Touringin lisävalot
Touringin lisävalot
Vaihdoin viimekesänä pyörän tuorinki malliin, joka on tuonti pyörä. Keulalla on lisävalot. Ne kun ei ole E-hyväksyt niin ne oli katsastukseen mentäessä kuulemma pitänyt tehdä toimimattomaksi. Mistähän tuo yleensä tehdään. kyseisten valojen katkasijaan syttyy merkkivälo. en ole vielä ite ehtinyt sen isommin tutkimaan joten aattelin kysäistä täältä jouduttaakseen hommaa. Edellinen omistajakaan ei osannut sanoa, että mistä ne on poikkastu. 

Re: Touringin lisävalot
Tuon kuvauksen perusteella on vielä vaikea antaa vastausta. Minkähän vuoden touringista ja pyörän tyypistä on kyse, niitä on tehty vasta vähän yli 30 vuotta ja toisissa on lepakkokate ja toisissa ei
Ja jos et olisi r*ssän pelossa jättänyt paikkakuntaa kertomatta, niin joku voisi jeesata tarvittaessa ihan konkreettisestikin.
Ei näissä ole mitään standardia, mistä niitä katkaisisi, kun joka jätkä osaa kuitenkin hoitaa homman tehtaan poikia paremmin, niin ne voivat olla poikki ihan mistä vain.
Jotain nyt kuitenkin voisi todeta:
- tuleeko sinne lampun kantaan + johtoon (harmaa) virta ja onko maajohto kiinni toisessa navassa? - eli onko vaan irrotettu johto lampusta?
- jos ei tule, irrota etulamppu ja katso lepakon sisään, ovatko ne harmaat johdot katkaistu sieltä? Löytynevät samasta nipusta muistaakseni sinisen ja mustan ja violetin johdon kanssa (ainakin '94 Ultrasta, jonka katsastin toissapäivänä) ja se sininen johto on nämä amerikanparkit vilkkuihin, jotka lie myös katkaistu.
Jos tässä nurkilla majailet, niin voit toki poiketa tallilla Vantaalla, jos apua tarvitset.
- jos on hienosti tehty, on voitu avata Deutsch-liitin ja irrottaa sieltä johto. niin minä sammuttelin katsastusvaloja omastani

Ei näissä ole mitään standardia, mistä niitä katkaisisi, kun joka jätkä osaa kuitenkin hoitaa homman tehtaan poikia paremmin, niin ne voivat olla poikki ihan mistä vain.

Jotain nyt kuitenkin voisi todeta:
- tuleeko sinne lampun kantaan + johtoon (harmaa) virta ja onko maajohto kiinni toisessa navassa? - eli onko vaan irrotettu johto lampusta?
- jos ei tule, irrota etulamppu ja katso lepakon sisään, ovatko ne harmaat johdot katkaistu sieltä? Löytynevät samasta nipusta muistaakseni sinisen ja mustan ja violetin johdon kanssa (ainakin '94 Ultrasta, jonka katsastin toissapäivänä) ja se sininen johto on nämä amerikanparkit vilkkuihin, jotka lie myös katkaistu.
Jos tässä nurkilla majailet, niin voit toki poiketa tallilla Vantaalla, jos apua tarvitset.
- jos on hienosti tehty, on voitu avata Deutsch-liitin ja irrottaa sieltä johto. niin minä sammuttelin katsastusvaloja omastani

Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 

Jos valot on, niiden pitää hyväksytysti toimia.
Laittomat valot kannattaa ottaa pois katsastuksen ajaksi.
Laittomat valot kannattaa ottaa pois katsastuksen ajaksi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Pyörä on -99 eletra. Sen verran tosin olen ehtinyt tekemään että lepakon olen aukaissut ja seurannut johtoja katkaisimelle, mutta en vielä sen enempiä.