S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja smuige »

S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutttimen imusarja on normaalisti niin, että kummallekkin kurkulle on oma erillinen kanava.

Tuota imusarjaa on modifioitu avaamalla reikä siihen väliin.
  • Minkä kokoinen reikä?
  • Mihin kohtaan?
  • Mitä hyötyjä/haittaa modifikaatiosta?
Itsellä on kaksi imusarjaa joista toiseen meinaan tehdä tuon aukon, kunhan vaan ohjeet löytyy.
Netin syöveristä löytyi joskus joku ohje, mutten sitä nyt enää löytänyt...

Ja laitan kyseisen kaasarin 74" Shoveliin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Hyötyä = lisääntynyt maksimivirtaama jollei yhden kurkun tuotto riitä koneelle.

Haittaa = Alentunut virtausnopeus, eli huonompi seos ja vääntö.

Jos 74cid shoveli on normikone eli kierrosalue ei ylety "explode sky high" rpm:ille, niin jätä imusarja vaan ehjäksi.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja smuige »

ma^ko kirjoitti:Hyötyä = lisääntynyt maksimivirtaama jollei yhden kurkun tuotto riitä koneelle.

Haittaa = Alentunut virtausnopeus, eli huonompi seos ja vääntö.

Jos 74cid shoveli on normikone eli kierrosalue ei ylety "explode sky high" rpm:ille, niin jätä imusarja vaan ehjäksi.

Kun sattuu olemaan kaksi imusarjaa niin ajattelin sen toisen aukaista jokatapauksessa.
Voi sitten kokeilla kumpaakin, että kumpi tuntuu ajossa paremmalta.

Jostain luin, että aukon vaikutus olisi "koneen aiheuttaman alipaineen lukemiseen"
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Konehan täyttää yhtä pyttyä kerrallaan, jos kakskurkkusella kaksiosainen imusarja, niin molemmat pytyt ruokailee omasta kurkustaan. Jos imusarjaan tehdään yhdysaukko/tila/kammio, niin molemmat pytyt pystyy ruokailemaan kummaltakin kurkulta, eli saadaan lisää kaasutinpinta-alaa käyttöön. Normalilla kierrosalueella ei vaan taida kyllä vakikokoisella koneella tulla tilannetta eteen jossa ei yksi kurkku riittäisi ja aukko poistaa myös kaksikurkkuisen antaman mahdollisuuden halutessaan hienosäätää kummankin pytyn seos optimiin. Mul o jossain yks avattu rautapään two throat imusarja jonka joku ameriikan joe o avannut, se on avattu koko siltä osalta minkä kurkut kulkee "siamilaisina". Ideahan on siis saada lisää virtauskapasiteettiä, eli poistaa kurkkujen "väliseinä" imusarjasta, ei tehdä siihen vain reikää. Mul on ollut se S&S:n oma ohje siit avauksesta, en vaan tiedä missä se on.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
JaV
Viestit: 84
Liittynyt: 21:09 14.02.2003.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja JaV »

Saiskohan tuosta kuvasta selvää..
Liitteet
S&S Two throat.jpg
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja smuige »

JaV kirjoitti:Saiskohan tuosta kuvasta selvää..

Kiitos.
Juuri tuota ohjetta etsin.

Aikalailla isoksi eli kokonaan auki pitäisi tuo imusarja avata.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
klix
Viestit: 129
Liittynyt: 19:31 04.09.2008.
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimen imusarjan modifiointi

Viesti Kirjoittaja klix »

Komppaan (taas) MaKon edellisiä.

Tuli kokeiltua 2xD-sakkakuppi yhteen plenumiin tai erikseen.
114 ci oli luultavasti 100 ci liian pieni saadakseen etua plenumista=)
1:1 -rööri alusta loppuun osoittautui erinomaiseksi säätämisen kannalta.

Olen myös mielipiteessä jot "takaiskupulssi" tms miksi kutsutaankaan sekottaa virtaukset aika pahoin
2:1:2 plenumissa tai normi y-imusarjassa.
Pulssilla tarkoitan imusarjaan takaisin päin tulevaa "shokkiaaltoa" kun imuvena sulkeutuu.
Moottorigurujen termit ei ole merkonomilla oikein hanskassa mutta ymmärtänette edellisen idean..
It ain't sport if it can't kill ya
Vastaa Viestiin