RoadKingCustom tuuliohjain kyssäri
RoadKingCustom tuuliohjain kyssäri
Osaisko joku sanoa onko tuosta RoadKingCustomin lampun päällä olevasta pienestä kromisesta tuulenohjaajasta mihinkään? Ohjaako tuulta vai toimiiko paremmin koristeena?
Kiitos.
Kiitos.
Antti Kemppainen - SMOTO - FLSTSCI 2005
Re: RoadKingCustom tuuliohjain kyssäri
Koriste. Tosin kaikki tuulta ohjaavat ja kääntävät vaikuttavat jotakin.
LIFEMEMBERRe: RoadKingCustom tuuliohjain kyssäri
Oon ittekin nähnyt noita kromisia `ohjaimia` Tietäiskö joku täällä mistä niitä sais?
Lähin tehtaan diileri myy uuden ja ainakin Ihala choppersilla Raisiossa olen nähnyt käytettyjä.
Jos ajaa ns. normikingillä ilman plexiä 300km päivälenkin tuleeko plexiä ikävä, tiedustelen kokeilleilta kokeneilta.
Kyllähän kingillä ajelu sujuu kauniina päivänä noin 80 vauhtiin asti ilman pleksiäkin... Mutta kyllä helposti ikävä tulee pisemmällä reissulla jos ajetaan kovaa ja pitkään.Glide kirjoitti:Jos ajaa ns. normikingillä ilman plexiä 300km päivälenkin tuleeko plexiä ikävä, tiedustelen kokeilleilta kokeneilta.
Viva Knievel!
Ite en ole ikkunaa käyttäynt juuri lainkaan, eikä sitä näin ollen ole juurikaan ikävä. Ainoastaan sateella voin kuvitella käyttäväni. Toki ikä tekee tehtävää ja kohta sitä kait antaa periksi tässäkin asiassa... mutta en ihan vielä.
Tulevalle viikonlopulle ehkä kompromissi eli plexi pois ja kevyehkö tavararulla eteen.
Tee koeajo ennen varsinaista reissua.Glide kirjoitti:Tulevalle viikonlopulle ehkä kompromissi eli plexi pois ja kevyehkö tavararulla eteen.
Itsellä ainakin huonoja kokemuksia sarviin köytetystä pakaasista, ei tosin kingissä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Juurikin noin. Ja tämä pleksin käyttö on riippuvainen monesta seikasta esim. kuskin turhamaisuudesta, iästä, vauhdista, pyörästä, reiteistä, säästä etc. Ainoa oikea tapa on itse kokeilla erilaisia vaihtoehtoja ja käyttää sitä mikä parhaalta tuntuu. Näin vanhemmiten ei tulisi mieleenikään lähteä reissuun ilman pleksiä, kun päiväetapit ovat yleensä 600-800 km ja marssivauhti 100-140 kmh.
Mutta kukin tyylillään.
Mutta kukin tyylillään.
LIFEMEMBER- norsunkorva
- Viesti:
Kyllä Vaari on asian ytimessä.Tuo toissa viikon vaan reilu tuhat km sivuunsa Pohjoisen reissuVallu kirjoitti:Juurikin noin. Ja tämä pleksin käyttö on riippuvainen monesta seikasta esim. kuskin turhamaisuudesta, iästä, vauhdista, pyörästä, reiteistä, säästä etc. Ainoa oikea tapa on itse kokeilla erilaisia vaihtoehtoja ja käyttää sitä mikä parhaalta tuntuu. Näin vanhemmiten ei tulisi mieleenikään lähteä reissuun ilman pleksiä, kun päiväetapit ovat yleensä 600-800 km ja m
arssivauhti 100-140 kmh.
Mutta kukin tyylillään.
Opetti ja muistutti lähes aina jonkinlaisen katteen taikka ohjaimen takana istuneelle miten kovaa tuuli puskee yli satkun vauhdeissa!
Vaikkei pvämatkat ollu kuin 500 km ja avopotankin jätin jo sovinnolls
kotiin..meinas niskat oikeesti kovassa vasta-ja sivutuulessa uupua
Myös tuulen vaikutus ylävartaloon alkaa olla 120 ylittävässä nopeudessa avomopolla sellanen että yllättäen alkaa alle kympin plussalämmöillä vilukin hiipiä luihin
ja ytimiin pleksillä varustettua pyörää huomattavasti nopeammin samoilla ajokuteilla!
Että sellaista on avopyörällä nautinnot..pitkillä matkoilla
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Ilman pleksiä kun ajelee niin umpikypärä ehdottomasti, avopottaan ottaa tuuli enemmän. Sateen sattuessa umpi on myös aikas lailla mukavampi.norsunkorva kirjoitti: Vaikkei pvämatkat ollu kuin 500 km ja avopotankin jätin jo sovinnolls
kotiin..meinas niskat oikeesti kovassa vasta-ja sivutuulessa uupua( !
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
Kuskin selkänoja auttaa myös paljon jaksamiseen jos ajaa ilman tuulisuojaa.
110kmh elikkä 68mph, siinä on hyvinkin tarkkaan se raja jonka alapuolella olevilla nopeuksilla katteettomalla on ihan ok vetää pidempikin sivu, sen yläpuolella olevia nopeuksia ei viitsi katteettomalla kovinkaan kauaa yhtäjaksoisesti. Itse en huoli prätkääni mitään keulaan/stongaan kiinnitettyä kääntyvää akkunaa/katetta(ainakaan mitään ulkonäöllistä lamppuskooppia isompaa), ajan mielummin max 110kmh. Täyskatteellisista, siis runkokatteellisista malleista ei HooReellä ole ylitarjontaa, joskus oli FXRT ja sit on TourGlide, onkohan muita? Kuitenkin, mun mielestä jos prätkäs pitää olla kate, niin sen katteen tulee olla kiinteästi rungossa eikä kääntyillä stongan mukaan. Joskus ajanut isolla pleksillä ja ajaminen on ihanan svittumaista ku kaikki ilmavirrat ja raskaankaluston pyörteet vaikuttaa stongaan.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
- norsunkorva
- Viesti:
Pitkälti samaa mieltä näinma^ko kirjoitti:110kmh elikkä 68mph, siinä on hyvinkin tarkkaan se raja jonka alapuolella olevilla nopeuksilla katteettomalla on ihan ok vetää pidempikin sivu, sen yläpuolella olevia nopeuksia ei viitsi katteettomalla kovinkaan kauaa yhtäjaksoisesti. Itse en huoli prätkääni mitään keulaan/stongaan kiinnitettyä kääntyvää akkunaa/katetta(ainakaan mitään ulkonäöllistä lamppuskooppia isompaa), ajan mielummin max 110kmh. Täyskatteellisista, siis runkokatteellisista malleista ei HooReellä ole ylitarjontaa, joskus oli FXRT ja sit on TourGlide, onkohan muita? Kuitenkin, mun mielestä jos prätkäs pitää olla kate, niin sen katteen tulee olla kiinteästi rungossa eikä kääntyillä stongan mukaan. Joskus ajanut isolla pleksillä ja ajaminen on ihanan svittumaista ku kaikki ilmavirrat ja raskaankaluston pyörteet vaikuttaa stongaan.
ja tosiaan sen kuskin selkänojan hommasin jo heti alkuun: ainakaan mun selällä ei kustomilla ajella satadta ilman selkätukea
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63