alueella, jossain muodossa.
Sitten on sen perässä, ennen sytytystä ja bensansyöttöä näitä erilaisia poissulkevia, vain yhtä tietoa antavia/ohjelmoidulla kartalla säätäviä, itsestään säätyviä jne sytytyksen ohjausbokseja sekä "lisärikastimia".

Ilman lambdaa/lambdoja ajetaan ennakkoon säädetyllä käyrällä (sytytys ja polttoaineen syöttö).
Lambdan/lambdojen kanssa on mahdollista, että sytytysmoduli säätää itsensä ajotilanteen mukaan. Optimiksi joko bensankulutuksen taikka tehon mukaan (tai jotain noiden väliltä).

Joskus aikoinaan (silloin kun motskarit oli vielä motskareita eikä tietokonepelejä) oli käytössä sytytyksen mekaaninen säätäjä, joko manuaalisesti taikka automaattisesti. Ja kärjet. Ja ne toimii huollettuna hyvinkin pitkään, mutta ei ehkä anna just sitä viimeistä 1/4 heppaa käyttöön just heti tässä nyt.

Silti näihinkin historiallisiin aikoihin päti sanonta: "Loud Pipes Makes Tinnitus".
Niih.

Tassa jonkin aikaa asiaa tutkineena nuo stanan lambda anturit ovat yhta tyhjan kanssa. Koska HD kayttaa ns. narrow band antureita niin siitahan seuraa se etta ne kykenevat mittaamaan vain erittain kapealta alueelta. Kaytannossa tama tarkoittaa sita etta ap. lambda anturi mittaa vain tyhjakaynnilla ja heti kun lyo pykalaa peliin ja antaa happea niin alkaa touhu olla pelkan kartan varassa.

Peruskarttahan on siis kaikilla kierroslukualueilla ja kaikilla kahvan eli imulapan asennoilla 14,7:1, tata sitten viritetaan VE karttojen avulla. Molemmille pytyille on omat karttansa. Kovaa hommaa itse opiskella asiaa, mutta kyllahan sen oppii ihan siina kuin kaasarien saatamisenkin.

Tietenkin markkinoilta loytyy jos jonkinlaista laitetta jolla saa saadettya lahestulkoon kaikkea. Thundermax on todennakoisimmin paras mita rahalla saa tallahetkella, tulee nimittain Wide Band lambdoilla ja autotuning systeemilla joten eipa muuta kuin uudet putket ja putsari + Thundermax ja kovaa ajoa. Tosin liippa maksaa sen verran etta ei ihan huvikseen moista kannata hankkia eli ko. palikka on tarkoitettu tiukempaan viritykseen. Eli siis vaihdetaan nokkia, ruiskunsuuttimia yms. yms. Kymppitonnilla saa jo jonkinlaisen virityksen aikaiseksi.
Kannattaa tutkia TC96n heikkouksia silla voi tulla itku jos ei tee asioita oikein. Varsinkin putsarien ja putkien vaihto ilman minkaanlaista seoksen rikastamista voi tulla yllattavan kalliiksi. Alkuperainen ECU pystyy vain n. 15% korjaukseen ja jos isoja muutoksia tekee niin....
Sama juttu jos ottaa koneesta vahankaan liikaa potkua ulos, voi laite poikia kampiakselinsa. Laitoin linkkia jo aiemmin mista naita tietoja voi hakea.

Tassa olen jo alkanut kerailemaan palikkaa isompaa muutosta varten, viela en tieda millaisen virityksen aion tehda mutta kylla sinne n. 110 tuuman tienoille olisi paastava. Katsotaan nyt mita tulee maksamaan. Mutta mihinkaan ei ole kiire, ostetaan osia vahan kerrallaan.
Vastaa Viestiin