-84 Evolaisen ehostelua
-84 Evolaisen ehostelua
Työn alla siis ensimmäisen vuoden evolainen (FXST:stä) ja kaikenlaiset vinkit tekniikan ehostuksen suhteen otetaan lämmöllä vastaan.
Saman vuoden enskalla mennään, ja kiikarissa on joko 4-lovinen kickillinen orkis loota tai -85 5-lovinen joka olis kuun lopulla kaupan.
Hiluja motin kaveriksi on myös jonkin verran:
- S&S Super E imusarja/kaasari/putsari (tosin uudemman mallinen ja putsarin kiinnitys vaatii jonkin holkkipatentin )
- Zodiac Supertrapp 2-1
- Dynatek 2000i 3 ohm single fire puolan kera (ja nyt joutava SE 6000RPM)
- Spyke 32A laturipaketti
- Andrews EV 27 Nokka
32 000km tuolla on takana joten en tiedä vielä alanko sen kummemmin tänä keväänä mottia aukomaan.
mutta kaikki "tyyppiviat", pikku piristysvinkit, ja muut vinkit tuon motin suhteen ovat tervetulleita.
Ja varsinkin jos tuohon avaamiseen jostain syystä päätyy niin mitähän kaikkea suosittelette vaihdettavaksi?
Saman vuoden enskalla mennään, ja kiikarissa on joko 4-lovinen kickillinen orkis loota tai -85 5-lovinen joka olis kuun lopulla kaupan.
Hiluja motin kaveriksi on myös jonkin verran:
- S&S Super E imusarja/kaasari/putsari (tosin uudemman mallinen ja putsarin kiinnitys vaatii jonkin holkkipatentin )
- Zodiac Supertrapp 2-1
- Dynatek 2000i 3 ohm single fire puolan kera (ja nyt joutava SE 6000RPM)
- Spyke 32A laturipaketti
- Andrews EV 27 Nokka
32 000km tuolla on takana joten en tiedä vielä alanko sen kummemmin tänä keväänä mottia aukomaan.
mutta kaikki "tyyppiviat", pikku piristysvinkit, ja muut vinkit tuon motin suhteen ovat tervetulleita.
Ja varsinkin jos tuohon avaamiseen jostain syystä päätyy niin mitähän kaikkea suosittelette vaihdettavaksi?
Viimeksi muokannut Paksis, 21:24 18.03.2012.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Onko tuohon vaihdettu kone,vai remppa tehty kun ajettu vain 32tkm?
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Jos olet uusi omistaja, aja ensin viat ulos. Ei kunnossa olevaa laitetta kannata alkaa korjaamaan.
Hanaa vaan ensi kesän, niin sitten tiedät muutostarpeet itsekkin.
Ei Harrikkaa oikeasti ole pakko alkaa purkamaan, koska kaikkien pitää niin tehdä. Ihan oikeasti tehtaankin jäljiltä olevalla laitteella pysyy turvallisesti liikenteen virran mukana, jopa Saksan baanalla kuulemma.
Oletan siis edelleen, ettet ole kovin monta Harrikkaa ajellut.
Hanaa vaan ensi kesän, niin sitten tiedät muutostarpeet itsekkin.
Ei Harrikkaa oikeasti ole pakko alkaa purkamaan, koska kaikkien pitää niin tehdä. Ihan oikeasti tehtaankin jäljiltä olevalla laitteella pysyy turvallisesti liikenteen virran mukana, jopa Saksan baanalla kuulemma.
Oletan siis edelleen, ettet ole kovin monta Harrikkaa ajellut.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Olen täysin samaa mieltä exPERTIN kanssa. 32 tkm on oikeastaan vasta sisäänajomatka. Kerkiää sen tuhoamaan myöhemminkin.Pertti kirjoitti:Jos olet uusi omistaja, aja ensin viat ulos. Ei kunnossa olevaa laitetta kannata alkaa korjaamaan.
Hanaa vaan ensi kesän, niin sitten tiedät muutostarpeet itsekkin.
Ei Harrikkaa oikeasti ole pakko alkaa purkamaan, koska kaikkien pitää niin tehdä. Ihan oikeasti tehtaankin jäljiltä olevalla laitteella pysyy turvallisesti liikenteen virran mukana, jopa Saksan baanalla kuulemma.
Oletan siis edelleen, ettet ole kovin monta Harrikkaa ajellut.
LIFEMEMBER
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Juup, kyseessähän siis on täysin atomeista koostuva projekti tekniikka on nyt laatikkoa vaille kasassa ja joko shovelin tai softailin paperillinen runko siis vielä hakusessa jotta pääsis läjäämään pakettia. sitä etsiessä ja odotellessa ajankuluksi tuota mottia meinasinkin puunata ja puuhata. kiirettä pukkaa ainakin tuosta auringon paisteesta päätellen
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Ahaa! SE onkin sitten ihan eri juttu. Onnea vaan puuhasteluun.
LIFEMEMBER
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Jos rakentelet muutenkin, niin jokatapauksessa:Paksis kirjoitti:Työn alla siis ensimmäisen vuoden evolainen (FXST:stä) ja kaikenlaiset vinkit tekniikan ehostuksen suhteen otetaan lämmöllä vastaan.
Saman vuoden enskalla mennään, ja kiikarissa on joko 4-lovinen kickillinen orkis loota tai -85 5-lovinen joka olis kuun lopulla kaupan.
Hiluja motin kaveriksi on myös jonkin verran:
- S&S Super E imusarja/kaasari/putsari (tosin uudemman mallinen ja putsarin kiinnitys vaatii jonkin holkkipatentin )
- Zodiac Supertrapp 2-1
- Screaming Eagle 6000RPM
- Dynatek 2000i single fire puolan kera
32 000km tuolla on takana joten en tiedä vielä alanko sen kummemmin tänä keväänä mottia aukomaan.
mutta kaikki "tyyppiviat", pikku piristysvinkit, ja muut vinkit tuon motin suhteen ovat tervetulleita.
Ja varsinkin jos tuohon avaamiseen jostain syystä päätyy niin mitähän kaikkea suosittelette vaihdettavaksi?
Kaasarin kiinnitys kanteen tukiraudalla, ei pelkästään imusarjan varassa (vaikka imusarja onkin kansissa kiinni pultattuna).
-84 motti on lohkohengittävä joten kansista ei tule huohotusletkuja.
Tukeva tukirauta, löytyy eri kaasareille suoraan käypänen.
Taikka kevyempi ja huterompi malli. Tosin parempi kuin ei mitään.
Taikka imusarjan tuki lohkojen keskipultista.
Laatikko
Jos nelipulttinen kytkin kartiolla niin sen kanssa saa olla varovainen.
Keskimutteria ei kiinni pulttipyssyllä, koska silloin on vaarana hajottaa keskiö siitä kiilan kohdalta.
Tilalle saa vahvistettuja teräksisiä kytkimen keskiöitä.
4- ja 5-lovisilla erilainen vaihdelaatikon pohjalevy.
-84 koneessa tyypillinen ongelma on sylinterien alatiivisteen vuotaminen.
Usen vika johtuu siitä, että sylinterien pinnapultit ovat tulleet hieman ylös lohkosta.
(Harvemmin siitä, että sylinterin alapinta ei ole suora/tasainen = huono tiivistepinta)
Jos ja kun vaihtaa nuo sylinterin alatiivisteet (kaikki muutkin lohkosta ylöspäin), niin samalla irroittaa nuo pinnapultit (kahden päällekkäisen mutterin kikka) ja laittaa takaisin vihreän (=vahva) ruuvilukitteen kanssa.
Vinkkinä, ettei kannata ottaa mäntiä pois sylintereistä vaan männäntappi irti ja sylinteri&mäntä yhdessä pois. (Silloin ei tarvitse hoonata pyttyjä tai laittaa uusia männänrenkaita - tietinkin näin jos kone muuten OK).
Kiinnitys tehdasarvojen mukaisesti momenttiin.
Samalla tietenkin vaihtaa tilalle EV27 nokka-akselin jota ovat kovasti kehuneet...
Muuten tuosta SE sytkämodulista ei taida olla paljoa iloa.
Paitsi, että et tarvitse edes tuota SE-sytkämodulia tuon Dynan 2000i sytkän kanssa.
2000i mallissa voi säätää kierrokset 6000-7500 rpm maksimille.
http://www.dynaonline.com/skins/product ... /dyna_2ki/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietenkin kansista voi kanavia myös samalla hieman siistiä (oikealla tavalla!) jne...
Ilmanputsarin kopan kanssa varmaan helpoin ja paras on hankkia se oikealla pulttijaolla oleva.
Siis sellainen jossa S&S logo eikä tarvikemallia joka on sinnepäin.
Tai vaikka SpokMotor ilmanputsarin koppa. Se ainakin ehostaa ulkonäköä!
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Kappas ja kiitosta. tuossahan tuli jo paljon infoa.
Kytkin on kyllä juurikin tuo nelipulttinen.
tosin sen 5-lovisen -85 laatikon myyjällä olis myös koko enskapuoli ja ilmeisesti kolmipulttinen kytkin.
ja tuo putsarin koppa on kyllä samasta S&S satsista, mutta ilmeisesti juuri tuon hengityksen takia (?) jää tuon kopan "korvakkeet" sentin irti motista.
ja mustaa väriähän tuo kaipaa niin vimmatusti. sekin siinä aukomisen kanssa luonnistuisi huomattavasti helpommin.
Tuo SE 6000RPM tulikin hankittua aiemmin ennen kuin törmäsin "edukkaaseen" 2000i:hin.
ja toki jos tuota jostain syystä aukomaan alkaa niin nokkaa, laakereita ja tiivistettä ostoslistalle päätyykin.
Ja suunnitelmissa on myös toisio ketjulla ja olenkin jostain lukenut että kannattaisi tuo lohkon huohotus suunnata sinnepäin?
Kytkin on kyllä juurikin tuo nelipulttinen.
tosin sen 5-lovisen -85 laatikon myyjällä olis myös koko enskapuoli ja ilmeisesti kolmipulttinen kytkin.
ja tuo putsarin koppa on kyllä samasta S&S satsista, mutta ilmeisesti juuri tuon hengityksen takia (?) jää tuon kopan "korvakkeet" sentin irti motista.
ja mustaa väriähän tuo kaipaa niin vimmatusti. sekin siinä aukomisen kanssa luonnistuisi huomattavasti helpommin.
Tuo SE 6000RPM tulikin hankittua aiemmin ennen kuin törmäsin "edukkaaseen" 2000i:hin.
ja toki jos tuota jostain syystä aukomaan alkaa niin nokkaa, laakereita ja tiivistettä ostoslistalle päätyykin.
Ja suunnitelmissa on myös toisio ketjulla ja olenkin jostain lukenut että kannattaisi tuo lohkon huohotus suunnata sinnepäin?
Viimeksi muokannut Paksis, 23:00 15.04.2013.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Jaa. Käsitin, ettei ilmanputsarin koppa sovi ilmanputsarin pohjaan.Paksis kirjoitti:Kytkin on kyllä juurikin tuo nelipulttinen.
tosin sen 5-lovisen -85 laatikon myyjällä olis myös koko enskapuoli ja ilmeisesti kolmipulttinen kytkin.
ja tuo putsarin koppa on kyllä samasta S&S satsista, mutta ilmeisesti juuri tuon hengityksen takia (?) jää tuon kopan "korvakkeet" sentin irti motista.
Tuossa sulla on yhdistelmä jossa on lohkohuohottava kone ja kansihuohottavan ilmanputsarikotelo&kiinnike.
Helppo nakki.
Teet siihen sopivat holkit väliin.
Jos tuo alumiinikiinnike jää kovasti jännitykseen niin tuppaa hajoamaan.
Tuossa välissä on juurikin holkit letkulähdöillä.
Tuo kolmipiikkinen piikkisika (kytkin) on kestävämpi kartiokohdalta kuin uudempi 4-pulttinen.
Mutta jälkimmäinen on toiminnaltaan äänettömämpi ja tasaisempi (kun on kunnossa).
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Juuh, jonkinnäköiset holkit se on sorvailtava mitä ilmeisemmin.
Höpis tuossa jepjepillä ettei ne pinnapultit löystymään lähe vaa pikemminki venyvät. sano jotta jos tuntuu tiimalasin muotoa ni vaihella sitten. ettei turhia kannata alkaa kuulemma irrottelemaan.
Tulipa tuota tilailtua samalla yläkerran tiivisteet, tuo ko. EV27 nokka ja neulalaakerit. että taitas sitä sit päästä kohtapuolin purku, sorvi ja maalaushommiin ainakin.
Höpis tuossa jepjepillä ettei ne pinnapultit löystymään lähe vaa pikemminki venyvät. sano jotta jos tuntuu tiimalasin muotoa ni vaihella sitten. ettei turhia kannata alkaa kuulemma irrottelemaan.
Tulipa tuota tilailtua samalla yläkerran tiivisteet, tuo ko. EV27 nokka ja neulalaakerit. että taitas sitä sit päästä kohtapuolin purku, sorvi ja maalaushommiin ainakin.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Tuli sitten alotettua tuo purku ja kyllähän tuo tais kannattaa, oli 2 aukinaista pulttia takimmaisessa rocker boxissa , etummaisessa pytyssä reippaasti karstaa ja yks pinnapulttikin ottanut jotenkin nokkiinsa kun ruostetta löytyy sekä alapäästä että mutterin päästä. tai on ainakin huomattavasti poikkeava muista.
pitäis kait sitä seuraavaks hakee rakotulkkia ja tähtiavainta et pääsee etiäpäin.
pitäis kait sitä seuraavaks hakee rakotulkkia ja tähtiavainta et pääsee etiäpäin.
Viimeksi muokannut Paksis, 22:40 15.04.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Tyhmä kysymys: Mikä on tähtiavain?
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Arvauksena...Rautahauli kirjoitti:Tyhmä kysymys: Mikä on tähtiavain?
Tarkoittaisikohan TORX avainta?
Re: -84 Evolaisen ehostelua
12-kulmaista pientä lenkkiä meinasin kipasta lainaan.
Viva El Grande-Libelitsa!
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Vai oliko ne 16-kulmaisia. Hd:ssa tosiaan on sellaisia useammassa paikassa. Mulla on HOODEEN ( ) pikku hylsysetti missä on 16 kulmaiset hylsyt, sopii tietty normikannoillekin.