hammashihnapyörän irroitustyökalu (outputakselin halk/pit?)

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
kesämopo
Viestit: 145
Liittynyt: 21:14 21.05.2011.
Viesti:

hammashihnapyörän irroitustyökalu (outputakselin halk/pit?)

Viesti Kirjoittaja kesämopo »

Tässä tehnyt työkaluja stefanvaihtoa varten. Vuotaa aika reilusti.

Clutch basketin ulosvetotyökalun jo tein, mutta nyt tarttis vähän tietoa sen vaihteiston pään hammashihnapyörän irroitustyökalun tekemistä varten. En löytäny tietoa edes raivokkaalla googletuksella.

Eli koska kyseessä on pitkä holkkiavain jonka pitäis vielä mieluiten tukeutua lootan outputtiakselin ulkopintaan, tarvis strategiset mitat jos joku ne sattuu tietämään.
Mutterikoko on vissiinkin 1-7/8 1936-2006 malleissa ja kierre ilmeisesti normaalikätinen, mutta mikä on akselin ulkohalkaisija että hylsystä ei tulis turhan horo sivusuunnassa? Ja paljonko hylsyn sisälle tarttee tilaa syvyyssuunnassa (mukaanluettuna mutterin paksuus) ettei pohjaa?

Kiitokset jo etukäteen. Pyörä on 1986 evo softail 5-v laatikolla jos sillä on asiaan vaikutusta.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Avatar
kesämopo
Viestit: 145
Liittynyt: 21:14 21.05.2011.
Viesti:

Re: hammashihnapyörän irroitustyökalu (outputakselin halk/pi

Viesti Kirjoittaja kesämopo »

Nonni, työkalu valmis. Itse itselleni vastaten, mitat 1" x 5". Tämmöiset mitat ainakin löysin, toivottavasti sitte passaa.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Avatar
mikjus
Viestit: 86
Liittynyt: 19:59 10.09.2010.
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: hammashihnapyörän irroitustyökalu (outputakselin halk/pi

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Just oli itelläkin tollaselle 1 7/8" pitkälle hylsylle pikasta tarvetta kun piti '99 evon etuhammaspyörä irrottaa. Kun ei heti löytyny sellasta Lahdesta niin ostin halvan 46mm hylsyn, vingulla suurensin sen sopivaks, vedin rälläkällä poikki ja jatkettiin sitä putkella. Omassa se lootan akselin kierre oli vasenkätinen.
* 1998 Softail Night Train *
Vastaa Viestiin