FXSTB, keulan madaltaminen

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

FXSTB, keulan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja JJA »

Mitenkäs menee,,, kun mulla on tuossa yöjunassa whitebrossin madallusjouset vaihdettu keulaputkiin. Niillä madallusta syntyy 2 tuumaa. Vielä olis tarvis pudottaa toiset 2 tuumaa.

Miten tuo kannattaa tehdä ? Olikos tässä konsti jotenkin niin että ylhäältä holkista pois ja alle jousta lisää. Vai onnistuuko jollain lyhyemmällä dampperilla, mites ootte tehneet ?

Onko 4 tuuman tiputuksella vaaraa pohjaan lyömisestä ? Noi madallusjouset on jonkin verran jäykemmät kuin omat. Sais rungon vaaterin ja jätön paremmaks.
FL -53
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: FXSTB, keulan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja smuige »

Keula puretaan ja laitetaan halutun madalluksen mittainen holkki osien A ja B väliin.
Eli "damperin" ja keulaputken väliin keulaputken sisälle.
Se holkki painaa teleskooppiputkea alaspäin ja pitää sen siellä.
Kuva
Jousesta pätkäistään saman verran pois.

4" madalluksella vielä toimii. Mutta joustomatka lyhenee tietenkin!

Yhdestä -92 Softailin keulasta madallettiin väliaikaisesti 6" holkilla eikä jousta pätkäisty (tulossa lyhkäsemmät keulaputket).
Ei kolise paljoa ja on aika jäykkä, mutta olipahan aika homma painaa plugi kierteilleen ja kiinni... :roll:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Re: FXSTB, keulan madaltaminen

Viesti Kirjoittaja JJA »

Kiitos seikkaperäisestä tiedosta, ja säästyi taas se lyhyemmän dampperin hinta....
FL -53
Vastaa Viestiin