
Puolan superralli
Puolan superralli
Joko porukoilla on heränny kiinnostus ens kevään superiin .Olis kiva jo kuulla mitä reittiä olis paras/mielenkiintosin mennä pelipaikoille .En oo siellä suunnalla ennen liikkunu ja hommasin -07 Ultran ja nyt olis avopyörän jälkeen hirrrvee hinku jo tien päälle kun en kerenny ees kunnon koeajoa tehä kun puski talvenperskele päälle 

ei mopolla mahottomia
- jorgegoodman
- Viestit: 369
- Liittynyt: 18:37 11.06.2011.
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Puolan superralli
Joo kyllä sieltä Wroclaw:sta tuli jo huonekkin varattua heti alkusyksystä. Oli kyllä melkoisen edullinen kun 4 yötä aamiaisella yht 110 euroa. Hostelli oli: Green Hostel Wroclaw. Sijaitsee siinä aivan pelipaikan läheisyydessä
Sitä en vielä ole päättänyt että mitä kautta sinne ajelen, joko Balttian kautta ajaen tai helsingistä suoraan saksaan joko Rostoc tai Travemunde. Kolmas vaihtoehto on tietysti Turku-Tukholma ja siitä ajellen läpi ruotsi ja tanskan. Yllättävän nopeaa se aika kuitenkin menee ja pian on toukokuun ja ralli edessä 


Re: Puolan superralli
Kuluneena kesänä 2 kertaa Puolassa ajaneena, sekä Harrikalla että autolla sanoisin, että joka metri, jonka saa ajaa Saksan puolella on suositeltavaa. Puolan tiet ovat vielä moottoriteillä ja suurimmilla valtateillä ihan hyviä ja hiljattain korjatut jopa erittäin hyviä. Mutta karmeaa uraa ja muuta päällystevauriota riittää sitten muilla teillä ihan tökeästi, moottoripyörälle jopa hengenvaarallisesti.
Rahallisesti taas Saksan reitti maksaa laivamaksuina noin 800 eur edestakaisin kyytiläisen kanssa ja Tallinnan kautta vain murto-osan. Matkaa Saksasta tulee reilut 600 km ja Tallinnasta reilut 1300 km suuntaansa.
Itse en kyllä keksi yhtään kyllin hyvää syytä lähteä tuonne, minulla on itä-Euroopan kiintiö ja etenkin liikennekulttuurikiintiö taas täynnä vähäksi aikaa, mutta menkää te, joilla on innostusta
Siellä kun liikennesäännöt eivät koske niitä, joilla on ollut varaa hankkia auto 
Rahallisesti taas Saksan reitti maksaa laivamaksuina noin 800 eur edestakaisin kyytiläisen kanssa ja Tallinnan kautta vain murto-osan. Matkaa Saksasta tulee reilut 600 km ja Tallinnasta reilut 1300 km suuntaansa.
Itse en kyllä keksi yhtään kyllin hyvää syytä lähteä tuonne, minulla on itä-Euroopan kiintiö ja etenkin liikennekulttuurikiintiö taas täynnä vähäksi aikaa, mutta menkää te, joilla on innostusta


Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 18:40 07.01.2009.
- Viesti:
Re: Puolan superralli
Joe Cool kirjoitti: Puolan tiet ovat vielä moottoriteillä ja suurimmilla valtateillä ihan hyviä ja hiljattain korjatut jopa erittäin hyviä. Mutta karmeaa uraa ja muuta päällystevauriota riittää sitten muilla teillä ihan tökeästi, moottoripyörälle jopa hengenvaarallisesti.
Rahallisesti taas Saksan reitti maksaa laivamaksuina noin 800 eur edestakaisin kyytiläisen kanssa ja Tallinnan kautta vain murto-osan. Matkaa Saksasta tulee reilut 600 km ja Tallinnasta reilut 1300 km suuntaansa.
Helsinki-Gdynia oli muistaakseni 366 euroa per suunta kun kesällä menin, 2 h hytissä. Travemunde - Helsinki oli jo 450 e per suunta. Hytin hinta on tuosta n. puolet, toinen vaihtoehto ois kansipaikka, mutta matkasta riippuen 21 - 27 h kannella... Ei kiitos. Sikakallista, ja ainaki tuo laiva oli ihan täys paska. Pubikin meni kiinni jo klo 24 ja ruoka oli ihan perseestä. Naureskeltiin, että harvoin tähän hintaan näin paskoissa olosuhteissa viettää yönsä.
Pienemmät tiet on tosiaan ihan kamalassa kunnossa, hirveitä uria ja teräväreunaisia monttuja/reikiä ja liikennekulttuuri on aika neukkumainen... Eikä päästy ku 150-200 km satamasta nii jo oli moottoripyörä katollaan tiellä ja pusikossa vakavasti loukkaantunut mies ja tiellä nainen, jolta oli sielu jo paennut ruumiista. Tie oli tuolla kohtaa aivan paskana eikä onnettomuudessa ollut toista osapuolta. Eniten alkuasukastouhusta muistutti se, että alle tunnissa kymmeniä ihmisiä tuli lähikylistä pyörimään ensiapuhenkilöstön ja poliisien sekaan ihan vaan katselemaan, eivätkä viranomaisetkaan sen vertaa ees vainajaa kunnioittaneet, että olisivat peittäneet ruumiin jollakin, mutta kaikki liikenne kyllä pysäytettiin pariksi tunniksi, vaikka toinen kaista oli auki. Kyläläiset napsivat vielä kuvia, varmaan "hienoja" FB-päivityksiä saivat... Sairasta.
Ei oo miullakaan Puolaan ikävä.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
- jorgegoodman
- Viestit: 369
- Liittynyt: 18:37 11.06.2011.
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Puolan superralli
Näitä teidän tosikertomuksia lukiessani tein viisaan ja nopean päätöksen: Balttia saa haistaa pitkät!, meikäläinen ei sinne eksy!
Kiitos teille paljon vinkeistä 


Re: Puolan superralli
Jos olis syntyny arkajalaks niin noita juttuja lukiessa vois tyytyä Bembölen kahvitupaan
Mutta kun oon päättäny sinne nyt vaan mennä niin olis ihan mielenkiintosta lukea positiivisiakin reissutarinoita 


ei mopolla mahottomia
Re: Puolan superralli
Positiivista on se, että suurin osa on sieltä hengissä selvinnyttipi kirjoitti: positiivisiakin reissutarinoita

http://tinyurl.com/c6gc5dt" onclick="window.open(this.href);return false; Saksassa voi sitten mielin määrin poiketa pikkuteille ja keskittyä Puolassa vetämään valtatietä.
Yhdelle kaverille kävi niin, että lähti viime kesänä ohittamaan Puolassa pyörällä rekkaa ja putosi uraan ohituskaistalla. Siinä sitten piti vetää väärää kaistaa niin kauan, kunnes ura loppui. Onneksi vastaan tulevat tajusivat tilanteen ja tekivät tietä ja kaveri pystyi kertomaan tapauksesta. Ja kuskissa ei ollut vika, kyseessä on minua paljon kokenemepi kuski, joten uskon kyllä, kun hän sanoi, että urasta ei pystynyt kampeamaan ylös. Sitten kun sattuu vielä märkä asvaltti, niin muuttu monin verroin jännemmäksi rohkeallekin miehelle.
Onhan se toki komeaa, kun pastori siunauspuheessaan sanoo, että tämä vainaja ei ollut syntynyt arkajalaksi ja ohitti kyllä rohkeasti aina viimeiseen vastaantulijaan saakka

On Puolassa hyviäkin puolia, esim. ruoka ja juoma teiden varsilla olevissa ravintoloissa on useimmiten halpaa, vaatteet ja kengät samoin. Mutta esim. Warsovassa ruoka oli kyllä ihan Suomen hinnoissa, kun sattui vähänkään trendikkäämpään tai parempaan ravintolaan.
Majoitus siellä on jokseenkin Saksan hinnoissa, eli 40-50% halvempaa, kuin Suomessa ja muualla Skandinaviassa. Tuo laivamatka Saksaan/Saksasta tulee kalliinakin lopulta jopa edullisemmaksi, kuin Ruotsin läpi ajaminen parilla kolmella hotelliyöllä ja lauttamaksulla Suomi-Ruotsi. Jos telttailee, niin sitten vaan aikaa riittävästi ja Ruotsin kautta - siinähän sitä tulee matkalemälle arvoistaan kyytiä.
Lähteminen kannattaa aina, en minä sillä mielellä hirvittele, kerron vain asioita, jotka kannattaa huomioida tai välttää, jotta tulisi myös todennäköisesti takaisin

Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Puolan superralli
Tuli aikoinaan ajettua Italian Superiin Puolan läpi ja kyllä siellä sai ajella välillä kieli keskellä suuta.
Melkoisia paripyörien uria joita oli "mielenkiintoista" vältellä sateessa. Toisaalta silloin korjasivat teitä
EU-rahalla joten luulisi tilanteen nykyään olevan parempi. Bensa-asemalla paikalliset tempaisivat muutamat oluet tankkauksen yhteydessä joten kannattaa ajella ennakoivasti ja varoa kaikkia muita tiellä liikkujia.
Melkoisia paripyörien uria joita oli "mielenkiintoista" vältellä sateessa. Toisaalta silloin korjasivat teitä
EU-rahalla joten luulisi tilanteen nykyään olevan parempi. Bensa-asemalla paikalliset tempaisivat muutamat oluet tankkauksen yhteydessä joten kannattaa ajella ennakoivasti ja varoa kaikkia muita tiellä liikkujia.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Puolan superralli
No ei se nyt niiiin kamalaa ole kuin väittävät. Puolassa ja Baltiassa on huonoja teitä ja on hyviä teitä. Kun pitää tolkun tallella, niin ei ongelmia ole. Parikymmentä vuotta sitten tilanne oli aivan toinen. Nykyisin siellä kaikki pelittää pääsääntöisesti aivan hyvin. Hintataso on edullinen ja ihmiset ovat mukavia.jorgegoodman kirjoitti:Näitä teidän tosikertomuksia lukiessani tein viisaan ja nopean päätöksen: Balttia saa haistaa pitkät!, meikäläinen ei sinne eksy!Kiitos teille paljon vinkeistä
Voin vilpittömästi suositella Superiin menoa Baltian läpi.
Itse en mistään hinnasta menisi laivalla. Tanskalaisia lainaten, olen bikeri en seilori!

Kukin tavallaan, pelottaahan joitakin Kehä III:sen ylittäminen, suuntaan tai toiseen.


Re: Puolan superralli
Haa, mulla ei Puolasta ole huonoja muistoja, toissavuonna ajeltiin Gdyniasta Renegadesin pitstop- bileisiin ja sieltä Klaipedaan. Kyllähän Puolassa välillä mennään neljärintasin ja tiessäkin voi olla ylläreitä. Mut jos mä pärjään jäykällä Pannulla jalkakyykän kaa, on se jukolauta kumma jos siellä ei maalaisjärjellä ja tuoreemmalla kalustolla pärjää. Wroclawiin mennään, mitä kautta, sen tietää vain Kaisa.
-Spöke-
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Re: Puolan superralli
Kiitos luottamuksesta SpökeSpöke kirjoitti:Wroclawiin mennään, mitä kautta, sen tietää vain Kaisa.
-Spöke-

Menee kyl viel yläkerran käsiin reittisuunnitelmat! Ei siis hajuakaan mitä kautta mennään... Todennäköisesti laivalla Puolaan tai Saksaan ja siitä sitten yhdenpysäytyksentaktiikalla Wroclawiin.
Tähän en kommentoi enempää, kun olen molempia...Vallu kirjoitti:Tanskalaisia lainaten, olen bikeri en seilori!![]()

Puolalainen ajokulttuuri on kyllä hivenen erilaista, kuin mitä kotisuomessa

Itsemurhakandidaattiautoilijoita löytyy, mutta ei siinä auta, kuin pitää oma pää kylmänä ja maalaisjärki mukana!
Persuksissa roikutaan ja ohittajat kiilaa hirmuisen läheltä letkanvetäjää, ja ruuhka-aikaan iltapäivisin ja aamulla liikenne on ihan tukossa kaupungeissa...
Kuitenkaan en keksi sellaista syytä, miksen lähtisi Puolaan reissuun.
Olen jopa unohtanut yhden surullisenkuuluisan Puolanreissun 90-luvun puolella, jonka vietin 90%:sti paskataudissa, ja zlotyt meni siis tutustuessa polakki wc-kulttuuriin...

Polakki bikerit tosi ystävällistä porukkaa ja tiet on pääasiassa ihan hyvässä kuosissa, ja tiet, joita rekat eivät jyrää urille, ovat jopa paremmassa kunnos, kuin Suomessa.
Katuvaloja ei Puolassa ole mitenkään liikaa, harvakseltaan vain kylien ja kupunkien kohdilla, joten ajot kannattaa ajoittaa luonnonvalon aikaan.
Syömingit, juomingit ja majoitus on edullista. Kannattaa stopata jossain pikkukaupungissa, jos aikataulut vain antaa myöden useamman pysähdyksen reissulle.
Järjestelyjen "taso" itse superrally:ssa, ei varmaankaan yllä saksalaisten "vesivessatasolle", mutta kyllä puolalaiset ymmärtää juoma/ruoka juttujen päälle, joten veikkaan,että Wroclavissa on odotettavissa hyvät kekkerit!
Miss Biker 2011
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: Puolan superralli
Vallun kanssa samaa mieltä. Varsinkin jos ei ole ennen reittiä ajellu. Aikoinaan sitä itsekkin vähän arvelutti kun noita "kylän akkain" -juttuja kuunteliVallu kirjoitti:No ei se nyt niiiin kamalaa ole kuin väittävät. Puolassa ja Baltiassa on huonoja teitä ja on hyviä teitä. Kun pitää tolkun tallella, niin ei ongelmia ole. Parikymmentä vuotta sitten tilanne oli aivan toinen. Nykyisin siellä kaikki pelittää pääsääntöisesti aivan hyvin. Hintataso on edullinen ja ihmiset ovat mukavia.jorgegoodman kirjoitti:Näitä teidän tosikertomuksia lukiessani tein viisaan ja nopean päätöksen: Balttia saa haistaa pitkät!, meikäläinen ei sinne eksy!Kiitos teille paljon vinkeistä
Voin vilpittömästi suositella Superiin menoa Baltian läpi.
Itse en mistään hinnasta menisi laivalla. Tanskalaisia lainaten, olen bikeri en seilori!Ainoat kyseeseen tulevat laivamatkat ovat HKI-Tallinna ja/tai TKU-STO väli.
Kukin tavallaan, pelottaahan joitakin Kehä III:sen ylittäminen, suuntaan tai toiseen.



Ollu aina itekkin sitä mieltä että laiva-ja junarahtaus..kerran pyörä on ostettu...voi elämän kevät


Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Re: Puolan superralli
Sepä on jokaisen oma asia, ajaako koko matkan vai haluaako nauttia myös merellisistä elementeistä. Elämässä on keväitä ja myös muitakin vuodenaikoja.norsunkorva kirjoitti:Vallun kanssa samaa mieltä. Varsinkin jos ei ole ennen reittiä ajellu. Aikoinaan sitä itsekkin vähän arvelutti kun noita "kylän akkain" -juttuja kuunteliVallu kirjoitti:No ei se nyt niiiin kamalaa ole kuin väittävät. Puolassa ja Baltiassa on huonoja teitä ja on hyviä teitä. Kun pitää tolkun tallella, niin ei ongelmia ole. Parikymmentä vuotta sitten tilanne oli aivan toinen. Nykyisin siellä kaikki pelittää pääsääntöisesti aivan hyvin. Hintataso on edullinen ja ihmiset ovat mukavia.jorgegoodman kirjoitti:Näitä teidän tosikertomuksia lukiessani tein viisaan ja nopean päätöksen: Balttia saa haistaa pitkät!, meikäläinen ei sinne eksy!Kiitos teille paljon vinkeistä
Voin vilpittömästi suositella Superiin menoa Baltian läpi.
Itse en mistään hinnasta menisi laivalla. Tanskalaisia lainaten, olen bikeri en seilori!Ainoat kyseeseen tulevat laivamatkat ovat HKI-Tallinna ja/tai TKU-STO väli.
Kukin tavallaan, pelottaahan joitakin Kehä III:sen ylittäminen, suuntaan tai toiseen.! Kylä se on ajurissa vika ellei pärjää tällasilla pukuttajilla kun pärjää kyykyilläkin..
; silmät auki ja tolkku päässä
![]()
Ollu aina itekkin sitä mieltä että laiva-ja junarahtaus..kerran pyörä on ostettu...voi elämän kevät![]()
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Puolan superralli
Jou... Kyllä me nyt sinne mennään, eikös näin alustavasti sovittu. Mehän ei pelätä mitääntipi kirjoitti:Joko porukoilla on heränny kiinnostus ens kevään superiin .Olis kiva jo kuulla mitä reittiä olis paras/mielenkiintosin mennä pelipaikoille .En oo siellä suunnalla ennen liikkunu ja hommasin -07 Ultran ja nyt olis avopyörän jälkeen hirrrvee hinku jo tien päälle kun en kerenny ees kunnon koeajoa tehä kun puski talvenperskele päälle
paitsi .....

koti sohvaltaki pudota ja vammautua.

Alustavasti on ilmotettu työn antajallekkin, ettei tuu yllätyksenä.!

Tri Glide 114 vm 2019
Re: Puolan superralli
jep,näinhän se menee .Kun tekee ensin päätöksen ja vasta sitten miettii sen järkevyyttä on elämä moninverroin jännenpää
Ei elämässä voi läheskään kaikkia asioita ennakoida ,pääasia että jätkä viihtyy 



ei mopolla mahottomia