Remuksen CE hyväksytty putki
Remuksen CE hyväksytty putki
Onko kellään kokemusta Remuksen CE-hyväksytystä pakoputkesta? Äänimaailma, suorituskyky verrattuna vakioon etc. Erityisesti kiinnostaisi onko kenelläkään kokemuksia siitä FLD:n eli Dyna Switchbackin kanssa?
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
CE:llä ei sitten ole mitään tekemistä E-hyväksynnän kanssa...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Ko. putkilosta ei ole mitään käsitystä, mutta oikaisen tuota termistöä, ettei tule hankittua väärän tiedon valossa jotain mitä ei ollut tarkoitus.kat kirjoitti:Remuksen CE-hyväksytystä pakoputkesta? ... FLD:n
1. CE ei ole mikään hyväksyntä yhtään missään asiassa. Se on valmistajan vakuutus, että ko. esine täyttää asianmukaiset Eurooppalaiset standardit, joita kyseiseen tarkoitukseen (teollisesti) valmistetun esineen tulee täyttää. Tämä merkintä tulisi löytyä vaikkapa niinkin teknisestä laitteesta, kuten rautakangesta, lattilankusta tai aidan tolpasta 1.7.2013 alkaen. Näin myös jokaikisestä pakoputkesta.
2. e-hyväksyntä (esim. e14 xxxxxxxx) taas kertoo tyyppihyväksynnästä jossain Europan maassa juuri kyseiseen ajoneuvoon. Ja tätä vaaditaan tien päällä, jos virkamies niin haluaa haluta. Ja silloin pitää löytyä paperi, että ko. putkilosta löytyvä e-hyväksyntä on nimenomaan / myös FLD:lle.
En ole lain valvoja enkä usein edes pilkun parittelija, mutta kun nämä merkinnät menevät kovin helposti sekaisin, niin siksi aina välillä jaksan tästä kotkottaa
EDIT: Pertti ehti ensin, kun oikaisi ja kirjoitti lyhyesti sillä aikaa, kun minä väänsin sitä ehdottomasti CE-merkinnällä varustettua rautalankaa
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
FatBobissa oli Remuksen e-hyväksytyt vaimentimet ja yhdessä ruiskunsäätöboksin, pakoputken läppäkatkaisijan ja SE:n ilmanputsarin kanssa ainakin vääntö ja yleinen koko kierrosalueen käyttökelpoisuus paranivat. Vaimentimissa oli mukana pari vaihtoehdoista päätykappaletta/sisähuilua joista e-hyväksytyllä versiolla äänet olivat melko lähellä vakiota, ehkä jonkinverran bassovoittoisemmat. Päädyin käyttämään race-merkittyjä huiluja jos tosin eivät nekään erityisen kovaääniset olleet.
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Oliko pyöräsi säädetty penkissä eli onko sinulla Dyno-dataa? Onko moottori 96 vai 103 kuutiotuumainen? Mikä ruiskunsäätöboxi sinulla on? Miten tuo päätykappaleen vaihto onnistuu, onko siinä esim. ruuvilukitus? Pitääkö ruisku säätää uudestaan jos vaihtaa takaisin race-huilusta E-hyväksyttyyn?
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Ko. putkilosta ei ole mitään käsitystä, mutta oikaisen tuota termistöä, ettei tule hankittua väärän tiedon valossa jotain mitä ei ollut tarkoitus.Joe Cool kirjoitti:kat kirjoitti:Remuksen CE-hyväksytystä pakoputkesta? ... FLD:n
Kiitos rautalankamallista, asia tuli selväksi. Sinulla kun on ilmeisesti tuo terminologia hallussa niin olisi yksi kysymys: - H-D lisävarusteluettelossa on kerrottu Screaming Eagle vaimentimesta, että se on "katu laillinen" ja varustettu EPA leimalla. Mitä tämä tarkoittaa, onko asialla mitään tekemistä E-hyväksynnän kanssa eli onko vaimennin laillinen Suomessa?
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Minulla on sellainen käsitys, ettei tyypphyväksyttyjä putkia taida juurikaan olla, vaikka E löytyykin. Tyyppihyväksyntä tarkoittaa sitä, että osa on erikseen hyväksytty kyseiseen malliin, tai mallisarjaan. Käytännössa vain alkuperäinen tehtaan mallikohtainen osa täyttää vaatimuksen. Jos pyörän valmistenumero alkaa 1HD1...se on US-malli, eikä esim. pakoputkisto vastaa 1HDI.....mallisiin hyväksyttyjä.
Joitakin korvaavia pakoputkistoja luultavasti on, mutta hinta on sitten sen mukainen.
Tien päällä ääni ratkaisee. Harvemmin rupeavat syynäämään numeroita, jos pyörä kuulostaa asialliselta.
Joitakin korvaavia pakoputkistoja luultavasti on, mutta hinta on sitten sen mukainen.
Tien päällä ääni ratkaisee. Harvemmin rupeavat syynäämään numeroita, jos pyörä kuulostaa asialliselta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Moi,
Kyllä Remuksen e-hyväksytyt vaimentimet ovat tyyppihyväksyttyjä eli käytännössä mallikohtaisia. Entiseen 96cid Fatbobiin hyväksytty malli oli vain juuri siihen ja muistaakseni vastaavaan wideglideen hyväksytty. Huilut ovat kiinni kuusiokoloruuveilla ja irrottaminen ja kiinnittäminen ainakin kohtuullisen uutena on helppoa.
Ei tullut dynotusta tehtyä, muistaakseni Remuksen sivuilta löytyi jotain markkinointihenkistä materiaalia dynoarvoista. Minulla oli Arlen nessin polttoainerikastin jolla sai eri kierrosalueiden polttoainesyöttöä säädettyä.
Ostin muuten oman aikoinaan netin kautta Calsport nimisestä firmasta englannista, toimitus tuli suoraan kotiovelle. Silloin liikkeessä oli kohtuulliset alennukset ja punnan kurssi edullinen.
Kyllä Remuksen e-hyväksytyt vaimentimet ovat tyyppihyväksyttyjä eli käytännössä mallikohtaisia. Entiseen 96cid Fatbobiin hyväksytty malli oli vain juuri siihen ja muistaakseni vastaavaan wideglideen hyväksytty. Huilut ovat kiinni kuusiokoloruuveilla ja irrottaminen ja kiinnittäminen ainakin kohtuullisen uutena on helppoa.
Ei tullut dynotusta tehtyä, muistaakseni Remuksen sivuilta löytyi jotain markkinointihenkistä materiaalia dynoarvoista. Minulla oli Arlen nessin polttoainerikastin jolla sai eri kierrosalueiden polttoainesyöttöä säädettyä.
Ostin muuten oman aikoinaan netin kautta Calsport nimisestä firmasta englannista, toimitus tuli suoraan kotiovelle. Silloin liikkeessä oli kohtuulliset alennukset ja punnan kurssi edullinen.
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Ja vielä, riippuu varmaan millä tuotteella (esim. Fuelpak, SE Race tuner, Powercommander) ruiskua säätää mutta en usko että ainakaan pelkän vaimentimen vaihdon vuoksi ruiskua joutuu säätämään. Suuremmissa muutoksissa kyllä, mutta käsittääkseni pakoputkien alkuperäisten lambda-antureiden pitäisi pystyä pelkkä vaimentimien muutos pystyä kompensoimaan vaikka ns. kapeat alkuperäisten antureiden säätöalueet ovatkin.
Toinen asia on sitten se, että vakiona koneet käyvät nykyisillä päästösäännöillä melkoisen laihalla seoksella joka minulla aikoinaan oli syy ruiskun muuttamiseen.
Jos nyt olisin tekemässä niin voisin kokeilla yhdistelmää vaimentimet + Dynojet Powervision + ilmansuodatin,
Toinen asia on sitten se, että vakiona koneet käyvät nykyisillä päästösäännöillä melkoisen laihalla seoksella joka minulla aikoinaan oli syy ruiskun muuttamiseen.
Jos nyt olisin tekemässä niin voisin kokeilla yhdistelmää vaimentimet + Dynojet Powervision + ilmansuodatin,
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Ei piä paikkaansaPertti kirjoitti:... Jos pyörän valmistenumero alkaa 1HD1...se on US-malli, ...
Miun valmistenumero = (VIN Vehicle Identification Number), alkaa 1HD1 ja rätkä on Suåmesta Loimaalta ostettu uutena vuonna -01
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Kummallinen poikkeus tai sitten 13 v. sitten lähettivät vielä myös maailmalle noita jenkkimalleja, kun ei tarvittu e-hyväksyntää Euroopassakaan kilvittämiseen.-Harikka- kirjoitti: alkaa 1HD1 ja rätkä on Suåmesta Loimaalta ostettu uutena vuonna -01
International-mallit alkavat kyllä jo kaukaa 5HD ja sekään ei kerro vielä mitään e-hyväksytystä Euroopan mallista, vaan esim. Kanadan mallit ovat myös näitä 5HD.
Mutta ellen ihan väärin muista, niin eikös sinulla ollut esim. ne jenkkiparkit siinä pyörässä, eli jenkkimalli se saattaa hyvinkin olla. Ei kai sitä sinulle tilattu mitenkään muuttoajoneuvoksi, vaan rivistä valkkasit?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Juu, on jenkkiparkit, jotka iha itte oon siihe vaihtanu, niitten hehtaarin kokosten vilkkujen kutistamiseks.Joe Cool kirjoitti:Kummallinen poikkeus tai sitten 13 v. sitten lähettivät vielä myös maailmalle noita jenkkimalleja, kun ei tarvittu e-hyväksyntää Euroopassakaan kilvittämiseen.-Harikka- kirjoitti: alkaa 1HD1 ja rätkä on Suåmesta Loimaalta ostettu uutena vuonna -01
International-mallit alkavat kyllä jo kaukaa 5HD ja sekään ei kerro vielä mitään e-hyväksytystä Euroopan mallista, vaan esim. Kanadan mallit ovat myös näitä 5HD.
Mutta ellen ihan väärin muista, niin eikös sinulla ollut esim. ne jenkkiparkit siinä pyörässä, eli jenkkimalli se saattaa hyvinkin olla. Ei kai sitä sinulle tilattu mitenkään muuttoajoneuvoksi, vaan rivistä valkkasit?
Ei tilattu mitenkää eriksee vientiä varte, sovin ja maksoin rätkän Loimaan Turun sillosesta haarakonttorista, lattialla ollu versio. Amerikasta tuli Suåmee ja suihkarilla lenti Kalivorniaa. Ostokuitissa oli joku koodi, jonka takia katsastus Suåmee palattua meni sulavasti.
Oli siinä sitte Amerikan päässä pientä puljaamista Kalivornian emissiosääntöjen selvittämiseks. Kahtee kertaa rätkä kävi kuittien & kuvien kera DMV:llä (=paikalline Trafi), ja poliisilla & Highway Patrol:illa tarkistettavana ja kuvattavana.
Monnee kertaa kysyttii: miks pyörä tullee Suåmesta, samanlaisen olis saanu Amerikastaki
Vastaus, työpaikka muuttu Suåmen "suur"-Salo:sta, Kalivornian San Diego:ks, pyörä tilattu tässä välissä. Kauppaa ei voi perua ilman suunnattomia taloudellisia tappioita.
Aikasa pähkäilivät ja antovat kilven, (huom , ei kilpiä, kuten Suåmessa usein vääristyneesti kirjotellaa).
Miun hämärän muistin mukkaa tästä 1HD1 alusta on aikasemmiki ollu juttuu, miun rätkä ei oo ainoo Euro-versio tolla VIN alulla
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Kiintoisaa, tosin taitavat olla kaikki noita vanhempia, ehkä siihen on todenteolla vasta puututtu näiden e-hyväksyntöjen vaatimisen jälkeen, oliko se nyt 2003 vai 2004?-Harikka- kirjoitti: Ei tilattu mitenkää eriksee vientiä varte ...Amerikasta tuli Suåmee ja suihkarilla lenti Kalivorniaa. Ostokuitissa oli joku koodi, jonka takia katsastus Suåmee palattua meni sulavasti. Miun hämärän muistin mukkaa tästä 1HD1 alusta on aikasemmiki ollu juttuu, miun rätkä ei oo ainoo Euro-versio tolla VIN alulla
Ostokuitin koodi - oliko se jo muuttoajoneuvoa varten? Muuttoajoneuvostatushan helpottaa vieläkin rekisteröintiä Suomeen.
Omasta kalustostani ainoastaan '75 FLH Shovel on Eurooppaan uutena tuotu, Belgiaan, josta sen kävin hakemassa. Tai tuosta kuvan rautiksesta ei kukaan tiedä, se oli sellainen kiertopalkinto enne entisöintiä - 8 omistajaa Suomessa tjsp.
Mutta nämä 17-numeroiset VIN-koodit tulivat vasta myöhemmin 80-luvun taitteessa ja näiden kummankaan numero ei ala vielä 1HD tai 5HD lainkaan. '81 rautikseni numero alkaa jo 1HD, mutta sen laivasinkin jenkeistä.
PS. Nythän tämä meni ihan perinteiseksi offtopiciksi - hups
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Remuksen CE hyväksytty putki
Ei ikinä enne ja nyt taas, ihan ilman "hurmanhenkistä" sivuvivahdettaJoe Cool kirjoitti:PS. Nythän tämä meni ihan perinteiseksi offtopiciksi - hups
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty