Dyna, Softail vai FXR?
Dyna, Softail vai FXR?
Joo, 883 "urheilu"mallin harrikka on tallissa tällä hetkellä ja tarina on tuttu, eli isompaa pitäis jalkojenväliin vaihtaa ( mopoa). Oon katellu dyna low rideria, kun se on niin pirun hyvännäköinen. Softailissa joku tökkii. Ehkä se kun ei näy perinteisesti iskareita sivuilla...FXR mallissa on tosiaan sivuilla runkoputket villisti suunniteltu ja näkösillä. Mutta on kuulema tukevin runkorakenne harrikalla.
Dynassa mietityttää moottorin tilavuus. Eli vanhemmissa on 1340cc ja uudemmissa 1500cc. Specsejä katellessani yllätyin kun 1340:ssä oli vain 48hv! taisi olla joku 1994 vm. Kun omassa 1996 883:ssa on kuitenkin 50hv. Eihän ne hevoset niin tärkeitä tietenkään ole, muutenhan mulla olisi joku kireä 600 kawa tms. Mutta aika mopolta kyllä vanhempi dyna tuntuu. Kuitenkin kun raha ei kasva puissa niin lompsalleni sopisi paremmin joku Late nineteens malli you nou...Eli, onko tämä 1340 koneella "piristetty" dyna low rider rahanhaaskaamisen arvoinen? Erityisiä vikoja? tai jotain mitä pitäisi huomioida ostopäätöstä tehdessä kuin mitä ne nyt normaalit jutut...
Koukussa Dynaan
Dynassa mietityttää moottorin tilavuus. Eli vanhemmissa on 1340cc ja uudemmissa 1500cc. Specsejä katellessani yllätyin kun 1340:ssä oli vain 48hv! taisi olla joku 1994 vm. Kun omassa 1996 883:ssa on kuitenkin 50hv. Eihän ne hevoset niin tärkeitä tietenkään ole, muutenhan mulla olisi joku kireä 600 kawa tms. Mutta aika mopolta kyllä vanhempi dyna tuntuu. Kuitenkin kun raha ei kasva puissa niin lompsalleni sopisi paremmin joku Late nineteens malli you nou...Eli, onko tämä 1340 koneella "piristetty" dyna low rider rahanhaaskaamisen arvoinen? Erityisiä vikoja? tai jotain mitä pitäisi huomioida ostopäätöstä tehdessä kuin mitä ne nyt normaalit jutut...
Koukussa Dynaan
Re: Dyna, Softail vai FXR?
FXR on ihan pätevä kulkine, ja kuulemma Eric Buellin suunnittelema runko. Ittellä ollu nyt neljä kesää tuollaanen, ja tyytyväinen oon ollu. Eihän näissä Evo koneissa mitään kummempia oo, kun ei oo mitään hälyjä, ruiskuja tai muitakaan moderneja härpäkkeitä .
-90 FXR Super Glide
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Käyhän ajamassa softailia, niin lakkaa tökkimästä. Itse olen nyt 3500 km evo softilla ajettuani sanonut monasti, että jos minulla olisi vain yksi pyörä, se olisi enää epäilemättä softail.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Minä vaihdoin kesällä Sportsterin vanhempaan FXR:ään. Minun pyörä on FXRT, jossa on samanlaiset kaasuiskarit kuin nykyisissä matkamalleissakin ja kiinteät laukut. FXR:ssä on kieltämättä runko erilainen ulkonäöltään, mutta on se kyllä sitten vakaa ja ketterä myös ajella. Villisti suunnitellut runkoputket on Eric Buellin suunnittelua ja tuloksena on erittäin hyvin ajettava pyörä. Yllätti minut oikein positiivisesti Sportsterin jälkeen. Ulkonäön puolesta voi olla montaa mieltä. Aikoinaan, kun uusi malli julkaistiin FXR:ää kutsuttiin lisänimellä "Ugly Glide" Hyvän ajettavuutensa takia mallista tuli monen ison MC kerhon vakiokalustoa.pot kirjoitti:Joo, 883 "urheilu"mallin harrikka on tallissa tällä hetkellä ja tarina on tuttu, eli isompaa pitäis jalkojenväliin vaihtaa ( mopoa). Oon katellu dyna low rideria, kun se on niin pirun hyvännäköinen. Softailissa joku tökkii. Ehkä se kun ei näy perinteisesti iskareita sivuilla...FXR mallissa on tosiaan sivuilla runkoputket villisti suunniteltu ja näkösillä. Mutta on kuulema tukevin runkorakenne harrikalla.
Dynassa mietityttää moottorin tilavuus. Eli vanhemmissa on 1340cc ja uudemmissa 1500cc. Specsejä katellessani yllätyin kun 1340:ssä oli vain 48hv! taisi olla joku 1994 vm. Kun omassa 1996 883:ssa on kuitenkin 50hv. Eihän ne hevoset niin tärkeitä tietenkään ole, muutenhan mulla olisi joku kireä 600 kawa tms. Mutta aika mopolta kyllä vanhempi dyna tuntuu. Kuitenkin kun raha ei kasva puissa niin lompsalleni sopisi paremmin joku Late nineteens malli you nou...Eli, onko tämä 1340 koneella "piristetty" dyna low rider rahanhaaskaamisen arvoinen? Erityisiä vikoja? tai jotain mitä pitäisi huomioida ostopäätöstä tehdessä kuin mitä ne nyt normaalit jutut...
Koukussa Dynaan
Tehojen puolesta voi vain sanoa, että en ole jäänyt mistään paitsi... 1200cc Stage2 Sportin jälkeenkin kiihdytys 1340cc Shovelilla saa joka kerta hymyn nousemaan huulille. Se on se vääntö, joka rulettaa
Tehojahan saa aina lisää, olipa mikä tahansa moottori kyseessä...
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Kyllä evosella kerkiää. Mulla on ollu kaiki noi, paitti ei FXR, mutta kaikki riippuu siitä, millaista ajoa haluaa. Mä en kauaa Softaililla ajellut, sen kanssa tien pientareet tuli tutuiksi mutkapätkillä, mitkä Sportin kanssa meni heittämällä. Jos ulkonäkövaatimukset haluavat takapamput näkyville, sulla on edessä FXR ja FXD koeajot edessä .
Ai niin vaihoin just FXD takas Sporttiin, koolla ei ole merkitystä
Ai niin vaihoin just FXD takas Sporttiin, koolla ei ole merkitystä
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Vastaus löytyy tuosta omasta viestistäsi - tee niinkuin sydän sanoo...pot kirjoitti:..., eli isompaa pitäis jalkojenväliin vaihtaa ( mopoa). Oon katellu dyna low rideria, kun se on niin pirun hyvännäköinen. Softailissa joku tökkii. Ehkä se kun ei näy perinteisesti iskareita sivuilla...FXR mallissa on tosiaan sivuilla runkoputket villisti suunniteltu ja näkösillä. Mutta on kuulema tukevin runkorakenne harrikalla... Koukussa Dynaan
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Kyllä mun EVO-Dynassa ,V98 on kuutisenkymmentä heppaa.Taitaa nuo 48 olla kilowatteja.
Hyvin kulkee kakspäällä ja kamat,semoinen satakakskymmentä / sataneljäkymmentä ei tuota tuskaa.
-Immu-
Hyvin kulkee kakspäällä ja kamat,semoinen satakakskymmentä / sataneljäkymmentä ei tuota tuskaa.
-Immu-
북한 대통령
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Ei FXR-runkon takaosan kolmiorakenne ole mitenkään erikoinen tai villi. Aikana ennen alumiinipalkkirunkoja tuo oli ihan standardiratkaisu pyörissä joita oli ajateltu ajettavan muutenkin kuin suoraan eteenpäin. Mut eihän se HD:lle tyypillinen ollut, asiakaskunta vierasti ja niinpä se korvattiin Dyna-rungolla.
Valmistajan ilmoittamia teholukemia ei kande liikaa tuijottaa.Yrittäpä ylipäätään löytää Suomesta vakivireessä oleva Evo. Kyl kaikki on jo viritetty siitä 48:stä ainakin 35-hevosvoimaisiksi.
Valmistajan ilmoittamia teholukemia ei kande liikaa tuijottaa.Yrittäpä ylipäätään löytää Suomesta vakivireessä oleva Evo. Kyl kaikki on jo viritetty siitä 48:stä ainakin 35-hevosvoimaisiksi.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Mulla oli FXR, vaihdoin sen V-Rodiin ja sitten tuli FXD, TC-konella ja nyt takas FXR:n sarviin. Softailia mulla ei ole ollut, enkä sen rungon "ajettavuuteen" ota kantaa. FXR on PAREMPI ajaa, Dynan mystisestä "woblaamisesta" löytyy tältäkin foorumilta tarinaa.
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Normi vauhdeissa on ihan sama mikä HD:n malli on alla, kaikki on ihan hyviä ajettavia kunhan alusta ja renkaat on ok. Dyna on rungoltaan tilavampi kuin Softail ja FXR on siitä väliltä. Makuasioista on turha kiistellä, yleensä jokainen kehuu omaansa. Käy ajamassa ja mieti itse mikä sopii sulle parhaiten.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Onko oikeesti yksikään räpeltämätön Dyna woblannu?Ropsteri kirjoitti:Mulla oli FXR, vaihdoin sen V-Rodiin ja sitten tuli FXD, TC-konella ja nyt takas FXR:n sarviin. Softailia mulla ei ole ollut, enkä sen rungon "ajettavuuteen" ota kantaa. FXR on PAREMPI ajaa, Dynan mystisestä "woblaamisesta" löytyy tältäkin foorumilta tarinaa.
Omia mietteitä... Softail aika tylsä valinta ja ajettava.
FXR:ssä olis jotain sitä rumaa ankanpoikasta ja fenix lintua, joka nousis tuhkasta! Osta se. Ja kerro sitte meille että miltäs tuntuu
-Know your enemy-
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Siis Dyna rungoltaan tilavampi,kuin Softail?Nyt faktaa pöytään,motorcyclejusa!!mcjusa kirjoitti:Normi vauhdeissa on ihan sama mikä HD:n malli on alla, kaikki on ihan hyviä ajettavia kunhan alusta ja renkaat on ok. Dyna on rungoltaan tilavampi kuin Softail ja FXR on siitä väliltä. Makuasioista on turha kiistellä, yleensä jokainen kehuu omaansa. Käy ajamassa ja mieti itse mikä sopii sulle parhaiten.
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Dynassa on perseen ja jalkatappien väli huomattavasti pidempi kuin softailissa. Molemmat on olleet tallissa ja molemmilla on ajettu. Softail on myös fyysisesti pienempi laite, kiva kirkkoa kierrettäessä, matka-ajossa dyna on parempi ja evokoneella varustettuna dyna ei tärise kuten softail. Kuitenkaan fättäristä en luovu, siinä on sitä jotain alkukantaista Harleytä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Siis muistaakseni johtunee siitä kans, että softailin satula sukeltaa etulokarin edessä aika syvälle, joten on edempänä perse, kuin Dynassa, jonka satula jää ylemmäksi ja antaa mahkut perseelle olla sen muutaman sentin taempana ja tämä siis EVO Dynassa. Twin Kaminassa satulan kuoppa syvempi rungossa ja mun perstuntumalla niissä istuttiin hieman lähempänä. Kokeilemalla se selvii.
Lopputuloksena, vaihtamalla sportyn big twiniin, saat isomman koneen, mutta silti ei se pyörä kovin paljon kokoa kasva.
Lopputuloksena, vaihtamalla sportyn big twiniin, saat isomman koneen, mutta silti ei se pyörä kovin paljon kokoa kasva.
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Re: Dyna, Softail vai FXR?
asian pääsee tarkistamaan osoitteesta http://cycle-ergo.com/, paina "add a motorcycle" -nappia ja sen jälkeen oikalla olevista napeista pää vielä custoimimaan pyörän ja kuskin dataa
kyl asia on niin kuin mcjusa yllä todistaa, ainakin etutapillisilla malleilla
kyl asia on niin kuin mcjusa yllä todistaa, ainakin etutapillisilla malleilla
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry