rodin kannentiiviste

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

arto8000
Viestit: 3
Liittynyt: 18:24 02.07.2013.

rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja arto8000 »

Moro,

2000km sitten Lahdessa huollatin street rodini ja samalla tiiviste vaihdettiin.
Nyt kone naksuttaa enempi kuin aiemmin ja tiivisteen välistä tulee öljyä ulos, todella vähän. Ei sotke edes bensatankin reunaa tms.
Osaisko joku kertoa kuinka kotikonstein tehdä asialle jotain?
Tällä hetkellä Brysselissä ja ei oikein tasku anna periksi viedä huoltoon ennen ku kysyn apua täältä.

Mahtaisko starttaus ongelma johtua myös tästä?
Aiemmin ei oo tarvinu antaa kaasua starttauksessa, nyt kun pyörä lämmin niin vaatii hiukan hanaa.
113 cid
Viestit: 348
Liittynyt: 20:14 13.01.2005.
Paikkakunta: Waterbay area

Re: rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja 113 cid »

Ei sille voi oikeastaan tehdä mitään joka parantaisi tilannetta. Se vuotaa, minkä vuotaa. Jos vuoto on sylinterin kohdalta, kannattaa harkita vaihtoa, koska ei yleensä ole pitkäikäinen vika. Jos vuoto on jakopään ketjun tunnelin kohdalta-> ei painetila, ainoa harmi on öljyvuoto.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
Avatar
Karzza
Viestit: 347
Liittynyt: 12:13 17.06.2007.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Karzza »

Vaihdettiin kansitiiviste vai venttiilikopan tiiviste? Kansitiivisteen vaihto edellyttää moottorin irroituksen.
Vuoto on todennäköisemmin huohotinletkusta (etu ja takasylinteri) tai takasylinterin huohottimen letkukaran ja venttiilikopan liimatun liitoksen välistä.
VRSCA -04, 300rwhp
arto8000
Viestit: 3
Liittynyt: 18:24 02.07.2013.

Re: rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja arto8000 »

Tuota niin, kyllä venttiilikopan tiiviste vaihdettiin eikä kannen.

Vikahan taisi tosiaan löytyä huohottimesta, koska huohotinletkun klemmari vain pyöri letkun ympärillä.
Piti lähteä testiajolle loppuiko vuoto, mutta sitten mukavasti huomasin, että huollossa tyhjennetty jäähdytysnestesäiliö ja ei oo uusia laittanut tilalle.
yli 3000km ilman jäähdytysnestettä.
Mitäs vittua riku motor?

Ei pitäs luottaa huoltoon, jossa vain kyykkypyöriä ulkopuolella.
ES36
Viestit: 207
Liittynyt: 21:30 20.07.2008.
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja ES36 »

arto8000 kirjoitti:Tuota niin, kyllä venttiilikopan tiiviste vaihdettiin eikä kannen.

Vikahan taisi tosiaan löytyä huohottimesta, koska huohotinletkun klemmari vain pyöri letkun ympärillä.
Piti lähteä testiajolle loppuiko vuoto, mutta sitten mukavasti huomasin, että huollossa tyhjennetty jäähdytysnestesäiliö ja ei oo uusia laittanut tilalle.
yli 3000km ilman jäähdytysnestettä.
Mitäs vittua riku motor?

Ei pitäs luottaa huoltoon, jossa vain kyykkypyöriä ulkopuolella.
moro,
taitaa kakkaa kaatua väärään niskaan tuon Rikumotorin kohdalla. Niillähän oli vaan huoltosopimus tuon huoltoja tekevän firman kanssa ja sekin taisi loppua siinä kohtaa kun Riku lopetti uusien pyörien myynnin. Tuossa MP-maailman artikkeli aiheesta.http://www.mpmaailma.fi/uutinen/lahden- ... uoltopiste" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen enempää ketään puolustelematta tai syyttelemättä, niin kyllä ne öljyt ja nesteet pitää omistajan itse tarkistella. Siinä on vähän huono antaa huoltoon palautetta, jos on ajellu päälle 3000km ennenkuin huomaa jäähdytysnesteiden muka huollossa jääneen laittamatta.

Jouni
arto8000
Viestit: 3
Liittynyt: 18:24 02.07.2013.

Re: rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja arto8000 »

Suoraan huollosta kun ajaa Belgiaan 3päivässä, niin ei siinä välissä paljoa tullut nesteitä tutkittua vaan pelkkää ajoa.

Suoraan keskelle eurooppaa, koska 2päivässä luvattu huolto venyi 2vkoon ja uusiin töihin tuli kova kiire.
Jättihän se tiellekkin 2km huollon jälkeen ja ne rokas sitä 4pv sen jälkeen todeten, että akussa vikaa?

Mutta, perille se toi. Yllättävää kyllä kun tosiaan jäähdytysneste johonkin kadonnut.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: rodin kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kai siellä moottorissa vielä vettä on, jos kone ei kerran jumiin mennyt.
Jos paisuntasäiliö on tyhjä, se ei vielä tarkoita, että kone on kuiva.
Varmaan joku merkkivalokin olisi ylilämmön takia syttynyt, jos vesi oikeasti loppuu.
Lisää nestettä merkkiin ja anna mennä, mutta seuraa mitä paisuntasäiliössä tapahtuu.
Jos vähenee, etsi vuoto.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin