Tyhjäkäynti häviää kuumana. Kylmänä pelaa hienosti, samaten tehoalueella voimaa löytyy. Tähän asti vaihdettu kaikki sähköosat (siis kaikki !). Nyt laitettu SE:n isompi kaasari imusarjoineen, sama homma. Epäilin, että työntötangot vaihtaneet paikkaa (pytyt hoonattu 32tkm kohdalla), imuventtiili kantaisi ja sotkisi virtaukset, no eivät ole. Kokeiltu, että kuumana takapytyssä pienempi puristus: etu noin 10, taka noin 8. Ja jos ottaa tulpanjohdon irti takapytystä, ei vaikutusta käyntiin => käy siis yhdellä pytyllä. Kun kone menee tähän "moodiin", tosi vaikea saada kierroksia nousemaan, räkii ja paukkuu saatanasti. Löytyskö vihiä mitä vielä voisi kokeilla ? t. SP
Moron. Kiitoksia vihjeistä. Tulppia on vaiheltu (SE), johot (SE), puola, sytkäyksikkö (SE), ajonestopurkki, kampiakselin anturi, alipaineanturi, johot enää alkuperäset. Röpöttävä ominaisuus ollut 20tkm, ehkäpä tuli hoonauksen/venttiilien läppäyksen jälkeen, nyt mittarissa 52tkm. Tiivistesarja on Cometic. Voisko olla liian ohut kannentiiviste? Puristus todellakin 20% alempi takapytyssä, tuntus, että täytös on sen verran pieni kuumana ja tyhjäkäynnillä, että seos ei pysty syttymään. Vissiin vedän kannet, pytyt ja männät irti ja katon tarkemmin ja laitan H-D:n tiivisteet. t. SP
2004 Sportster käy kuumana yhdellä pytyllä
2004 Sportster käy kuumana yhdellä pytyllä
Viimeksi muokannut Simopekka, 20:03 16.05.2011.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 2004 Sportster käy yhdellä pytyllä kuumana
Kokeile uusilla tulpilla, ennen kuin purat koko moottorin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: 2004 Sportster käy yhdellä pytyllä kuumana
Veikkaan näin äkkiseltään myös tulppaa.Jos seos on vähän rikkaalla,tai tykkäät pitää "shokkia" kauan päällä,saattaa tulppa ottaa itseensä.
Re: 2004 Sportster käy yhdellä pytyllä kuumana
Mulla kävi ex-Sportin (vm. 94) kanssa muutama kesä takaperin silleen, että Helsingin ruuhkassa alko papattaan yhellä kunnes sammu kokonaan. Lähti kylläkin hetikohta käyntiin ihan normaalisti ja toimi hyvin kotiin saakka.
Asiaa kotona tarkemmin tutkaillessa huomasin, että puolan toinen napa ja kyseiseen napaan tulevan tulpanjohdon liitin olivat molemmat hapettuneet ihan piloille. Ulospäin ei tätä huomannu lainkaan.
Mutta, osasyy pätkimiseen saattoi myös olla äärimmäisellä helteellä ja ylipitkässä bensaletkussa (--> ilmalukko)?
Asiaa kotona tarkemmin tutkaillessa huomasin, että puolan toinen napa ja kyseiseen napaan tulevan tulpanjohdon liitin olivat molemmat hapettuneet ihan piloille. Ulospäin ei tätä huomannu lainkaan.
Mutta, osasyy pätkimiseen saattoi myös olla äärimmäisellä helteellä ja ylipitkässä bensaletkussa (--> ilmalukko)?
Ride to freedom with the King of Kings!
Re: 2004 Sportster käy kuumana yhdellä pytyllä
Moron.
Taisin päästä hommassa jäljille: vaihdoin välialueen suuttimen 48 => 54 ja käynti parani huomattavasti, tyhjäkäyntikin löytyi. Kuumana kuitenkin vielä saattaa räkiä ja paukuttaa mutta huomattavasti paremmin toimii. Ilmeisesti ilmanputsari (HeavyBreather) on sen verran avaranpi kuin edellinen SE:n putsari, että seokset on menneet liian laihalle.
Nyt täytyy vielä kokeilla muutaman pykälän suurempaa suutinta, 56, 58 ehkäpä. Pyörä muuten kuluttaa soppaa vain noin 5l/100km aika rajullakin ajolla, melkeinpä edullista.
t. SP
Taisin päästä hommassa jäljille: vaihdoin välialueen suuttimen 48 => 54 ja käynti parani huomattavasti, tyhjäkäyntikin löytyi. Kuumana kuitenkin vielä saattaa räkiä ja paukuttaa mutta huomattavasti paremmin toimii. Ilmeisesti ilmanputsari (HeavyBreather) on sen verran avaranpi kuin edellinen SE:n putsari, että seokset on menneet liian laihalle.
Nyt täytyy vielä kokeilla muutaman pykälän suurempaa suutinta, 56, 58 ehkäpä. Pyörä muuten kuluttaa soppaa vain noin 5l/100km aika rajullakin ajolla, melkeinpä edullista.
t. SP
Re: 2004 Sportster käy kuumana yhdellä pytyllä
Kuulostaa kummalta, että yht'äkkiä pitäisi alkaa suurentelemaan suuttimia.
Oliko nokat poissa hoonauksen yhteydessä? Ajoitus hampaan verran pielessä?
Oliko nokat poissa hoonauksen yhteydessä? Ajoitus hampaan verran pielessä?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: 2004 Sportster käy kuumana yhdellä pytyllä
Jeps, kummalta kuulostaa. On niin monta hyvinkin loogiselta kuulostavaa selitystä tullut vastaan (puola, tulpat, tuplan johdot, sytkäyksikkö, työntötangot, etc) eikä mikään näistä ole ollut se vastaus, alkaa jo usko omaan itteensäkin loppumaan pikkuhiljaa. Ja on muuten kokeiltu se välialueen suutin jo sillä edellisellä kaasarilla, eikä ratkassu mitään. Ja nyt taas, uudella kaasarilla, kun suuttimen suurensi, homma meni selvästi parempaan päin. Ei tässä olla mitään eilisen teeren poikia, kone on veetty kahesti auki, kyselty jätkiltä (Hot-Biken Manne, HOGin Mikko, etc) eikä vittu kukaan tunnu tajuavan mistä on kysymys. Ja moottori on kuiteskin noinniinkun mualiman yksinkertaisimpia, heh. Ite oon pelannu 20V kuplan koneilla joissa aivan sama periaate, työntötangot, ilmajäähdytteinen, ratasvetonen nokka. Että silleen...
Re: 2004 Sportster käy kuumana yhdellä pytyllä
Syynä on varmaankin kampiakselin asento tunnistin "Crank position sensor" yleinen vika 04-05, ei tosin omasta -05 sportista ole vielä mennyt...XLForumilla paljon juttua
"There seems to be a recurring problem with the rubbermount engines in 04 and 05 - the crank position sensor fails, which gives consistent symptoms of the engine not wanting to come off of idle when the engine is hot. I've had the problem, and have seen quite a few different threads about it. Most of the time, the guy with the problem ends up mucking about with the carb & jets for a while before finally finding the problem."
"There seems to be a recurring problem with the rubbermount engines in 04 and 05 - the crank position sensor fails, which gives consistent symptoms of the engine not wanting to come off of idle when the engine is hot. I've had the problem, and have seen quite a few different threads about it. Most of the time, the guy with the problem ends up mucking about with the carb & jets for a while before finally finding the problem."