-92 Sportin kytkin

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

jone883
Viestit: 11
Liittynyt: 21:41 13.09.2011.

-92 Sportin kytkin

Viesti Kirjoittaja jone883 »

Nonnii olisko vinkkejä kertoa mistä alan vikaa ettiin, kun kytkin ei taaskaan irroita kunnolla.
Vielä kerkeis pikku juttuja ruuvata ja koeajella, ennen kun aukasen enskan,sit saa koeajot jäädä kevääseen.
Kytkin säädetty keväällä, ja vaijeria saa säätää melko tiuhaan,eli olisko jo kolme kertaa tänä kesänä.
Ja kilsoja ajeltu vaan max pari tuhatta.
Vaijeriin vaan tulee löysiä koko ajan.nyt pitäis taas säätää kytkin,loppuu muuten kohta vaijerilta varat.
Voiko vaijerin kuori painua kasaan? (varpin ,joku tarviketeräspunos, alapää näyttäs vähän öljyseltä)
menee talvella uusiks tuo vaijeri muutenkin.
HD formula+ öljyt enskassa, joista muuten Seinäjoella sanoivat ettei olis eka kerta kun noilla öljyillä ongelmia
kytkimen kanssa?
Eikös pitäs ruveta enemmänkin kantamaan kun kytkin kuluu, vai mites päin se menee?
Ei tuo kytkimen säätö nyt kummonen homma oo,mut loppuu siitäkin joskus pultista jengat.
Nii ja kytkin ei luista.
-jone-
sportster 883/1200 -92 deluxe
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: -92 Sportin kytkin

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Formula+ on jäykempää kuin se sportfluid, jota sportsterin laatikkoon pitäisi laittaa. Kytkin toimii hyvin kun moottori on lämmin, mutta kylmänä meinaa ryömiä.
Tehdas suosittelee tuota öljyä nykyään, mutta sportfluid, tai joku sportsterin laatikkoon tarkoitettu tarvikeöljy toimii paremmin.
Joku kytkimessä antaa periksi, jos säätötarvetta on ajokauden aikana. Aloita nollasta ja säädä ensin kytkimen keskiruuvi kohdalleen ja sitten vasta vaijerista.
moderattori

Romu rauhoittaa!
jone883
Viestit: 11
Liittynyt: 21:41 13.09.2011.

Re: -92 Sportin kytkin

Viesti Kirjoittaja jone883 »

Jep näimpä sen keväällä ruuvailin, eli ensin vaijerista säädöt löysälle ja sit vasta kykimestä säätelemään.
ei kai auta kun avata enska,ei oikeen uskalla pitmmälle ajella ennen kun on palikat "omilta jäljiltä".
-jone-
sportster 883/1200 -92 deluxe
p.erkkila
Viestit: 45
Liittynyt: 16:40 02.01.2009.
Paikkakunta: E-pohjanmaa
Viesti:

Re: -92 Sportin kytkin

Viesti Kirjoittaja p.erkkila »

Kannattaa kattoa se laakeri mistä se kytkimensäätö tappi tuloo läpi.
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: -92 Sportin kytkin

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

jone883 kirjoitti:Jep näimpä sen keväällä ruuvailin, eli ensin vaijerista säädöt löysälle ja sit vasta kykimestä säätelemään.
ei kai auta kun avata enska,ei oikeen uskalla pitmmälle ajella ennen kun on palikat "omilta jäljiltä".
-jone-
Onko säätö suoritettu tämän ohjeen mukaan: http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Kytkin

Onhan se kytkimen säätöruuvin lukitusholkki ja jousi oikein paikoillaan? (Linkin kuvassa nro 8 ja 12)
http://fiche.worldofpowersports.com/wps ... A=142&B=16
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
jone883
Viestit: 11
Liittynyt: 21:41 13.09.2011.

Re: -92 Sportin kytkin

Viesti Kirjoittaja jone883 »

Jep laakeri vetotapin keskellä lähestulkoon tuusana,eipä olis kauaa pyöriny,kun olis ollu kuulat
jossain luvattomilla teillä.
Näyttäis olevan vielä vastoin parempaa luuloani ihan normi 6200 laakeri.
-jone-
sportster 883/1200 -92 deluxe
Vastaa Viestiin