viskeistä mitään tietäviä ?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

nix
Viesti:

viskeistä mitään tietäviä ?

Viesti Kirjoittaja nix »

Menee vähän ohi harrikoiden vaikka kyllähän Jack Daniels kaksipyöräisiin liittyy kiinteästi.. :D

Mutta onko palstalla ketään kuka tietää Jack Danielsin keräilypulloista ja niiden arvoista mitään ? Tarkoitus oli siivota kirjahyllyä ja realisoida tuttavalle muutama pullo mutta googlellakaan en löytänyt mitään kunnolista tietoa asiasta (tai sitten google on vaan rikki..)

Hyllyyn kerääntynyt muun roinan lisäksi joskus 90-luvun lopussa ostetut viskipullot, sen jälkeen ovat hyllyssä olleet ja pölyä keränneet. Onko kenelläkään mitään tietoa onko näillä oikeasti muuta arvoa kuin normi jackin arvo.

Pulloja on 3kpl, yksi on 1905 gold medal -sarjan pullo 750ml ja alkuperäisessä pahvilaatikossaan. Googlella löysin samanlaisia pulloja mutta jenkkien ebayn hintapyynnöt n. 250$ tai pelkästä pahvilaatikosta pyydetty 50$ saivat meikäläisen hieman epäuskoiseksi.. ohessa huono kännykkäkameralla otettu kuva:

Kuva

Pullot 2 ja 3 ovat jotain Jackin syntymäpäiväpullo sarjaa, molemmat ovat litran pulloja, ohessa kuvat pulloista:

Kuva

Kuva
shellraiser

Re: viskeistä mitään tietäviä ?

Viesti Kirjoittaja shellraiser »

Ei noilla mitään arvoa ole, mä voin ne ystävällisesti hakea pois pölyä keräämästä. :roll:
Sam01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

Toi jos joku on alkoholin väärinkäyttöä, nyt juot pois ne kiltisti niin tää ongelmakin häviää!
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Psycholasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycholasse »

Huh aika saavutus olla kiskasematta juotavia naamioon. Mutta tuolla joku saattais tietää enemmän

http://www.nautiskelijat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Lasse
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
Sulkava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

em mä mitään viinasta tiiä mut oon kuullu seurauksista ku juopottelee....

Viinaan liittyviä totuuksia

Alkoholi on sitten vasta riittävän halpaa, kun selviäminen ei ole enää taloudellisesti kannattavaa.
Ei duettoa ilman Vinettoa.
Illalla juodaan hilpeänä kaljaa, aamulla ollaan kalpeana hiljaa.
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä, mutta suru viinan puutteen takia on aitoa.
Ilman kos sua pännii?
Kun illalla pullo kallistuu niin aamulla kallo pullistuu.
Kun jalat kastuu, kurkku ei toimi. Kun kurkku kastuu, jalat ei toimi.
Kun sais sen verran viinaa, että henki haisis niin kyllä sen lopun sitten teeskentelis.
Lupasin mennä kotiin kuuden jälkeen, mutta en ole juonut loppuun neljättäkään.
Matti kukkarossa ja Yrjö sylissä.
Miehen paras kulta on Lapin Kulta.
Miehet ovat kuin moottorit. Molemmat sammuvat, jos niille annetaan liikaa ryyppyä.
Mikä on juomarin mielilintu: Pontikka!
Minulla menee aina yksi drinkki päähän, mutta en koskaan muista onko se kuudes vai seitsemäs.
Mustikkaliköörin ohje: 7 litraa konjakkia, yksi pala sokeria ja yksi mustikka.
Niin makaa kun sattuu sammumaan.
Juon alkoholia vain juhliakseni. Minulla on juhlat aina kun on alkoholia.
Tiedemies, joka tutkii krapulan vaikutuksia on kohmetologi.
Tilipäivä: Tonni käteen ja känni toteen.
Todellisuus on viinan puutteen aiheuttama illuusio.
Oluesta ei välttämättä tule riippuvaiseksi, riippuvatsaiseksi kylläkin.
Onni jätti, Toivo petti, mutta onneksi Yrjö on vielä tulossa.
Oppinut oluen juo, oppimaton oksentaa.
Parempi alkoholi aivoissa kuin aivot alkoholissa.
Parempi pää täynnä, kun kymmenen oksalla.
Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei.
Viina on viisaiden luoma.
Viina tappaa hitaasti, mutta kenellä pirulla on kiire.
Älä tuhlaa rahojasi, vaan ryyppää ja rällää ne.

Matti Nykäsen kuolemattomia viisauksia

Aina ku mä hyppään ja pääsen siihen hyppyrin nokalle, niin mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon kokenu tän joskus aikaisemminkin.
Asiat ovat sekaisin kuin Haminan kaupunki. (kommentti saamaastaan lähestymiskiellosta)
Ehkä join, ehkä en, so not... kunhan hyppy kulkee! :mrgreen:
Elokuva elokuvana. Elokuva kun tehdään, niin se on elokuvaa. (kommentti Matti-elokuvasta)
Elokuva oli täyttä fiktiota, mutta oli siinä vähän faktaakin. (kommentti Matti-elokuvasta)
Elämä on laiffii! (elämä on myös knaiffii)
Elämä on ihmisen parasta aikaa. (ei ehkä aina)
En suosittele antabusta kenellekään. Sen kanssa tulee ryypätessä ihan kammottava olo.
Huominen on aina tulevaisuutta.
Joka toista tökkii, niin kyllä se jossain vaiheessa siellä alapäässä alkaa tuntua, ettei olisi kannattanut tökkiä väärään paikkaan. (Sukupuolivalistusta mäkikotkan tyyliin)
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!
Kaikki on all right ainakin minulla. En tiedä, onko muilla.
Kaikkihan meistä on syöny makkaraa. Mutta kuka meistä on syöny ylikypsää Tapolaa? (hienovaraisesti kommentoi katkolla olevaa suhdettaan erääseen ex-vaimoonsa?)
Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut siinä hyppyrinnokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours.
Kysymys kuulostaa kysymykseltä. (suora vastaus suoraan kysymykseen kirjansa esittelytilaisuudessa)
Lahti on kyllä ihan mesta paikka.
Meikäläinen on nykyään avioliittoneuvoja. Jos menee hyvin niin meikäläinen paikalle. Se on seittemän sekuntia ja kaikki on päin persettä. (referoi näyttöjään parisuhdetaidoissa)
Mä en mene siihen lankaan, että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta. (elää todellakin kuten opettaa)
Mä olen edelleen maailman paras mäkihyppääjä, nykytyylillä voisin hypätä 300m halkomotti selässä.
No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin! (kommentti toimittajalle, joka tuli kysymään mikä on miehellä mielessä.)
Olin kuolla pakkaseen, mutta vielä riitti voimia tilata taksi.
Onhan se kyllä aika kornia. (kritisoi oikeuslaitosta ollessaan syytettynä pahoinpitelystä... siis vaimonsa Mervin itsensälyömiskohtauksesta)
Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu.
Saksa-Itävalta on mun toinen kotimaa.
Sauvakävelin siellä järvellä ja opin avantouinnin. (kertoo kirjansa syntyhetkistä katkaisuhoidossa Kotkassa 2003)
Se on ihan fifty-sixty miten käy.
Sovitaanko että sinä oot vahtimestari ja minä olen maailmanmestari.
Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi.
Tämä ei ole uhkaus. Tämä on teko sitten kun se on tehty.
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
Blues Guitar

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

Sen tiedän että Islayn saaren savuiset Wiskyt ovat parhaita. Ardbeg on niistä kaikkein paras :D (mun mielestä)
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Vaikkei Danielin Jaska olekkaan bourbon, niin maissiviina mikä maissiviina kuitenkin eli vaikka tennesee-uiskina myydäänkin ei se whiskyä ole. Ihan kelpo viina kuitenkin mutta whisky on mallasta ja Whisky single-malttia eikä blandis kuraa. Savuiset Islayt on hyviä mutta moni Spey toimii myös. Ennen kuitenkin ihminen juo suoraa bourbonia tai aktiivihiilisuodatettua Tennesee uiskia kuin mitään blended tuotetta. Jos ykskään osatisle ei sellaisenaan kelpaa ja niistä sekottamalla yritetään aikaansaada juoma kelpoinen tuloste(=blended-whisky) niin sen kuran saa juoda janoisemmat.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
j7on

Viesti Kirjoittaja j7on »

eBay on aina eBay, eli hinnat mitä siellä näkee on mitä joku niistä PYYTÄÄ, ei välttämättä niistä saa...

Kun painat hakuun "Jack Daniels 1905 Gold Medal" ja sen jälkeen "Completed Listings" löytyi toteutuneissa huutokaupoissa 4kpl hintahaitarissa: 225$, 170$, 105.95$, 82$.

Tässä joku ihan "alan" kauppias myi 175$lla:
http://www.samssteins.com/Jack-Daniels- ... P5883.aspx

Täältä tosin saisi 75€lla(tosin litran pullo..):
http://www.whiskyantique.com/usa-whiske ... D2300.html

Näyttäs olevan tommonen "synttäripullokin" 100€lla:
http://www.whiskyantique.com/usa-whiske ... D2917.html
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Tosin Jack Daniels on kieltänyt tuotteidensa myymisen Ebayssä, eivätkä paikalliset diileritkään saa myydä niitä enää eurooppaan netin välityksellä.

Tämän HD-laskuopin mukaan voit siis veloittaa suomessa vähintään 3xUSA hinnan, eli sanoisin noin 500e/pullo.

Tai sitten otat kalliimman puoleisen pääsäryn :lol:
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
mix

Viesti Kirjoittaja mix »

Kyllähän tuo Jacki maistuu paskalta paloviinalta,kun on islay saaren tuotteisiin päässyt sisään.Joten ei niitä ehkä juoda kannata.
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Vittumaisia oksennettavia nuo värilliset litkut.
Blues Guitar

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

mix kirjoitti:Kyllähän tuo Jacki maistuu paskalta paloviinalta,kun on islay saaren tuotteisiin päässyt sisään.Joten ei niitä ehkä juoda kannata.
Joo...ei niitä juoda. Niitä maistellaan 8) Sitten kun on tarpeeksi maisteltu niin voi siirtyä vaikka blend wiskeihin tai vaikka jalluun :D
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
petronator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petronator »

Joo! jaloviina on hyvää ja Jim Beam
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Jack Daniels ei olekaan bourbonia, siksi se ei olekkaan hyvää :D . Mutta 12 vuotias wild turkey, aiai että maistu, ja Jim Beam rye, toimii. Pikkuserkku lähti just valtoihin lupas tuoda jotain eksoottista bourbonia, saas nähdä mitä tulee. 8)
-90 FXR Super Glide
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

jep ku tilaat mustan hampaan (bläk tiit) eli 2 jaskaa ja 2 jeguria, ni toimii,, alan miesten paukku,
karmean hyvääääääää.....
Vastaa Viestiin