Harvinainen sporster 883 ??
Harvinainen sporster 883 ??
Hei
Olen nyt hurahtanut harrikoiden maailmaan ja nettimotossa silmääni osui kyseinen myyjän mielestä harvinainen yksilö. Olisin kiinnostunut kyseisestä pyörästä sen erikoisuuden vuoksi, jos siis on todellakin kyseessä harvinainen erikois malli. Osaisiko joku kenties vahvistaa ilmoituksen tietoja?
Tästä siis kyse. http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... itys=atcar" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitoksia.
Olen nyt hurahtanut harrikoiden maailmaan ja nettimotossa silmääni osui kyseinen myyjän mielestä harvinainen yksilö. Olisin kiinnostunut kyseisestä pyörästä sen erikoisuuden vuoksi, jos siis on todellakin kyseessä harvinainen erikois malli. Osaisiko joku kenties vahvistaa ilmoituksen tietoja?
Tästä siis kyse. http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... itys=atcar" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitoksia.
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Tiedot pitävät täysin paikkansa. Tunnen pyörän ja tunnen omistajan. Laite on todellakin sitä mitä siitä kerrotaan. -86 mallisena sen saa museokilpiin kolmen vuoden kuluttua ilman mitään sen kummempia kiemuroita.
Tämän osalta täytyy korostaa sitä, että laite on ehdottomasti säilytettävä orkkiksena. Jos rakennella haluaa, niin siihen tarkoitukseen sitten muita vaihtoehtoja.
Jos haluat kysellä lisää, niin laita vaikka privaa.
Tämän osalta täytyy korostaa sitä, että laite on ehdottomasti säilytettävä orkkiksena. Jos rakennella haluaa, niin siihen tarkoitukseen sitten muita vaihtoehtoja.
Jos haluat kysellä lisää, niin laita vaikka privaa.

Re: Harvinainen sporster 883 ??
Kyllähän tuo alkuperäiseltä vaikuttaa ja jos Vallu tuntee tarinan, niin uskottavahan se on. Ja ehdottomasti vain asiaa arvostaville pussihousuille, ei pyörän pilkkojille
Pari kommenttia kuitenkin:
- noita erikoismalleja riittää joka lähtöön, kun seuraa markkinoita USA:ssa, niin "harvinaisia erikoismalleja" on myynnissä yllättävän paljon. Selitys lienee, että pieniä sarjoja on tehty mikä mistäkin syystä, jotta on saatu hinnoiteltua pyörä hieman korkeammin. Minullakin on Sporsterista 1981 "Milwaukee Edition", jota tehtiin muutama sata tehtaan takaisin oston kunniaksi 1981. Normaalimallista poikkeava oranssi-musta maalaus, tuollaiset vastaavat pinnavanteet, ja etuhaarukan asiasta kertova tarra olivat sen mallin erikoisuus.
- nopeasti googlaten 1986 malleista 16% (n. 1600 kpl) oli erikoismalleja (upgraded deluxe) erillisellä takapenkillä ja pinnavanteilla. Tuo lähde ei puhu mitään erikoismaalauksesta, joten tuolla värillä malleja tehtiin varmaankin paljon vähemmän. Tästä en löytänyt dokumenttia, mutta lienevät pyörän mukana.
- hinta ei etenkään Suomessa nouse erikoisuuden mukaan, ei hirveästi USA:ssakaan, vaikka siellä ollaan hulluina kaikkin erikoismalleihin.
- museoon sen saa vasta 4 v. kuluttua 2017, jos se on valmistettu 1986 (yksilön valmistusvuoden päättymisestä 30v. - ei siis vuosimallista eikä valmistusajankohdasta)
- jos haluaa orggiskuntoisen ja sellaisena säilytettävän ensimmäisen vuosimallin evon, niin siitä vaan, jos hinnasta pääsette sopuun. Varmasti hyvä kauppa, jos ostaja ja myyjä ovat samaa mieltä hinnasta.
- vähän häiritsee tuo jobbarihehkutus mm. pukinsarvineen - tuo tanko ei ole pukinsarvea nähnytkään
Ja laukkuraudat pois heti, ellei siihen ole kyseiseen malliin tarkoitettuja erikoislaukkujakin
- jos pelkkä erikoisuus on se kriteeri, kuten aloittusviestistä voi vähän lukea, niin erikoisuutta en laskisi kovin korkealle etenkään rahallisesti. Jos haluaa erilaisen, kuin kaikilla muilla, niin mikä tahansa yli 25v. vanha alkuperäiskuntoinen "tehtaan jälkien parantelulta" säästynyt Harrikka on erikoisuus

Pari kommenttia kuitenkin:
- noita erikoismalleja riittää joka lähtöön, kun seuraa markkinoita USA:ssa, niin "harvinaisia erikoismalleja" on myynnissä yllättävän paljon. Selitys lienee, että pieniä sarjoja on tehty mikä mistäkin syystä, jotta on saatu hinnoiteltua pyörä hieman korkeammin. Minullakin on Sporsterista 1981 "Milwaukee Edition", jota tehtiin muutama sata tehtaan takaisin oston kunniaksi 1981. Normaalimallista poikkeava oranssi-musta maalaus, tuollaiset vastaavat pinnavanteet, ja etuhaarukan asiasta kertova tarra olivat sen mallin erikoisuus.
- nopeasti googlaten 1986 malleista 16% (n. 1600 kpl) oli erikoismalleja (upgraded deluxe) erillisellä takapenkillä ja pinnavanteilla. Tuo lähde ei puhu mitään erikoismaalauksesta, joten tuolla värillä malleja tehtiin varmaankin paljon vähemmän. Tästä en löytänyt dokumenttia, mutta lienevät pyörän mukana.
- hinta ei etenkään Suomessa nouse erikoisuuden mukaan, ei hirveästi USA:ssakaan, vaikka siellä ollaan hulluina kaikkin erikoismalleihin.
- museoon sen saa vasta 4 v. kuluttua 2017, jos se on valmistettu 1986 (yksilön valmistusvuoden päättymisestä 30v. - ei siis vuosimallista eikä valmistusajankohdasta)
- jos haluaa orggiskuntoisen ja sellaisena säilytettävän ensimmäisen vuosimallin evon, niin siitä vaan, jos hinnasta pääsette sopuun. Varmasti hyvä kauppa, jos ostaja ja myyjä ovat samaa mieltä hinnasta.
- vähän häiritsee tuo jobbarihehkutus mm. pukinsarvineen - tuo tanko ei ole pukinsarvea nähnytkään


- jos pelkkä erikoisuus on se kriteeri, kuten aloittusviestistä voi vähän lukea, niin erikoisuutta en laskisi kovin korkealle etenkään rahallisesti. Jos haluaa erilaisen, kuin kaikilla muilla, niin mikä tahansa yli 25v. vanha alkuperäiskuntoinen "tehtaan jälkien parantelulta" säästynyt Harrikka on erikoisuus

Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Harvinainen sporster 883 ??
Ja olikos niin että se otetaan käyttöönottoajankohdan mukaan?- museoon sen saa vasta 4 v. kuluttua 2017, jos se on valmistettu 1986 (yksilön valmistusvuoden päättymisestä 30v. - ei siis vuosimallista eikä valmistusajankohdasta)
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Ei vaan juuri valmistusvuoden mukaan.
Trafi: "Museoajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä on oltava kulunut
vähintään 30 vuotta."
Trafi: "Museoajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä on oltava kulunut
vähintään 30 vuotta."
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Tämä vaikuttaa Suomessa rekisteröitäessä teknisiin vaatimuksiin ja veroihin, ei museointiin.Kiwi kirjoitti: käyttöönottoajankohdan mukaan?
OT: Sinänsä tässä on mielenkiintoinen ristiriita, esimerkkinä erään puolitutun 70-luvun Cadillac. En ole autoa nähnyt, mutta hän on kertonut minulle omin sanoin omistavansa erikoismallin, joka oli diilerillä esillä, eikä sitä ole koskaan rekisteröity missään, vaikka siinä on jokunen sata mailia mittarissa. Nyt sen saisi Suomessa museorekisteriin, mutta ei ilmeisesti rekisteriin, koska tämän päivän vaatimuksia ei täytä edes Cadillac 70-luvulta

BTT: Kyseinen pyörä lienee kyllä saatavilla museoon nimenomaan 2016, koska jos se on diilereille tehtyä ensimmäistä sarjaa, niin silloin se on tehty jo varhain 1985 ja tämän pitäisi käydä ilmi rungon tarrasta.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Harvinainen sporster 883 ??
Joe
Jos kyseessä olisi "ainoa maailmassa" laite, niin hintakin olisi avain jotain muuta kuin käypä ehjän Sportin hinta. (Ei tartte listata kuinka monta halvempaa Sporttia netistä löytyy.
)
110 vuoden aikana aivan varmasti. Souvat? Mitä se tähän vaikuttaa? Suomessa on 5000 (?) Sportsteria, montako tällaista? Maailmassa on ????????? Sportsteria, montako tällaista?noita erikoismalleja riittää joka lähtöön
Jos kyseessä olisi "ainoa maailmassa" laite, niin hintakin olisi avain jotain muuta kuin käypä ehjän Sportin hinta. (Ei tartte listata kuinka monta halvempaa Sporttia netistä löytyy.


Re: Harvinainen sporster 883 ??
Perkules kun on hieno peli. Varmaan tosiaan erikoinen, kun on spesiaali vetotapakin.
Yleensä näissä on ketju tai hihna, mutta tässä mallissa on TAKAVETO !
Yleensä näissä on ketju tai hihna, mutta tässä mallissa on TAKAVETO !

- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Onkos näitä tehty etuvetonakin? 
Kiitoksia vastauksista. Pistän kyseisen pussihousumallin harkintaan.

Kiitoksia vastauksista. Pistän kyseisen pussihousumallin harkintaan.
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Menee pahasti OT: mutta löytyykös myös neliveto?blury kirjoitti:Onkos näitä tehty etuvetonakin?
Kiitoksia vastauksista. Pistän kyseisen pussihousumallin harkintaan.
Tottapuhuen hieno ja nätin alkuperäinen mopo jota ei enään kannata muutoksilla pilata!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Itseasiassa nuo erikoismallit alkoivat mielestäni ilmestyä vasta 1970/80 lukujen taitteessa. Ensimmäinen löytämäni erikoismalli oli 1976 Liberty Edition USA:n 200-vuotisjuhlien kunniaksi. Sitten heti perään Etelävaltioiden erikoismalli Confederate edition 1977, koska juhlamallit kävivät kaupaksi. Sitten tuli näitä 1981 juhlamalleja oransssi-mustana sekä FLH Heritage Edition. Ja seuraavaksi 1983 Sturgis edition (tehdas 80 vuotta). Sitten taisivatkin tulla jo nämä 1986 uudet Liberty Editionit ja tämä otsikon 883 Sportster.Vallu kirjoitti:Joe110 vuoden aikana aivan varmasti. Souvat? Mitä se tähän vaikuttaa?noita erikoismalleja riittää joka lähtöön
Jne. jne. näitä todella riittää, aina kun on keksitty joku syy tehdä erikoismalli, se on tehty. Osa on jopa numeroitu.
Eli pätkääkään väheksymättä otsikon pyörän harvinaisuutta ja tarinaa - näitä harvinaisuuksia on vaan tosi paljon. Kun katselee myynti-ilmoituksia jenkeissä näistä vähän vanhemmista, niihin vaan törmää koko ajan. Ja harvinaisuudet eivät enää nouse hinnoiltaan juurikaan ihmeellisemmäksi, kuin samanikäiset muuten samassa kunnossa olevat, ellei joku sitten ihan erikseen halua juhlistaa jotain itselleen tärkeää asiaa erikoismallilla ja ole valmis maksamaan siitä mitä hyvänsä.
Eli edelleen, osta vaan siitä hyvä pyörä pois, jos pääsette hinnasta sopuun, mutta älä välttämättä osta sitä pelkän erikoisuuden takia

Ehkä huikein erikoismallivedätys oli tuossa jokunen vuosi sitten tälläkin palstalla. Jollain oli numeroitu tankki/lokarisarja jostain maaluksesta ja sen kunniiaklsi hän pani pyörän ultraharvinaisuutena myyntiin hintaan 55 000 euroa


Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Harvinainen sporster 883 ??
Elikkä laikka laulaan ja sopperiksi paskaako näistä
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Harvinainen sporster 883 ??
Jos
Kaupat on tehty eli end of story.Eli edelleen, osta vaan siitä hyvä pyörä pois

Re: Harvinainen sporster 883 ??
Hienoa, onneksi olkoon kaupan osapuolille. Näin sitä kauppaa pitää tehdäkin - jos mieleinen laite osuu kohdalle, niin "kättä päälle ja käsiraha"Vallu kirjoitti:JosKaupat on tehty eli end of story.Eli edelleen, osta vaan siitä hyvä pyörä pois

Eli kyseisen kauppatapahtuman tarina on ohi, mutta erikoismalleista voi kirjoitella yleisemminkin, mitä tuossa juuri tein.
Ja toivottavasti ko. pyörän tarina ei ole ohi, vaan se tullaan näkemään ralleissa ja miksei näyttelyissäkin. Kyllä hienoa alkuperäistä (erikoismallia) aina mieluummin katsoo, kuin keskinkertaista tu(u)narin tuotosta


Ja jos pyörän näen ja omistajan siinä vieressä, niin ihan kättä paiskaan ja onnittelen historian säilyttämisestä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Harvinainen sporster 883 ??
Jos Joe ei ole aikaisempia erikoismalleja loytanyt, ei se tarkoita ettei niita olisi ollut. Kirjakaupasta ne loytyy...Joe Cool kirjoitti:...Itseasiassa nuo erikoismallit alkoivat mielestäni ilmestyä vasta 1970/80 lukujen taitteessa. Ensimmäinen löytämäni erikoismalli oli 1976 Liberty Edition USA:n 200-vuotisjuhlien kunniaksi....
Kun Tehtaan tuotanto on yli kymmenkertaistunut, niin vastaavasti "tarve" ostajilla erikoismalleihin lisaantynyt ?
Jokin malli voi olla erityinen, vaikka lokasuojassa ei luekaan Special Edition. Juhlavuoden malli ei aina kuitenkaan ole erityinen, vaikka komia olisikin. Kuluttajan kiusaksi ne on kuitenkin kaikki tehty. Erityiset ja Tavalliset.
(Pilkut puuttuu kun niita ei kayteta Vilnassa)
Viimeksi muokannut MrX, 00:49 13.05.2013.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.