Asiakasvalinnan erikoiskäsittely.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

<<Hapa>>
Viesti:

Asiakasvalinnan erikoiskäsittely.

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska en tällaisesta ole koskaan edes kuullu, saati olisi itselle osunut.

Autoni ja moponi vakuutukset ovat sattuneesta syystä äitini nimillä, kuten itse ajoneuvotkin. Itse olen haltija.

Tänään Pohjolasta saapui äidilleni seuraavanlainen kirje; "Olemme myöntäneet yhtiöstämme vakuutuksen ajoneuvolle XXX-123, sekä liikennevakuutuksen moottoripyörälle xx-123.

Viranomaisten ylläpitämän rekisterin, Trafin tietojen mukaan, teidät on merkkitty ajoneuvojen omistajiksi, sekä vakuutuksen ottajiksi, sekä haltijaksi xxxxxx xxxxxxxxx(minä).

Koska ajoneuvojen rooleissa on kaksi eri talouksissa asuvaa yksityishenkilöä, haluamme poikkeuksellisena pitämästämme roolituksesta kirjallisen selvityksen."

Soitin yhtiöön ja todella!- heistä tämä on poikkeuksellista, että joku toinen (äitini) haluaa ottaa vakuutuksen toisen hallitsemaan ajoneuvoon. (hän kuitenkin omistaa ajoneuvot). 8O :evil:

En siis hae mitään uutta vakuutusta, enkä mitään muutoksia.

Onko teillä tullut tällaista vastaan?

Lievästi sanottuna, olen sanaton. On varma, etten mitään selvityksiä noille laillisille ryöstäjille aio esittää, tahi toimittaa. Yhtiö vaihtuu.
Viimeksi muokannut smuige, 00:19 31.05.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: "a" lisätty otsikkoon
-Kotona ja matkoilla-
HD-Evolution

Re: Asikasvalinnan erikoiskäsittely.

Viesti Kirjoittaja HD-Evolution »

Mitä tuosta ottaa herneitä. Annat vain mainitsemasi selvityksen. Sen pitäisi riittää.
<<Hapa>>
Viesti:

HD-Evolution kirjoitti:Mitä tuosta ottaa herneitä. Annat vain mainitsemasi selvityksen. Sen pitäisi riittää.
Vakuutukset on otettu vuoden alussa. Ymmärtäisin jotenkin, jos selvityspyyntö olisi tullut ennen vakuutuksien myöntämistä, tai heti sen jälkeen.

Ja minusta tuossa vakuutusjärjestelyssä ei ole mitään poikkeuksellista. Siksi kyselenkin, että onko tosiaan ihan normi käytäntö? Itselle on tasan ensimmäinen kerta, kun joutuu moisia selittelemään.
-Kotona ja matkoilla-
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Juttu haisee, taustalla täytyy olla muita syitä vaikka niistä ei ole kerrottu. Onko ulosottoja tms? Entä jos firma omistaa auton ja käyttäjä /haltija ei asu työmaalla?
Terveisin Puolasta.
Kuva LIFEMEMBER
<<Hapa>>
Viesti:

Vallu kirjoitti:Juttu haisee, taustalla täytyy olla muita syitä vaikka niistä ei ole kerrottu. Onko ulosottoja tms? Entä jos firma omistaa auton ja käyttäjä /haltija ei asu työmaalla?
Terveisin Puolasta.
Minulla on ulosottoja, äidilläni ei ole tietääkseni koskaan ollut.

Kysyin Pohjolasta, että lähetättekö tosiaan kaikille vastaaville tapauksille selvityspyynnön. Vastaus oli, että "Khyyll **mutinaa**" :)

Toivottavasti Puolassa riittää kelejä! 8)
-Kotona ja matkoilla-
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Eikös asia mene yleensä niin, että vakuutuksen ottaa ajoneuvon haltija, ei omistaja. Tämän takia Pohjolassa varmaan hieman ihmetellään. Tee vain kiltisti selvitys äläkä turhaan uhoa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Normaalia on että vakuutuksen maksaa se joka sitä käyttää. Mua ainaki vituttais jos joku muu ryssii boonukset pyörästä tai autosta. Se tosin on henkilökohtaista että mikä ottaa pattiin.
Kare
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kare »

Terve!

Otin myös pohjolasta vakuutuksen huhtikuun puolivälissä omistamaani pyörään jonka haltijaksi merkittiin tyttärentytär ja laskut tulee mulle. Saapa nähä tuleeko kyselyitä, vakuutusta tehdessä ei kyselty mitään.
Ei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista, se on pitkälti myös suklaata ja kauniita naisia...
<<Hapa>>
Viesti:

Mielestäni ei ole mitään väliä maksaako vakuutuksen haltija vai omistaja. Kunhan maksaa.

Tietysti tätä ei kysytä minulta, mutta miksi sitten ylipäätään on olemassa optio valita maksaja?
-Kotona ja matkoilla-
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

v-yhtiö mahdollisesti epäilee että mutsisi sai pyörään vakuutukset halvemmalla kuin mitä sinä olisit saanut
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
<<Hapa>>
Viesti:

Turre kirjoitti:v-yhtiö mahdollisesti epäilee että mutsisi sai pyörään vakuutukset halvemmalla kuin mitä sinä olisit saanut
Tämä kuulostaa kyllä järkevältä syyltä heidän kysellä asiaa.

Tässä kun alkaa olemaan jo hieman vainoharhainen.. :lol:
-Kotona ja matkoilla-
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Homma taitaa mennä niin, että liikennevak touhunneelle myönnetään, kun maksaa koko vuoden potin kerralla, etukäteen. Ei siis erissä. Erissä kait toki joku lisäkulu, mutta koko vuoden rahoituserä tässä kait yhtiön intressi, riskittömämpänä. Loulisin. Joku vakuutusmerkonomi kait jaksaa muistella...

Jumpe
<<Hapa>>
Viesti:

JON kirjoitti:Homma taitaa mennä niin, että liikennevak touhunneelle myönnetään, kun maksaa koko vuoden potin kerralla, etukäteen. Ei siis erissä. Erissä kait toki joku lisäkulu, mutta koko vuoden rahoituserä tässä kait yhtiön intressi, riskittömämpänä. Loulisin. Joku vakuutusmerkonomi kait jaksaa muistella...

Jumpe
Juuri näin. Ja olen ymmärtänyt, että tämä liikennevakuutus onkin sitten ainut vakuutus mikä myönnetään. Kaskoa ei käsittääkseni saa, vaikka sen maksaisi vuodeksi etukäteen.
-Kotona ja matkoilla-
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Mulla kävi sovelin kanssa niin että olisi pitänyt käteen maksaa lähes tonni eurovaluuttaa että olisin saanut vanhasta pyörästä siirrettyä vakuutukset uuteen, Ilman bonuksia ja muita alennuksia! Bonukset ois maksettu takaisin joskus. Syynä tähän oli että en omista puhtaita luottotietoja sekä se että pyörä on Harrikka. Ja vakuutus yhtiö oli Varma, ei ole enää!! Nykyään vakuutukset tulee If:ltä ja vuosi maksu on 97 egee vuos!!;)
<<Hapa>>
Viesti:

FX kirjoitti:Mulla kävi sovelin kanssa niin että olisi pitänyt käteen maksaa lähes tonni eurovaluuttaa että olisin saanut vanhasta pyörästä siirrettyä vakuutukset uuteen, Ilman bonuksia ja muita alennuksia! Bonukset ois maksettu takaisin joskus. Syynä tähän oli että en omista puhtaita luottotietoja sekä se että pyörä on Harrikka. Ja vakuutus yhtiö oli Varma, ei ole enää!! Nykyään vakuutukset tulee If:ltä ja vuosi maksu on 97 egee vuos!!;)
Ja tosiaan, kun en omille nimille saa edes varkausvakuutusta. Ei onnistu vaikka lupaisi maksaa sen vuoden etukäteen.
-Kotona ja matkoilla-
Vastaa Viestiin