Valkosivurenkaiden puhdistus
Valkosivun putsaus vinkkejä
Olen tässä pari kesää ajellut valkosivurenkaat alla ja olen todennut, että rasva ja muun lika tartuu valkosivuun todella tiukasti. Wurthin pinelinekin vain levittää rasvan tehokkaasti renkaan kylkeen. Mitä aineita olette käyttäneet valkosivun puhdistuksessa?
Itse olen käyttänyt Wurthin bräkleeniä ja puhdasta kankaanpalaa pyyhkimiseen. Yksi kaveri kertoi, että astiapesukoneen astianpesuaine olisi hyvä lian irrottaja valkosivusta, mutta en ole uskaltanu kokeilla aineen syövyttävyyden takia.
Itse olen käyttänyt Wurthin bräkleeniä ja puhdasta kankaanpalaa pyyhkimiseen. Yksi kaveri kertoi, että astiapesukoneen astianpesuaine olisi hyvä lian irrottaja valkosivusta, mutta en ole uskaltanu kokeilla aineen syövyttävyyden takia.
-FLH-
Jaa että Patapataa . Ei ole ainakaan puhdistusaine/väline hinnalla pilattu (Wurthi Bräkleen on melko tyyristä). Kuinkas helposti se lika sitten tolla lähtee? Pitääkö jynssätä ohtasuoni pullollaan vai lähteekö jo kevyemmällä hankaamisella?vekku kirjoitti:Just eilen olin samoissa puuhissa.
Ostin osuuskaupan puhdistusvälinehyllystä patapataa, ja hyvin lähti. Vedellä kostuttaa ja puristelee vaahtoavaksi, ihan käyttöohjeen mukaan.
Löytyy varmaan joka maitokaupasta.
-FLH-
No oisko etufillariin menny ainakin kolme minuuttia.
Valkosivu oli todella paskainen, ja hyvin lähti. Ei tarvii hangata kovaa.
Noin pitkän rupeaman jälkeen oli pakko ryhtyä nauttimaan asennusoluita, eli takafillarin putsaus jäi tekemättä, mutta eiköhän siihen mene saman verran, paitsi että renkaasta on kerralla näkyvissä vaan vähän, eli joutuu lykkimään pyörää tavantakaa (vaatii enemmän asennusolutta).
Valkosivu oli todella paskainen, ja hyvin lähti. Ei tarvii hangata kovaa.
Noin pitkän rupeaman jälkeen oli pakko ryhtyä nauttimaan asennusoluita, eli takafillarin putsaus jäi tekemättä, mutta eiköhän siihen mene saman verran, paitsi että renkaasta on kerralla näkyvissä vaan vähän, eli joutuu lykkimään pyörää tavantakaa (vaatii enemmän asennusolutta).
Eikös näillä puhdistusvälinekehittelyn high-tech mikrokuituliinoillakin voisi päästä hyvään lopputulokseen... niidenhän pitäisi ns. leikat paskat vex puhdistettavilta pinnoilta. Luulisi, että sopivalla litkulla (Pineline, Fairy, hammastahnamönjä, tms.) täydennettynä saattaisi yhdistelmä osoittautua toimivaksi. Hiukka hirvittää tuo Patapata vs. kumipinta -ajatus...
Melkein kaikki pesuaineet on tullut kokeiltua, mutta laatikon vuotavan pääakselin ketjujen kautta viskomaan öljypaskaan ei ole tehonnut muu kuin bräkleeni ja puhdas rätti. Pitäisi käydä joskus ihan sitä valkosivupuhdistusainetta kokeilemassa.
Enemmän kuin mekaanista rasitusta pelkään eri kemikaalien vaikutusta kumimateriaaliin. Onneksi ainakin Avonin valkosivuissa on valkoisella osalla paksusti tavaraa.
Enemmän kuin mekaanista rasitusta pelkään eri kemikaalien vaikutusta kumimateriaaliin. Onneksi ainakin Avonin valkosivuissa on valkoisella osalla paksusti tavaraa.